Armeijalista peliin.
Armeijalista peliin.
Miten armeijalistat yleensä tehdään peliin? 40K:stahan on armybuilderit myynnissä mutta fabasta ei. Eli kirjotetaanko nämä itse?
Otin tai en, saunat...
Itse olen Armybuilderilla kirjoitellut yleensä, mutta vaihtoehtoisesti Notapad ja laskin peliin.Sephirot kirjoitti:Minä ainakin kirjoitan koneella, siistiä, nopeaa ja helppoa. Käsin en tällä käsialalla lähde kirjoittamaan...
...Tietenkin tekisin listani Armybuilderilla, jos vain olisi yhteensopiva kone
En ole ikinä ymmärtänyt miksi listat pitäisi tehdä jollakin army builderilla?
Nopeampi, helpompi ja ympäristöystävällisempi tapa on käyttää paperia, kynää, army bookkia ja vaikka kännykän laskinta. Joskus olen tainnut suoraan wordille/note padille jonkun listan väkertää kun on pitänyt johonkin turnaukseen siisti lista tehdä, mutta silloinkin on tullut käytettyä kännykkää
Siitä ei luovuta listoja tehdessä.
Nopeampi, helpompi ja ympäristöystävällisempi tapa on käyttää paperia, kynää, army bookkia ja vaikka kännykän laskinta. Joskus olen tainnut suoraan wordille/note padille jonkun listan väkertää kun on pitänyt johonkin turnaukseen siisti lista tehdä, mutta silloinkin on tullut käytettyä kännykkää
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Ihan kysymyksenä, että tuhlaatteko, te ArmyBuilderia käyttävät, rahaa siihen että käytätte ArmyBuilderia vai mistä sen saa repäistyä ilmaiseksi?
Jos siitä pitää maksaa, niin silloin kynä&paperi on paljon parempi.
Itseltäni löytyy tietysti AB:n ilmais versio, mutta siinä saa vain 3 yksikköä ja ei voi printata...
Eli olisi kiva jos kertoisitte mistä (jos saa) sen ilmaiseksi.
Jos siitä pitää maksaa, niin silloin kynä&paperi on paljon parempi.
Itseltäni löytyy tietysti AB:n ilmais versio, mutta siinä saa vain 3 yksikköä ja ei voi printata...
Eli olisi kiva jos kertoisitte mistä (jos saa) sen ilmaiseksi.
-Sami
Et silleen... Jos en ole oikeassa olen väärässä.
Et silleen... Jos en ole oikeassa olen väärässä.
Itsellä on no-brainer-tyyli mitä armeijalistan tekoon tulee.
Kirjoittaa kaiken statdatan OpenOfficen Calc taulukkolaskinohjelmaan ja sinne kaavat. Jonka jälkeen tarvitsee vain laittaa määriä mitä siihen listaan sitten haluaakin.
Olen ajatellut tehdä paremmankin virityksen, mutta vielä siihen ei ole energiaa riittänyt. Nyt en näe omasta suoraan yksikköjen kokonaishintoja (tot. ja p/model, ym. on), mutta sen väsääminen olis naurettavan helppoa, pari kaavaa lisää ja se on siinä (mikä antaisi suoraan nätin armeijalistan tulostamista varten).
Tuo OpenOffice on ilmainen, joten ei tarvitse sortua laittomuuksiin.
Jos joku haluaa em. kaavamallin niin pistäkää YV:tä. Sen muokaaminen mieleisekseen on helppoa, kuin mikä (pakko olla, kun minäkin siihen pystyn).
Kirjoittaa kaiken statdatan OpenOfficen Calc taulukkolaskinohjelmaan ja sinne kaavat. Jonka jälkeen tarvitsee vain laittaa määriä mitä siihen listaan sitten haluaakin.
Olen ajatellut tehdä paremmankin virityksen, mutta vielä siihen ei ole energiaa riittänyt. Nyt en näe omasta suoraan yksikköjen kokonaishintoja (tot. ja p/model, ym. on), mutta sen väsääminen olis naurettavan helppoa, pari kaavaa lisää ja se on siinä (mikä antaisi suoraan nätin armeijalistan tulostamista varten).
Tuo OpenOffice on ilmainen, joten ei tarvitse sortua laittomuuksiin.
Jos joku haluaa em. kaavamallin niin pistäkää YV:tä. Sen muokaaminen mieleisekseen on helppoa, kuin mikä (pakko olla, kun minäkin siihen pystyn).
Jos tämä yhtään auttaa, niin suosittelen. http://uk.games-workshop.com/warhammer/roster/1/
Itse käytän useimmiten kyllä Exceliä. Tämähän on kyllä maksullinen
Itse käytän useimmiten kyllä Exceliä. Tämähän on kyllä maksullinen
Myydään FB ja LOTR Figuja. Katso myyntipalsta!
Itse rustaan listat yleensä käsin. Se antaa siihen listaankin sen oman henkilökohtaisen loppusilauksen niinsanoakseni.
Kyllä sitä on koneellakin koitettu väkertää, muttei siinä sitä samaa tunnetta saa peliin.
Lisäksi, jos päässä naksahtaa niin voi listaa alkaa koristelemaankin. Tämän seurauksena väkersin kerran yhtä listaa puolisentoista tuntia. Sillä seurauksella, että totesin sen valmiiksi tultua, että lista itsessään kaipaa pientä muutosta... Mutta hauskaa oli.
Kyllä sitä on koneellakin koitettu väkertää, muttei siinä sitä samaa tunnetta saa peliin.
Lisäksi, jos päässä naksahtaa niin voi listaa alkaa koristelemaankin. Tämän seurauksena väkersin kerran yhtä listaa puolisentoista tuntia. Sillä seurauksella, että totesin sen valmiiksi tultua, että lista itsessään kaipaa pientä muutosta... Mutta hauskaa oli.