"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ritarillista nysväilyä

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
taavetti

Ritarillista nysväilyä

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Moi.

Irrottauduin hetkeksi GW:n tuotteista, niiden skulptit kun rupeaa pidemmän päälle tuntumaan aika kakkelilta. Vaihtelua Rackhamin muodossa. Innostus lähti näihin Cadwallon figuihin aika puhtaasti siitä, kun törmäsin Silverin töihin CMON:ssa, kiitokset hänelle. :D

Skulpti on aika törkeen mahtava. Ainoastaan naamalle antaisin moitteita. Pose on aika mahti. Miekkakäsi on R:n omissa kuvissa uhmakkaammin eteenpäin, mutta itse tykkäsin pinnailla se tuolleen rintaa vasten. Baseen voisi antaa vinkkejä, en oikein näihin Confro figuihin tahdo mitään hyvää keksiä, saati sellaista mikä sopisi tämän figun tyyliin. Laattamaata en viitsisi laittaa, se kun ei metsämaaston kanssa oikein tahdo sopia. Mutta pitää katsella. Saattaa olla, että jätän mustaksi ja tilkitsen nuo kolot stuffilla. Keskityypä koko huomio figuun.

Maalaukseen olen suht tyytyväinen, pelikäyttössä toimii, mutta kehtaa läheltäkin katsoa. Naamaan en ollut tyytyväin, mutta syytän skulptia ;)

Puolisentoista vuotta figuja & maalausta ja nyt uskalsin ensimmäistä kertaa todella kokeella NMM:ää. Mallia katottiin ja tutoriaalit lukastiin. Hiomista todellakin on. Ensimmäinen todellinen freehand räpellys myös tuossa kaavussa, se oikein huuti jotain.

Kuva

Rakentavaa palautetta ja eräässä topikissa kiivaan keskustelun saanutta kritiikkiä otan vastaan, mielelläni. Tässä ois nyt meikäläisen figu jota polkea. ;)

Joo, otetaan ne kuvat muista kulmista myöhemmin kunhan on viimeistelyt ja korjaukset tehty
Viimeksi muokannut taavetti, La 14.04.2007 23:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Nuo koukerot kaavussa ovat mahtavat! Plussaa niistä. Jos nyt kun vielä saisi muistakin kulmista kuvia...
roku

Viesti Kirjoittaja roku »

Helkkarin hyvän näkönen. NMM onnistunu mun mielestä hyvin, vaikka tuo miekan heijastus on kyllä hieman outo. Rankentavaa palautetta? Ei, mutta täytyy sanoo et on mukava kattella sun töitä. Kehitystä tapahtuu koko ajan!
Datsi

Re: Ritari nysväilyä

Viesti Kirjoittaja Datsi »

taavetti kirjoitti: Puolisentoista vuotta figuja & maalausta ja uskalsin ensimmäistä kertaa kokeella NMM:ää. Mallia katottiin ja tutoriaalit lukastiin. Hiomista todellakin on. Ensimmäinen todellinen freehand räpellys myös tuossa kaavussa, se oikein huuti jotain.
O.o Pakko sanoa, että susta tulee vielä jotain. 1,5 vuotta? aivan varma? Itse olen noin 4 vuotta harrastanut ja layerit hallitsen juuri ja juuri...

Ikäero tosin saattaa vaikutaa asiaan ;)
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Luu-Kasa

Re: Ritari nysväilyä

Viesti Kirjoittaja Luu-Kasa »

Sephirot kirjoitti:
taavetti kirjoitti: Puolisentoista vuotta figuja & maalausta ja uskalsin ensimmäistä kertaa kokeella NMM:ää. Mallia katottiin ja tutoriaalit lukastiin. Hiomista todellakin on. Ensimmäinen todellinen freehand räpellys myös tuossa kaavussa, se oikein huuti jotain.
O.o Pakko sanoa, että susta tulee vielä jotain. 1,5 vuotta? aivan varma? Itse olen noin 4 vuotta harrastanut ja layerit hallitsen juuri ja juuri...

Ikäero tosin saattaa vaikutaa asiaan ;)
http://sotavasara.net/keskustelu/viewtopic.php?t=49692

Siinä on jotain samaa, eikö vain?
Joo-Ontsu

Viesti Kirjoittaja Joo-Ontsu »

heh, luulin et oot harrastanu ainaki 6v :D olin iha ällikällä lyöty ku luin, et oot harrastanu vasta 1.5v... ja maalaat noin upeasti

No se siitä ihmettelystä ja itse figuuun.. NMM on miekassa hieman outo mutta silti hyvä, ja rautaosat muutenkin hyviä. Kultakin on mainiosti maalattu. Kasvot o mun mielestä hyvät, ja kaapu ja sen freehandit. Ainoo mikä iski silmään oli toi base mut sen jo selititkin...
Cython

Viesti Kirjoittaja Cython »

Odottelinkin, milloin sutisit Cadwen nappeja näkyville. Mariini-ketjun päivityksestä kun on kulunut jo jonkun verran aikaa. ;)
Mutta asiaan. Figu on itsessään oikein onnistunut. Kohtuullisen tummat sävyt ja rajallinen värimäärä luovat mukavaa tunnelmaa nappiin, jopa ilman basea. NMM on riittävän smoothia ja korostukset kohdallaan, joten illuusio metallista syntyy.

Ainoa ongelma tuon NMM:n kanssa on paikoitellen vaihtelevat sävyerot. Tuo miekan kahva näyttää(ainakin kuvassa) kultaisemmalta kuin nuo puvun metallit. Onko tämä tarkoituksellista? Takin kultaiset osat ovat hyvin maalattu, mutta sävyt eivät nyt IMO toimi. Jotenkin liian haaleahkon näköistä tuohon kahvaan verrattuna.

Miekka näyttää pääasiassa hyvältä, vaikka jokin siinä kyllä häiritsee. Vielä pitemmälle valkoisen suuntaan viety korostelu voisi toimia, en kuitenkaan ihan varma ole. Haarniska on mainiota työtä, etenkin kengät. Kypärään voisi harkita vielä kevyttä korostelua noihin huippukohtiin, mutta toimii tuo nykyiselläänkin.

Kasvoja en erikseen kommentoi, niistä kun on vähän vaikea sanoa mitään. Freehandit tuossa kaavussa näyttävät kivoilta, vaikka ne voisvat olla myös selvemmin erottuvat. Tällä hetkellä jäävät mielestäni hieman piiloon noin tummassa figussa.

Lisäkuvia odotellaan.
Viimeksi muokannut Cython, La 14.04.2007 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
Lukkimus

Viesti Kirjoittaja Lukkimus »

Upea figu, ei muuta voi sanoa.
Kaikki näyttää hienolta, mitä nyt tuo miekan heijastukset mutta se jo mainittiinkin.
Tuohon baseen voisit kehitellä jotain pientä raunion tynkää. Siis pieni pläntti maata tai joku rakennuksen jämä ja sitten ruohoa siihen.
taavetti

Kiitokset kommentoinnista. Miekka oli tosiaan ensimmäinen kohta, jonka figussa maalailin, joten se jäi hivenen bliisuksi, toisaalta pidän siitä kyllä noinkin. Kahva tuntumassa likaa tai ruostetta, heijastuksen kummallakin puolella hyvin vaaleaa sinistä ja kärkeäkohti valkoista. Se on aika suora kopio erään CMON:n mestarin tyylistä maalailla NMM.

Tosiaan kuten Cython huomasi miekan kahva ja puvun koristeet ovat eri sävyä, kahva esittää kultaa... koristeet puolestaan jotain muuta kiiltävää. Epäilen, että joku metalli voisi saada tuollaista kiiltoa, vai tarvitseeko sen metallia esittää. Pää ideana kuitenkin jotain ylellistä saada figuun. Ilman tuota ratkaisua olisi värit keskittyneet juurikin vain siniseen, keltaiseen ja haarniskan harmaaseen Ei ehkä toimivin ratkaisu tuomaan eloa & eripuraa, mutta menkööt... Toimii kohtuudella.
MetalliMursu

Viesti Kirjoittaja MetalliMursu »

Jos tuo on ensimmäinen NMM kokeilusi.. Huhhuh.

Sälli, susta tulee vielä jotain. Noilla taidoilla, kun teet vielä hyvän basen ja posen, voitat GD:n. Keep up the good work, man.
Folk metal? Check out Tarvas!
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Melko karmea figu, mutta hienosti se on maalattu :D. Isompi kuva + kuva takaa olis aika jees. NMM näyttää kivalta ja värivalinnatkin ovat hyvät. Eipä tuosta kuvasta ainakaan mitään valittamistä löydy.
Raistlin Majere

Viesti Kirjoittaja Raistlin Majere »

Hmm, tuohon miekkaan olet ilmeisesti lukenut sen tutoriaalin coolminiornotista, ja kyllä tuo aika magee o.
W.A.R is coming and i'm soooo waiting for it!!
Cython

Viesti Kirjoittaja Cython »

taavetti kirjoitti: Tosiaan kuten Cython huomasi miekan kahva ja puvun koristeet ovat eri sävyä, kahva esittää kultaa... koristeet puolestaan jotain muuta kiiltävää. Epäilen, että joku metalli voisi saada tuollaista kiiltoa, vai tarvitseeko sen metallia esittää.
Erivärisyys siis tarkoituksellista, kuten hiukkasen arvelin. En silti tiedä noista "koristemetalleista." En vain keksi mitä metallia se voisi esittää, mikä on pikkuisen häiritsevä. Mutta tämä on vain oma näkökulmani. Tuo miekan kahvaan maaalattu lika/ruoste oli sen verran mainiota, että toi mieleen nuo R:n omat showcase-napit. ;)
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
Jubee

Viesti Kirjoittaja Jubee »

Cython kirjoitti:
taavetti kirjoitti: Tosiaan kuten Cython huomasi miekan kahva ja puvun koristeet ovat eri sävyä, kahva esittää kultaa... koristeet puolestaan jotain muuta kiiltävää. Epäilen, että joku metalli voisi saada tuollaista kiiltoa, vai tarvitseeko sen metallia esittää.
Erivärisyys siis tarkoituksellista, kuten hiukkasen arvelin. En silti tiedä noista "koristemetalleista." En vain keksi mitä metallia se voisi esittää, mikä on pikkuisen häiritsevä. Mutta tämä on vain oma näkökulmani. Tuo miekan kahvaan maaalattu lika/ruoste oli sen verran mainiota, että toi mieleen nuo R:n omat showcase-napit. ;)
Ne voisivat esittää esim. kuparia tai messinkiä.

Itse figu on aivan loistava. Miekka ei ole ihan niin hieno kuin muu figu. Oliko Galtsun keskiarvo tälle figulle 9,3 vai mitä? Mutta aivan loistava figu ekaksi NMM:ksi ja siihen verrattuna, että olet harrastanut 1,5 vuotta!
Asdfghj

Viesti Kirjoittaja Asdfghj »

Ihan sairaan hieno figu.
(\__/)
(='.'=)
('.') ('.')
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination!
taavetti

Ne voisivat esittää esim. kuparia tai messinkiä.
Ei nyt suoranaisesti varmaan kuparia, hivenen väärä sävy. Mutta messinki ehkä lähempänä. Jokatapauksessa niiden tarkoitus tosiaan esitellä kiiltävää ja ylellistä.
Melko karmea figu...
Miten niin karmea? :D Posehan pesee GW:n tuotteet sataviistoistanolla. ;)
Hmm, tuohon miekkaan olet ilmeisesti lukenut sen tutoriaalin coolminiornotista...
Totta, lukasin läpi ja katselin tarvittavia värejä. Valmiista kuvasta kuitenkin koitin kopioida omaan käyttöön jippoja, joita sitten osaisin vielä käyttääkin.

Kiitokset kommenteista jälleen.
migsula

Viesti Kirjoittaja migsula »

Vähän isompi kuva tekis terää ;)

Hyvältä näyttää! Ainut mikä ei ihan toimi on miekan kahvan väri, joka ainoona sparkkina poikkeaa yleistunnelmasta ja vetää musta kohtuuttomasti katsetta. Se ei nyt kuitenkaan oo ihan sellanen focus point.

Freehandit näyttää hyvältä, mutta kuvan takia ei niiden toteutukseen oo mitään rakentavaa tarjottavaa.
☠️
Draike

Viesti Kirjoittaja Draike »

Todella siistin ( as in tarkasti. ) näköisesti maalattu nappi. Miekka on tyylikäs, ja omasta mielestäni taas kahvan väri on juuri sopiva tuonne sekaan. Olet ilmeisesti nyt oppinut wetblendin salat, vai vieläkö layeroinnilla mennään?

Ainut huomautuksen aihe on että useissa threadeissasi kuvat ovat niin pieniä että maalauksesta on mahdotonta sanoa mitään rakentavaa.

Mikä tämä 'ota takaa ja sivusta ja ylhäältä kuvat' juttu oikein on. Hassua, että sitä vaaditaan vain muutamalta henkilöltä.

Jatka samaan malliin, näyttää oikein komealta.
taavetti

Runic:

Ei mitään wetblendiä, layerointi on tuttua ja turvallista. Tässä napissa käytin sävyjä layeroinnissa hivenen enemmän mitä normaalisti ja aikaa suhteessa reilummin myös. Sinisen liuttamisessa onnistuin mielestäni kohtuudella.

Tuosta wetblendauksesta: Käytätkö sinä tai muut tätä "kuivumisen" estoa vain salamannopeasti vain märkää märälle?

Sitten kuviin. Kuvien erot huomaan itse vain siirtyessä kotona toiselle koneelle. Applella latailen kuvat ja säädän kirkkautta mikäli tarves, sopivaksi. Kuitenkin toinen kone näyttää sen näytölleen älyttömän tummana. Säädöt kuitenkin kamerassa sisäkuvauksella. Toisinaan kuvat ovat isompia, tästä tuli hivenen pienempi, mutta on sentään isompi mitä itse figu. Ja eri kulmista tosiaan vaaditaan lähes aina, mistä minua epäillään. :D joo nyt mä tiedän, mähän en ole maalannut figun selkämystä ollenkaan ;)

Tosiaan napsin kuvat mielestäni parhaasta ns. edustavimmasta kulmasta, joka tuo figun esille. Tämän figun selkämyksessähän ei ole muuta kuin kaapua ja pala kilpeä, joka on maalattu tylsällä harmaalla metallilla. Vaivansa kuitenkin kuvienkin otolla. No minä lupaan ja vannon napsia niitä kuvia jokaisesta kulmasta, kunhan saan tälle kaverin maalattua. Poseeraavat sitten yhdessä: ritarit alta, ritarit makaa...
Draike

Viesti Kirjoittaja Draike »

En edes ole jaksanut panostaa noihin termeihin, mutta itse blendaan ohennetuilla maaleilla läpikuultavia kerroksia toistensa ("puoliksi") päälle, jolloin syntyy kymmenisen layerin jälkeen väriliuku. Wetblendi taisi sitten olla sitä mitä öljyväreillä voi tehdä, että märät maalit sekoitetaan toisiinsa. Itse en ole tuota kokeillut, enkä käytä kuivumisen pitkittäjiä. Ohje josta opin blendaamaan kertoi ohennuksesta vain sen, että käytettävän maalin tulisi olla "tinted water" eli värjättyä vettä(kö?). Eli aika ohutta.

CMONin ohje mansized figuurille on n. 400 pikseliä leveyttä ( eli kuva jossa figu valtaa suuren osan kuvasta. )

Jos kamerassa on mahdollisuus asettaa valkotasapaino, se on suotavaa. Näytä kameralle valkoista paperia ja paina "set white balance" (tms.) nappulaa, niin kamera näkee mikä on valkoista, ja säätää muut sävyt niiden mukaisesti. Tulee melkein automaagisesti hyvää jälkeä.

Itsekään en tuota kulmista kuvailua ymmärrä, mieluiten itsekin kuvaan juuri edustavimmasta kulmasta figuurin, eli yleensä edestä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”