Harjoitus peli metsä haltiat vs. yö hiidet.
Meinasi että kaveri pelasi Eskon omalla armeijalla ja esko pelasi sitten jollain gobboilla. Elikkä omaa armeijaa vastaan.Monolith kirjoitti:Pelasit itseäsi vastaan? WTF?esko kirjoitti:MInä pelasin itseäni vastaan, ja armeijjani on weedyt, vastassa bfsp:n hiisiä. Enkä omista niiden ab:tä.Alethor kirjoitti:Eli pelaatte figuilla joidenka sääntöjä ette edes tienneet?esko kirjoitti: Se taika joka tuli vaan yhteen, johtu siitä että yksikkö oli jo hajaantutnut.
Ja en ole trolleihin tutustunut, niin en tiennyt.
Ja asiaan: Ihan kiva pikku raportti, vaikka säännöt eivät olleetkaan ihan hanskassa. Kuvista iso plus
En vaan pelasin itse molemmilla armeijjoilla ja mollemmat ovat minun.Jubee kirjoitti:Meinasi että kaveri pelasi Eskon omalla armeijalla ja esko pelasi sitten jollain gobboilla. Elikkä omaa armeijaa vastaan.Monolith kirjoitti:Pelasit itseäsi vastaan? WTF?esko kirjoitti:MInä pelasin itseäni vastaan, ja armeijjani on weedyt, vastassa bfsp:n hiisiä. Enkä omista niiden ab:tä.Alethor kirjoitti:Eli pelaatte figuilla joidenka sääntöjä ette edes tienneet?
Ja asiaan: Ihan kiva pikku raportti, vaikka säännöt eivät olleetkaan ihan hanskassa. Kuvista iso plus
Welcome to the jungle.
WTF!?!?! Siinä on siis täysi gobbo unitti jolla on CR:ää 3 riveistä, 1 ylivoimasta ja 4 tappoo, ja sä väität että gobbot ottaa testii!?!?! SIIS WTF?!?!... tos tilanteessa dryadit ottais lidukkaa nollalla eli ois tuplaygösten paikka!!! osaatko ees pelaa fabaa...Pallo on taas haltioilla, ja metsän neidot käyvät vielä täyden hiisi rykmentin kimppuun. Yksikään hiisi ei kuole (outoa oli sentään hiidet vs dryadit?). Ja sen jälkeen hiidet hakkaavat Edit: neljä eikä suinkaan kahdeksan neitoa poltto puiksi.
Vaikka jäljellä olevat metsänneidot (jotka hajaantuivat unit sizen alittamisen vuoksi) aiheuttavat pelkoa, eivät hiidet karkaa joten taistelu jatkuu.
raportti oli muutenkin kaameeta katseltavaa... katsottavat kuvat sentään nostivat arvosanan 4 puoleen, enkä käytä arvosteluasteikkoa 1-5 (jos et tajunnut niin käytän 4-10)
sitten ihan sanotaan muita virheitä:
-ei tyhmyyttä peikolle...
-gobbot ottaa paniikki yhestä kuolemasta...
-taikajuttu joka jo sanottiin...
-peikko ei autobreikkaa...
-ei oo näkyny pursuitteja...
-toinenkin tappelu jossa kuolee yks dryadi ja kaksi gobboo on ihan, enpä sano mistä...
-tuo kun nuo skirmaajat duunaa jtn yksikseen?!?!
-peikko juoksee pakoon vaikka voitti combatin ylivoimalla dryadia vastaan...
yhteenveto on: Hanki se v#¤%n sääntökirja ja opettele pelaamaan...
ei millään pahalla mut silleen...
-Sami
Et silleen... Jos en ole oikeassa olen väärässä.
Saanko kysyä ihan vaihteeksi monta vuotta Amis on?
Joutunut liikaa lukemaan sun viestejä jotka koostuvat "WTF!!!!" "Hanki se v#¤#n sääntökirja" kommenteista jotka syövyttävät silmät happopitoisimmiltakin..
En ole ikärasisti tai mitään, mutta jos yli 16-vuotias vielä kirjoittaa viestejä jotka vastaavat tuota sinun laatuasi on jotain vialla...
Joutunut liikaa lukemaan sun viestejä jotka koostuvat "WTF!!!!" "Hanki se v#¤#n sääntökirja" kommenteista jotka syövyttävät silmät happopitoisimmiltakin..
En ole ikärasisti tai mitään, mutta jos yli 16-vuotias vielä kirjoittaa viestejä jotka vastaavat tuota sinun laatuasi on jotain vialla...
- Teonanacatl
Minä olen nähnyt täysi-ikäisiä jotka suoltavat vielä hirveämpää sillisalaattia.Alethor kirjoitti:En ole ikärasisti tai mitään, mutta jos yli 16-vuotias vielä kirjoittaa viestejä jotka vastaavat tuota sinun laatuasi on jotain vialla...
Olen myös nähnyt 12-vuotiaita ja nuorempiakin, jotka kirjoittavat täysin kunnollista suomea.
Se on se henkinen ikä.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Jaahas... eihän tollasii ikäjuttui kannata nettiin levittääAlethor kirjoitti:Saanko kysyä ihan vaihteeksi monta vuotta Amis on?
Et silleen...
-Sami
hehhehesko kirjoitti:En vaan pelasin itse molemmilla armeijjoilla ja mollemmat ovat minun.Jubee kirjoitti:Meinasi että kaveri pelasi Eskon omalla armeijalla ja esko pelasi sitten jollain gobboilla. Elikkä omaa armeijaa vastaan.Monolith kirjoitti:Pelasit itseäsi vastaan? WTF?esko kirjoitti: MInä pelasin itseäni vastaan, ja armeijjani on weedyt, vastassa bfsp:n hiisiä. Enkä omista niiden ab:tä.
olinhan mä ainakin vähän kohtelias...amis kirjoitti:ei millään pahalla mut silleen...
ja ihan BTW et voi sanoo et olisit todella arvosteluani vastaan ja pitäisit tätä hyvänä raporttina ja esimerkkinä kasvaville ja aloitteleville sotavaralaisille, jos poistetaan nuo turhat jutut...
-Sami
En voi sanoa, että olen sun arvostelua vastaan mutta sen olisi hieman eri tyylillä voinut tehdä.. Noh tähän loppuu tämä minun osaltani.amis kirjoitti:olinhan mä ainakin vähän kohtelias...amis kirjoitti:ei millään pahalla mut silleen...mutta kun en mä niitä paineita säkkiin voi purkaa jos ne vihat kohdistuu eskoon, paljon helpompi tälleen...
ja ihan BTW et voi sanoo et olisit todella arvosteluani vastaan ja pitäisit tätä hyvänä raporttina ja esimerkkinä kasvaville ja aloitteleville sotavaralaisille, jos poistetaan nuo turhat jutut...
- opootti
- Paikkakunta: Helsingin Jollas (kaupungin vuokrakämppä porhojen keskellä)
Kuten sanottu tapasi esittää arvostelut on huono. Saat sillä aikaan vaan vastareaktion tai pahoitat toisen mielen. Jos haluat antaa palautetta niin suosittelen tutustumaan rakentavan palautteen antamisen perusteisiin.amis kirjoitti:ja ihan BTW et voi sanoo et olisit todella arvosteluani vastaan ja pitäisit tätä hyvänä raporttina ja esimerkkinä kasvaville ja aloitteleville sotavaralaisille, jos poistetaan nuo turhat jutut...
Miksi tuo ei olisi hyvä esimerkki aloitteleville pelaajille? Virheitä sattuu ja ne kuuluu harrastuksen aloitukseen. Se että niitä ei ole peitelty vaan ne on kerrottu rehellisesti kuten pelattu, on harvinaista esimerkillisyyttä.
Arvostan sitä kun joku jaksaa nähdä vaivaa harjoitella sääntöjä itsekseen ja vielä kirjoittaa raportin siitä tänne. Aloittelevia pelaajia on aina ja tämä raportti oli mielestäni hyvä esimerkki siitä että vaikkei ole kivenkova turnauspelaaja tai armeija ei ole kovinkaan suuri niin pelistä voi nauttia silti. Välillä tämä seikka tuntuu unohtuvan näissä tämän foorumin jutuissa. Pelaamista tapahtuu kuitenkin monella eri tasolla.
Ja eskolle sen verran että voin pelata kanssasi jonkun pelin, jotta saisit hieman lisää kokemusta ja säännöt kohdalleen. Eli laita YV:tä jos kiinnostaa.
...ja sit siel oli muitakin ja mä ajattelin...
- Teh_pwnerer
Mitäs tosta sanois... ihan kiva raportti vaikka olikin sääntö virheitä ja aika pienet armeijat. Kuvista iso plussa.
Noit scoutteja ei voi olla jos ei oo gladeguardeja vähintään yhtä paljon. Se lukee welf army bookis jos muistan oikein.
Noit scoutteja ei voi olla jos ei oo gladeguardeja vähintään yhtä paljon. Se lukee welf army bookis jos muistan oikein.
(\__/)
(='.'=)
('.') ('.')
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination!
(='.'=)
('.') ('.')
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination!
Re: Harjoitus peli metsä haltiat vs. yö hiidet.
Mukavan pieni taistelu, ja kuvat olivat selkeitä kuten myös selitys. Lisää tälläisiä pienempiä taisteluita.
Monenko pisteen peli oli kyseessä?
Mess with the best, and die like the rest.
IMO ratkiriemukas raportti. Eka kuva missä gobbouniitin takarivissä yks satunnainen vihernahkaruumis makoilee oli jostain syystä juuri niin naseva että repesin täydellisesti..
Rakentavaa kritiikkiä onkin jo jaettu runsaasti joten en lähde kertaamaan. Silti minusta oli todella hauska löytää raportti jota ei oltu kirjoitettu verenmaku suussa/asenteella: osaan ja tiedän kaiken. Niitä yhdys sana mokia vain oli pari liikaa.
Rakentavaa kritiikkiä onkin jo jaettu runsaasti joten en lähde kertaamaan. Silti minusta oli todella hauska löytää raportti jota ei oltu kirjoitettu verenmaku suussa/asenteella: osaan ja tiedän kaiken. Niitä yhdys sana mokia vain oli pari liikaa.
No pain, no gain
Rautainen itsetunto. Siinä kaikki.
Rautainen itsetunto. Siinä kaikki.
Työnnetään nyt omakin lusikka tähän soppaan, kerran kun satuin näinkin hohdokkaan ketjun löytämään. Ihmiset reagoivat taas ihan niinkuin odottaa osaakin, itsellänikin kun raportissa löytyneet sääntökummallisuudet nostattivat kulmakarvoja muutamaankin otteeseen. Juttuhan on todellakin niin, että ei se mitä sanoo, vaan miten sanoo, kuten joku tässä aiemmin jo sanoikin.
Jep joo, aloittelijasta kun on kyse, niin hatunnosto näinkin avoimelle ja älykkäälle ketjulle. Kuvista todella tosi iso bonus, olivat ne sen verta selkeitä ja ajatuksella väsättyjä. Yksiköiden nimien suomennoksille annan itse myös arvoa, mallikkaasti kun ne sait klaarattua. Harvinaista viitseliäisyyttä, ja itseäni ainakin ne ainaiset 'tää gobliini straikkaa tota sun bossuboyzias' finglishit häiritsevät enemmän kuin selkeät suomennokset. Mitä tulee myös siihen yksin pelaamiseen, niin kyllä minäkin jotain uusia kortti- ja lautapelejä tutkiskellessani tapaan luoda itselleni kuvitteellisen pelitilanteen ja yritän sitä kautta luoda hiukan selkeämmän kuvan siitä, mistä pelissä todella on kysymys. White Wolfin Vampie: The Eternal Struggle ainakin vaati aika suuren panoksen sen kokonaiskuvan hahmottamisessa. Kuopiosta kuitenkin luulisi löytyvän muutakin harrastajakuntaa ihan kiitettävästi, peliporukoissakin kun näyttää olevan oma foorumi kaupungille. Kannattaa käydä vilkuilemassa. Kokeneempien ohjeistuksella on helpompi oppia säännötkin niin kuin ne kuuluu pelata sääntökirjan mukaan.
Raportti oli muutenkin kivasti ja selkeästi kirjoitettu, mitä nyt aloittelijan kankeus, vapaamielisyys ja nuoruuden villi mielikuvitus ja henkinen joustavuus näkyivätkin siinä. Lisätään vielä, että enemmän hyvässä kuin pahassa. Tällaisia raportteja kun saisi suuremmista ja säännöllisesti oikein pelatuista peleistä, niin autuus olisi niitä lukea.
Mut joo, kehottaisin tutustumaan Kuopion muuhun pelaajistoon, tai taivuttelemaan jonkun kaverin harrastamaan kanssa. Me ollaan tavattu aloittaa ala-asteesta asti tällaiset jutut kaveriporukalla, ja vuoden 2000 pintaan kahden kaverin kanssa alettiin sääntökirjaa ja armeijakirjoja selaamaan aivan hullulla tarmolla, jota jotenkin en usko enää nykyään taikovani mistään. Valitettavasti. Vuosia meni meillä sääntöjen oppimiseen jotenkuten, ja jotakuinkin sama aika vanhemman harrastajakunnan löytämiseen sillosen Fantasiapelien pelitiloista.
Mutta raportti oli hieno, säännöt ihan hakusessa, ja asenne kohdallaan. Siitä on hyvä jatkaa. ;)
Jep joo, aloittelijasta kun on kyse, niin hatunnosto näinkin avoimelle ja älykkäälle ketjulle. Kuvista todella tosi iso bonus, olivat ne sen verta selkeitä ja ajatuksella väsättyjä. Yksiköiden nimien suomennoksille annan itse myös arvoa, mallikkaasti kun ne sait klaarattua. Harvinaista viitseliäisyyttä, ja itseäni ainakin ne ainaiset 'tää gobliini straikkaa tota sun bossuboyzias' finglishit häiritsevät enemmän kuin selkeät suomennokset. Mitä tulee myös siihen yksin pelaamiseen, niin kyllä minäkin jotain uusia kortti- ja lautapelejä tutkiskellessani tapaan luoda itselleni kuvitteellisen pelitilanteen ja yritän sitä kautta luoda hiukan selkeämmän kuvan siitä, mistä pelissä todella on kysymys. White Wolfin Vampie: The Eternal Struggle ainakin vaati aika suuren panoksen sen kokonaiskuvan hahmottamisessa. Kuopiosta kuitenkin luulisi löytyvän muutakin harrastajakuntaa ihan kiitettävästi, peliporukoissakin kun näyttää olevan oma foorumi kaupungille. Kannattaa käydä vilkuilemassa. Kokeneempien ohjeistuksella on helpompi oppia säännötkin niin kuin ne kuuluu pelata sääntökirjan mukaan.
Raportti oli muutenkin kivasti ja selkeästi kirjoitettu, mitä nyt aloittelijan kankeus, vapaamielisyys ja nuoruuden villi mielikuvitus ja henkinen joustavuus näkyivätkin siinä. Lisätään vielä, että enemmän hyvässä kuin pahassa. Tällaisia raportteja kun saisi suuremmista ja säännöllisesti oikein pelatuista peleistä, niin autuus olisi niitä lukea.
Mut joo, kehottaisin tutustumaan Kuopion muuhun pelaajistoon, tai taivuttelemaan jonkun kaverin harrastamaan kanssa. Me ollaan tavattu aloittaa ala-asteesta asti tällaiset jutut kaveriporukalla, ja vuoden 2000 pintaan kahden kaverin kanssa alettiin sääntökirjaa ja armeijakirjoja selaamaan aivan hullulla tarmolla, jota jotenkin en usko enää nykyään taikovani mistään. Valitettavasti. Vuosia meni meillä sääntöjen oppimiseen jotenkuten, ja jotakuinkin sama aika vanhemman harrastajakunnan löytämiseen sillosen Fantasiapelien pelitiloista.
Mutta raportti oli hieno, säännöt ihan hakusessa, ja asenne kohdallaan. Siitä on hyvä jatkaa. ;)