"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vesi....

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Kain

Vesi....

Viesti Kirjoittaja Kain »

Lueskelin pitkin ja poikin foorumia veden tekemisestä ja erilaisista metodeista. Loppujen lopuksi päädyin siihen että lähtisin kaikista varoituksista huolimatta etenemään GW:n Water effectin kanssa vaikka se kallista onkin.

Yksi asia vielä vain mietityttää. Pullo näyttää kaupan hyllyllä kovin pieneltä, joten kuinka isoon projektii se riittää? Itse olen ajatellut tehdä pelikentälle joen. Olen ymmärtänyt ettei tuota kamaa tarvitse pistää hirmu paksuina kerroksina...?
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Vesihiisi

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

maalaa joen pohja sinertävällä tai vihertävällä maalilla ja sen jälkeen paksu kerros eri keeperiä. Jotkut lumpeen lehdet voisivat olla hienoja, varsinkin jos tekisi jollain tavalla pohjaan kiinnittyvät varret.

En tiedä tosin kutistuuka eri keeper kuivuessaan tai jotain, jolloin saattaisi tulla ongelmia kerralla koko jutun tekemisessä? En ole itse tuollaista tehnyt.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Erikeeperiä on laitettava myös ohuita kerroksia, tai se jää sisältä valkoiseksi.
Luumumehu on soturien juomaa
Pesis

Viesti Kirjoittaja Pesis »

Huru-ukko kirjoitti:Erikeeperiä on laitettava myös ohuita kerroksia, tai se jää sisältä valkoiseksi.
Ei näinkään, kyllä se valkoinenkin sieltä kuivuu ajan kanssa. Itselläni kesti yhden pikkukaivon "veden" kuivuminen yli vuoden, kun laitoin kertamöntin erikeepperiä, joten ehkä ei kannatta :) .
patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
http://2011.piraattivaalit.fi/
Hemmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hemmo »

Pesis kirjoitti:
Huru-ukko kirjoitti:Erikeeperiä on laitettava myös ohuita kerroksia, tai se jää sisältä valkoiseksi.
Ei näinkään, kyllä se valkoinenkin sieltä kuivuu ajan kanssa. Itselläni kesti yhden pikkukaivon "veden" kuivuminen yli vuoden, kun laitoin kertamöntin erikeepperiä, joten ehkä ei kannatta :) .
Ja miksiköhän ei näinkään? Nopeamminhan olisit sen pikkukaivon "veden" saanut kuivatettua ohuilla kerroksilla. Tosin nyt mennään ihan mutuilulla.
Pegar

Viesti Kirjoittaja Pegar »

Kyllä siitä pullosta ohuina kerroksina riittää ja juuri sellaisiahan jokeen tulee. Ja jos ei riitä niin ostaa vaan uuden putelin.
Ei vastaavaa kovin helposti tuota halvemmalla muistaakseni. Erikeepperiä en käyttäisi, koska se kutistuu kuivuessaan aika lailla ja vääntää kaikki ohuemmat maastopohjat kuperiksi, mikä taas ei näytä kivalta.
" Plop."
" Plop?"
" Plop."
" Plop..."
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Kaikki tämmöiset pullotaravat voinee nakata samantein mäleen ja hommata kerralla kirkasta hartsia... Säästää, jos ei rahaa, niin ainakin päänahkaa...

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Kain

..

Hartsia itsekkin ajattelin mutta sitten tuli mieleen että kun kuitenkin työskentelen "olohuone"-tiloissa niin tuo Water Effect voisi olla myös hiukan käyttäjäystävällisempi...taidampa taipua tuohon GW:n puteliin, eipä tuo 20egee tätä opiskelijan konkurssia lisää heilauta...
yrska
Peliporukkavalvoja

Tuossa tapauksessa kannattanee hommata, vaikka fantsun kautta, ennemmin tuota Woodland Scenicsin vastaavaa kamaa (still water). Samaan hintaan kun saa kutakuinkin tuplasti tavaraa...

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Kain

Fantsun sivuilta löysin tuon Realistic Water mutta hinta on vain muutaman kymmen senttiä GW:n putelia halvempi...sitten oli tuo Water effects joka kuvassa näyttää jo pienemmältä putelilta ja tuoteselostuksessa kyseinen mömmö kuvaillaan erilaisten vesiputousten ja muiden samanlaisten efektien luomiseen..onko siis vielä joku muu tuote??
yrska
Peliporukkavalvoja

Realistic Water on noista se tyynten ja hitaasti virtaavien vesialueiden tekoon tarkoitettu kama, kuten tuo GW:n tuotekkin. GW:n puteli on hitusen päälle 230ml ja Woodlandsin puolestaan hitusen reipas 470ml. Tästä siis väite, että tavaraa saa samalla hinnalla n. tuplasti. Water Effectsillä sitten siihen saa altoja ja muuta mukavaa laitettua tuohon realisticin päälle.

Yrska
Akseli

Viesti Kirjoittaja Akseli »

Mutta sitä woodland scenicsin realistic wateria tulee 16 oz eli 473.18 millilitraa kun gw:n vastaavaa tulee 237 millilitraa toisin sanoen kaksin kertainen määrä.
Kain

Aaaaaa, loistavaaa!!! Kiitoksia neuvoista, pitääpä pistää tilaus menemään tuosta isommasta putelista...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”