"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Steam Tank Scoring + Mortarin tehokkuus

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Nazreg kirjoitti:
No siis jos tuota brettien RAW- listaa nyt tarkoitat niin siitä en sitten osaakaan enää sanoa. Tuosta tankista ihan vain sen verran että jos Gw tarkoitti että crewit ovat ulkopuolella ja tupakoivat kokoajan, niin ovat porukat typerämpiä kuin luulin. Tankissa ei ilmeisesti muuta vikaa ole, joten jos Gw vaikka määrittelisi sen erikseen jollai ntoisella tavalla.
Mitä helvettiä sä oikein poltat? Tule nyt ulos sieltä mökistäsi ja katso mitä kirjoitat! Et tiedä edes mistä mä puhun ja silti vastailet autuaasti ja väität miun olevan väärässä.

Raw: Royal Air Forces: Bretonnian lista johon kuuluu pääasiassa pelkkiä pegasuksia. Listaa voi sanoa aika häijyksi. En sitten tiedä miten liittyy itse aiheeseen, mutta itsehän nostatit mokoman.
Ps. Se ei ole mökki vaan omakotitalo!

No, myönnetään, että jos koko magian on jo ehtinyt viimeistellä niin ammuntaa on enää turha kinua, mutta joku yksi casting niin silloin ehkä voi vielä vähän armoa antaa.
Anteeksi että joudun pidättelemään naurua tällä kohtaa. Nyt kehoitan sua vaan lukemaan vielä pariin kertaan mitä kirjoitit, ja vaikka puuttumaan johonkin muuhun topikkiin kun sä et nyt oikeasti ole muuta kuin häpeäksi itsellesi. :/

Meni väärin päin phaset. Maailmanloppu kai sinulle.

Kehotan silti siirtämään niitä koskenkorvapulloja ja suihinottoja ennenkuin kirjoitat. Puhe oli vain siitä missä menee sen reiluuden raja. Täyttä faktaa, ja jos on liian hankalaa myöntää olevansa väärässä niin mikäpäs siinä sitten.

Tuo on kyllä ihan totta, ja se johtuu melko varmasti siitä että pelailet turnauksissa paljon, kun itse en ole ollut vielä ensimmäisessäkään (siis missään fanaticissa, jne). Siellä vasta rupean kunnolla saamaan köniin.
Juu, no kyllä mä jo sen huomasin. En mä shakkiakaan pelatessa vaadi siirtoa takaisin kun mokaan, silti se on hyvää ajan vietettä joten miksi tässä pelissä sitten pitäisi "casual friendly" matseissa ottaa tommonen linja?

No en tiedä, en vain ole sellaista tyyppiä joka ottaa kaikki asiat omaksi hyödykseni.
No joo, tai äkillisen dementian takia, kai sitten niin...
Sinulla ei vissiin ole mitään käsitystä siitä kuinka epävakaita komentolinjat olivat vielä renesanssin aikaan, jolle Empire pohjautuu. Meinaan ei ollut ollenkaan harvinaista että jokin menee pieleen ja joukko-osasto X tekee väärää juttua. Tämän takia esim. Warmasterissa on Komento heitto kuvaamassa asiaa. Hammerista se nyt puuttuu, mutta niinä voidaan pitää pelaajien inhimillisiä erehdyksiä. Niistähän ne oikeatkin ongelmat on johtunu.

Heitin tuon dementian ihan vaan läppänä ;).
Ei sitä tiedä.
Ehkä ei kannata kommentoida ihan randomia kuitenkaan. Se on vissiin itsekullekin aika selvää että ei voi nostaa meteliä siitä että haluaa rikkoa sääntöjä. Noista voi sopia jossain kapakan puolella erikseen, mutta normaalisti ne jätetään pelistä pois jollei ole menossa runsaan alkoholin tahdittama peli.

Tässä kohdassa voitkin sitten itse katsella postaamaasi viestiä.
Tuo nyt vaan sattuu olemaan itsellekin hyvänlainen peli: Ei ole mihinkään kiire, saa miettiä rauhassa, mutta ei sitä peliä kuitenkaan unohdeta ihan kokonaan.
Please, sinulla on oikeus sanoa sitä hyväksi peliksi, mutta muista että se on vain SINUN oma mielipide. Muiden ei tarvitse jakaa sitä, aika turha kuvitella vetävänsä mitään universaaleja hyvän tulkintoja.

höhö
Peril of Warp
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Royal Air Worses gogogo!
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Hoppá

Viesti Kirjoittaja Hoppá »

Jos vampireilla saisi esim. sudet flee-optiolla, ne olisivat parempia kuin nykyiset vaikka olisivat ld 2:lla varustettuja.
Jep jep, mutta eihän ne silloin toimi ”hassun yllätyksen” mukaan, vaan juuri kuten haluat niiden toimivan. Flee reaktiohan on nimenomaan pelin kontrollointioptio, ei suinkaan hassu yllätys. Ld-2 viidenkymmenen pisteen yksikössä ei välttämättä satu, marssimisen takia niitten pitäisi joka tapauksessa olla kenraalin ld:n lähistöllä alussa. Kenraalin ja blokki juoksee ympäriinsä varsin tuhoisasti, yhdellä terror testillä ja vievät mukanaan 400-600 pistettä aika usein, jos riittää. Tuo on empiren varsin kenraalisidonnaisen armeijan kannalta hassu yllätys…

Noppapelissä on joka tapauksessa olemassa nuo hassut yllätyksen, VC:n kannalta kriittisten vuorojen taikuus voi mennä poskelleen jne. Tuosta näkökulmasta jokainen yksikkö voi tehdä hassuja yllätyksiä, onhan pelissä tupla ykköset break testissäkin. Mortar on tietysti siinä mielessä potentiaalinen, että unelmalaaki voi tosiaan sattua, mutta voi sen vastustajan kenraali kopata tykinkuulankin ikävästi päähänsä. Jälkimmäistä sattuu aika usein, riippuu tietysti mitä on vastassa.

Toivoisin kriittisten yksikköjen hoitavan hommansa huononakin päivänä, kyllä annettujen perustelujen takia voisin mortarin tai parikin ottaa turneelistaan. En kuitenkaan halua jossitella turneen jälkeen sitä, että mortarien yllätykset loistivat poissaolollaan ja parissa matsissa tykit loppuivat kesken. Mikäli turneeseen lähden, niin kokeilen ensin tykeillä ja mahdollisesti pistolieeroilla. Voit sitten virnuilla jälkikäteen: ”Mitäs minä sanoin”, kun parit massa-armeijat on kävelleet yli; sananmukaisesti.
No ei se pelkkä käärme kyllä oikeasti ole kova juttu. Tai siis olisi, jos sen saisi yksin 330 pisteellä. Mutta sinne on pakko ostaa joku kallis low-toughness mies heilumaan ilman +2 armoria heposesta, kalliiksi tulee sen hengissäpitäminen + vie lord-choicen.
Kaaoksen lordi lohikäärmeellä, ilman wardeja ja muuta on paljon turnauksia voittaneen pelaajan mielestä voittoon tähtäävä ja harkittu ratkaisu.
En mä koskaan lähde häviämään tai ota paskaa listoihini.
Kaikki ovat osoittautuneet oikeiksi ratkaisuiksi, vaikka nettilähteiden perusteella kaikki pelit olisi pitänyt hävitä automaagisesti.
S5/T5 äijä, eikö kaaoslordilla ole, on jo itsessään aika ”hirviö”. Griffon ja Manticore taitaa olla yhtä koviksia ilman mitään savea, eivät lyö S7:lla, eivätkä ota ampumaosumista vain yhtä kolmasosaa itseensä. On lordi ja käärme toki kallis paketti, mutta ovat aika melleviä suorituskyvyltäänkin.
Dragonilistoilla harvemmin voitetaan mitään, mainitse vaikka muutama turnaus, jossa dragonilista on ollut top 3:ssa?
Ei ole kokemuspohjaa, sen enempää mitä täältä sotavasarasta voi hakutoiminnolla etsiä. Joten tiedät asiantilan jo paremmin.
Ja onhan se totta, että jos joku (entisen armybookin) ST + 2 x IC + 4 cannonia-lista voittaa jotakin, on se hieman vähemmän siistiä kuin Ristisuon hydra-dark elffien voitto Tukholman GT:ssä.
Turnauksien pisteytyksessä on niin montaa muuttujaa, saiko nuo dark elffit parhaat pelipisteet, vai kokonaispisteet? Tuo tykkiarmeija oli pärjännyt nimenomaan pelipisteiden osa-alueella.
no, stankin tapauksessa suosittelen, että kysytään järkkäriltä tai kaverilta ennen tapahtumaa miten vedetään. Suomen turnauksissa ruling on melkovarmasti monsterin tavoin.
Tuo vaikuttaa järkevältä, järjestäjien kannattaa myös julkaista ruling kaikille pelaajille, jotta osallistujilla on samat lähtökohdat ja tiedot.

Spjarv:n kanssa olen samaa mieltä siitä, ettei mistään yksiköstä pitäisi pisteitä saada ilman, että pelissä sille tapahtuu jotain muutakin, kuin deployment. Ainakaan ilman, että niin on nimenomaan erikseen mainittu, tyylin: ”mikäli khornen chosenit eivät ole pelin aikana kertaakaan meleessä, katsotaan ne tuhoutuneeksi pelin lopussa” (esimerkki hatusta vedettynä).

Noin yleisesti, aika kuumana keskustelu tosiaan käy aiheessa.
Lord Mikke

attor kirjoitti:Royal Air Worses gogogo!
Indeed. Tai sitten luin väärin. Ei helvetti kun on vihainen niin mokailee. Kyllä se pervo voisi silti miettiä mitä se kirjoittelee.
Peril of Warp
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

mortari osuu harvemmin kuin tykki, osuessaan se tappaa ritareitakin enemmän kuin tykki. Ei kyse ole mistään "hitsi kun kävi säkä" potentiaalista vaan ihan aseen mekaniikasta. Toisaalta viestihistoriasi luettuani huomaan ettet ole koskaan väärässä eikä sinua muiden mielipiteet kiinnosta joten palaanpa miettimään miksi vaivautua.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Lord Mikke kirjoitti:
Indeed. Tai sitten luin väärin. Ei helvetti kun on vihainen niin mokailee. Kyllä se pervo voisi silti miettiä mitä se kirjoittelee.
Sä oot sitten vieläkin kujalla. RAW = Read As Written. RAF = Royal Air Forces. Näin että se tulee selväksi nyt.

Mulle ei siis tosiaan ole mikään maailmanloppu että ihmiset eivät tiedä asioista mitään, kuhan nytten ottaa vähän päähän tuommoiset tyypit jotka kehtaavat väittää olevansa mielipide asiassa oikeammassa kuin muut ja sitten vielä puhuvat faktoista ihan täyttä roskaa.
Kehotan silti siirtämään niitä koskenkorvapulloja ja suihinottoja ennenkuin kirjoitat.
Djaa, nää tuskin liittyy keskusteluun mitenkään, mutta kaipa teinit voi vetää aasin sillan viinaan ja seksiin mistä tahansa.
No en tiedä, en vain ole sellaista tyyppiä joka ottaa kaikki asiat omaksi hyödykseni.
Sä oot vissiin sitä sorttia jota kutsutaan palikaksi... ...Ei ole kyse siitä että ottaa kaikki asiat omaksi hyödykseen. Sulle tosin on sääntöjen mukaan pelaaminen liian vaikeaa vissiin joten sä sitten kelailet peliä takaisin omiin save pointteihisi tjsp. Se nyt vaan kuuluu sinne tietokone peleihin, mutta joo turha mun on sun kanssa tästä keskustella kun sinun mielipiteesi on selvästikin mun mielipidettä parempi. Että jos nyt menisit vaikka trollaamaan muualle.

-Nasu
P.S petskules lyökää nyt lukko jo tälle topikille, menee niin naurettavaksi ettei enää kestä edes katsella.

P.P.S @ Spjarv; niin mä jätin sen lainaamatta, koska se ei merkitse tilanteessa mitään. Tuossahan ei käsittääkseni sanota noiden olevan ainoat tilanteet missä näin tapahtuu (Fiksuahan se siis olisi, mutta rohkenen väittää että tässä topikissa ei tällä hetkellä etsitä sitä oikeasti parasta ratkaisua).
Lord Mikke

Nazreg kirjoitti:
Lord Mikke kirjoitti:
Sä oot sitten vieläkin kujalla. RAW = Read As Written. RAF = Royal Air Forces. Näin että se tulee selväksi nyt.

Mulle ei siis tosiaan ole mikään maailmanloppu että ihmiset eivät tiedä asioista mitään, kuhan nytten ottaa vähän päähän tuommoiset tyypit jotka kehtaavat väittää olevansa mielipide asiassa oikeammassa kuin muut ja sitten vielä puhuvat faktoista ihan täyttä roskaa.

No sori nyt vaan kun luin väärin. Se näytti niin samalta...
Kehotan silti siirtämään niitä koskenkorvapulloja ja suihinottoja ennenkuin kirjoitat.
Djaa, nää tuskin liittyy keskusteluun mitenkään, mutta kaipa teinit voi vetää aasin sillan viinaan ja seksiin mistä tahansa.
Sä oot vissiin sitä sorttia jota kutsutaan palikaksi... ...Ei ole kyse siitä että ottaa kaikki asiat omaksi hyödykseen. Sulle tosin on sääntöjen mukaan pelaaminen liian vaikeaa vissiin joten sä sitten kelailet peliä takaisin omiin save pointteihisi tjsp. Se nyt vaan kuuluu sinne tietokone peleihin, mutta joo turha mun on sun kanssa tästä keskustella kun sinun mielipiteesi on selvästikin mun mielipidettä parempi. Että jos nyt menisit vaikka trollaamaan muualle.

En vain ole niin itserakas että kalastan pelistä jok"ikisen säännön ja nauran päin naamaa vastustajalle. Hauskuudesta tätä pelaan pääasiassa. Kyllä kovaa saa yrittää voittaa, mutta kaikkein pahimmat sääntövirheet vain pilaavat pelin kun homma menee liian epärealistiseksi.
Tyyliin: Skinkit chargasivat warppikivikanuunan ulos.
Ei olisi varmaan kovin hauskaa.
Kyllä säännöissä on aina poikkeuksia, sitä ei voi estää, ja joskus on ihan hyödyllistäkin mainita asiasta vaikkapa täällä, mutta joku raja hommassa pitäisi sentään olla, siis niissä järjettömissä ideoissa.

-Nasu
P.S petskules lyökää nyt lukko jo tälle topikille, menee niin naurettavaksi ettei enää kestä edes katsella.

Mainio idea. Sovitaan vaikka riita ja tuomitaan koko halvatun aihe.
Peril of Warp
Guzlob
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guzlob »

Menkääpä nappulat mehuhuoneen puolelle ilmaa pilaamasta.

Mortarin tehokkuus lienee julistettu aika pitkälti makuasiaksi. Itse tiedän sitä käyttäväni puhtaasti esteettisistä syistä - yksi kutakin sotakonetta (kanuuna, mörssäri, helvetinkone) on ollut mukavan monipuolinen setti. Vastustajakin on poikkeuksetta ilahtunut, kun isoa kanuunaa ei ole yhtä enempää.

Jos joku (jopa MakeH) saa lätynviskaimesta ja jalkaväestä kurkunleikkausturneessa tehoja irti, nostan nahkakoppalakkiani ja tulen opetuslapseksi jalkojen juureen. Tai tarjoan ainakin oluen. Mutta vain pienen, koska suolijuna-flagellantit ovat pelin hengen vastaisia ja iljettäviä.

Stangin pisteytyksestä olisi kuitenkin vielä kiinnostava kuulla foorumin ammattimaisten sääntölakimiesten ja voimapelaajien jullevin ja Dolmotin kannat. Turnausorganisaattori tietysti arpoo lopullisen tuomion, mutta mitä se RAW nyt sitten oikeasti sanoo?
it is apparent the intent has been revealed
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”