"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

NMM kulta ja nahka

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Githgulcag

NMM kulta ja nahka

Viesti Kirjoittaja Githgulcag »

Eli on tälläinen ongelma. Olen maalannut ihan hyvän näköisen NMM kullan, mutta se meinaa helposti sekoittua sävyltään nahka asusteisiin.

Ongelma ilmenee tuossa figussa:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... ht=#738328
Olen nyt kokeillut paria eri variaatiota nahalle, mutta ne eivät ole toimineet. Kulta on maalattu käyttämällä dark fleshiä, vomit brownia ja bleached bonea. Mitä värejä kannattaisi käyttää nahkaan?
dwarffer

Viesti Kirjoittaja dwarffer »

En musta toi yt niin pahasti sekoitu
:D
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Kulta kaipaa voimakkaampia highlighteja. Kyse on kuitenkin metallista joka heijastaa valoa todella voimakkaasti.
Nahka on taas aika turhan puhtoisen näköistä imo. Siitä jos tekisit hieman törkyisemmän näköistä niin luulisi olevan kontrastia jo tarpeeksi.
Necron Loiri

Viesti Kirjoittaja Necron Loiri »

Minä en sitten ole koskaan maalannut NMM:ää, mutta kyllä jotenkin osaan auttaa. Mielestäni nahka on juuri hyvä, mutta kullassa on se ongelma, koska se kiiltää liian vähän. Kokeile jos korostaisit vain rohkeammin sitä kultaa ihan valkoiseen asti.
Sauron

Viesti Kirjoittaja Sauron »

Tai sitten voi maalata kullasta heijastuksia muuhun figuun, ikään kuin se hohtaisi. Luulisi toimivan, vaikka varmaankin hieman vaikea maalata. Helpoin tapa toteuttaa pyrkimyksesi on varmaankin juuri tuo kontrastiero (nahkaa tummemmaksi ja kultaa valkoisemmaksi).
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Lisää sävyjä. Laita kultaan mukaan vaikka punertavaa, tai nahkaan sen puoleen. Molemmathan nojaavat ruskeaan, kokeile vaikka sekoittaa se itse ja vaihda perusvärien suhteita niiden välillä.
Edellä mainittu kontrastikin auttaa, mutta pelkkä ero valkoisen määrässä ei minusta ole kauhean mielenkiintoinen ratkaisu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”