"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

AT-43

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Punablokit näyttää hotilta. Jos jatkavat samaa rataa, jätän damocleslaatikon välistä ja odotan kyllä suosiolla niitä.
Luu-Kasa

Viesti Kirjoittaja Luu-Kasa »

Minkäslainen tämä AT-43 on pelinä verrattuna 40k:hon?
taavetti

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Luu-Kasa kirjoitti:Minkäslainen tämä AT-43 on pelinä verrattuna 40k:hon?
Toinen kiinnostunut. Varteenotettava kilpailija 40k:lle, figuja ainakin reilusti vähemmän.
Luu-Kasa

Niin, varsinkin tämän jälkeen. ;)
tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

Kyllä ne suunnilleen samaa leipää syö. Molemmat ovat ison mallimäärän ja noppaämpärien pelejä; kuulinpa Rackhamin edustajan kehuvan, että heillä on ihan normaalia joku 100 figua per puoli. AT-43:n mekaniikka vuoroaktivointeineen ja pienine jonkinmoista taktista syvyyttä peliin tuovine jippoineen vaikuttaa paperilla fiksummalta. Kokeillut en tosin vielä ole, mutta ehkä jo lähiviikkoina...
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
taavetti

tnjrp kirjoitti:Kyllä ne suunnilleen samaa leipää syö. Molemmat ovat ison mallimäärän ja noppaämpärien pelejä; kuulinpa Rackhamin edustajan kehuvan, että heillä on ihan normaalia joku 100 figua per puoli. AT-43:n mekaniikka vuoroaktivointeineen ja pienine jonkinmoista taktista syvyyttä peliin tuovine jippoineen vaikuttaa paperilla fiksummalta. Kokeillut en tosin vielä ole, mutta ehkä jo lähiviikkoina...
Kieltämättä yllätys tuo figujen määrä, toisaalta olisi se pitänyt arvata ihan jo muovisuuden kautta. No en usko tuon haittaavan, kohtuullisia pelejä saa varmasti aikaan pienemmällä investoinnilla. :)
Luu-Kasa

taavetti kirjoitti:
tnjrp kirjoitti:Kyllä ne suunnilleen samaa leipää syö. Molemmat ovat ison mallimäärän ja noppaämpärien pelejä; kuulinpa Rackhamin edustajan kehuvan, että heillä on ihan normaalia joku 100 figua per puoli. AT-43:n mekaniikka vuoroaktivointeineen ja pienine jonkinmoista taktista syvyyttä peliin tuovine jippoineen vaikuttaa paperilla fiksummalta. Kokeillut en tosin vielä ole, mutta ehkä jo lähiviikkoina...
Kieltämättä yllätys tuo figujen määrä, toisaalta olisi se pitänyt arvata ihan jo muovisuuden kautta. No en usko tuon haittaavan, kohtuullisia pelejä saa varmasti aikaan pienemmällä investoinnilla. :)
Mutta figujen määrä ei sinänsä haittaa, koska niitä ei tarvitse maalata.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Mä olen pelannut AT-43:a kertaalleen, ihan hyvä maku pelistä jäi. Tykkäsin monista pelin ideoista ja yksinkertaista säännöistä. Monia asiota saa mallinnettua jännästi helpolla mekaniikalla ja universaali onnistumistaulukko on näppärä idea.

Testipelissämme ukkoja kuoli kuin kärpäsiä, eli uskoisin pelin olevan tarkoitettu vähän isommille figumäärille kuin meidän käyttämämme kaksi ryhmää jalkaväkeä ja kävelijä per puoli.

Ennen kaikkea pointsit jännästä strategiapisteiden (?) käyttömahdollisuuksista: voit joko boostata mahdollisuuksiasi aktivoida yksikkö ensimmäisenä vuoron alussa tai sitten säästää niitä käyttääksesi erikoistoimintoja tai aktivoidaksesi useita yksikköjä peräjälkeen. Mielestäni kiva ja toimivan tuntuinen tradeoff.

Olen tosi tyytyväinen, että tylsä I Go - You Go -vuorosysteemi a'la 40k ja muut GW-pelit (pl. epic) alkaa kuihtua pois. Enää jään odottamaan, kunnes joku kehittää täysin vuorottoman pelisysteemin. Itselläni on jo hauska pelimekaniikka päässäni, pitää varmaan tehdä sen pohjalle simppeli peli ja testipelata sitä...
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
taavetti

Day kirjoitti:Mä olen pelannut AT-43:a kertaalleen, ihan hyvä maku pelistä jäi. Tykkäsin monista pelin ideoista ja yksinkertaista säännöistä. Monia asiota saa mallinnettua jännästi helpolla mekaniikalla ja universaali onnistumistaulukko on näppärä idea.

Testipelissämme ukkoja kuoli kuin kärpäsiä, eli uskoisin pelin olevan tarkoitettu vähän isommille figumäärille kuin meidän käyttämämme kaksi ryhmää jalkaväkeä ja kävelijä per puoli.

Ennen kaikkea pointsit jännästä strategiapisteiden (?) käyttömahdollisuuksista: voit joko boostata mahdollisuuksiasi aktivoida yksikkö ensimmäisenä vuoron alussa tai sitten säästää niitä käyttääksesi erikoistoimintoja tai aktivoidaksesi useita yksikköjä peräjälkeen. Mielestäni kiva ja toimivan tuntuinen tradeoff.

Olen tosi tyytyväinen, että tylsä I Go - You Go -vuorosysteemi a'la 40k ja muut GW-pelit (pl. epic) alkaa kuihtua pois. Enää jään odottamaan, kunnes joku kehittää täysin vuorottoman pelisysteemin. Itselläni on jo hauska pelimekaniikka päässäni, pitää varmaan tehdä sen pohjalle simppeli peli ja testipelata sitä...
Loistavaa lueattavaa, AT - 43 alkaa täällä siis nyt ja heti!
Tuska

Viesti Kirjoittaja Tuska »

Luu-Kasa kirjoitti:
taavetti kirjoitti:
Mutta figujen määrä ei sinänsä haittaa, koska niitä ei tarvitse maalata.
25E per 6 figua, niin kyllä se haitaa jopa GW tuntuu halvata tässä kohdassa, ihmeelistä että firma myy 6 metalli figua 20e, mutta 6 cliksu muovista figua maksaakin jo 5e enemmän, peli muuten kiinosti, mutta asuntovelallisena ei ole varaa heitää rahaa kaivoon, muutenkin idea maksaa ylimääräistä siitä että pääsee tekemään maalin poiston kuulostaa ihmeelisestä.
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
taavetti

25E per 6 figua, niin kyllä se haitaa jopa GW tuntuu halvata tässä kohdassa, ihmeelistä että firma myy 6 metalli figua 20e, mutta 6 cliksu muovista figua maksaakin jo 5e enemmän, peli muuten kiinosti, mutta asuntovelallisena ei ole varaa heitää rahaa kaivoon, muutenkin idea maksaa ylimääräistä siitä että pääsee tekemään maalin poiston kuulostaa ihmeelisestä.
No 25E pyörii minusta juurikin samoissa mitä GW:n 40k materiaali. 5 Assault mariinia maksaa 27,50E tosin kokoat ja maalaat ne vielä. Toisilla voit suoraan pelata ja maalailla ilman maalinpoistoja uudelleen vaikka myöhemmin. Ihan pohjamaalaus
riittää.

Tuo rackhamin hinnoittelu on kyllä jännä, täytyy myöntää. Mutta kaipa tuo esimaalaus syö sen verran rahaa.

Kuitekinkin GW vie maalausaikaa mulla ihan älyttömästi ja tuntuu ettei tahdo ikinä päästä pelaamaan. Nyt pääsen suoraan, vaikka voisin silti maalailla figut uudestaan. Siis kyllä, aloitussetin AT -43 hankin. :)
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

R tähtää kuitenkin hieman eri markkinoille kuin GW. Esimaalaus on tarkoituksella otettu myyntivaltiksi heille, joille riittää "ok pelipöytätaso" ja ovat valmiita maksamaan siitä hieman ekstraakin. Ihmisille, jotka eivät muulta elämältään ehdi maalaamaan, tai ovat kiinnostuneet ennen kaikkea pelaamisesta eikä useiden vuosien maalaamisopettelusta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Luu-Kasa

Silveri kirjoitti:R tähtää kuitenkin hieman eri markkinoille kuin GW. Esimaalaus on tarkoituksella otettu myyntivaltiksi heille, joille riittää "ok pelipöytätaso" ja ovat valmiita maksamaan siitä hieman ekstraakin. Ihmisille, jotka eivät muulta elämältään ehdi maalaamaan, tai ovat kiinnostuneet ennen kaikkea pelaamisesta eikä useiden vuosien maalaamisopettelusta.
Totta totta. Peli on kuitenkin testailtu pikaseen, asiasta voi lukaista: http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=65674
tnjrp
Viesti:

Advanced rulebook muljahti mun postilaatikkoon eilen, joten jonkinmoista "pika-arvostelu pelaamatta" -tyyppistä tynkää laittanen loppuviikosta.

EDIT: bonuksena fotoja uusimmista julkaisuista:
http://minirealms.com/forums/showthread.php?t=4165
Luu-Kasa

Red Blockit ja uusi Fire Toad näyttävät aivan mahtavilta! Therianit taas ovat aivan järkyttäviä...
tnjrp
Viesti:

Re: AT-43

Sikäli kuin joku ei ole huomannut, niin AT-43:n supporttisivulta voi nyttemmin latailla kaikkien tähän asti julkaistujen joukkojen osastokortit:
http://www.at-43.com/support_AT43.php?lg=EN
Silveri

Re: AT-43

Viesti Kirjoittaja Silveri »

AT-43:sta tullaan näillä näkymin demottamaan myös RopeConissa
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”