Combat squads
Grimin marine esimerkkini ei mielestäni ole mitenkään rikki. Noita vastaan pelaa ihan mielellään lähes millä tahansa turnausarmeijalla, lisäksi listasi on todella heikko eskalaatiossa. Rikkinäisyydellä viittaan nyt sellaiseen tasoon, mitä esimerkiksi Ulthwe vanhan codexin aikaan oli, jonka voittamiseen ei keskivertoturnausarmeijalla ollut mitään eväitä. On muutenkin naurettavaa väittää että listalla ei ole heikkouksia. Aiemmin mainitsemani escalaatio ja vastapallon puute tulevat heti mieleen. Ja tämän hetken rikkinäisimmät turnausarmeijat syövät listasi heti. Assaultcannoni ei uppoa obliin niin hyvin, varsinkaan kun niillä on helposti vuoro aikaa ampua ennenkuin mitään tapahtuu. Sireeni syö koko armeijasi.
- The Captain
- Valvoja
Se, että pelin rikkinäisimmät jutut ovat kova sana Grimin esimerkkiturnausarmeijaa vastaan siis tarkoittaa, että Grimin mainitsema armeija ei olisi rikki (lähes) kaikkea muuta vastaan?Andros kirjoitti:Ja tämän hetken rikkinäisimmät turnausarmeijat syövät listasi heti. Assaultcannoni ei uppoa obliin niin hyvin, varsinkaan kun niillä on helposti vuoro aikaa ampua ennenkuin mitään tapahtuu. Sireeni syö koko armeijasi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Feari kusee täysin oikeastaan vain kaikki huonot listat, joilla ei muutenkaan ole turnausmenestykseen oikein mahdollisuuksia. Drop podit ovat hyviä, mutta niihinkin on keinot. Onkohan meillä nyt vähän eri käsitys siitä, mikä on rikki ja mikä pelkästää "hyvää"? Podeija vastaan tiukkaa vääntö saa aikaiseksi oikeastaan kaikennäköiset oikeasti hyvät listat, mielestäni se että esim. IG ei voi podeja voittaa on vähän huono rikkinäisyyden mittari.The Captain kirjoitti:Myös 2- 4 podaavaa FotD-librariania on kuulemma vähän huono juttu joillekin vihollisille. Ainakin sen verran huono juttu, että joissakin turnauksissa on katsottu tarpeelliseksi vähän rajoittaa niiden lukumäärää.
Mainitsinko jo Drop podit?
Mainitsin myös, että Grimin marineita vastaan voi pelata turnausarmeijoilla oikein hyvin. Se, että se häviää oikeesti rikkinäisille asioille oli pelkästään sivuseikka. Jos armeijoiden rikkinäisyyttä ruvetaan mittaamaan sillä, että miten ne raiskaavat huonot armeijat ja listat, on tässä pelissä aika helvetisti rikkinäisiä asioita.
Viimeksi muokannut Andros, To 19.04.2007 21:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos mariinit eivät ole mitenkään rikki miksi ihmiset kitisevät niistä?
Jostain kumman syystä ei mahdu omaan kalloon se, että valitetaan jostain mikä olisi oikeasti ihan kunnossa!
Jostain kumman syystä ei mahdu omaan kalloon se, että valitetaan jostain mikä olisi oikeasti ihan kunnossa!
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Nojoo, puhun itse ainakin yksittäisistä listoista enkä suinkaan armeijakirjojen tasapainoisuudesta.
Lisäksi olen sitä mieltä, että kaikki turnauksissa pelanneet, jotka nyt kommentoivat esimerkiksi tässä ketjussa marineiden mauttomuutta, voivat nostaa huoletta käden pystyyn.
Ai noin vähän?
Lisäksi olen sitä mieltä, että kaikki turnauksissa pelanneet, jotka nyt kommentoivat esimerkiksi tässä ketjussa marineiden mauttomuutta, voivat nostaa huoletta käden pystyyn.
Ai noin vähän?
wanhan liiton örkki pomo
Itse en ole tuollaista listaa peluuttamassa, satuin vain lainaamaan kaverilta mariinikodeksin ja väänsin ajankuluksi niin kettumaisen listan kuin osasin.
Sireeniprinssejä en ole aikoihin nähnytkään, ja onhan monissa turnauksissa niitä vastaan komppeja. Lisäksi voihan tuosta helpolla poistaa missile launcherit dredeiltä (tuloksena menettelevä closis-vastapallo) ja ostaa drop podeja tilalle.
Käsittääkseni noiden podien hankkiminen poistaa escalation- ongelman lähes kokonaan, ja eihän sitä joka pelin erikoissäännöistä löydy.
Jos nyt itse aiheesta jotain sanoisin niin tervetullut sääntöhän tuo olisi, nykyään kun noita kymmenen miehen ryhmiä ei näe muilla kuin IG:llä.
Sireeniprinssejä en ole aikoihin nähnytkään, ja onhan monissa turnauksissa niitä vastaan komppeja. Lisäksi voihan tuosta helpolla poistaa missile launcherit dredeiltä (tuloksena menettelevä closis-vastapallo) ja ostaa drop podeja tilalle.
Käsittääkseni noiden podien hankkiminen poistaa escalation- ongelman lähes kokonaan, ja eihän sitä joka pelin erikoissäännöistä löydy.
Jos nyt itse aiheesta jotain sanoisin niin tervetullut sääntöhän tuo olisi, nykyään kun noita kymmenen miehen ryhmiä ei näe muilla kuin IG:llä.
Onko ymmärrettävissä, että jos ei ole jaksanut vaivautua vähään aikaan turnauksiin ei voi tietää mitkä kombot toimivat ja mitkä eivät?Lisäksi olen sitä mieltä, että kaikki turnauksissa pelanneet, jotka nyt kommentoivat esimerkiksi tässä ketjussa marineiden mauttomuutta, voivat nostaa huoletta käden pystyyn.
Olen vähän toista mieltä tuosta! Itse en ole jaksanut käydä missään turnauksissa noin neljään vuoteen (joitain satunaisia lukuunottamatta), mutta se ei todellakaan tarkoita ettenkö olisi seurannut mitä maailmalla tapahtuu.
Eipä varmaan kovin monen. Pointtini lähinnä oli, että vaikka ei käy turnauksissa se ei tarkoita etteikö ihmiseltä löytyisi tieto taito turnaus kelpoisen listan tekoon. Homma toimii tietysti toisinkin päin eli ei ihminen joka käy turnauksissa välttämättä osaa tehdä silti sitä voittavaa komboa, mutta edellytykset ovat paremmat.
No ruvetaan.Andros kirjoitti: Jos armeijoiden rikkinäisyyttä ruvetaan mittaamaan sillä, että miten ne raiskaavat huonot armeijat ja listat, on tässä pelissä aika helvetisti rikkinäisiä asioita.
Jotenkin tuntuu turhalta tulla tähän ketjuun uikuttamaan 40K:n rikkinäisyydestä, mutta tuo kommentti mielestäni tiivistää koko 40K:n meiningin tällä hetkellä.
Galleriaan pääsee tästä.
-
vompovompatti
Ja hinta on suunnilleen siinä samoilla hujakoilla kuin gretchineillä.Thelacan kirjoitti:Eli voidaanko siis kärjistetysti katsoa asiaa siltä kantilta, että mikä tahansa joka tappaa gretchinin, on rikki?
Hetkinen... Ig ryhmä on rikki
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire