"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dark Eldar

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

ensimmäisen vuoron assault on hyvin harvinainen ja vaikea toteuttaa. Mutta wych cult todellakin yksi tehokkaimmista Deldar listoista. Wychit ovat äärimmäisen tehokkaita kun mukana on wych weaponit. Itse olen sitä mieltä että kyseessä on pelin tehokkain lähistelyryhmä, varsinkin jos huumeet onnistaa. Ainut heikkous on huono S ja heikkous ampumista kohtaan. Vaikka näille antaa blasterit niin ovat onnettomia tulitaistelussa.

Jos tälläinen jää vihollis tulitukseen raiderilla tai ilman on se tuhoon tuomittu. Tämän takia käytän aina night shieldejä (vaikka useat eivät pidä tehokkaana raider uppina). Tämä takaa pienen kestävyys lisäyksen.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Z7-852 kirjoitti:Mutta wych cult todellakin yksi tehokkaimmista Deldar listoista. Wychit ovat äärimmäisen tehokkaita kun mukana on wych weaponit. Itse olen sitä mieltä että kyseessä on pelin tehokkain lähistelyryhmä, varsinkin jos huumeet onnistaa.
Witsi, kun munkin wychit tajuais tuon, silti ne ottaa aina kansiin kun succubukset ei ole nopanheittotuulella.

Nolimon taisi pärjätä viime fanaticissa aika hyvin tuommoisella 1. vuoron DE:llä, vai olenko ymmärtänyt ihan väärin? Itsekin olen miettinyt jalkaväkilinjaa yhdellä webwaylla jossa Ravagereita. Pitänee kokeilla kunhan gw kusee multa Blood Angelit ja Chaoksen pois tässä vuoden kuluessa.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Z7-852

Minun wych ryhmäni (wych weaponit, 2 shedderiä, succubus halvalla wargearillä (joko agonizer tai drugs harvoin molempia)) on ottanut voitokkaasti yhteen lähes kaikkia pelin lähitaisteluryhmiä. Wychien etu on se että ne kestävät kauan lähiksessä ja niitä on sielä hyvin vaikea tappaa. Tämän takia ne onnistuvat sitomaan (kokemus) jopa 50 gauntti lauman koko pelin ajaksi putoamatta puoleen alkuperäisestä tehostaan.
Nólimon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nólimon »

Abu kirjoitti: Nolimon taisi pärjätä viime fanaticissa aika hyvin tuommoisella 1. vuoron DE:llä, vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?
Sen kolmos sijanhan sieltä onnistuin nappaamaan. Lista ei kuitenkaan tavoitellut ekan vuoron chargea muuta kuin lähinnä Archonin osalta. Pääpiirteissään mukana oli Archon, 2xHaemonculi, 3x Raider ryhmä, 3x Warru ryhmä ja 3x Ravager. Ei mitään ihmeellistä, vaan aika basic säätöä.

Tänä vuonna olisi tarkoitus ulkoiluttaa sitten ihan kokonaan Raidereihin lastattua väkeä Ravager maustein ja ensimmäistä kertaa ajattelin turnaukseen myös Wychit tuoda. Itse en ole liiemmin ikinä tykästynyt näihin tyyppeihin. Ovat kuitenkin monesti aika arpapeliä. Mukana oleva Lordi toisi tieten iskuvoimaa ihan kivasti. Voi tietenkin olla että Wychejä saisi olla mukana useampi ryhmä jotta suorittaisivat maksimaalisella teholla.

Minkälainen se Abun lista olikaan? Eikö sulla ollu Wycheillä lähinnä jalkaväkeä jotka tuli porteista kentälle? Ei voi muistaa muuta kuin että olivat näyttävästi maalattuja... :D
Sopor Aeternus
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Nólimon kirjoitti:Sen kolmos sijanhan sieltä onnistuin nappaamaan. Lista ei kuitenkaan tavoitellut ekan vuoron chargea muuta kuin lähinnä Archonin osalta.
Ok, ei mitään. Muistin vaan miten tuo Ishmael avautui että meni häviämään sulle vikalla kiekalla ekan vuoron ja sen jälkeen sillä ei oikeen ollu enää armeijaa :)
Nólimon kirjoitti:Minkälainen se Abun lista olikaan? Eikö sulla ollu Wycheillä lähinnä jalkaväkeä jotka tuli porteista kentälle? Ei voi muistaa muuta kuin että olivat näyttävästi maalattuja... :D
Pari pomoa kantaa portteja joista tulee 5-6 Wych-raideria, pomoja suojaa 30 warrua. Ei ikinä voita minoria suuremmalla kun ainakin warrut yleensä kuolleita siinä vaiheessa kun wychit tulee kehiin.

Wychit on ihan hauskoja, niiden ongelma on iskuvoiman puute. Jos ei succubuksen agoniserin kanssa onnista, on wycheiltä turha odottaa tappoja mariineita vastaan. Sitten jos yksi tyttö saa boltterinperästä niin heti ollaankin juoksemassa karkuun.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Testasin tuossa juuri listaa, jossa oli kolme haemonculusta ja archon, kaikilla huumeet. Näillä saa nätisti tuotettua 12" + 2,99" + D6" + 12" ykkösvuoron assaultin neljään eri kohteeseen, ja vaikka homot eivät olekaan mitään mestarillisia lähistelijöitä, ne saavat ainakin sidottua yhden vihollisunitin mieheen siksi elintärkeäksi kierrokseksi, jolla loput raiderit ajavat päätä pahkaa kohti vihollista. Tietysti jos ei aloitusheiton kanssa onnistu, voi olla, että posse istuukin itkemässä raiderinsa hylyn ympärillä omalla deployment zonellaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
The Warmaster

Re: Dark Eldar

Viesti Kirjoittaja The Warmaster »

Joo täällä on saanut ihan hyviä vinkkejä. Nyt jos joku vielä tietäis, mistä sen codexin sais ongittua, kun ei gw- tai fantsupelit-reissuja oo lähiaikoina toteutettavissa.
Z7-852

Codexin voi löytää naapurin roskiksesta, tai sen figu kaapis

Paikallinen kauppias varmaan suostuu tilaamaan GW;ltä tai sitten voit itse tilata GW;n online storesta. Tietenkin huuto.net ja sotavasara.netin myynti palstat ovat ihan varteen otettavia kohteita.
The Warmaster

Joo oon seuraillu näitä myyntipalstoja, muttei oikeen sopivia ole löytynyt. Koetan nyt vaan inistä mahdollisimman paljon, jos joku vaikka huomaisikin.
The Warmaster

Ensi torstaina käydään kaveriporukalla gw:ssa, ja aattelin nyt sitten ostaa näitä. Vaikkapa codexin, tav. warruja ja sitten vaikka raiderin tai lordin ja haemonculuksen. Voikos/kannattaiskos tosta warruboxista tehdä kaksi squadia?
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

Warmaster91 kirjoitti:Ensi torstaina käydään kaveriporukalla gw:ssa, ja aattelin nyt sitten ostaa näitä. Vaikkapa codexin, tav. warruja ja sitten vaikka raiderin tai lordin ja haemonculuksen. Voikos/kannattaiskos tosta warruboxista tehdä kaksi squadia?
Jos teet kelkka-horden, niin kyllä. Vai tulikos siinä 16 vai 20 miestä..? Jos kuusitoista, ota messiin metallinen lance ja johtaja molempiin.
Z7-852

Warrrior basic

Warrior boxista saa vaikka kolme gunboat squadia tai yhden fire-support (2 Dark lancea ja paljon lihamuuria) ryhmän. Jotkut käyttävät fire-support ryhmissä vain minimi määrää (10) sotilasta näin maksimoiden niiden yksiköiden määrän, mutta itse käyttäisin mielummin muutamaa halpaa lihamuuri figua näiden lisäksi. 8 Deldar warrioria kuitenkin ammutaan kuoliaaksi melkonopeasti.
Gunboat ryhmä on minimi kokoinen raider ryhmä (5+1), jossa on maksimi määrä erikoisaseita.
The Warmaster

No onhan tää nyt vähän vaikeaa päättää, mitä ostais, kun ei ole vielä ehtinyt tutustua codexiin ollenkaan. Mutta jos ostan warrut, raiderin ja sitten joko sybariten tai dark lance -warruja? Kumpi vaiko molemmat?
Z7-852

Lancea

Riippumatta teetkö raider horden tai jotain muuta niin tarvitset aina dark lanceja, jolloin niiden ostossa ei voi mennä kovin kauas vikaan. Raider horde taas ei välttämättä vaadi laisinkaan sybariteja, jolloin ilman niitä pärjää ja jos sellaista tarvitsee niin itse olen konvertannut normaalista warriorista.
The Warmaster

No selvä. Tämä kuulostaa ihan hyvältä: Warruboxi, raider, dark lance warrut ja codexi.
The Warmaster

Nyt on sitten ostokset ostettu, lukuunottamatta Dark lance warruja, koska gw:ssä ei ollut niitä :(.

Aattelin, että teen 2 raider squadia tästä warruboxista. Eli kumpaankin 8 jäsentä ja kaksi splinter cannonia. Myöhemmin hankin sitten sen toisen raiderin ja yhden shredder & blaster -blisterin, jotka jaan näihin raider squadeihin.

Ja sitten aattelin toista warruboksia, josta tulisi sitten warrior squad kahdella dark lancella (mikäli saan ne jostain) ja shredderillä ja/tai blasterilla.

Ja lordiksi aattelin tommosta "male" lordia. Mitkäs nuo sen varusteet ovat?
Nólimon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nólimon »

Muuten kuulostaa optimaaliselta mutta raider squad saa vain yhden s-cannoni/lancen. Lisäksi warru boxista on helppo konvertoida raider ryhmiin myös sybaritet joita itse ainakin tykkään ryhmissä käyttää. Saapi ainakin jonkun lähisaseen ja plasma kranaatit mukaan siltä varalta että pitää lähitaistella.

Lordilla näkynee kai ainakin yksi kolmesta maskista, splinter pistol ja agoniser/power weapon. Kai tuosta jotain nuista pikku hiluista voisi joksikin lisä geariksi väittää mutten itse siihen ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota.
Sopor Aeternus
The Warmaster

Nólimon kirjoitti:Muuten kuulostaa optimaaliselta mutta raider squad saa vain yhden s-cannoni/lancen.
Joo, huomasin itsekin vasta äsken. No, aloittelijalle sattuu...
The Warmaster

Tämmöinen epäselvyys tuli esiin... eli kuinka paljon tuo talos nyt sitten loppujen lopuksi liikkuu? Ihan vain sen 6" vaiko tarkoittaako tuo "skimmer" mitään...? Kun monet valittavat täällä, että se on hidas.
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Se, että jokin on skimmer, ei liity sen nopeuteen.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”