Space Wolves vs. Imperial Guard (newbie)
Space Wolves vs. Imperial Guard (newbie)
Eli, vuosi pari sitten ostin itselleni WH40k innostuksen iskiessä perus, space wolves armeijan johon sisältyy:
- 2x Battleforce
- 1x Venerable Dreadnought
- 4x Scouts
- 4x Long fangs
Nyt olen yrittänyt herätellä kesken jäänyttä harrastusta kun vihdoin löysin itselleni peliseuraa, ensin pitäisi tietysti saada vähän maalattua noita ukkoja.
Mutta koska olen laiska maalaja ja innolla odotan että pääsen pelaamaan ensimmäistä peliäni, kysynkin teiltä minkälainen olisi mukava, 1000pst kokoonpano kokeneempaa Imperial Guardia vastaan.
Vastustajan kokoonpanosta en tiedä muuta kuin että niitä on kerätty kauemmin kuin minä olen pitänyt pensseliä kädessä ja tankkeja on ilmeisesti aika paljon.
Eilen tuossa huvikseni laskeskelin minkälaisen 1000pts armeijan saisi kasaan ja siihen kuului:
- dreadnought
- 15x blood claws
- 20x grey hunters (kaksi ryhmää)
- 4x scouts
Kattelin että pisteet riittää varustamaan ukkoja kranuilla mutta armeija ei ole kovin liikuntakykyinen, ehkä kuitenkin vähennän äijien määrää ja pakkaan esim. blood clawit rhinoon ja otan mopoja mukaan. Ehkä scoutit vaihtaa heavy weapon tiimiin?
Olen koulussa joten en nyt ehdi laskeskelemaan erilaisia armeijakokoonpanoja mutta lisään jotain omia ajatuksiani tänne myöhemmin.
Kiitoksia ajatuksista jo etukäteen.
-------------------------------------------------------------------------
Edit.
Päätin lähteä aluksi maalamaan pelikuntoon 750 pisteen armeijaa, käykää ihmeessä antamassa mielipiteenne siitä Armeijalistat puolella: <a href="http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=66111">
750pst. Space Wolves</a>
- 2x Battleforce
- 1x Venerable Dreadnought
- 4x Scouts
- 4x Long fangs
Nyt olen yrittänyt herätellä kesken jäänyttä harrastusta kun vihdoin löysin itselleni peliseuraa, ensin pitäisi tietysti saada vähän maalattua noita ukkoja.
Mutta koska olen laiska maalaja ja innolla odotan että pääsen pelaamaan ensimmäistä peliäni, kysynkin teiltä minkälainen olisi mukava, 1000pst kokoonpano kokeneempaa Imperial Guardia vastaan.
Vastustajan kokoonpanosta en tiedä muuta kuin että niitä on kerätty kauemmin kuin minä olen pitänyt pensseliä kädessä ja tankkeja on ilmeisesti aika paljon.
Eilen tuossa huvikseni laskeskelin minkälaisen 1000pts armeijan saisi kasaan ja siihen kuului:
- dreadnought
- 15x blood claws
- 20x grey hunters (kaksi ryhmää)
- 4x scouts
Kattelin että pisteet riittää varustamaan ukkoja kranuilla mutta armeija ei ole kovin liikuntakykyinen, ehkä kuitenkin vähennän äijien määrää ja pakkaan esim. blood clawit rhinoon ja otan mopoja mukaan. Ehkä scoutit vaihtaa heavy weapon tiimiin?
Olen koulussa joten en nyt ehdi laskeskelemaan erilaisia armeijakokoonpanoja mutta lisään jotain omia ajatuksiani tänne myöhemmin.
Kiitoksia ajatuksista jo etukäteen.
-------------------------------------------------------------------------
Edit.
Päätin lähteä aluksi maalamaan pelikuntoon 750 pisteen armeijaa, käykää ihmeessä antamassa mielipiteenne siitä Armeijalistat puolella: <a href="http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=66111">
750pst. Space Wolves</a>
Viimeksi muokannut Tetsuo, Ke 18.04.2007 02:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Two little goblins, out in the sun. Down came a Griffin, and then there was one."
- Henkinen Johtaja
- samppuliini
-
Sami Jumppanen
Wolffien scoutit ovat ReiluKerhon jäseniä ketä tahansa vastaan kun tallaavat kentälle vastustajan puolelta. Tappavat ne tankin tai ei, jonkun on myös pakko kääntyä ja pistää niille turpiin jolloin muut wolffit ehtii lähemmäs. Ja tuo Bloodclaw-ryhmä on myrkky jota jokainen kunnon kaartilainen haluaa välttää. Ketä ampua?Sami Jumppanen kirjoitti:Pidä scoutit ehdottomasti, ne pistää tankin matalaksi, ellei vastustaja vie sitä kauas takalinjasta, missä tapauksessa se on helpompi maali muille.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.
-Vanha sananlasku IG:ssä
-Vanha sananlasku IG:ssä
-
vompovompatti
Ig:n perus kaura kaatuu boltteriin ja ketjumiekkaan. Fistit kannattaa jättää kotiin pölyyntymään ellei tahdo tankkeja korkkailla. Tankit taas tottelevat missileä ja lascia paljon paremmin.samppuliini kirjoitti:Kaita myös yksiköihin kranujen tilalle fistejä, näillä se perus kaura kaatuu ja hyvin.
Yleinen ohje on liikkua suojien kautta lähelle ja hyökätä lähitaisteluun. Jo pari mariinia voi aiheuttaa ig linjassa valtavaa tuhoa. Itse olen ollut noppia heittelemässä kun 5 mariinia ui läpi n.50 kaartilaisesta, joista 2 oli vielä upseereja (junior officer), menettämättä ainuttakaan oman ryhmän jäsentä.
Antaisin neuvona käyttää pieniä ryhmiä joita on paljon, koska ig:n pystyy tuohoamaan isoja ryhmiä tehokkaammin kuin monia pieniä ryhmiä. Aseistukseksi heavy bolttereja, lasceja sekä jokin lähitaisteluun erikoistunut ryhmä, jonka ei tarvitse silti olla kallis.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire