Epicistä
Epicistä
Joo elikkä tuli ajatus taas yhtäkkiä että millastakohan olis pelata epic 40k:ta.. eli onko täällä yhtään epikin pelaajaa joka vois kertoo että millaista se on? eli realismi, hinnahtavuus, kuin isot kentät ja taistelut jne jne..
Myytävänä Necron Armeija... yv jos kiinnostaa..
Muutaman pelin verran tuota tuli kokeeksi pelattua silloin, kun Epic 40.000 ilmestyi. Mikään varsinainen asiantuntija en toki voi väittää olevani, enkä oikeastaan edes "Epic-pelaaja".
Pelimekaniikka E40k:ssa on GW:n peliksi hyvä, mutta joidenkin sääntöjen ja joukko-osastojen stattien kanssa oli kyllä nähdäkseni pieniä, joskus jopa suuria, ongelmia. Abstraktiotaso on korkea eli eipä tuota nyt voi mitenkään realistiseksi syyttää. Kovin halvallakaan tuon pelaamisesta ei selviä, sikäli kuin joutuu armeijan "maasta asti" rakentamaan virallisilla malleilla.
Pelistä pitäisi olla tulossa uusi versio jossain vaiheessa tänä vuonna (ellen nyt ihan väärin Jervis-sedän kertomia suunnitelmia muista). Siinä tulee ilmeisesti joukko-osastoille enemmän eroavaisuuksia keskenään ja muutenkin abstraktiotasoa lasketaan.
Pelimekaniikka E40k:ssa on GW:n peliksi hyvä, mutta joidenkin sääntöjen ja joukko-osastojen stattien kanssa oli kyllä nähdäkseni pieniä, joskus jopa suuria, ongelmia. Abstraktiotaso on korkea eli eipä tuota nyt voi mitenkään realistiseksi syyttää. Kovin halvallakaan tuon pelaamisesta ei selviä, sikäli kuin joutuu armeijan "maasta asti" rakentamaan virallisilla malleilla.
Pelistä pitäisi olla tulossa uusi versio jossain vaiheessa tänä vuonna (ellen nyt ihan väärin Jervis-sedän kertomia suunnitelmia muista). Siinä tulee ilmeisesti joukko-osastoille enemmän eroavaisuuksia keskenään ja muutenkin abstraktiotasoa lasketaan.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Toisaalta muoviset vaikkuttivat olevan suhteellisen halpoja...Tosin se nyt on vain vaikutelma. En ole pahemmin ostellut epic figuja(jostain kumman syystä ;-)tnjrp kirjoitti:voi mitenkään realistiseksi syyttää. Kovin halvallakaan tuon pelaamisesta ei selviä, sikäli kuin joutuu armeijan "maasta asti" rakentamaan virallisilla malleilla.
Hubaa on! Epicin pelaamiseen kannattaa varan aikaa ja paaaaljon.
Itsellä on kokemusta lähinnä Epic:in edeltäjästä Space Marinesta, mutta myös Epickiä on tullut koestettua.
Kokonaisen armeijan komentaminen on mukavaa vaihtelua pienten yksiköiden ja yksilöiden siirtelyn rinnalla. Abstraktiotasonsa vuoksi Epiciin saa halvalla monipuolisen ja toimivan pelipöydän. Lisäksi armeijoiden rakentelu eri porukoilla poikkeaa paitsi toisistaan, niin myös useimmista muuista peleistä (lue: Tyranidien heksakortit Space Marinesissa...).
Mikään ei ole suloisempaa, kun fieldata kokonainen nippu jättimäisiä titaaneja tai yrittää tsägällä sytyttää örkkien Mega-Gargantin voimanlähteen liekkeihin.
Minua viehättää kyllä. Pelaaminen on hidasta, mutta palkitsevaa.
Itsellä on kokemusta lähinnä Epic:in edeltäjästä Space Marinesta, mutta myös Epickiä on tullut koestettua.
Kokonaisen armeijan komentaminen on mukavaa vaihtelua pienten yksiköiden ja yksilöiden siirtelyn rinnalla. Abstraktiotasonsa vuoksi Epiciin saa halvalla monipuolisen ja toimivan pelipöydän. Lisäksi armeijoiden rakentelu eri porukoilla poikkeaa paitsi toisistaan, niin myös useimmista muuista peleistä (lue: Tyranidien heksakortit Space Marinesissa...).
Mikään ei ole suloisempaa, kun fieldata kokonainen nippu jättimäisiä titaaneja tai yrittää tsägällä sytyttää örkkien Mega-Gargantin voimanlähteen liekkeihin.
Minua viehättää kyllä. Pelaaminen on hidasta, mutta palkitsevaa.
-
bonesripper
Pelikokemusta ei pahemmin ole, mutta se mitä on...yhdistettynä siihen mitä olen kuullut..:
Epic 40000 systeemi on huonompi, kun aikasemmissa edikoissa.
-Systeemi on nopeampi, mutta "epätarkempi"
,mutta tuskimpa se on ainoa seikka miksi se on (muka) huonompi... en tosiaan osaa itse sanoa..
Epic 40000 systeemi on huonompi, kun aikasemmissa edikoissa.
-Systeemi on nopeampi, mutta "epätarkempi"
,mutta tuskimpa se on ainoa seikka miksi se on (muka) huonompi... en tosiaan osaa itse sanoa..
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.
Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
niin nappi napsahtaa.
Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
Pelaajia nyppi edikoiden vaihtuessa myös se, että osa figuista oli sitten täydellisen eri skaalassa vanhaan. Esim. tyranidien hive tyrant vanhassa edikassa oli sellainen tuuman korkuinen ja uudessa Epicissä sitten noin puoli tuumaa... kyllähän sen arvaa, miten skaalan muuttumiseen suhtauduttiin, kun hinta kuitenkin nousi.
Epic on selvästi virtaviivaisempi ja suorempi kuin Space Marine, mutta myös tosiaan epätarkempi ja sisältää vähemmän yksityiskohtia. Varsinkin isojen vempainten damagointi suorastaan huutaa yksityiskohtaisia taulukoita.
Mielestäni loistava peli, jonka tarjoaman tilaisuuden GW itse sössi.
Epicissä ei kai ollut enää Squattejakaan, vaikka nämä olivat Space Marinesissa. Squatien pelaajat eivät varmaankin ostaneet Epiciä...
Epic on selvästi virtaviivaisempi ja suorempi kuin Space Marine, mutta myös tosiaan epätarkempi ja sisältää vähemmän yksityiskohtia. Varsinkin isojen vempainten damagointi suorastaan huutaa yksityiskohtaisia taulukoita.
Mielestäni loistava peli, jonka tarjoaman tilaisuuden GW itse sössi.
Epicissä ei kai ollut enää Squattejakaan, vaikka nämä olivat Space Marinesissa. Squatien pelaajat eivät varmaankin ostaneet Epiciä...