"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

battleground ww2 vs panzer march!

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
toimisto

battleground ww2 vs panzer march!

Viesti Kirjoittaja toimisto »

kumpi parempi? (realistisuus,joukkojen määrä, nje)
haluaisin keskikokoisia taisteluja(eli n:100-200 miestä), en omista kumpiakaan sääntöjä(sehän on selvää).
Viimeksi muokannut toimisto, Pe 13.07.2007 13:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
N.Hirvelä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä »

Battlegroundista voin sanoa jotain, vaikken ole paljoa päässyt pelailemaan, mutta sen hieman mitä olen joskus kokeillut, niin sen perusteella voin sanoa:

Battleground toimii hyvin pienellä määrällä hahmoja, joku 50 taitaa olla aika maksimia hyvälle pelille ja pari ajoneuvoa korkeintaan. Säännöt tuntuvat aika realistisilta ja tarkoilta.
Hyvä kokonaisuus jos aikoo pelata ryhmä vs. ryhmä taisteluja jotka kestääkin vähän pidempään.
Lisäosista löytyy eri armeijoiden tietoja eri rintamille.
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Olen lukenut Panzer Marschin säännöt läpi ja ne vaikuttivat melko raskailta. Peli onkin tarkoitettu suuremmille panssaritaisteluille, kuten nimestä voi päätelläkin. Jos keskikokoisia taisteluita haluat battleground lienee parempi sääntösetti.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
Werryzz

Viesti Kirjoittaja Werryzz »

Jos et ole kumpaakaan kerta kokeillut, olisi hyvä aloittaa Battlegroundista. Pienillä taisteluilla pääsee hyvin mukaan (1-2 ryhmää ehkä yksi jonkin sortin ajoneuvo).
Isommat taistelut eivät mielestäni yksinkertaisesti toimi tässä pelissä. D-day scenarion olen pelannut ja se oli ISO, siinä meni hermot ensimmäisten vuorojen jälkeen. Elikkä BG on melko pienen skaalan peli.

Panzer Marchin säännöt olen lukenut jotenkin läpi, ja tesipeliä pelannut, mutta mielestäni ison skaalan peli, niinkuin joku jo edel. viestissä sanoikin.

Eli jos haluat noita "keskikokoisia" taisteluita niin ehdottomasti BG on realistinen ja muutenkin oiva valinta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”