"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Onko mitä liiman pitäisi kestää?

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Ax

Onko mitä liiman pitäisi kestää?

Viesti Kirjoittaja Ax »

Nii et pitäiskö citadelin liiman kestää lattialle tippuminen, ainaki mun ukot on menneet palasiks. Siis metalli ukot.
...örkkien ihon väri johtuu fotosynteesistä.

Jakezuku
Sticced

Viesti Kirjoittaja Sticced »

Metalliset hajoavat luultavasti (ainakin omani) melkein aina lattialle tippuessa. Muoviukot taas kestävät yleensä kohtuu hyvin tipuessa, mutta kyllä niissäkin pienet palat tuppaa katkeamaan/vääntymään. Niin ja en usko, että liiman edes kuuluisi kestää tippumista, sillä eihän Gw nimittäin voi uskoa kenenkään olevan niin tyhmä, että heittelisi figuja lattialle. ;)
Viimeksi muokannut Sticced, La 28.04.2007 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Sticced kirjoitti:että heittelisi pienoismalleja lattialle. ;)
Kröhöm, ne on figuja.

Tosiaankin, edes GW ei ole niin ihmefirma että pystyisi kehittämään liiman joka kestää jopa seinään heittämistä.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Sticced

Ratovaari kirjoitti:Kröhöm, ne on figuja.
Korjataanpa herran mieliksi. :)
Hangover
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Hangover »

Itse asiassa mun muovi IG:t on kestänyt kasassa kun ne on pudonnut lattialle. Tosin ne on liimattu kasaan Revell:n muoviliimalla.
Sticced

Hangover kirjoitti:Itse asiassa mun muovi IG:t on kestänyt kasassa kun ne on pudonnut lattialle. Tosin ne on liimattu kasaan Revell:n muoviliimalla.
Sticced kirjoitti:Muoviukot taas kestävät yleensä kohtuu hyvin tipuessa, mutta kyllä niissäkin pienet palat tuppaa katkeamaan/vääntymään.
Ja IG ukoissa ei ole pieniä teriä yms. jotka voisivat katkeilla. Jopa aseet ovat niillä sen verran paksuja etteivät ne yleensä katkea.

Edit: Käytän muuten itsekkin Revellin liimaa.
jehuletti

Viesti Kirjoittaja jehuletti »

Käytän revellin muoviliimaa ja se kestää vaikka mitä , koska sehän sulattaa ne osat yhteen. Metalli liima taas ei kestä melkein mitään.
Miten joku dragonforce ta muu tilulilu sopii sotimisen taustamusiikiksi. Kai se johonkin haltian kikkelinheilutustaistoon käy, mutta eipä juuri muuhun.
-Hands_of_blue :D
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Pinnatkaa veljet, pinnatkaa.

vaikkapa näin:

http://www.reapermini.com/TheCraft/9
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
jehuletti

Viesti Kirjoittaja jehuletti »

Niin silloinhan ne kestää vaikka mitä! Ainakin hiveni on kestänyt sen jälkeen kun olen sen pinnannut.
Miten joku dragonforce ta muu tilulilu sopii sotimisen taustamusiikiksi. Kai se johonkin haltian kikkelinheilutustaistoon käy, mutta eipä juuri muuhun.
-Hands_of_blue :D
Swarmp

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

No pinnaus kyllä vahvistaa figua, kun itseltäni tippui Dragon Ogre lattialle ja olin pinnannut sen käden ja ylä ja ala ruumiin kiin, käsi kyllä kesti mutta ylä ruumis lähti irti.

Joissakin tapauksiisa pinnaus auttaa paljon.
Itselläni on kummi´nkin tullut ongelmaa erään figun kanssa, kun laitoin sen päähän koristeen mutta tämä tuppaa irtoamaan koko ajan. :|
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
Hellhammer

Viesti Kirjoittaja Hellhammer »

Itse käytän Loc-tite pikaliimaa GW:n liiman sijasta. Joskus ostin yhden purkin ja kokeilin, mutta tuntui aika laimealta tavaralta.
Your mom is so fat that Tyranids came to earth just for her biomass.
Isompi Arska

Viesti Kirjoittaja Isompi Arska »

Hellhammer kirjoitti:Itse käytän Loc-tite pikaliimaa GW:n liiman sijasta. Joskus ostin yhden purkin ja kokeilin, mutta tuntui aika laimealta tavaralta.
niinpä. ei gw liimat ole munkaa mielest parhait mahollisii ja ne on kalliimpii ku muut liima merkit (ainaki yleensä)
Jackal

Viesti Kirjoittaja Jackal »

kyllä itsellä on liimaukset kestäneet lattialle tippumiset, vaikkakin figut ovat silti hajonneet mutta liimaukset ovat kestäneet. Tosin käytängin metalli figuja liimatessa kasikomponentti eli epoksi liimoja.
Nothing to see here move along noob.
Griefbringer

Viesti Kirjoittaja Griefbringer »

Itse en pidä pahana että liimaus murtuu figun pudotessa - tällöin pitäisi olla pienempi mahdollisuus että itse figu vaurioituu.

Griefbringer
pikkumies

Re: Onko mitä liiman pitäisi kestää?

Viesti Kirjoittaja pikkumies »

Metalliset miehet eivät kestä paljoa, vaikka olisi mitä liimaa. Omasta mielestäni liiman on kestettävä se, että figu kaatuu, normaalin pelaamisen sekä kuljettamisen. Muoviset figut kestävät sentään todella hyvin tiputuksen (mutta ei niitä sienään kannata heittää! ;)).
Anaheim kirjoitti:hulluja tarvitaan että evoluutio jatkuu ;)
Paina tätä auttaakseni sademetsääni!
waloks

Viesti Kirjoittaja waloks »

tätä vois kokeilla koulun jumala liimaaa :DD
K0tka

Viesti Kirjoittaja K0tka »

itse käytän metalli figuihin joko super epoxia (kestää vaikka auton painon ;) ) tai sitten Loctiten super attack.
Super Attack on todella hyvää liimaa, mutta maksaa 5e puteli (pieni pullo kaiken kukkuraksi) ja se meniaa olla sellaista myrkkyä että on iho palanut/liimautun kiinni. :(
Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Tätänykyä käytän metallifiguihin ihan supermarketista ostettua halpaa pikaliimaa. Tulee yleensä kolmen parin gramman pikkutuubilon paketissa, maksaa jonkun pari lanttia. Pinnauksen kanssa kestää ihan mukavasti ja on pienestä pakkauskoosta huolimatta kohtuullisen riittoisaa. Lisähupina havaitsin että tyhjenneiden tuubien ohuesta materiaalista voi askarrella sopivan kevyitä viirejä, remmejä yms. pikkujuttuja.

Pinnauksen autuaaksitekevästä voimasta olen valmis menemään takuuseen. Itselläni mm. Rackhamin Cadwë Undertaker on pinnattu ranteesta koska k.o. figun kantama lippu painaa pirusti ja heittää sen painopisteen ihan minne sattuu. Pari kertaa on herra heittänyt kuperkeikkaa, mutta liitos ei ole hievahtanutkaan, vaikka kontaktipintaa on joku neliömillimetri.

Myös joitakin muovifiguja olen pinnaillut vaikka sitä harvoin pidetään tarpeellisena. Yleensä kyseessä ovat osat jotka koen erityisen kosketus- ja rikkoutumisalttiiksi. Esimerkiksi teknopappini Lumickin servokäsireppuun kului muistaakseni 6-7 pinnattua liitosta vaikka siinä ei ole metalliosia kuin yksi. (Täytyykin muuten ottaa siitä joskus kuvia)
Veijo

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Itse en suosittele GW liimahässäkkää, koska:
A) tuntuu hölmöltä mennä harrastekauppaan ostamaan merkkituoteliimaa,
B) Tokmannilta saa superattackia ajoittain alennushinnoin ja liimaa saa valumattomana, sudillisena etc.
C) Edellämainittu superattack kestää varsin kovaa kulutusta ja purkki on pitkäkestoinen
D) Tuoksu on parin tunnin jalkeen ihan jees.

Tosin ei superhyökkäys täydellistä ole: kokeman mukaan liimaus kestää vuoden ja irtoaa sitten parhaimmassa/pahimmassa tapauksessa. Liima siis kuivuu lopuksi liian kuivaksi. Mutta armaita muovisotilaita liima ei vaurioita... Paitsi märälle liimapinnalle epähuomiossa törväisty sormi sulattaa detailit pois.
Esimerkki superattackin kestävyydestä: kissani pudotti metallisen figuurin lattialle, mutta figuuri hajosi kaikista muista paikoista paitsi liimatuista kohdista. Sillon liima näytti tehonsa ja kesti.
Toisessa tapauksessa vuoden hyllyssä istuneet kootut nidit ropisivat paloina lattialle kun hipaisivat toisiaan hieman. Ei kestänyt. Metallifiguurit kannattaa aina pinnata (jotkut muoveista kanssa), silloin säästyy monelta harmilta :) (Kuten metallinen lippu irtoaa kantajansa kädestä ja lippu putoaa 20 kaaosjermun niskaan pudottaen ne kaikki lattialle kolmesta metristä.)

Mutta otappa siitä selvää sitten.
Jamo

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Itse olen tuo Locktiten geeliliima käyttäny. Maksaa jotain 3,5 egee ja liimaa aikaslailla hyvin. Kuitenkin arvostan liimassa sitä että osan voi vielä napsauttaa irti, esimerkiksi aseenvaihdon takia. Näin jouduin tekemään 3 Death Company mariinille kun poistin niiltä power aseet ja hanskat.
...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”