"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maalien poisto

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Cr0w

Maalien poisto

Viesti Kirjoittaja Cr0w »

Päätin vaihtaa ukkojeni maalit Revellistä noihin Citadeleihin. Maalinpoisto vaan meinaa olla tämän hetken ongelma. Revelli on öljypohjainen maali eikä se meinaa lähteä 10h jarrunesteessä uimisenkaan jälkeen. Mikä neuvoksi?
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Kokeile tärpättiä, tinneriä ja jossei muut auta niin nitromorssia. Jos figut sattuvat olemaan muovia niin ongelma voi olla jo hieman kinkkisempi.
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Nitromorssilla tosiaan lähtee isolla varmuudelle mikä tahansa maali, mutta jos sitä päädyt käyttämään niin kannattaa oikeasti tutustua niihin turvallisuusohjeisiin. Suosittelisin kokeilemaan myös Fairy power sprayta, minulla se on ainakin ongelmitta irrottanut mm. 10vuotta vanhat emalimaalit, joihin edes asetoni ei saanut mitään aikaan.
Ashtafash

Viesti Kirjoittaja Ashtafash »

Fairy Power Spray hoitaa homman kotiin, oli figut sitten muovia taikka metallia.

Hands_of_blue: Pistän paremmaksi, mulla lähti n. 15 vuotta vanhat emalimaalit serkun vanhoista figuista :D.
"Onhan tälläkin harrastuksella puolensa. Rahat eivät riitä yhtäaikaa figuihin, viinaan eikä tupakkaan, joten niistä joutuu tinkimään."
-Teräratas
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Ashtafash kirjoitti:
Hands_of_blue: Pistän paremmaksi, mulla lähti n. 15 vuotta vanhat emalimaalit serkun vanhoista figuista :D.
Kauheaa tämä jakomielitautisuus, en edes heti tajunnut, että puhuit minulle. Täytyy taas opetella muistamaan, että vaihdoin nimeni :D
Believer

Viesti Kirjoittaja Believer »

Tästä nyt on tuhansia artikkeleita - koititko sanahaulla... et kai.

Nooh, mäntysuopa, asetoni (varo muovia), tärpätti, erityyppiset "power sprayt" ja kaiken maailman puhdistusaineet voi kokeilla... mutta kaikista parhaimmat:

Johnson Putkimies, sekä muovi että metallifiguille.

ja metallifiguille vielä Nitromorssia muistuttavaa MP Maalinpoisto, Solmaster. Mutta tässä puhutaan jo ammattimiesten nesteistä. TURVALLISUUS on näitä aineita käyttäessä A ja O. Hengitysnaamari ja kumihanskat pakollisia - sillä aine syö ihoa ja emissiot ovat haitallisia hengittää. ½ litran peltipurkki maksaa noin 15€ (esim. K-Rauta, ja maalaus-/väriliikkeet). Mutta jos suuria määriä meniaa puhdistaa niin se on nautinnollista käyttää. Ukot 5-15 minuuttia nesteeseen ja sen jälkeen jäljellä oleva maali irtoaa kevyesti vanhalla hammasharjalla harjaamalla. HUOM! Naamari ja kumihanskat koko ajan pakollisia. Ja näitä aineita ei kannata keittiössä eikä vessassa käyttää vaan hyvin tuulettuvassa tilassa, autotallissa tai pihalla.
Cr0w

Viesti Kirjoittaja Cr0w »

Believer kirjoitti:Tästä nyt on tuhansia artikkeleita - koititko sanahaulla... et kai.
Koitinhan minä, en tosin selannut montaa sivua eteenpäin.
Hands_of_blue kirjoitti:Suosittelisin kokeilemaan myös Fairy power sprayta.
Kiitos neuvosta, hankin kyseistä ainetta, ja maalit irtoaa parilla hammasharjan vetäisyllä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”