Lore of Life & Lore of Heavens muutokset
Lore of Life & Lore of Heavens muutokset
Tässä menneenä vuonna ilmestyi White Dwarf, joka sisälsi melko tuntuviakin muutoksia Lore of Lifen ja Lore of Heavensin taikalistoihin. Tuloksena oli komeetan strenan lasku neloseen mutta toisaalta lifen taikojen vahvistuminen.
Tämä menee osaltani jopa surkuhupaisaksi asti, koska itse en ole tätä kyseistä WD:tä koskaan nähnyt, lainauksia siitä senkin edestä. Olisinkin mieluusti kuulolla, jos joku tunnustautuisi ko. lehden omistajaksi. Jos/kun nämä uudet taiat ovat tosiasiaa, vaikuttaa vähintäänkin oudolta GW:n tapa pitää nettisivuillaan vanhentuneita loitsulistoja.
Tämä menee osaltani jopa surkuhupaisaksi asti, koska itse en ole tätä kyseistä WD:tä koskaan nähnyt, lainauksia siitä senkin edestä. Olisinkin mieluusti kuulolla, jos joku tunnustautuisi ko. lehden omistajaksi. Jos/kun nämä uudet taiat ovat tosiasiaa, vaikuttaa vähintäänkin oudolta GW:n tapa pitää nettisivuillaan vanhentuneita loitsulistoja.
Re: Lore of Life & Lore of Heavens muutokset
Muutokset eivät ole virallisia. Niitä ei tarvitse käyttää ilman vastustajan eri vaatimusta, eikä silloinkaan jos haluaa ilkeillä.Celebdae kirjoitti:Jos/kun nämä uudet taiat ovat tosiasiaa, vaikuttaa vähintäänkin oudolta GW:n tapa pitää nettisivuillaan vanhentuneita loitsulistoja.
-J
(Ehdinkö ensin? - Enpä tietenkään.)
Kyseinen artikkeli on nimetty "experimental lores". Ne eivät edelleenkään ole virallisia. Listoja ei edes julkaistu uusimmassa Chroniclesissa, joten koko idea on ilmeisesti jossain määrin jäissä. Ellei erikseen sovita talosäännöistä, oletuksena pelataan kirjan loreilla.
Aina välillä kuulee huhuja magic lorejen täydellisestä remontista. Veikkaan kyllä, että kyseinen operaatio kuuluu luokkaan "sitten joskus" eli uudet listat julkaistaan siinä 8. edition paikkeilla, jos televisiosta ei tule mitään hyvää.
Kyseinen artikkeli on nimetty "experimental lores". Ne eivät edelleenkään ole virallisia. Listoja ei edes julkaistu uusimmassa Chroniclesissa, joten koko idea on ilmeisesti jossain määrin jäissä. Ellei erikseen sovita talosäännöistä, oletuksena pelataan kirjan loreilla.
Aina välillä kuulee huhuja magic lorejen täydellisestä remontista. Veikkaan kyllä, että kyseinen operaatio kuuluu luokkaan "sitten joskus" eli uudet listat julkaistaan siinä 8. edition paikkeilla, jos televisiosta ei tule mitään hyvää.
Tämän takia haluaisin todella löytää sen ihmisen, joka kertoo omistavansa tuon lehden (ja parhaimmassa tapauksessa skannaa sivun niin, että kriittinen teksti "tämä ei ole virallista" näkyy). Lore of Lifestä kun tulee todellinen teurastaja tämän säännön myötä, jos kentällä maastoa riittää.Pahvi kirjoitti:Eikös uusittuja listoja käytetä melko yleisesti?
Esim. turnauksissa.
Kaverilla on kyseinen lehti, ja olen sitä lukenut... Että melko todellinenhan se on. Samassa ovat muistaakseni muutokset myös heavenin salamoihin 24" kantama. Ja jotain muuta näperrystä. Me olemme päätyneet näiden listojen käyttöön, ovat huomattavasti paremmin tasapainossa.
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Minulla on WD ja nämä ovat myös Chronicles 2003 -kirjassa, tosin ne eivät ole virallisia vaan optional. Minä käytän niitä aina.Celebdae kirjoitti:Tässä menneenä vuonna ilmestyi White Dwarf, joka sisälsi melko tuntuviakin muutoksia Lore of Lifen ja Lore of Heavensin taikalistoihin. Tuloksena oli komeetan strenan lasku neloseen mutta toisaalta lifen taikojen vahvistuminen.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Joo näin lienee ratkaistu alkuperäinen kysymys, eli että säännöt tosiaan ovat olemassa mutta epävirallisina. Tästä herääkin uusi mielenkiintoinen keskustelunaihe, eli sääntöjen käyttö. Kuinka moni (muu) porukassaan käyttää näitä ja miksi? Lisäksi miten on, pitäisikö sääntöjen olla käytössä myös turnauksissa?Minulla on WD ja nämä ovat myös Chronicles 2003 -kirjassa, tosin ne eivät ole virallisia vaan optional. Minä käytän niitä aina.
Omalta osaltani uudet säännöt ovat sinänsä aika mielenkiintoinen asia, sillä HE pelaajana ne kääntävät katseeni lähes poikkeuksetta lore of lifeen. Seerin ja silver wandin kanssa kombinoituna master of stone, master of wood ja kolmas tilanteen mukaan ovat huomattavan kovia (kyllä... meillä on kolmisen metsää ja neljä-viisi kukkulaa yleensä pelissä). Virallisilla säännöillä heavens ja high magic taas ovat ykkösvaihtoehtoja.
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Ei, eivät ole.Lord Eleandelus kirjoitti:Minulla on WD ja nämä ovat myös Chronicles 2003 -kirjassa
-J
Jeps, eivät todellakaan ole WHC2003:ssa. Minulla on käy tuo WD ja voi vahvistaa, ne eivät ole virallisia sääntöjä. Life meni minustakin hieman yli, käytin sitä jo ennestään kun pidin sitä tehokkaana. Ja sitten GW meni vielä parantamaan sitä. Toisaalta, komeetta on kyllä järkevämpi ussissa säännöissä. Mielummin pelaisin uusituilla loreilla (niillä on kuitenkin enemmän plussia kuin miinuksia), mutta koska ne eivät ole virallisia eivätkä monet niistä tiedä, niin kaipa niistä voi sitten luopua.
Phil Kelly says "No!"