[Necromunda] Ylistys olkoon heavy stubberin!

tneva82

[Necromunda] Ylistys olkoon heavy stubberin!

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Eilen necromundassa heavy stubberille iski kirjaimellisesti taivaallinen kostoisku ;-) Pelasin paikallisessa kamppanjassa kolminpeliä. Escheri ja spyret olivat toiset osapuolet(itse pelaan Orlockeilla). Ensimmäisessä pelissä samainen Escheri oli aiheuttanut harmia muunmuassa tiputtaessa heavy stubber äijäni ekalla vuorolla(porukkaa tuli selän takaa!). Nytten...Kun olin ensin hoitanut hänen heavy stubberin + autogunin pääsin laukaisemaan suoraan kohti isoa ryhmää joka liikkui spyrejä päin. Bang 1 pinned, 1 fleshwound ja 2 man down(mukaanlukien IIRC heidän johtajansa!). Pieni payback viime kerrasta ;-)

Olipas virkistävää saada ekan kerran jotain AIKAANKIN sillä heavy stubberilla ;-)

DAKKA DAKKA DAKKA!

Necro on kyllä loistava peli ;-)

RedEric

Re: [Necromunda] Ylistys olkoon heavy stubberin!

Viesti Kirjoittaja RedEric »

tneva82 kirjoitti: Olipas virkistävää saada ekan kerran jotain AIKAANKIN sillä heavy stubberilla ;-)
Montako sataa kertaa olet ko. aseella ampunut? Heavit ei perinteisesti osu edes seinään, eikä varsinkaan hevi-aseella.

tneva82

Re: [Necromunda] Ylistys olkoon heavy stubberin!

RedEric kirjoitti: Montako sataa kertaa olet ko. aseella ampunut? Heavit ei perinteisesti osu edes seinään, eikä varsinkaan hevi-aseella.
En kovin montaa kertaa ku ei ole ollu montaa peliä vyön alla. Tämä oli vasta kolmas...Ekassa pelissä se ehdittiin ottaa pois ekalla vuorolla(eschereitä tuli selän takaa kiitos skenaariosäännön) ja tokalla ampui muutaman kerran ja nappas jopa yhden hepun mut sitten rohkeus petti kun kaveri vierestä niitattiin eikä tehnyt mitään. Mutta nyt korvasi aikaiset surkeudet korkojen kera <g>.

Kävi kyllä vähän sääliksi eschereitä viime pelissä. Ei saanut mitään aikaa paitsi neljä pinnediä(ei siis saanut edes woundia aikaan...) ennenkuin oli pakko lähteä vapaaehtoisesti livohkaan. Heavy stubber sarjani verotti niitä pahoin ja spyre jengi chargas kimppuun ja lanas niitä ihan kohtuullisen tehokkaaseen tahtiin(piru et ne on pahoja. Ja muutaman tunnin kuluttua pitää yrittää pelastaa kaveri niiltä kun todennäköisesti saan vain 7 heppua kentälle. 4:stä old battlewoundista JOKU todennäköisesti mokaa...).

Ezrael
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ezrael »

Paistaahan se aurinko ainakin kerran risukasaan..

Vai saivat Sakun escherit kyytiä... No, ainakin mun omat tytöt pistivät porukkaa tasaiseksi... taisin ottaa aikamoisen harppauksen ylös pistetaulukossa.

Heavyt on enemmän psykologinen ase kuin varsinainen tappokone. Täytyy myös osata hieman hahmoittaa mihin sillä raskaalla aseella osoittaa, koska on aivan turha lähteä ampumaan sellaista kaveria, johon osuu vain 6+:lla (olettaen että tämä ei ole ainoa näkökentässä oleva vihulainen). Kyllä mun heavyt ovat olleet hyvin tehokkaita. Armourer ja weaponsmith kyvyt auttavat ja jos nyt sais BS:ää lisää tai/ja gun sightin, ne olisi vieläkin pirullisempia... ;)

VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Mun heavy on toiminut ihan hyvin pelkällä tavallisella plasma gunilla. Kantama on riittävä ja ennenkaikkea sillä on liikkuvuutta. Tuntuu vähän siltä että heavy aseen hyvissä asemissa voi välttää aika helposti jos jengillä mikään objektive ei pakota kulkemaan sen heavyn tulilinjojen läpi. Kunhan mun Goldie saa paremman BS:n ja ehkä bulging bicepsit sitten jossain vaiheessa niin voisin harkita juuri tuota heavy stubberia tai HB:ta, mutta ilman liikkuvuutta sillä ei oikein ole sijaa mun pelityylissäni.
And they wonder how he dealt with stress so well..

tneva82

Ezrael kirjoitti:Vai saivat Sakun escherit kyytiä... No, ainakin mun omat tytöt pistivät porukkaa tasaiseksi... taisin ottaa aikamoisen harppauksen ylös pistetaulukossa.
Ainut mitä sai aikaan oli 4 pinningiä. Tosin loppu pelin heitot meni sen verran hyvin että hänelle peli päättyi paremmin kuin mulle <g>.

Ja meni pelastusyritys TÄYSIN mönkään. Ensin heitetään 4 old battlewoundia. Kaksi jengin PARASTA jäsentä jäi pois(johtaja ja WS4, W2, club/chainsword juve...). Sitten heitetään porukan määrä 2d6:lla...Tupla ykkönen...Ugh.

Ja pahuksen sentryt(4 spyreä) oli viellä oikeita hakeutuvia ammuksia. Kaksi lähintä heitti KOKO ajan kutosia joten tuli täysillä päin koko ajan...Homma oli ohi alta aika yksikön...

Kaksi gangeria enää elossa. 4 old battle woundia joista 3 kriittisillä hahmoilla. Voisiko enää huonommin mennä?

Onneksi kamppanjasta enää 3 peliä jäljellä <g>.

VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

tneva82 kirjoitti: Kaksi gangeria enää elossa. 4 old battle woundia joista 3 kriittisillä hahmoilla. Voisiko enää huonommin mennä?

Onneksi kamppanjasta enää 3 peliä jäljellä <g>.
No ei sun tarvii kitua sen saman jengin kanssa. Koska tahansa voi aloittaa uuden jengin. Alussa uudella jengillä voittaminen voi olla hiukan heikkoa, mutta underdog bonukset expaan ja incomeen kyllä saa jengin ratingin nousemaan hyvää vauhtia.

Eikä kai sitäpaitsi niiden kolmen pelin jälkeen nollata nollata jengejä tai mitään.

tneva82

VJ kirjoitti:No ei sun tarvii kitua sen saman jengin kanssa. Koska tahansa voi aloittaa uuden jengin.
Toisaalta en ehdi saada enää kokemusta. On mul sentään KOLMELLA jätkällä WS4. KOLMELLA W2 ja yhdellä niistä T4 kaupan päälle ;-) Plus sekalainen kasa statin parannuksia. Ongelma on lähinnä old battle woundilla.
Eikä kai sitäpaitsi niiden kolmen pelin jälkeen nollata nollata jengejä tai mitään.
Eikö? Alkaako uusi kamppanja samoilla hepuilla? Sitten tuo olisi ihan varteenotettava ajatus...

VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

tneva82 kirjoitti:
Eikö? Alkaako uusi kamppanja samoilla hepuilla? Sitten tuo olisi ihan varteenotettava ajatus...
Kun juttelin tossa torstaina päivällä Sakun kanssa niin voi olla että tuo säännöllinen & juonellinen kampanja loppuu seuraavien kolmen pelin jälkeen. Sitten sitä vois varmaankin jatkaa samaan tyyliin kuin mordheimiä aikanaan, eli sovitaan peli ja pelataan kun pelataan.

Kuitenkaan en usko että kaikkien pitää aloittaa jengejään alusta vaivaisen kuuden pelin jälkeen. Saatan kyllä erehtyä, näkee sitten.

tneva82

VJ kirjoitti: Kun juttelin tossa torstaina päivällä Sakun kanssa niin voi olla että tuo säännöllinen & juonellinen kampanja loppuu seuraavien kolmen pelin jälkeen. Sitten sitä vois varmaankin jatkaa samaan tyyliin kuin mordheimiä aikanaan, eli sovitaan peli ja pelataan kun pelataan.
Hmmm...Tuossa on vain se ongelma minun kannaltani että torstaina ei sitten taida olla kuuden jälkeen peliaikaa vai onko? Minulle vain on se ongelma että ellei peli ole kuuden jälkeen se käy hiukka turhan kalliiksi parkkimaksujen takia. Syy minkä takia en pahemmin käy lauantaisin pelailemassa muunmuassa.

Ezrael
Viesti:

alkuperäinen idea oli se, että samoilla jengeillä kaksi kampanjaa ja sen jälkeen katotaan mitä tapahtuu. Kaiken kaikkiaan hauskaa on ollut tähän asti.

Mikään ei pakota pelamaan samalla jengillä, joten jos tuntee, että homma on pahasti metsässä, niin uusi jengi kehiin. Mitä tulee voittoihin, mä voitin ensimmäisen kerran viime torstaina ja silti mulla taitaa olla suurin gang rating koko kampanjassa...

Väinö, väinö, miss on se väinö. Niin siis, plasmagun on ok, mutta puhe olikin juuri näistä move or shoot vehkeistä. Olen samaa mieltä, että voit helposti välttää tiettyyn pisteeseen asti heavyn LOSin, mutta silloinhan heavy maksaa krediittejään takaisin. Sun täytyy (tai ajattelet niin) välttää tätä aluetta ja lähdet kiertämään. Heavy pitää näin esim. selustan turvassa, vaikka ei tee käytännössä mitään. Viime pelissä motitin kaksi jengiä heavy boltterilla. Kumpikaan ei uskaltanut lähteä liikkeelle covereista, kun pelkäsivät, että tuo tiputtaisi heidät. Siinä sitten lähdin chargattamaan loppujengillä kaikkea mikä oli piilossa. Ja kyllä se heavy boltter pari jätkää tiputti... lopputulos oli 7-1-0 (kolmin peli). Joten älähän poika kitise liikkumattomista heavyistä mitään. ;)

Iso Susi

Viesti Kirjoittaja Iso Susi »

Ezrael kirjoitti:Mikään ei pakota pelamaan samalla jengillä, joten jos tuntee, että homma on pahasti metsässä, niin uusi jengi kehiin. Mitä tulee voittoihin, mä voitin ensimmäisen kerran viime torstaina ja silti mulla taitaa olla suurin gang rating koko kampanjassa...
Joo ja mä oon voittanut kaikki pelit tähän asti ja joka pelistä saanut 3 kamppanja pistettä(2voitosta ja 1 vastustaja ulos) ja tosta underdogista tulee expaa sitätahtia että kohta on 1000 kasassa ja sitte Spyrerit lähtee kotiin :(
"Tulispa ensi kierroksella vastaan joku nassikka jonka vois massacroida", conissa kuultua osa IV

VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Ezrael kirjoitti: Väinö, väinö, miss on se väinö. Niin siis, plasmagun on ok, mutta puhe olikin juuri näistä move or shoot vehkeistä. Olen samaa mieltä, että voit helposti välttää tiettyyn pisteeseen asti heavyn LOSin, mutta silloinhan heavy maksaa krediittejään takaisin. Sun täytyy (tai ajattelet niin) välttää tätä aluetta ja lähdet kiertämään. Heavy pitää näin esim. selustan turvassa, vaikka ei tee käytännössä mitään. Viime pelissä motitin kaksi jengiä heavy boltterilla. Kumpikaan ei uskaltanut lähteä liikkeelle covereista, kun pelkäsivät, että tuo tiputtaisi heidät. Siinä sitten lähdin chargattamaan loppujengillä kaikkea mikä oli piilossa. Ja kyllä se heavy boltter pari jätkää tiputti... lopputulos oli 7-1-0 (kolmin peli). Joten älähän poika kitise liikkumattomista heavyistä mitään. ;)
Kenties niin. Toimiihan se heavy peloitteena ja ekassa pelissä kun pelattiin vastakkain ottikin pari mun jengistä ulos. Ehkä se on sitten kai ihan okei. Tähän asti kuitenkaan kenenkään vastustajan heavyt eivät ole olleet kauhean vaikuttavia. Tosin vastassa on ollut lähinnä aloittelevia tai figupeleistä pitkään taukoa pitäneitä pelaajia, jotka eivät välttämättä ole pelanneet heavyjä parhaalla mahdollisella tavalla.
Jos tosiaan sama tahti jatkuu jengin kehityksessä niin kohta pitäisi olla tarpeeksi fyrkkaa heavy stubberiin (varsinkin kun sain kuulla että archeotech hoardista saa ottaa 2-6 d6*10 incomea eikä vain 2 tai 6 d6).

Ezrael
Viesti:

Jaahas. Ei nähtävästi ole battlebibleä sitten luettu kunnolla. Kyllä siellä sanotaan hyvin selvästi miten hoard toimi...

Spyrereissä on tosiaan sellainen pikku vika, että niiden hunt tuppaa loppumaan just silloin kun vasta päästään käyntiin. Ja jos tuo vanhoja jermuja seuraavaan hunttiin, joutuu tekemään kompromisseja oikein olan takaa.

Mitä tulee heavyjen käyttöön, ei se välttämättä ole kokonaan kokemuksen puutetta. Ainakin alussa heavyjen kanssa tarvitaan aika paljon tuuria, jos ei oikein osaa hahmottaa hyvää 'kill zonea'. Ammo rollit ovat pain, koska porukoilta puuttuu weaponsmithit, armourerit, weapon reloadit ja auto-repairerit. Kun pari armoureria löytyy, yllättäen heavy aseet eivät räjähdä käteen.

Kuitenkin, heavyt on hyvä saada mahdollisimman aikaisin mukaan peliin, että ne saa expaa. Niiden advancementti on sen verran hidasta, että nää misut ja jäbät tulevat kukkaan vasta 3-6 pelin jälkeen. Sitten ne alkavat helposti dominoimaan peliä. Mulla on ollut historiassa muutama heavy BS 6:lla ja infra-sightilla. Nämä kaverit osuvat käytännössä aina 2+:lla...
Tosin vastustajilla on myös kaikenlaiset evadit ja disarmit, mikä tekee niistä todella vaarallisia. Toisaalta, silti osutaan 2+:lla.... (no okei, shortilla evade tyyppiin 3+:lla). :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Necromunda”