Skink Skirmisherien käyttö
Skink Skirmisherien käyttö
Rupesin miettimään kumpi, blowpipe vai javelin, toimii skinkki skirmaajilla paremmin. Etsin myös Haku-toiminnolla tietoa tästä ja löysin kommentteja tyyliin "mitä vittua javelineilla tekee, blowpipe toimii paremmin." Olin heti eri mieltä asiasta, sillä eihän nuo pääse ampumaan ellei liiku, ja jos liikkuu ja ampuu long rangelle niin huonosti osuu. Otin sitten laskimen käteen ja päädyin seuraavaan:
Näihin on siis laskettu mukaan liike, josta javelin ei tietenkään saa -1 hit penaltya.
10 x Javelin Skinks vs. T3 enemy:
Hit 4+ ja Wound 4+
10 x 1/6 = 5/3 poison hits
10 x 2/6 = 10/3 hits
10/3 hits x 3/6 = 5/3 wounds
5/3 + 5/3 = 10/3 = 3,333 wounds
10 x Blowpipe Skinks vs. T3 enemy:
Short range, semi: Hit 5+ Wound 4+
10 x 1/6 = 5/3 hits
5/3 hits x 3/6 = 5/6 wounds
5/3 + 5/6 = 5/2 = 2,5 wounds
Blowpipe, T3 enemy, short range, liikkeeseen, multi: 3,333 wounds
Blowpipe, T3 enemy, long range, liikkeeseen, semi: 1,666 wounds
Blowpipe, T3 enemy, long range, liikkeeseen, multi: 0,833 wounds
Yhteenveto:
Paikaltaan blowpipella ammuttaessa:
-short range, semi: 3,333 wounds
-short range, multi: 5 wounds
-long range, semi: 2,5 wounds
-long range, multi: 3,333 wounds
Javelin taas tekee liikkeestä ja rangesta huolimatta aina 3,333 woundia...
Kuinka usein pääsee ampumaan paikaltaan? Ainakin minä olen ymmärtänyt, että skirmaajilla ja hyvällä liikkeellä voi helposti pyöritellä hidasta vastustajaa. Tästä ei kuitenkaan ole mitään hyötyä jos ei saa yhtään iskua läpi, eli jos tarvitset 7+ hittiin ja menettää poisonin.
Liikkuessa Javelin tekee aina paremmin vahinkoa kuin blowpipe. Liikkeessä putkella pääsee tasoihin vain lähietäisyydeltä ja multilla ampumalla.
Näiden tulosten perusteella ainakin minä varustan 3 skinkki skirmaaja-yksikköä javelineilla ja vain yhdelle laitan putket.
Näihin on siis laskettu mukaan liike, josta javelin ei tietenkään saa -1 hit penaltya.
10 x Javelin Skinks vs. T3 enemy:
Hit 4+ ja Wound 4+
10 x 2/6 = 10/3 hits
10/3 hits x 3/6 = 5/3 wounds
5/3 + 5/3 = 10/3 = 3,333 wounds
10 x Blowpipe Skinks vs. T3 enemy:
Short range, semi: Hit 5+ Wound 4+
10 x 1/6 = 5/3 hits
5/3 hits x 3/6 = 5/6 wounds
5/3 + 5/6 = 5/2 = 2,5 wounds
Blowpipe, T3 enemy, short range, liikkeeseen, multi: 3,333 wounds
Blowpipe, T3 enemy, long range, liikkeeseen, semi: 1,666 wounds
Blowpipe, T3 enemy, long range, liikkeeseen, multi: 0,833 wounds
Yhteenveto:
Paikaltaan blowpipella ammuttaessa:
-short range, semi: 3,333 wounds
-short range, multi: 5 wounds
-long range, semi: 2,5 wounds
-long range, multi: 3,333 wounds
Javelin taas tekee liikkeestä ja rangesta huolimatta aina 3,333 woundia...
Kuinka usein pääsee ampumaan paikaltaan? Ainakin minä olen ymmärtänyt, että skirmaajilla ja hyvällä liikkeellä voi helposti pyöritellä hidasta vastustajaa. Tästä ei kuitenkaan ole mitään hyötyä jos ei saa yhtään iskua läpi, eli jos tarvitset 7+ hittiin ja menettää poisonin.
Liikkuessa Javelin tekee aina paremmin vahinkoa kuin blowpipe. Liikkeessä putkella pääsee tasoihin vain lähietäisyydeltä ja multilla ampumalla.
Näiden tulosten perusteella ainakin minä varustan 3 skinkki skirmaaja-yksikköä javelineilla ja vain yhdelle laitan putket.
Mitä nyt noita laskelmiasi selasin, niin yhden asian olet ymmärtänyt vähän väärin.
Toisenkin asian unohdit: Javelinit antavat 5+ saven skinkeille lähiksessä, mikä ei ole ollenkaan hyödytön.
Paras ratkaisu onkin ottaa molempia yksiköitä armeijaan, molemmille löytyy kyllä tekemistä.
Unohdat poisonit. Liikkeestä lyhyelle ammuttavat tuplashotit tekevät keskimäärin 3,333.. poison osumaa, kun taas javelinit tekevät 1,666.. poison ja 1,666... muuten vain osuvaa hittiä. Tämä on hyödyllinen ominaisuus blowpipeille erityisesti kovan T:n omaavien monstereiden/lohareiden kaatoa varten.Liikkuessa Javelin tekee aina paremmin vahinkoa kuin blowpipe. Liikkeessä putkella pääsee tasoihin vain lähietäisyydeltä ja multilla ampumalla.
Toisenkin asian unohdit: Javelinit antavat 5+ saven skinkeille lähiksessä, mikä ei ole ollenkaan hyödytön.
Paras ratkaisu onkin ottaa molempia yksiköitä armeijaan, molemmille löytyy kyllä tekemistä.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
- The Captain
- Valvoja
Sotakoneet, cavarly flankista, muut skirmarit yms.? Se yksi onnistunut seivi voi pelastaa taistelun. Pienihän se etu on, mutta onpa kuitenkin. 1/3 on IMO paljon.daider kirjoitti:On se. T2 on todella vakava ongelma lähiksessä jota ei paikata kevyellä armor savella.Aco kirjoitti: Toisenkin asian unohdit: Javelinit antavat 5+ saven skinkeille lähiksessä, mikä ei ole ollenkaan hyödytön.
Hauska ristiriita kahdessa viimeisessä lauseessa
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Ja jos käyttää Sacred spawning listoista quetzlin sacred hostia, saa 5 pisteellä per yksikkö ja charru 6+ scalyskin saven, jolloinka javelinien viskojat saavat 4+ saven lähitaisteluun.. Ja skinkkishamaani käyttää tuossa armeijassa death -lorea...
Itsellä onkin suunnitteella skinkki sacred host armeija...
Itsellä onkin suunnitteella skinkki sacred host armeija...
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Itse olen Quetzilin lempilapsia kentällä käyttänyt ja huomannut kuinka paljon se pienikin saven muutos T2 joukoilla vaikuttaa. Ei niitä edelleenkään kannata lähikseen viedä ehdoin tahdoin.
Skinkkishamaani cloak of featherssilla ja Death loren aluetappoloitsulla antaa skinkkipommille uuden käsityksen.
Skinkkishamaani cloak of featherssilla ja Death loren aluetappoloitsulla antaa skinkkipommille uuden käsityksen.
- Rullakuski
Niin auttaakin, kyllähän niille nimittäin saa. Niillä sacred hosteilla jotka löytyvät gw:n sivuilla. Ovat ihan virallisiakin.I Ride in a Dragon kirjoitti:Sekin auttaisi tätä taktiikkaa kummasti, jos skinkeille saisi Lore of Deathin...daider kirjoitti: Skinkkishamaani cloak of featherssilla ja Death loren aluetappoloitsulla antaa skinkkipommille uuden käsityksen.
http://uk.games-workshop.com/lizardmen/ ... awnings/1/The_Duke kirjoitti:Mistä ihmeen Sacred Hosteita te puhutte?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."