Steam Tank Scoring + Mortarin tehokkuus
Steam Tank Scoring + Mortarin tehokkuus
Nauran, nauran teille kaikille jotka laittavat steam tankin pöydälle.
Joku halusi väittää että Steam Tankista ei saa puolia pisteitä ikinä, koska se on Warmachine näiltä suhteilta.
Steam tankissa ei ole crewiä, tosin siihen ilmeisesti voi siirtää crewin toisesta sotakoneesta.
Sotakoneista taas saa vp:tä sen mukaan onko niissä crew kiinni vai ei. Joten Stankki joka laitetaan kenttään lahjoittaa 300 vp:tä jollei mukaan oteta esim. mortaria jonka crew juoksee stankkiin jossain vuoron 6 vaiheilla.
Mortarista tuli juuri muuten pelattava vaihtoehto. :lol:
Joku halusi väittää että Steam Tankista ei saa puolia pisteitä ikinä, koska se on Warmachine näiltä suhteilta.
Steam tankissa ei ole crewiä, tosin siihen ilmeisesti voi siirtää crewin toisesta sotakoneesta.
Sotakoneista taas saa vp:tä sen mukaan onko niissä crew kiinni vai ei. Joten Stankki joka laitetaan kenttään lahjoittaa 300 vp:tä jollei mukaan oteta esim. mortaria jonka crew juoksee stankkiin jossain vuoron 6 vaiheilla.
Mortarista tuli juuri muuten pelattava vaihtoehto. :lol:
-
Brightstar
Terve järki ja warhammer voivat (ja niiden pitäisikin) kulkea käsikädessä. Terve järki ei kuitenkaan ole tässä tapauksessa realismi tai maalaisjärki, vaan sellainen "pelilogiikka" tms. Tämä tosin puuttuu joiltan gw:n designereilta, joten surullisia lapsuksia tulee sieltäkin suunnalta. Stankki ei kuitenkaan ole sellainen, vaikka sen säännöistä epäselvyyksiä voi löytyäkkin.Brightstar kirjoitti:Niinkun jo kauan sitten ollaan kaikki huomattu, tervejärki ja WH:n pelaajat eivät kulje käsikädessä...
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Onneksi Nazregin esitys ei mennyt Riksussa läpi, vaikka se tuli esille siiitä että itse väitin että stankista ei saa pisteitä ilman sen kokonaan tuhoamista, koska se on sotakone. Kuitenki toi crewien puuttuminen unohtui ja pilasi koko asian...
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
jos ymmärsin, että se oli sinun stankkisi olisi ollut oikeus ja kohtuus ruulata se suoraan tuhoutuneeksi jos tuollaista yritit 0oRóbó-Tónó kirjoitti:Onneksi Nazregin esitys ei mennyt Riksussa läpi, vaikka se tuli esille siiitä että itse väitin että stankista ei saa pisteitä ilman sen kokonaan tuhoamista, koska se on sotakone. Kuitenki toi crewien puuttuminen unohtui ja pilasi koko asian...
Onhan se tosi kova, jos peli vain olisi 40koo ja armeijana se lättyjä viskaava smurffilauma.MakeH kirjoitti:Ja miten 75p iso lätty ei olisi pelattava ihan itsestään?
Mutta mites se stangi nyt sitten skorettaa? Onko tässä taas joku 'lol RAW does not apply teh designer's intent is BLINDINGLY obvious' -argumentti meneillään?
it is apparent the intent has been revealed
on o0Mutta mites se stangi nyt sitten skorettaa? Onko tässä taas joku 'lol RAW does not apply teh designer's intent is BLINDINGLY obvious' -argumentti meneillään?
Ja selitä ihmeessä minulle miten se 75pisten lätty on huono. Itse kun typeryydessäni luulin ymmärtäväni pelistä jotain.Onhan se tosi kova, jos peli vain olisi 40koo ja armeijana se lättyjä viskaava smurffilauma.
Myönetään. Lätty on parasta mitä rahalla saa, jos vastassa on kallista, haarniskoimatonta, tiheään pakattua T3-jalkaväkeä.MakeH kirjoitti:Ja selitä ihmeessä minulle miten se 75pisten lätty on huono. Itse kun typeryydessäni luulin ymmärtäväni pelistä jotain.
Joskus harvoin olen toivonut ottaneeni lätyttimen sijaan 100 pisteen laserpointterin, jos vastustaja on jostain käsittämättömästä syystä päättänyt jalkaväen sijasta pelata lohikäärmeillä, vaunuilla, skirmareilla ja ritarijunilla. Mutta nämä nyt ovat harvinaisia poikkeustapauksia.
Mutta mites ne stangin VP:t?
it is apparent the intent has been revealed
johtuuko tämä epäsuora vittuilu siitä, että koet olevasi kykenemätön perustelemaan minulle järkevästi miksi se olisi huono?Myönetään. Lätty on parasta mitä rahalla saa, jos vastassa on kallista, haarniskoimatonta, tiheään pakattua T3-jalkaväkeä.
Joskus harvoin olen toivonut ottaneeni lätyttimen sijaan 100 pisteen laserpointterin, jos vastustaja on jostain käsittämättömästä syystä päättänyt jalkaväen sijasta pelata lohikäärmeillä, vaunuilla, skirmareilla ja ritarijunilla. Mutta nämä nyt ovat harvinaisia poikkeustapauksia.
Tykki on hyvä, sitä en kiellä. Sinun käsityksesi pelistä on tosin viestiesi perusteella niin mustavalkoinen, että pahaa tekee.
Kuten monsteristaMutta mites ne stangin VP:t?
- Teonanacatl
- The Captain
- Valvoja
Harmi kyllä Guzlob on myös oikeassa. Tuppaavat ne mortarin kohteeksi joutuvat blokit olemaan joko T4 AS4+ sauruksia tai kääpiöitä tai jojon tavoin ylös-alas-liikettä tekeviä luurankoja/zombeja. Sen kerran kun sen mortarin saa kohdalle osumaan.Slugger kirjoitti:Guzlob nyt on tuollainen hassu wanha äksyilevä setä, joka oikeasti on sisältä herkkä runopoika.
Jos ihmiset pelaisivat tätä peliä niin kuin FaBaa kuuluisi pelata - blokkeja blokkeja vastassa - niin mortari olisi ihan hirveän hyvä kapine. Nyt kun ihmiset pelaavat lentosirkuksia, puskainkkareita, skinkkihordeja ja muuta sen sellaista, mortari on useimmiten 75 pisteen ja arvokkaan special slotin hukkaa, jonka ensimmäinen rapu tai muu deep strikettaja syö ensi töikseen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Lord Mikke
Totuus on se että 95% kaikista pelaajista pelaa ihan täysiblokkisia armeijoita. Sotavasara on vain foorumi ja oma pieni maailma jossa tehdään pieniä cavalryarmeijoita joilla mennään kylkeen ja voitetaan pelit. Täälläpäin sellaisella listalla saa vain turpiinsa.The Captain kirjoitti:Jos ihmiset pelaisivat tätä peliä niin kuin FaBaa kuuluisi pelata - blokkeja blokkeja vastassa - niin mortari olisi ihan hirveän hyvä kapine. Nyt kun ihmiset pelaavat lentosirkuksia, puskainkkareita, skinkkihordeja ja muuta sen sellaista, mortari on useimmiten 75 pisteen ja arvokkaan special slotin hukkaa, jonka ensimmäinen rapu tai muu deep strikettaja syö ensi töikseen.Slugger kirjoitti:Guzlob nyt on tuollainen hassu wanha äksyilevä setä, joka oikeasti on sisältä herkkä runopoika.
Esim. Oma örkkiarmeijani on niin ilmatiivis ettei kukaan ole vielä milloinkaan kylkeen tullut, paitsi silloin kun mokasin itse.
Ja kuuden vuoden aikana on tullut edellämainituista vain lentosirkus vastaan, ja ottaen kokoonpanoni huomioon pärjäsin ihan hyvin.
Peril of Warp
- The Captain
- Valvoja
Juuri minun tuuriani, että turnauksissa ja kotipeleissäkin vastaan ovat sattuneet tulemaan juuri ne 5 %. Tai sitten ne blokit ovat olleet luurankoja/zombeja tai 20 skavenin yksiköitä ilman commandia ja pakollisella kylkiäisellä.Lord Mikke kirjoitti:Totuus on se että 95% kaikista pelaajista pelaa ihan täysiblokkisia armeijoita.
Handgunner/Thunderer-yksiköitä ei lasketa blokeiksi.
ei, guzlob ei ole oikeassa, etkä ole sinäkään... tosin tästä tuskin pitkälle päästään jos juupas eipäs linjalla ollaan. Mitenkäs ratkaistaan? Painitaanko, pelataanko vai pistetäänkö iskät tappelemaan saunan takana?Harmi kyllä Guzlob on myös oikeassa.
Kapteenin mainitseva special slotti on tosiaan yksikön suurin hinta, tämäkin on tosin sen arvoinen koska pari erittäin kovaa turnausarmeijaa perustuu jalkaväkeen. Peli ei ole niin yksinkertainen kuin annatte ymmärtää, tosin niin kauan kun haluaa pelata lentosirkuksilla lentosirkuksia vastaan niin lentosirkukset varmaan voittavat.
Aiheesta tosin ollaan menty sivuun, joka tuskin on kovin suuri menetys kenellekkään.
edit: editoitu typerät henkilökohtaisuudet pois
Viimeksi muokannut MakeH, To 19.04.2007 21:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lord Mikke kirjoitti:
Totuus on se että 95% kaikista pelaajista pelaa ihan täysiblokkisia armeijoita. Sotavasara on vain foorumi ja oma pieni maailma jossa tehdään pieniä cavalryarmeijoita joilla mennään kylkeen ja voitetaan pelit. Täälläpäin sellaisella listalla saa vain turpiinsa.
Esim. Oma örkkiarmeijani on niin ilmatiivis ettei kukaan ole vielä milloinkaan kylkeen tullut, paitsi silloin kun mokasin itse.
Hyvää huumoria.
Väitän että pelasit puskassa hirveä vastaan.Ja kuuden vuoden aikana on tullut edellämainituista vain lentosirkus vastaan, ja ottaen kokoonpanoni huomioon pärjäsin ihan hyvin.
- The Captain
- Valvoja
Hmm... sinulla on etu ruumiinpainossa, joten ei painita. Olet parempi pelaaja, joten ei pelata. Soitetaan siis isille.MakeH kirjoitti:ei, guzlob ei ole oikeassa, etkä ole sinäkään... tosin tästä tuskin pitkälle päästään jos juupas eipäs linjalla ollaan. Mitenkäs ratkaistaan? Painitaanko, pelataanko vai pistetäänkö iskät tappelemaan saunan takana?
Validi pointti. Olen pelannut paljon käyttämilläni putkinäkölistoilla Southlandeja, Tzeentchin demonilistaa ja Wood elffejä vastaan, eikä siitä tule kuin pahaa mieltä. Eivätkä ne pegasusritaritkaan suurena joukkona kovin kivoja ole.Peli ei ole niin yksinkertainen kuin annatte ymmärtää, tosin niin kauan kun haluaa pelata lentosirkuksilla lentosirkuksia vastaan niin lentosirkukset varmaan voittavat.
Kyllä sitä turnauslistaa kyhätessä tulee mietittyä kovasti anti-flyeriä, anti-skirmisheriä ja anti-magiaa, vaikka itse pyrkisikin all-round-listaan yhden tempun ihmeen sijasta. Jotenkin ajatus hauraita blokkeja vastaan suunnatuista kapineista turnauslistassa tuntuu vieraalta.
Olen tosin ehtinyt viettää useamman kuukauden ulkona maailmanlaajuisesta FB-turnausskenestä - ehkä maailma on muuttunut sitten viime näkemän, ihmiset käyttävät yli neljänneksen pisteistään core unitteihin (muutkin kuin bretit ja wood elffit) ja Thorekkin on kuollut.
Editoi takaisin, en ehtinyt lukea niitä.edit: editoitu typerät henkilökohtaisuudet pois
ei ole muuttunut. Ikävää koska pelit eivät ole kovin antoisia, kivaa koska ne on suht pala kakkua voittaa.Olen tosin ehtinyt viettää useamman kuukauden ulkona maailmanlaajuisesta FB-turnausskenestä - ehkä maailma on muuttunut sitten viime näkemän, ihmiset käyttävät yli neljänneksen pisteistään core unitteihin (muutkin kuin bretit ja wood elffit) ja Thorekkin on kuollut.
tämän hetkisessä metapelitilanteessa, mortar ei ole paras ratkaisu listaan. Onko tämä siis oikeasti ainoa peruste minkä annatte sille, että se olisi huono?Jotenkin ajatus hauraita blokkeja vastaan suunnatuista kapineista turnauslistassa tuntuu vieraalta.
eivät kohdistuneet sinuun :-) eivätkä kuulu tälle foorumille.Editoi takaisin, en ehtinyt lukea niitä.