"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

High elves 1k

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
helffer

High elves 1k

Viesti Kirjoittaja helffer »

Tässäpä olis oma armeija tuhannen pisteen peliin. Kommentteja ja neuvoja otetaan vastaan.

10 archerin blokki
+light armours ja full command 162pts

8 silver helmin blokki
+heavy armours, shields ja full command 219pts

5 shadow warrua
+shadow-walker 89pts

2 magee
+2levelin uppaus, kummallakin power stonet ja toisella pakollinen Pure of Heart sekä Seer 330pts

2 repeatter bolt throweria 200pts

Se tekis 1000pts.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Kahdeksan on huonoin mahdollinen koko ratsuväelle. Kahdessa rivissä neljä seisoo tyhjänpanttina ja tykin magneettina. Yhdessä rivissä yksikkö on aivan liian kankea liikuttaa.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Kelf

Viesti Kirjoittaja Kelf »

Kannattaa kirjoittaa lista vähän siivompaan kuntoon, että sitä jaksaa lukea. Mieluiten vielä englanniksi mutta käyhän tuo noinkin. Ja charrut erikseen, ei niin että 2 maagia ja niillä blaa.

Esim.

Mage:
Level 2
Magiaesineet
= 130P

10 Archeria
Full command
Light armour
= liikaa P

Krhm. mutta itse listaan.

Ottaisin seer maagille mielummin ring of corinin ja jewel of duskin, ja toiselle maagille ring of fury sekä channeller. Tämä tekee magiavuorostasi vastustajallesi tuskallisen, sillä 2 boundia+7 power noppaa tekee tiukkaa vastustajan magiapuolustukselle ja tekee tuhoa hänen armeijaansa.

Coresta archereilta täytyy ottaa light armourit ja komentoryhmä pois musikanttia lukuunottamatta. Syynä on se, että 12 pisteen champion jolla on hieman parempi osumatarkkuus on turha ostos, sillä hinnalla saisit ylimääräisen ampujan. Tuo yksikkö häviää myös kaikki taistelut, ja kaapatusta lipusta vastustaja saa 100 victory pointsia. L.armourit eivät auta ampujia yhtään sillä useimmilla yksiköistä on strenght 4 jolla ne ottavat panssarin pois.

Silver helmit viiden kokoisiksi ja mukaan ainoastaan musikantti ja panssarointi. Saat vapautuvilla pisteillä toisen samanlaisen yksikön = entistä tehokkaampaa. Shadow walker vielä pois niin voila, olet tehnyt listastasi kovan. Eiks jeh? ;)
Foo bar

Re: High elves 1k

Viesti Kirjoittaja Foo bar »

helffer kirjoitti:Tässäpä olis oma armeija tuhannen pisteen peliin. Kommentteja ja neuvoja otetaan vastaan.

10 archerin blokki
Näille ei kannata antaa kuin muusikko. Itselläni on näitä myös ja joskus huumorimielellä olen laittanut näille light armorin - siitä vaan ei ole käytännössä juurikaan apua.

Itseasiassa arsujen heittäminen mäkeen on se seuraava juttu, jonka itse meinaan tehdä ja otan tilalle vaikka pienen silver helm yksikön, maksaa suunnilleen saman verran mitä 10 arsua ja niillä tekee - yleensä - vähän enemmän.
8 silver helmin blokki
Pienentäisin yhdellä ja laittaisin Warbannerin.
5 shadow warrua
+shadow-walker 89pts
Et hyödy tuosta champasta, eli siitä ei kannata maksaa.
2 magee
+2levelin uppaus, kummallakin power stonet ja toisella pakollinen Pure of Heart sekä Seer 330pts
Kokeile seer + channeler yhdistelmää (jos haluat yrittää jotain vähänkään isompaa taikaa) ja toiselle pari rullaa.
Varsin luotettavia vehkeitä ja minusta kaksi riittää, koska ne kaksi kotkaa on fiksu liike myös.

Jos haluaa enemmän lentävää, niin ottaa commanderin ja sen alle tipu, käteen reaver bow, peitsi ja kilpi, niin vastapelaaja miettii kaksi kertaa missä maagejaan seisottaa. Tai sen prinssin loharilla.
kasvi

Viesti Kirjoittaja kasvi »

Foo bar kirjoitti:
helffer kirjoitti:Tässäpä olis oma armeija tuhannen pisteen peliin. Kommentteja ja neuvoja otetaan vastaan.

10 archerin blokki
Näille ei kannata antaa kuin muusikko. Itselläni on näitä myös ja joskus huumorimielellä olen laittanut näille light armorin - siitä vaan ei ole käytännössä juurikaan apua.

Itseasiassa arsujen heittäminen mäkeen on se seuraava juttu, jonka itse meinaan tehdä ja otan tilalle vaikka pienen silver helm yksikön, maksaa suunnilleen saman verran mitä 10 arsua ja niillä tekee - yleensä - vähän enemmän.
8 silver helmin blokki
Pienentäisin yhdellä ja laittaisin Warbannerin.
5 shadow warrua
+shadow-walker 89pts
Et hyödy tuosta champasta, eli siitä ei kannata maksaa.
2 magee
Kokeile seer + channeler yhdistelmää (jos haluat yrittää jotain vähänkään isompaa taikaa) ja toiselle pari rullaa.
Varsin luotettavia vehkeitä ja minusta kaksi riittää, koska ne kaksi kotkaa on fiksu liike myös.

Jos haluaa enemmän lentävää, niin ottaa commanderin ja sen alle tipu, käteen reaver bow, peitsi ja kilpi, niin vastapelaaja miettii kaksi kertaa missä maagejaan seisottaa. Tai sen prinssin loharilla .
Niin se prinssi loharilla on ihan mukava ostos 1k:n

Kaikki parannettava onkin pitkälti tullut, kelffilllä IMO parhaat neuvot tällä kertaa, mutta tämä onkin toki vain minun mielipiteeni.
Tee mitä parhaaksi näet.
Palkkamaalausta
"Oikeat figut on niille, jotka eivät osaa proxyttaa"
-Nojatuoli
Foo bar

kasvi kirjoitti: Niin se prinssi loharilla on ihan mukava ostos 1k:n
Tuo loppu nyt oli sanottu silmälläpitäen armeijan kasvattamista - eihän sitä siihen 1000p kannata jättää.

Jep, olis pitäny laittaa sinne väliin '...nämä sitten, kun sinulla on enemmän figuja' - jäi kuitenkin pois.
amis

Viesti Kirjoittaja amis »

Foo bar kirjoitti:
kasvi kirjoitti: Niin se prinssi loharilla on ihan mukava ostos 1k:n
Tuo loppu nyt oli sanottu silmälläpitäen armeijan kasvattamista - eihän sitä siihen 1000p kannata jättää.

Jep, olis pitäny laittaa sinne väliin '...nämä sitten, kun sinulla on enemmän figuja' - jäi kuitenkin pois.
No eihän Asarnilkaan huono ole se ei vain ole prinssi vaan loordi :D. Sen voi ottaa jos on tylsää...
-Sami

Et silleen... Jos en ole oikeassa olen väärässä.
Foo bar

amis kirjoitti: No eihän Asarnilkaan huono ole se ei vain ole prinssi vaan loordi :D. Sen voi ottaa jos on tylsää...
Niin, jos ei ole DoW-armeija niin se vie yhden raren ja kaksi heroa.. onhan se ihan kiva valinta alle 2000p peleihin. eikä siihen monikaan osaa varautua. Ja 2000p peleihin tietysti kaksi loharia, niin irtoaa enempi sitä iloa. Kyllä niidenkin kanssa vähän joutuu opettelemaan sitä pelaamista, ettei niistä mennä yli, mut muuten.. ei millään pahalla, ovat vähän no-brainer valintoja + siinä vasta onkin pisteitä kiinni parissa unitissa, jotka hyvä dwarf-pelaaja nöyryyttää aikasessa vaiheessa - ehkä.
amis

Viesti Kirjoittaja amis »

amis kirjoitti:No eihän Asarnilkaan huono ole se ei vain ole prinssi vaan loordi :D. Sen voi ottaa jos on tylsää...
Ei sillä nyt yleensä ihan tosissaan pelata sillä nopeastihan se tippuu jos vastaan tulee kanuunoita... yhden vuoron yhtä tykkiä vastaan se kestää ja seuraavalla tykki on vainaa mutta... Kuten jotkut ovat huomanneet tarkoituksena olisi Pelien Öissä tuota kyseistä käärmestä testata... joskus.
-Sami

Et silleen... Jos en ole oikeassa olen väärässä.
helffer

Kannattasko ottaa sitten pari isoa blokkia silver helmei vai monta pienempää? Sitä oon miettinyt kun oon ajatellu rakentaa kahen tonnin armeijan..
Foo bar

helffer kirjoitti:Kannattasko ottaa sitten pari isoa blokkia silver helmei vai monta pienempää? Sitä oon miettinyt kun oon ajatellu rakentaa kahen tonnin armeijan..
Itse olen miettinyt noin 500p verran silver helmejä, kolme ryhmää armoreilla, kilvellä ja täyskomennolla... mutta sen listan aika on myöhemmin, ehkä. Pidän nuo arsut vielä listassa, vaikka ovatkin melko onnettomia verrattuna melkein mihin tahansa jos ajatellaan pistehinta/teho -suhdetta.

Itse olen miettinyt Silver Helmien käytössä sitä, miten niiden iskukyky säilyisi, jotta niillä voisi tehdä sen mihin ne on tarkoitettu.

Ongelmia tulee siitä, että näitä yksiköitä on HElffiarmeijassa vähänlaisesti, joten ne menee ampumalla/taikomalla heikkoon kuntoon jo ensimmäisen shooting phasen aikana, kun se gunline osapuoli osaa asiansa. Taikoja vastaan HElffit on yksi parhaimmista armeijoista, koska saat säätämällä yhden kokonaan taioille immuunin yksikön, toisen magic resistance 2:lla ja kolmannen jossa on 2+ wardi taikomista vastaan. Ampumiseen taas ei ole samalla lailla lääkkeitä, eli niistä ampuvista pitäisi päästä eroon nopeasti mihin myös voi käyttää näitä Silver Helmejä - kunhan eivät ole yksinään siellä häröilemässä.

Olen ajatellut ratsuväen kaveriksi 4-5 kotkaa (5 jos yksi on mounttina), koska tän hetkinen perstuntuma kahdesta boltterista on, että ne ovat kotkia tehottomampia antamaan taktista tukea (tämä ei päde, kun woodit on vastassa ja niissä on vähänlaisesti hyviä kohteita bolttereille + dryadit ovat warhammerin parhaimpia screenunitteja = raressa ei ole todellista uhkaa woodeille, jos woodpelaaja ei ole koomassa).

Jos nuo ajatukseni naurattavat niin en ihmettele, koska menestykseni omilla helffeilläni on äärettömän huono (lue: en osaa pelata) - joskin pientä edistystä on tapahtunut - vaikka en woodeille pärjää vieläkään.
PistolGripPump

Viesti Kirjoittaja PistolGripPump »

Kelf kirjoitti:Ottaisin seer maagille mielummin ring of corinin ja jewel of duskin, ja toiselle maagille ring of fury sekä channeller.
furyn ja channelerin kaveriksi sopii vielä silver wand. Mahtuukohan 1 tai 2 hevosmaagia oheisilla kamoilla, pari silveriä, ryhmä prinssejä banner of sorcerylla, shadow warrut ja pari pulttista tonniin. Sillähän voisi jo tappaa omat maagit miscastiin.
helffer

PistolGripPump kirjoitti: furyn ja channelerin kaveriksi sopii vielä silver wand. Mahtuukohan 1 tai 2 hevosmaagia oheisilla kamoilla, pari silveriä, ryhmä prinssejä banner of sorcerylla, shadow warrut ja pari pulttista tonniin. Sillähän voisi jo tappaa omat maagit miscastiin.
Mikäs siinä jos tykkää.. :p

No ei vaiteskaan. Lisää figuja oon käyny ostamassa et ei oo nämä enää ainoot mitä itellä on...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”