High Elf BSB Kärryssä
High Elf BSB Kärryssä
Eli keksin tuossa tällaisen idean:
Commander ~ 179p
- Heavy armour
- BSB
- Battle Banner
Tiranoc Chariot ~ 85p
Yht: 264p
Eli kärry joka chargaa ja tappaa 2-5 tyyppii ja saa sitten päälle D6+1 combat resoo, eli parhaimmillan yli 10... Siinähän murtuu vihu kuin vihu.
Mitäs mieltä olette?
Sitten vielä kysymys, että kielletäänkö missään ettei chariotissa saisi olla kahta charrua?
Commander ~ 179p
- Heavy armour
- BSB
- Battle Banner
Tiranoc Chariot ~ 85p
Yht: 264p
Eli kärry joka chargaa ja tappaa 2-5 tyyppii ja saa sitten päälle D6+1 combat resoo, eli parhaimmillan yli 10... Siinähän murtuu vihu kuin vihu.
Mitäs mieltä olette?
Sitten vielä kysymys, että kielletäänkö missään ettei chariotissa saisi olla kahta charrua?
-Sami
Et silleen... Jos en ole oikeassa olen väärässä.
Paitsi sitten kun se ottaa kopin kuulasta tai kivestä ja tuhoutuu. Myöskin sen pitää saada se charge ja läpi on mentävä heti, muuten korjaa kuolo. Ei se D6 combat resoakaan aina pelasta.
Ja kyllä chariotissa minusta saa olla kaksi charrua. Totaalisen tyhmä idea kumminkin, koska silloin yhteen kanuunankuulaan kuolevassa ferrarissa on kiinni helposti +400 pistettä ja kaksi charruslottia.
Puhumattakaan nyt Unbreakableista ja Stubborneista yksiköistä...
Ja kyllä chariotissa minusta saa olla kaksi charrua. Totaalisen tyhmä idea kumminkin, koska silloin yhteen kanuunankuulaan kuolevassa ferrarissa on kiinni helposti +400 pistettä ja kaksi charruslottia.
Puhumattakaan nyt Unbreakableista ja Stubborneista yksiköistä...
Miehellä on itse asiassa 3+ save chariotin ansiosta (jos en ihan väärin muista) ja eihän se ota mitään hittiä vaikka chariot tuhoutuisi...
Ja kuka oikeasti luulee että peluutan tätä paljaaltaan? Viereen tulee SHelejä ja muita kivoja heeboja, takana taas RBT tai kaksi ja kovan luokan magiaa. Lentäjiä/fast cavalarya/skirmaajia jne. ei luultavasti ole enää parin vuoron jälkeen.
Toi kaksi charrua olisi luultavasti myös hauska, kun laittaa lisäksi jonkun kovaa iskevän pampun kärryyn mukaan niin siinä mennään läpi mistä vaan. Ja tiedoksi vaan että tunnen kyllä faban säännöt ja melkein kaikki yksiköt ja en ole niin tyhmä että tällä viritelmällä hyökkäisin päin unbreakable yksikköä.
Ja kuka oikeasti luulee että peluutan tätä paljaaltaan? Viereen tulee SHelejä ja muita kivoja heeboja, takana taas RBT tai kaksi ja kovan luokan magiaa. Lentäjiä/fast cavalarya/skirmaajia jne. ei luultavasti ole enää parin vuoron jälkeen.
Toi kaksi charrua olisi luultavasti myös hauska, kun laittaa lisäksi jonkun kovaa iskevän pampun kärryyn mukaan niin siinä mennään läpi mistä vaan. Ja tiedoksi vaan että tunnen kyllä faban säännöt ja melkein kaikki yksiköt ja en ole niin tyhmä että tällä viritelmällä hyökkäisin päin unbreakable yksikköä.
-Sami
- Lihamestari
- Lord Mikke
Parhaat ideat ovat näköjään aina yksinkertaisia...amis kirjoitti:Toi kaksi charrua olisi luultavasti myös hauska, kun laittaa lisäksi jonkun kovaa iskevän pampun kärryyn mukaan niin siinä mennään läpi mistä vaan. Ja tiedoksi vaan että tunnen kyllä faban säännöt ja melkein kaikki yksiköt ja en ole niin tyhmä että tällä viritelmällä hyökkäisin päin unbreakable yksikköä.
Tulette vielä näkemään tuplasankarihyökkäykseni kärrystä!
Peril of Warp
- opootti
- Paikkakunta: Helsingin Jollas (kaupungin vuokrakämppä porhojen keskellä)
Armour save bonus tulee vain ammuntaa vastaan. Eli jos vihollinen saa lyödä takaisin ei bsb kauaa elä. Helpoiten vihollinen hoitelee sinut kahdella yksiköllä toisen paetessa ja toisen tehdessä seuraavalla vuorolla vastarynnäkön. Se mikä yksikkö tuo vastapalloon rynnäköivä ykskikkö on ei ole juurikaan merkitystä heikon bsb:n kestosi takia.
...ja sit siel oli muitakin ja mä ajattelin...
kummatkin väärinamis kirjoitti:Miehellä on itse asiassa 3+ save chariotin ansiosta ja eihän se ota mitään hittiä vaikka chariot tuhoutuisi...
Ja sitten kun scoutit lyövät sotakoneet maantasalle, Silverit ottavat flankkia tai kohteesta ei mennäkkään läpi, niin olet menettänyt kaksi charrua + chariotin + battle standardin. Ei pahalla, mutta tuo nyt vain on liian riskialtis viritelmä. Lisäksi Silver Helmien pitäisi hidastella roimasti pysyäkseen Chariotin mukana, mokomalla kun M on vain 9.amis kirjoitti:Ja kuka oikeasti luulee että peluutan tätä paljaaltaan? Viereen tulee SHelejä ja muita kivoja heeboja, takana taas RBT tai kaksi ja kovan luokan magiaa. Lentäjiä/fast cavalarya/skirmaajia jne. ei luultavasti ole enää parin vuoron jälkeen.
Ja miten muka saat aikaiseksi kovan luokan magiaa jos chariotissasi on kaksi charrua? Et kai velhoja kärryyn meinaa tunkea? Kahdella maagilla nimittäin ei mitään kovan luokan magiaa saada...
Onhan se kiva niin kauan kun ollaan offensiivisessa asemassa. Kumminkin loitsut, ammunta, epäonnistuneet charget ja chargatuksi joutuminen ovat kuitenkin liian suuria uhkia että viritys toimisi kunnolla.amis kirjoitti:Toi kaksi charrua olisi luultavasti myös hauska, kun laittaa lisäksi jonkun kovaa iskevän pampun kärryyn mukaan niin siinä mennään läpi mistä vaan. Ja tiedoksi vaan että tunnen kyllä faban säännöt ja melkein kaikki yksiköt ja en ole niin tyhmä että tällä viritelmällä hyökkäisin päin unbreakable yksikköä.
Tuurillahan tällä kyllä mennään läpi mistä vain, mutta toimiakseen vastassa pitää olla armeija josta ei löydy paljoa nopeutta, ammuntaa ja/tai magiaa. Ja sellaisia ei minusta kauheasti ole (Turnauspiireissä tuskin ollenkaan). Jos vihollinen pelaa täysin meleettävää kääpiöarmeijaa ilman Anvilia niin tämä saattaisi olla hyvä veto, tosin silloinkin läpi ei (pakosta) mentäisi kääpiöiden Toughnessin, isojen savejen ja hyvän LD:n ansiosta.
Ja uskon kyllä että osaat FaBan säännöt (paitsi nuo kaksi alussa mainittua juttua) ja en väitäkkään, että sillä olisit mennyt Unbreakableja päin. Mutta entä jos koko armeija on Unbreakable, esim. epäkuolleet, tai omaa muuten vain kovan LD:n/Stubbornin?? Mitäs sitten teet jos vihollinen lykkää pakolla eteen Unbreakable/Stubbornia yksikköä? Silloin tämä viritys on yhtä tyhjän kanssa.
Viimeksi muokannut IRiaD, La 28.04.2007 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: High Elf BSB Kärryssä
Ihan hullu. Varmasti kiva ylläri vastustajalle.amis kirjoitti:Mitäs mieltä olette?
No ei vissiin, mutta jos jotain ei ole kielletty se ei suoraan tarkoita sitä että se olisi sallittu. Sitäpaitsi jokaiselle herolle ostetaan chariot erikseen (kuten mountti). Ei niitä samalle hevosellekaan saa.Sitten vielä kysymys, että kielletäänkö missään ettei chariotissa saisi olla kahta charrua?
Vaikka viime edikassa hero kärryssä otti D6 S6 hittiä kun chariot tuhoutui, ei tässä edikassa asiasta ole mainintaa. Saatoin missatakin, joten Lihamestari tai I Ride in a Dragon voivat tarjota sivunumeroa (+tarkkaa kohtaa).
Viimeksi muokannut Finet, Ti 01.05.2007 14:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oma BfSP sääntikseni ei mainitse halaistua sanaakaan siitä että charru ottaisi hittiä chariotin tuhoutuessa. Eli yksikään bösbini ei ota hittiä chariotin tuhoutuessa kunnes joku tuo ison sääntiksen eteeni ja näyttää tämän kohdan (jos sitä on).
Ja ihan tiedoksi että äsken kun pelasin niin Bray-shamu pysäytti kärryni jonka seurauksena se otti (siellä oli hero reaver bowilla ja toi bösbi) vastaan 5 Chosen Slaanesh nihtiä commandilla. Tomun hälvetessä chariot pursuas nihdit kiinni ja kumpikin pomo oli ottanut yhden wuundin... enkä edes itse tehnyt yhtään wuundia. Eikä kaveri edes kovin huonosti heittänyt.
Niin ja miten sanoisit joidenkin skellujen pärjäävän tälle? sanotaan vaikka että edessä on 20 skellun blokki hw shield la ja full command. chargaan ja impactit lahtaa 2-3, hevoset yhden, helffi ehkä yhden ja pomo yhden, takasin ei isketä saan resoja 5 tappoo + lippu ja niillä jo voittaisin. sitten vielä murenee D6 skellua lisää jne. myöhemmin voisin kyllä turpiinkin ottaa mutta ei se kyllä yksin mihinkään chargaisi.
Ja ihan tiedoksi että äsken kun pelasin niin Bray-shamu pysäytti kärryni jonka seurauksena se otti (siellä oli hero reaver bowilla ja toi bösbi) vastaan 5 Chosen Slaanesh nihtiä commandilla. Tomun hälvetessä chariot pursuas nihdit kiinni ja kumpikin pomo oli ottanut yhden wuundin... enkä edes itse tehnyt yhtään wuundia. Eikä kaveri edes kovin huonosti heittänyt.
Niin ja miten sanoisit joidenkin skellujen pärjäävän tälle? sanotaan vaikka että edessä on 20 skellun blokki hw shield la ja full command. chargaan ja impactit lahtaa 2-3, hevoset yhden, helffi ehkä yhden ja pomo yhden, takasin ei isketä saan resoja 5 tappoo + lippu ja niillä jo voittaisin. sitten vielä murenee D6 skellua lisää jne. myöhemmin voisin kyllä turpiinkin ottaa mutta ei se kyllä yksin mihinkään chargaisi.
-Sami
6.edikkaa, muistimme väärin. Pahoittelen, mutta siltikin, jäisivätpä sitten kaksi charruaamis kirjoitti:Oma BfSP sääntikseni ei mainitse halaistua sanaakaan siitä että charru ottaisi hittiä chariotin tuhoutuessa. Eli yksikään bösbini ei ota hittiä chariotin tuhoutuessa kunnes joku tuo ison sääntiksen eteeni ja näyttää tämän kohdan (jos sitä on).
Tuossa tilanteessakin jo helffit voisivat hävitä, koska huonosti heitettäessä skelluja jää jäljelle sen verran että seuraavan vuoron Fear + Öytnymbär- combo tekee sen maagisen autobreakin.amis kirjoitti:Niin ja miten sanoisit joidenkin skellujen pärjäävän tälle? sanotaan vaikka että edessä on 20 skellun blokki hw shield la ja full command. chargaan ja impactit lahtaa 2-3, hevoset yhden, helffi ehkä yhden ja pomo yhden, takasin ei isketä saan resoja 5 tappoo + lippu ja niillä jo voittaisin. sitten vielä murenee D6 skellua lisää jne. myöhemmin voisin kyllä turpiinkin ottaa mutta ei se kyllä yksin mihinkään chargaisi.
Ja yhden skellublokin menetys ei tee vastustajalle mitään, ovat niin halpoja, että aina voi heittää uutta pesään jos niikseen tulee, ja aina voi Nehekillä nostattaa lisää jos tarve vaatii. Lisäksi kannattaa huomata sinun ja sen yhden skellublokin hintaero. Tuon chariotin hinnalla vastustaja saa noin 2x20 blokkia skelejä full commandilla + satunnaisen dire wolf- yksikön iskemään flankkiin. Sitä combattia haltiat eivät enää voittaisi pirullakaan, vaikka saisivatkin chargen.
Eli kyllä, voisin sanoa Lurkkejen pärjäävän tälle varsin hyvin.
Miks et laita BSB:lle maagiseksi lipuksi Banner of Arcane Protectionia? Jos meinaan skeluja päin meinaat ajella. Niitä kuolee magic phasessa jo ennen klosista ja sen jälkeen heitetään impactit + ukkojen huitomiset ja hevosten potkimiset (ja lippu on halpa, ½ Battle Bannerista).amis kirjoitti: Niin ja miten sanoisit joidenkin skellujen pärjäävän tälle? sanotaan vaikka että edessä on 20 skellun blokki hw shield la ja full command. chargaan ja impactit lahtaa 2-3, hevoset yhden, helffi ehkä yhden ja pomo yhden, takasin ei isketä saan resoja 5 tappoo + lippu ja niillä jo voittaisin. sitten vielä murenee D6 skellua lisää jne. myöhemmin voisin kyllä turpiinkin ottaa mutta ei se kyllä yksin mihinkään chargaisi.
Se oli vaan esimerkki kun sanottiin ettei tää pärjäisi undeadejeä vastaan... En mä näillä näkymin ole vastaan saamassa undeadeja (kaveripeleissä siis). Ja kuten sanoin se oli esimerkki, jos vastassa vc olisi niin chariotilla haettaisiin vaikkapa necrua tai nihtejä...Foo bar kirjoitti:Miks et laita BSB:lle maagiseksi lipuksi Banner of Arcane Protectionia? Jos meinaan skeluja päin meinaat ajella. Niitä kuolee magic phasessa jo ennen klosista ja sen jälkeen heitetään impactit + ukkojen huitomiset ja hevosten potkimiset (ja lippu on halpa, ½ Battle Bannerista).amis kirjoitti: Niin ja miten sanoisit joidenkin skellujen pärjäävän tälle? sanotaan vaikka että edessä on 20 skellun blokki hw shield la ja full command. chargaan ja impactit lahtaa 2-3, hevoset yhden, helffi ehkä yhden ja pomo yhden, takasin ei isketä saan resoja 5 tappoo + lippu ja niillä jo voittaisin. sitten vielä murenee D6 skellua lisää jne. myöhemmin voisin kyllä turpiinkin ottaa mutta ei se kyllä yksin mihinkään chargaisi.
-Sami
Mutta jos vihu saakin sitten iskeä takaisin? Bösbi kuolee ihan liian helposti ja sitten siinä meni sinun loistava ideasi ja 400+ pistettä.amis kirjoitti:Se oli vaan esimerkki kun sanottiin ettei tää pärjäisi undeadejeä vastaan... En mä näillä näkymin ole vastaan saamassa undeadeja (kaveripeleissä siis). Ja kuten sanoin se oli esimerkki, jos vastassa vc olisi niin chariotilla haettaisiin vaikkapa necrua tai nihtejä...Foo bar kirjoitti:Miks et laita BSB:lle maagiseksi lipuksi Banner of Arcane Protectionia? Jos meinaan skeluja päin meinaat ajella. Niitä kuolee magic phasessa jo ennen klosista ja sen jälkeen heitetään impactit + ukkojen huitomiset ja hevosten potkimiset (ja lippu on halpa, ½ Battle Bannerista).amis kirjoitti: Niin ja miten sanoisit joidenkin skellujen pärjäävän tälle? sanotaan vaikka että edessä on 20 skellun blokki hw shield la ja full command. chargaan ja impactit lahtaa 2-3, hevoset yhden, helffi ehkä yhden ja pomo yhden, takasin ei isketä saan resoja 5 tappoo + lippu ja niillä jo voittaisin. sitten vielä murenee D6 skellua lisää jne. myöhemmin voisin kyllä turpiinkin ottaa mutta ei se kyllä yksin mihinkään chargaisi.
Tämä ei ole hyvä idea, usko jo.
Sanoit että jos vihu pääsee iskemään olen vainaa. Mites sitten tuo esimerkki?amis kirjoitti:Ja ihan tiedoksi että äsken kun pelasin niin Bray-shamu pysäytti kärryni jonka seurauksena se otti (siellä oli hero reaver bowilla ja toi bösbi) vastaan 5 Chosen Slaanesh nihtiä commandilla. Tomun hälvetessä chariot pursuas nihdit kiinni ja kumpikin pomo oli ottanut yhden wuundin... enkä edes itse tehnyt yhtään wuundia. Eikä kaveri edes kovin huonosti heittänyt.
-Sami
Vastustajasi failasi, jos ei kerta lyönyt bösbiäsi tarpeeksi.amis kirjoitti:Sanoit että jos vihu pääsee iskemään olen vainaa. Mites sitten tuo esimerkki?amis kirjoitti:Ja ihan tiedoksi että äsken kun pelasin niin Bray-shamu pysäytti kärryni jonka seurauksena se otti (siellä oli hero reaver bowilla ja toi bösbi) vastaan 5 Chosen Slaanesh nihtiä commandilla. Tomun hälvetessä chariot pursuas nihdit kiinni ja kumpikin pomo oli ottanut yhden wuundin... enkä edes itse tehnyt yhtään wuundia. Eikä kaveri edes kovin huonosti heittänyt.
Ettekö te nyt vaan usko ettei sinne kärryyn saa 2 heroa?
Munkittaa voi aina.amis kirjoitti:Sanoit että jos vihu pääsee iskemään olen vainaa. Mites sitten tuo esimerkki?amis kirjoitti:Ja ihan tiedoksi että äsken kun pelasin niin Bray-shamu pysäytti kärryni jonka seurauksena se otti (siellä oli hero reaver bowilla ja toi bösbi) vastaan 5 Chosen Slaanesh nihtiä commandilla. Tomun hälvetessä chariot pursuas nihdit kiinni ja kumpikin pomo oli ottanut yhden wuundin... enkä edes itse tehnyt yhtään wuundia. Eikä kaveri edes kovin huonosti heittänyt.