"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Moonstone of the Hidden Ways...

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
amis

Moonstone of the Hidden Ways...

Viesti Kirjoittaja amis »

Eli kysymys kuuluu:

Saanko käyttää Moonstone päästäkseni combattiin? Armeijakirja kun sanoo:

"...character and the unit may be removed from the table and replaced anywhere that is also wholly within wood, facing in any direction and in any formation."
-Sami

Et silleen... Jos en ole oikeassa olen väärässä.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Sääntis s.18 kirjoitti:Charging is the only way that models are normally allowed to move into close combat.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
amis

Viesti Kirjoittaja amis »

Ookke...
-Sami

Et silleen... Jos en ole oikeassa olen väärässä.
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Jep, jos loitsussa ei erikseen mainita että sillä pääsee close combattiin, niin sillä ei sitten pääse.
Wellu

Viesti Kirjoittaja Wellu »

Ei ole kyseessä loitsu, vaan itemi, mutta ihan sama...
Ikä on vain mielentila
Mithrandir

Mutta, onhan se kuitenkin maaginen esine, eli esine joka sisältää loitsun, tuon kyseisen salatun polun avaamisen kahden eri metsän välille..? ;)

:D
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Mithrandir kirjoitti:Mutta, onhan se kuitenkin maaginen esine, eli esine joka sisältää loitsun, tuon kyseisen salatun polun avaamisen kahden eri metsän välille..? ;)

:D
Eipäs, Moonstone ei sisällä minkäänlaista loitsua.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Mithrandir

Höpöhöpö, meinaatko että tyypit hiplaa ihan tavallista kiveä ja yhtäkkiä huomaavat olevansa täysin toisessa metsässä? :D

Minä en käyttänyt minkäänlaisia sääntöteknisiä termejä, yllä olevassa viestissäni.

Sen sijaan, ensimmäisessa vastauksessani, olisi pitänyt käyttää sanan "loitsu" sijasta "efektiä".

Pointtini pysyy silti täysin samana, oli kyseessä loitsu tahi sitten efekti.

Miettikääpäs nyt sitten, tarkoitinko tuota edellistä lausettani sääntöteknisesti vaiko en, sillä eikös loitsukin ole aina efekti..? ^_^
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Mithrandir kirjoitti:Höpöhöpö, meinaatko että tyypit hiplaa ihan tavallista kiveä ja yhtäkkiä huomaavat olevansa täysin toisessa metsässä? :D

Minä en käyttänyt minkäänlaisia sääntöteknisiä termejä, yllä olevassa viestissäni.

Sen sijaan, ensimmäisessa vastauksessani, olisi pitänyt käyttää sanan "loitsu" sijasta "efektiä".

Pointtini pysyy silti täysin samana, oli kyseessä loitsu tahi sitten efekti.

Miettikääpäs nyt sitten, tarkoitinko tuota edellistä lausettani sääntöteknisesti vaiko en, sillä eikös loitsukin ole aina efekti..? ^_^
Yritä nyt olla sekoilematta edes pikku hetki. "Loitsu" on sääntötekninen termi, jolla viitataan spelleihin. Spellejä heitetään nopilla, niitä voidaan dispellata, niiden kanssa voi miscastata, jne. Sitten on bound spellejä (toinen sääntötekninen termi), joita voi myös dispellata.

Sitten on taikaesineitä, jotka eivät tuota loitsuja eivätkä ole bound spellejä. Nämä esineet eivät noudata sääntöjä ja rajoituksia, jotka koskevat loitsuja. Moonstone on tämmöinen.

Kyllä jonkinmoinen tarkkuus sääntöjen kanssa horistessa on kumminkin paikallaan, ja omien pöljyyksien paikkailuyrityksillä saa usein itsensä näyttämään vain vielä pöljemmältä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Mithrandir

Aivan, hyvin sanottu, Kapteeni! :)

Tosin jos olisin halunnut "paikkailla pöljyyksiäni" niin olisin tehnyt sen editoimalla.

Kaikkeni kyllä tein, jotta lausahduksistani olisi voinut ymmärtää, että huumorimielessä liikkeellä olin. :(

Ehkä olisi pitänyt tuplata hymiöiden määrä tai jotain, mutta olen kyllä todellani pahoillani jos joku nyt meni tulkitsemaan leikinlaskuni viiltäväksi sarkasmiksi ja sai elinikäisiä traumoja. :(
örkkipoka

Viesti Kirjoittaja örkkipoka »

Mithrandir kirjoitti:Aivan, hyvin sanottu, Kapteeni! :)

Tosin jos olisin halunnut "paikkailla pöljyyksiäni" niin olisin tehnyt sen editoimalla.

Kaikkeni kyllä tein, jotta lausahduksistani olisi voinut ymmärtää, että huumorimielessä liikkeellä olin. :(

Ehkä olisi pitänyt tuplata hymiöiden määrä tai jotain, mutta olen kyllä todellani pahoillani jos joku nyt meni tulkitsemaan leikinlaskuni viiltäväksi sarkasmiksi ja sai elinikäisiä traumoja. :(
NONNI !!! Nyt sain traumoja sun huonoista vitseistäs :S
Mithrandir

Anteeksi! Olen todella syvästi, sydänjuuriani myöten pahoillani. :(

Mutta näin sen juuri pitääkin mennä. Hyvä että täällä sentään on joitakin ihmisiä, jotka eivät kuolemanvakavasti ota peliä jossa leikitään pikkusotilailla. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”