"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Steam Tank Scoring + Mortarin tehokkuus

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Hoppá

Viesti Kirjoittaja Hoppá »

Hassua tässä on myös se, että keskustelu alkoi väitteestä "pelikelvoton" ja suurin osa mortarin mollaajista kertoo itse pelaavansa laitetta, pistää tosiaan miettimään.
Sehän on vaan mukavaa, että jokin motivoi miettimään. Siitähän mielipiteiden vaihdossa on kyse, antaa ja saada uudenlaista näkökulmaa mietteilleen. Mortaria kai syytetään lähinnä tehottomaksi. Kaikille ei kuitenkaan pelkästään peliteho ole ratkaiseva syy käyttää joitakin yksiköitä, esimerkiksi yksikkö voi olla hauska olematta tehokas, tuon ymmärtäminen on tietysti pelaajasta kiinni. Joillekin pelaajille vain peliteho on olennaista, onko sillä sitten väliä millä itseään motivoi listaansa kasaamaan. Osalle mortar on peliteknisesti hyvä ja siksi sitä käyttävät, toisille se on vaikkapa osa empiren armeijaa ja siksi sitä on toisinaan kiva käyttää, kaikilla ei välttämättä ole mielenkiintoa hankkia sotakoneita 2+2 yhdistelmään enempää. Itse käytän useita huonoksi kokemiani yksiköitä armeijoissani, syitä on monia, hieno figu, vaihtelu, erilaiset kokeilut jne. Mielestäni tuossa ei ole mitään hassua, ei ole pelkän pelitehonkaan jahtaamisessa, erilaisia tapoja pelata samaa peliä.
Jos suurimmalle osalle ihmisistä empire armeijasta tehon löytäminen on 4xtykki niin
Toinen massojen suosima vaihtoehto on varmasti 3+1, kyllä ne tykit vaan näyttää olevan tehoja etsittäessä aika suosittuja, ei käy kieltäminen.
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Niinpäs tosiaan pomppaakin, jos kukkulan seinämä ei ole liian jyrkkä.

Eli impassable terrainin läpi se ei kuitenkaan pomppaa.

Ihanaa muuten, miten Stegadon on kaikkein vaikein tykillä kaadettava öhkiäinen pelissä, kun kuula osuu 5+:lla skinkkiin sen selässä, ja niitä kuitenkin riittää peräti viisi kappaletta. :D
Hoppá

Ihanaa muuten, miten Stegadon on kaikkein vaikein tykillä kaadettava öhkiäinen pelissä, kun kuula osuu 5+:lla skinkkiin sen selässä, ja niitä kuitenkin riittää peräti viisi kappaletta.
Kyllähän wardeja ja muuta sellaista löytyy muiltakin möröiltä, mutta kyllä skinkin ampuminen tykillä tuntuu turhauttavalta, joten ainakin ärsyttävä stegan ”ward” on.
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Olin jo jakamassa tätä osiin, mutta liian monessa viestissä oli kommentuitu molempia aiheita, joten jakamisesta ei olisi tullut muuta kuin kaksi katkonaista keskustelua.

Jatkakaa nyt sitten kahdesta aiheesta samassa ketjussa, kun hyvään vauhtiin olette päässeet...
Phil Kelly says "No!"
spjarv

Viesti Kirjoittaja spjarv »

Tämä threadi ei lupaa, vaan toimittaa myös... sotuhauskaa koko rahan edestä. Näitten viestien perusteella ei kenelläkään ole alle 50 vuoden pelikokemusta maailman kovimmista turnauksista geenimanipuloituja warhammerandroideja vastaan tyhjiössä. Henkselinpaukuttelu kuuluu Norjassa asti.

Mortari on ihan jees. Tykeillä tulee saturaatiopiste vastaan + halvat choicet on aina in. Vrt. bolt throwerit. Onko empiressä silti voittaja-ainesta on ihan oma keskustelunsa.

Stankista antaisin pisteet niinku monsterista. Jos vastustaja haluaisi pelata sen warmachinena, niin siitä vaan. Miehittämätön warmachine tuhoutuu suoraan closiksessa vissiin vieläkin. Errataa odotellessa.

-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Mithrandir kirjoitti:Niinpäs tosiaan pomppaakin, jos kukkulan seinämä ei ole liian jyrkkä.

Eli impassable terrainin läpi se ei kuitenkaan pomppaa.
Impassable terrainiin vissiin harva muutenkaan deployaa omia yksiköitään tykillä ammuttaviksi.

Tykillä tosiaan kahden tuuman overguessi muuttaa laukauksen hyödyttömäksi, mutta tykin hyvä puoli onkin siinä, että se "scatteroi" vain yhteen suuntaan, joka on poikkeuksetta se suunta, johon sen tähtää. Riittävän turvallinen underguessi, artillery-nopan lisämatka ja nopallinen pomppua osuu oman kokemuksen mukaan useimmiten nappiin. Mortarini miehistö yrittää kovasti anoa siirtoa toiseen sotakoneeseen, sen verran epäonnisesti ovat edellisissä kolmessa pelissään ruikkineet... En silti aio luovuttaa sen suhteen, vaikka kunhan (jos) saan toisen pistolier-yksikköni maalattua, joutunee mortar takaisin hyllyyn.

Äää... tankki? Turvallisinta on tehdä kuin minä - antaa sen tuhoutua täysin, niin ei tarvitse pohtia syvällisiä. Eiköhän siitä viimeaikaisten pelisuoritusten valossa vapaudu rare-slotti ja 30 pistettä johonkin hyödyllisempään...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Hitto näitä hemmoteltuja hyvien perheiden pehmopullamössö mukuloita, jotka on syntynyt kultainen mortar takapuolessaan! Kun minä nuoruudessani viime viikonloppuna pelasin mortaria, se maksoi 165 pistettä, juoksi yksin puumieheen frenzyssä tai panikoi kentältä ld vitosella tai sitten ampui itsensä hengiltä! Ja kun se osui turnauksen aikana yhteensä yli neljäänkymmeneen T 3, armor 6+ ukkoon ja tappoi niistä kuusi, ei siinä alettu raavaat miehet itkemään kele, ne oli tosimiesten pelejä ne. Rappiolle menossa koko peli tollasten nykyajan lasten supermortarien kanssa sano mun sanoneen.

Tai no kyllä me muutama tosimiehen karvas kyynel siinä vuodatettiin, mutta miehekkäitä kyyneliä ei lasketa.
GobbladasSquig

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

Mut sun nuoruudessa mortareilla olikin killing blow, roflrofl.

Minulle itselleni mortarin kanssa, kun nyt puhutaan suorituskyvystä, pahin drawback on se special slotin vieminen. Sinne kuitenkin saa kaikenlaista muutakin kuin vain noita sotakoneita. Tykit tosiaan suorittavat kaikkein tehokkaimmin sillä sektorilla missä empirellä voisi muuten olla ongelmia. Onhan se mortar "joustava", mutta yleensä sellaiset yksiköt eivät ole niitä kaikkein parhaimpia.

Scraplaunchakin on joustava, kun sillä voi tappaa sekä lähiksessä että ampumalla, roflrofl.
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Hoppá

Henkselinpaukuttelu kuuluu Norjassa asti.
Kaikilla ei ole etuoikeutta elää korkean moraalin valkoisessa tornissa ja naureskella kurassa rypevälle kansalle, eikä monellakaan ole mahdollisuutta kokea huvittuneisuutta ylemmyydestään. Antaa ihmisten nauttia menestyksestään, kyllä se jotain painoarvoa antaa. Ainakin minä mietin esimerkiksi MakeH:n kommentteja siitä näkökulmasta, että noilla opeilla on mitä ilmeisimmin niitetty vastustajia lakoon turnauksissa. Kyllä tehoa mietittäessä turnausmenestykselle annan arvoa, ainakin enemmän, kuin: ”ei toimi meidän porukan peleissä, sillä…” – perusteluille. En sano, että jälkimmäiset kommentit ovat arvottomia, mutta turnauspelaajan kokemuskenttä on laajempi; sekin antaa painoarvoa. Oma pelikokemuskenttä empirellä on suppea, mutta vastustajat käyttävät kyllä monipuolisesti erilaisia listoja.
Mortari on ihan jees. Tykeillä tulee saturaatiopiste vastaan + halvat choicet on aina in. Vrt. bolt throwerit.
Mielestäni tuo on vähän sama kuin necromancerit VC listassa, wight lord on ihan jees, mutta ennemmin ottaisin 4 taikojaa. Mitä olen turnauslistoja katsellut, niin yleensä niissä vedätetään jonkin ominaisuus huippuunsa ja lopuilla pisteillä tilkitään pahimpia heikkouksia. Neljä tykkiä antaa ilmeisen vahvuuden listaan, 25 pisteen upgrade mortarista tykiksi on nimenomaan halpa vaihtoehto. Mortarien jättämä aukko, tai niiden rooli, on helpompi korvata muilla vaihtoehdoilla. Tykkien hommiin on vaikea löytää parempaa suorittajaa.

Pelissä tapahtuneista kokemuksista, vastustajat ovat poikkeuksetta olleet enemmän murheissaan tykeistä, kuin mortareista. Ihan pelotearvonsakin takia tykit ovat siis parempia, puhumattakaan niiden kyvystä hankkia ylivoima tulituksessa. Empirelista, joka jää kakkoseksi ampumisessa, on usein aika helisemässä. Haltioiden boltterit, gobbojen doom diverit, sekä muut vastaavat pitää saada äkkiä pois. Ampujanauhoja vastaan tykki ei ole parhaimmillaan, mortar olisi parempi, mutta ritareilla yritänkin jalkaväkiampujat hoidella, en sotakoneilla.

Ritarien uhka taas on flankkiin hiipivä vihollisen ratsuväki, mainitulla vastaiskuyksiköillä on kuitenkin miettimistä sen suhteen, minne omaa kylkeään näyttää. Mortar kyljessä ei ole nauhalle mikään uhka, tykki on. Neljä tykkiä estää rankasti vihollisen yksiköiden liikettä sen suhteen, miten päin ne kentällä ovat, mortar ei luo tuota ominaisuutta ollenkaan. Neljällä tykillä pystyy myös deploymentissa poistamaan katveita ja luomaan ristitulitusalueita tehokkaasti, big nono vihollisen ritarinauhoille. Kaksi tykkiä jättää puumiehelle usein turvallisen etenemisreitin, esimerkiksi, neljä harvemmin.

Tykit ja ritarit tukevat toisiaan, molemmat poistavat niitä asioita ja uhkia, joita vastaan toisella on vaikeuksia. Ratsuväki poistaa hyvän liikkeensä turvin jalkaväkeä, tykit hirviöitä, kärryjä ja sotakoneita, siis ne asiat, joilla ritareitani niitetään. Empiren pelaajana tuo on niin ilmiselvän toimiva juttu, että pidän sitä tosiaan samanarvoisena SAD:n ja muiden vastaavien kanssa. Pelillisesti on miellyttävä pelata tykkejä, mortareita, jalkaväkeä ja ritareita, mutta tehokkuutta ajatellen olen toista mieltä asiasta. En ole niin suuri taktikko, että voisin kieltää ilmeisen toimivan taktiikan, tai löytää siihen roolia mortareille.

Neljä tykkiä ja lopuilla ratsuväkeä; siinä tehokas empire. Tylsää, kuin jauhojen syöminen nälkään, mutta sen virheen saa korjattua jalkaväellä ja mortareilla.
spjarv

Viesti Kirjoittaja spjarv »

Hoppá kirjoitti:Kaikilla ei ole etuoikeutta elää korkean moraalin valkoisessa tornissa ja naureskella kurassa rypevälle kansalle, eikä monellakaan ole mahdollisuutta kokea huvittuneisuutta ylemmyydestään. Antaa ihmisten nauttia menestyksestään, kyllä se jotain painoarvoa antaa. Ainakin minä mietin esimerkiksi MakeH:n kommentteja siitä näkökulmasta, että noilla opeilla on mitä ilmeisimmin niitetty vastustajia lakoon turnauksissa. Kyllä tehoa mietittäessä turnausmenestykselle annan arvoa, ainakin enemmän, kuin: ”ei toimi meidän porukan peleissä, sillä…” – perusteluille.
Nyt jompikumpi meistä taisi missata jotain. Kyllä minäkin arvostan vanhan turnausparran mielipidettä lähtökohtaisesti hieman enemmän kuin eilen aloittaneen pelaajan. Se, että jotkut tuovat esiin meriittejään threadeissa supporttina argumenteilleen on taas vähän laimeaa, sillä jos nimi ei ole tiedossa, en tiedä kasvaako respekt oman hännän nostamisella. Paljon riippuu tietysti siitäkin, miten asia tuodaan esiin. Kovimmat jätkät tunnetaan ilman itsehehkutustakin, ehkä, jos on syytä tuntea. Ei tässä lajissa mitään oikeita mestareita ole kuitenkaan.

Edellinen kappale on sitten kiistämätön totuus, sillä olenhan moninkertainen konklaavivoittaja, chaosboyz GT superchampion, CB fantasy ranking 1st place holder since god knows when, Reigning Ropecon Fantasy Battle Champion, Ordo 2006-fabaturnauksen voittaja ja muita random-meriittejä. Lisäksi oon halannut Haatiota, juonut lonkeron (yhden) GW:n laskuun ja dipannut Hki fanatic 2007:n fabavoittajan armeijan.

Että respekt my authoritae.

-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
Hoppá

Edellinen kappale on sitten kiistämätön totuus, sillä olenhan moninkertainen konklaavivoittaja, chaosboyz GT superchampion, CB fantasy ranking 1st place holder since god knows when, Reigning Ropecon Fantasy Battle Champion, Ordo 2006-fabaturnauksen voittaja ja muita random-meriittejä.
Aika meriitit, Makeh:n kommenteista tuli meriitit esiin rivien välistä lukemalla, mutta hyvä kun puolustit oikeuksiasi Spjarv.
Lisäksi oon halannut Haatiota.
Onko tuo joku figupiirien "mallitypy", vai miksi se halaaminen on niin iso asia?
dipannut Hki fanatic 2007:n fabavoittajan armeijan.
Aivan, lista näyttikin aika kovalta, ei siinäkään ollut "ihan jees" yksiköitä. Wight lord ratsulla ja kirjalla on "ihan jees", vai oletko eri mieltä? Silti lista perustui neljään casteriin, joista yksi toki pelin parhaan blood linen vampyyri necrolordin sijaan.

Kun noita turneelistoja olen lukenut, niin todella monet vaan perustuu parhaan yksikön maksimointiin; kuten vaikkapa bretonnian lentolauma, SAD velhoineen, summon horde, maksimikärryt, jne... Miksi empiren pitäisi tyytyä "ihan jees" vaihtoehtoihin, parhaan sijaan?

Ymmärrän kyllä, että kokeneen turnausvoittajan on vaikea myöntää aloittelevan nobodyn näkemyksissä olevan mitään järkeä, en voi niitä edes meriiteillä todistaa; sen voi tehdä vain aikaisemmin antamillani perusteluilla.

Mortarin puolustajat ovat pyytäneet perusteluja sille, miksi se on huono, suhteessa muihin empirelistan tarjoamiin optioihin. Mielestäni aika hyviä perusteluja on tullut, laskelmia tarkkuudesta ja muuta sellaista. Miksi mortar sitten on hyvä, sille en ole kovinkaan monia perusteluja nähnyt. Itse en ole saanut mortarista lähellekään samaa hyötyä irti, kuin tykeistäni, joten teen varmasti jotain väärin. Toisaalta ei siinä mitään hätää, tykit toimii... no, jos toimii.
Foo bar

Viesti Kirjoittaja Foo bar »

Montako morttaria 2000p listaan saa?

Minä miettisin morttarin hankkimista paniikin näkökulmasta - ei kaikkea tarvitse suoraan tappaa, jos kerran on väline jolla voi osua vaikka kahteen yksikköön kerralla ja saada ne juoksemaan ulos.

Tykki on parempi kovia möhköjä vastaan, ampumaan rankkeja ja ritareita.

Jos tykkäisin moisilla vehkeillä pelata niin ottaisin molempia, tai ainakin yhden tykin ja morttarin. Joku iso massa kun tulee päälle, niin mielummin ampuisin sitä morttarilla kuin tykillä - jos kerran saa isoa lättyä käyttää.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Foo bar kirjoitti:Montako morttaria 2000p listaan saa?

Minä miettisin morttarin hankkimista paniikin näkökulmasta - ei kaikkea tarvitse suoraan tappaa, jos kerran on väline jolla voi osua vaikka kahteen yksikköön kerralla ja saada ne juoksemaan ulos.
Jos se mortari tappaisikin niin paljon porukkaa, että aiheuttaisi paniikkia, etenkin osuessaan hassusti kahden unitin väliin - nopalla on taipumus sanoa sanottavansa lätyn loppusijoituspaikkaan... Ja harva vissiin miettii engineerin sisällyttämistä mortarin crewiin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Foo bar

Viesti Kirjoittaja Foo bar »

The Captain kirjoitti: Jos se mortari tappaisikin niin paljon porukkaa, että aiheuttaisi paniikkia, etenkin osuessaan hassusti kahden unitin väliin - nopalla on taipumus sanoa sanottavansa lätyn loppusijoituspaikkaan... Ja harva vissiin miettii engineerin sisällyttämistä mortarin crewiin.
No, se on niiden harvojen ongelma - minusta engineerit on must juttu jos meinaa saada tehoja irti noista vehkeistä.
Jubee

Re: Steam Tank Scoring + Mortarin tehokkuus

Viesti Kirjoittaja Jubee »

Nazreg kirjoitti:Nauran, nauran teille kaikille jotka laittavat steam tankin pöydälle.
Joku halusi väittää että Steam Tankista ei saa puolia pisteitä ikinä, koska se on Warmachine näiltä suhteilta.

Steam tankissa ei ole crewiä, tosin siihen ilmeisesti voi siirtää crewin toisesta sotakoneesta.

Sotakoneista taas saa vp:tä sen mukaan onko niissä crew kiinni vai ei. Joten Stankki joka laitetaan kenttään lahjoittaa 300 vp:tä jollei mukaan oteta esim. mortaria jonka crew juoksee stankkiin jossain vuoron 6 vaiheilla.

Mortarista tuli juuri muuten pelattava vaihtoehto. :lol:
Jos nyt käsitin tämän viestin oikein, niin meinasitko että stankista saa sen 300 vp:tä jos siihen ei ole siirretty crewiä? Siinähän ei varsinaisesti itsessään ole crewiä eikä siihen tarvitse sellaista sijoittaakkaan, vaan siitä saa sen 300 VP:tä vasta sitten kun se on kokonaan tuhottu IMO.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Mortarin puolustajat ovat pyytäneet perusteluja sille, miksi se on huono, suhteessa muihin empirelistan tarjoamiin optioihin.
ei ole, tai ainakaan itse en ole. Olen pyytänyt perusteluita miksi mortar olisi huono... koska sitähän se ei ole. Se, että se ei ole special choissesita paras, ei tee siitä minun kirjoissani huonoa. Tykin ei pitänyt liittyä mitenkään keskusteluun enkä sitä itse siihen muistaakseni/toivottavasti tuonutkaan.
Se, että jotkut tuovat esiin meriittejään threadeissa supporttina argumenteilleen on taas vähän laimeaa
toivottavasti et viittaa minuun, koska olen samaa mieltä ja minusta sellaisen vaatiminem on yhtä laimeaa.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Hoppá

Tykin ei pitänyt liittyä mitenkään keskusteluun enkä sitä itse siihen muistaakseni/toivottavasti tuonutkaan.
Liitteenä ensimmäinen viesti, jossa sana ”tykki” ilmenee aiheessa:
Tykki on hyvä, sitä en kiellä. Sinun käsityksesi pelistä on tosin viestiesi perusteella niin mustavalkoinen, että pahaa tekee.
Tosin tykkiin oli jo edellisessä viestissä viitattu, mutta kyllä tykistä on itse kukin aika tiuhaan keskustelussa kirjoittanut, sen vain halusin esiin tuoda.

Huono on määritelmä jossakin asteikossa, silloin on olemassa sellaisiakin, kuin ”hyvä”, ”parempi”, ”paras”. Eli vertailuunhan hyvyys ja huonous perustuu, mikään ei ole yksinään hyvää tai huonoa; tarvitaan vertailukohtia. Kyllä tykki liittyy suurimmassa määrin keskusteluun, se on optio samassa armeijassa ja jopa kilpailee listan sisällä special-paikoista.
toivottavasti et viittaa minuun, koska olen samaa mieltä ja minusta sellaisen vaatiminem on yhtä laimeaa.
Kyllä aika selvästi pidät itseäsi muita parempana pelaajana.
Inkkariviestiisi, kyllä, voin opettaa sinulle muutaman keinon joilla estää m5 joukkoja flankkaamasta armeijaasi
toisaalta tuntuu hassulta väitellä taktiikoista ynnämuusta pelaajan kanssa joka kysyy neuvoja miten estää m5 armeijaa flankkaamasta...
On nuo aika selvää ilkkumista omilla taidoilla, sillä, että hallitsee homman toista pelaajaa paremmin, voi jopa opettaa pelaamista. Tosin taitaa olla riitatilanne, joten sen voi jättää omaan arvoonsa.

No joo, menee todella pahasti aiheen viereen, en itsekään käyttäydy kovin hyvin viimeisimmässä kirjoituksessani.

Epäilen vahvasti omaa kantaani, mortarista kun en saa hyvää tulosta irti ja silti kokeneemmat pelaajat näkevät sen hyvänä laitteena. Voi olla, että vika on vain miehessä, mutta sitä en itse pysty selvittämään; pelaan niin kuin pelaan. Mortar olisi huomattavasti parempi, ellei tykkejä olisi. Siis sen mukaan, miten minä hyvä ja huono määritän; vertailemalla.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

eli paras on hyvä, kaikkii muu huonoa?

Jos minun pitää valita empiren listasta yksi ja vain yksi sotakone, niin se on minulle nykyisen metapelin takia tykki, ei mortar. Vaikea taipua tuohon "yksi hyvä valinta ja kaikki muu huonoa" perusteluun. Jos tykki poistettaisiin empire listasta etkä siltikään haluaisi pelata mortaria, olisi se huono.

Jos pelin kaksi parasta yksikköä on saman armeijan samassa slotissa, on pelin toiseksi paras yksikkö huono? Ei siis ole mitään "big picturea" tms.

yksikön pistehinta, statit ym. eivät siis liity yksikön laatuun mitenkään, vain sen sijainti oman armeijansa ja slottinsa sisäisessä hierarkiassa?
Kyllä aika selvästi pidät itseäsi muita parempana pelaajana.
Kyllä minä pelata osaan, en minä sitä häpeä. Ja mitä tarkoittaa muita parempana? Paras pikku-ukkoilija tuskin olen enkä edes pilvilinnassani sellaisena itseäni pidä. Perustan suuren osan mielipiteistäni omakohtaiseen kokemukseen, mutta en perustele mielipiteitäni sillä, että olen pärjännyt jossain tapahtumassa joskus muinoin.
Tosin taitaa olla riitatilanne, joten sen voi jättää omaan arvoonsa.
olishan sen voinut jättää, mutta näin meillä kaikilla on kivempaa.
On nuo aika selvää ilkkumista omilla taidoilla
joo, on. Olen ylivertainen pelaaja koska olen kehittänyt ja patentoinut taktiikat joilla estää m5 joukkoja flankkaamasta armeijaani/yksiköitäni. Ne ovat aika monimutkaisia, tuskin ymmärtäisitte vaikka laskeutuisin keskuuteenne teille niistä kertomaan.

Hei oikeesti, m5.... kuuden vuoron peli. Ansa joka laukeaa vuorolla kolme tulee tuskin puun takaa vaikka puutonttuja vastaan pelataankin. Vai onko kyse "en mä vaan voinut tehdä mitään"-tilanteesta? (tästä voisi alkaa toinen yhtä mahtava keskustelu)

Kyllä minut ihan helposti saa foorumilla provosoitua, ei edes pidä lähteä andersenin "kukä sä muka oot sanomaan" linjalle, helpommallakin pääsee jos ja kun tahtoo.

Epäilen vahvasti omaa kantaani, mortarista kun en saa hyvää tulosta irti ja silti kokeneemmat pelaajat näkevät sen hyvänä laitteena. Voi olla, että vika on vain miehessä, mutta sitä en itse pysty selvittämään; pelaan niin kuin pelaan. Mortar olisi huomattavasti parempi, ellei tykkejä olisi. Siis sen mukaan, miten minä hyvä ja huono määritän; vertailemalla.
epäilen, että ongelma on siinä, että hyvä ja huono tarkoittavat meille eri asioita.

Jos listassa ei olisi mitään hyvää, ja joudut käyttämään huonoja yksiköitä, onko se huono yksikkö silloin hyvää koska sitä on pakko käyttää? Mielestäni se on silti huonoa, sitä on vain pakko käyttää.

Itse koen, että mortar on ihan hyvä laite, mutta ei minulle tulisi mieleenikään niitä 4 pelata. En pelaisi neljää vaikka tykkejä ei saisikaan.

Mortaria itseään tuskin jaksan hirveästi enään puolustella, sanottavani olen kahteen kertaan sanonut. Itse tykkään pelata yhtä (mielellään useampaakin) lättyä keisarikunnalla, jos se ei teillä toimi niin tyhmäähän sen käyttö suorastaan monissa tilanteissa olisi. Muusta sitten enemmän
Liitteenä ensimmäinen viesti, jossa sana ”tykki” ilmenee aiheessa:
joo, aika pahaan pussiin itseni puhuin. Taisinkin olla eka joka tykistä puhui, guzlobin 100p laaserpointteri tietenkin tarkoitti jotain muuta. Onneksi olet kärppänä paikalla korjaamassa tilanteen.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Mayhemia

Re: Steam Tank Scoring + Mortarin tehokkuus

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Jubee kirjoitti:
Jos nyt käsitin tämän viestin oikein, niin meinasitko että stankista saa sen 300 vp:tä jos siihen ei ole siirretty crewiä? Siinähän ei varsinaisesti itsessään ole crewiä eikä siihen tarvitse sellaista sijoittaakkaan, vaan siitä saa sen 300 VP:tä vasta sitten kun se on kokonaan tuhottu IMO.
Perustele miksi näin, koska sinä olet tällä hetkellä selvästi väärässä RAW:n kannalta.

Munkin pitänee vissiin tässä vaiheessa sanoa kantani, kun sain näin hassun sopan aikaan tänne. Vastaajat eivät huomanneet vissiin mun viestissä minkäänlaisia ylilyöntejä, kun kerran näin tosissaan ottivat asian alusta lähtien. :P No ainakin sain hauskaa koko rahalla niin kauan kuin viitsin pysyä hiljaa.

Ei se pelillisesti ole huono vehje, vaikka ensimmäisessä viestissä napautinkin tuon humoristisen kommentin ilmoille. Tietenkin se riippuu vähän vastustajasta, haluaisin nähdä kuinka se tykkituli pärjää sitten kun sieltä kerran tulee se goblin horde vastaan. Single model Tzeentchiä vastaanhan on helppo valita sotakoneet, ja tykki taas ei loista em. goblin hordea vastana, mutta suurimmalla osalla armeijoista on kohteita molemmille. Mortarilla kun voi vielä ampua singlemodeleita bolttiksen teholla niin ei se ole huono vaihtoehto sinällään. Toinen juttu on sitten onko se parempi kuin muut vaihtoehdot, mutta mielelläni ottaisin delffiarmeijaani yhden sillä sieltä special choice osastolta ei löydy mitään järkevää...
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

MakeH kirjoitti:Jos minun pitää valita empiren listasta yksi ja vain yksi sotakone, niin se on minulle nykyisen metapelin takia tykki, ei mortar. Vaikea taipua tuohon "yksi hyvä valinta ja kaikki muu huonoa" perusteluun. Jos tykki poistettaisiin empire listasta etkä siltikään haluaisi pelata mortaria, olisi se huono.
Empire ei ole muutenkaan mikään ihmearmeija niinkuin vaikka liskot ja welffit, joten kanuunan poisto vain haittaisi asiaa. Eri asia kuinka hyvä mortar silloin on.
Aika epäurheilijamaista nipottaa siitä että tankissa ei ole crewejä. Itsestäänkö se siellä kentällä liikkuu? Tuskin niitä kokkejakaan palkataan työntämään sitä laitetta...

Ja aika harvalla armeijalla on mitään täysin turhia yksiköitä, paitsi että helffit ovat tähän poikkeus.
Peril of Warp
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”