Sallittu asekombo?
Sallittu asekombo?
Kielletäänkö missään ottamasta hahmolle sekä Ether Lancea että Pair of Lightning Claweja? L-Clawit kun lasketaan kahdenkädenaseeksi ja Lance yhdenkädenaseeksi, niin siltä osin pitäisi ainakin olla kaikki sallittua. Maximun of two close combat weapon, läpi. Eli sen pitäisi olla sallittua?
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
-
Sami Jumppanen
Re: Sallittu asekombo?
Minä luulin, että nuo Clawit olisi kaksi yhden käden asetta. En muista nähneeni yhtään hemmoa, jolla olisi noiden lisäksi mitään muuta asetta.I Ride in a Dragon kirjoitti:Kielletäänkö missään ottamasta hahmolle sekä Ether Lancea että Pair of Lightning Claweja? L-Clawit kun lasketaan kahdenkädenaseeksi ja Lance yhdenkädenaseeksi, niin siltä osin pitäisi ainakin olla kaikki sallittua. Maximun of two close combat weapon, läpi. Eli sen pitäisi olla sallittua?
Marine Codexissa Pair of lighting claws itemin perässä on merkintä "(count as two weapons)". Chaos codexissa (ainakin minun printissä) Pair of Lighting claws on listattu kaksikätisten aseiden alle, ilman marine codexissa olevaa merkintää.
Kuitenkin CSM Codex s.16 kertoo seuraavaa:
"...Models who are armed with lighting claws only receive the +1 Attack modifier for an additional close combat weapon if the second weapon is also another Lightning claw..."
Codexissa on siis virhe. Väittäisin virheen olevan armouryssa. Toki muitakin tulkintoja saa tehdä. Sivistyneessä yhteiskunnassa kenellä tahansa pitää olla oikeus olla väärässä.
-Hyvönen-
Kuitenkin CSM Codex s.16 kertoo seuraavaa:
"...Models who are armed with lighting claws only receive the +1 Attack modifier for an additional close combat weapon if the second weapon is also another Lightning claw..."
Codexissa on siis virhe. Väittäisin virheen olevan armouryssa. Toki muitakin tulkintoja saa tehdä. Sivistyneessä yhteiskunnassa kenellä tahansa pitää olla oikeus olla väärässä.
-Hyvönen-
"Se on siis nyt todistettu, että minä vain en osaa pelata." -the Captain-
Niin, siksi sitä kysyinkin. Codexissa ei sanota että Kynsipari laskettaisiin kahdeksi aseeksi. Se on Two-handed -otsikon alla, joten RAWin mukaan se lasketaan yhdeksi kahdenkädenaseeksi.
Itse asiassa RAWin kannalta juttu on ihan poskellaan. Jos hyväksikäytetään pilkkua, niin sinun pitäisi ostaa kaksi kappalta niitä 25pts maksavia kynsiä saadaksesi lisäattackin. Koska
Taas näitä GeeWeen floppeja. Mutta miten toimia? Onneksi edes uusi Codex tulee pian...
Itse asiassa RAWin kannalta juttu on ihan poskellaan. Jos hyväksikäytetään pilkkua, niin sinun pitäisi ostaa kaksi kappalta niitä 25pts maksavia kynsiä saadaksesi lisäattackin. Koska
ja pair of lightning claweissa ei missään muussa kuin nimessä sanota että niitä olisi kaksi. Ne lasketaan yhdeksi kahdenkädenaseeksi, ja ovat näin RAWin mukaan 30pts maksava kahdenkäden LC, joka on teholtaan identtinen yksikätisen kynnen kanssa.Hyvönen kirjoitti:Kuitenkin CSM Codex s.16 kertoo seuraavaa:
"...Models who are armed with lightning claws only receive the +1 attack for an additional close combat weapon if the second weapon is also another lightning claw..."
Taas näitä GeeWeen floppeja. Mutta miten toimia? Onneksi edes uusi Codex tulee pian...
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
- ankara halla
- Valvoja
Missä muussa se sitten muka pitäisi sanoa? Nimi kertoo niiden olevan pari, eli niitä on täsmälleen kaksi. RAW ei muuta tuota mihinkään.I Ride in a Dragon kirjoitti:ja pair of lightning claweissa ei missään muussa kuin nimessä sanota että niitä olisi kaksi.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Niin no. Lasketaan ne siltikin vain yhdeksi kahdenkädenaseeksi, minä ainakin härskisti käytän tuota virhettä hyväkseniankara halla kirjoitti:Missä muussa se sitten muka pitäisi sanoa? Nimi kertoo niiden olevan pari, eli niitä on täsmälleen kaksi. RAW ei muuta tuota mihinkään.I Ride in a Dragon kirjoitti:ja pair of lightning claweissa ei missään muussa kuin nimessä sanota että niitä olisi kaksi.
- ankara halla
- Valvoja
Aikalailla saisit nillittää, että meikäläinen tuon hyväksyisin jos vastaan sattuisit vaikka turnauksessa tulemaan.I Ride in a Dragon kirjoitti:Niin no. Lasketaan ne siltikin vain yhdeksi kahdenkädenaseeksi, minä ainakin härskisti käytän tuota virhettä hyväkseniankara halla kirjoitti:Missä muussa se sitten muka pitäisi sanoa? Nimi kertoo niiden olevan pari, eli niitä on täsmälleen kaksi. RAW ei muuta tuota mihinkään.I Ride in a Dragon kirjoitti:ja pair of lightning claweissa ei missään muussa kuin nimessä sanota että niitä olisi kaksi.
Ja siis sen lisäksi (kuten Hyvönen jo sanoikin), että Chaos codexin s.16 (myös meikäläisen) määrittää yhden lightning clawn yhdeksi aseeksi ja parin kahdeksi aseeksi, niin rikkoisit nillittämiselläsi pelin kaikkein tärkeintä sääntöä (sääntökirjan sivu 5, viimeinen kappale).
Mutta oikeasti, miksi edes lähtisit harmaannuttamaan omiasi ja pelikaverin hiuksia tälläisellä? Ihan reilusti vain Ether Lance ja yksi lightnin claw niin olet kokonaisen yhden hyökkäyksen heikompi lähistelyssä ja spiky bitsit lähes korvaavat tämänkin.
Tuskin itse yrittäisit käyttää sitä hyväksi? Edellinen kaveri sattumoisin sanoi että joutuisi maksamaan tuplahinnan näistä kahden käden kynsistä jos aikoo vaatia niistä ylimääräisen hyökkäyksen. Eli ei itse sanonut hyväksyvänsä, osoitti vain mitkä muut kohdat joudut hyväksymään jos aiot yrittää tätä sääntömokaa vääntää eduksesi.ankara halla kirjoitti:Aikalailla saisit nillittää, että meikäläinen tuon hyväksyisin jos vastaan sattuisit vaikka turnauksessa tulemaan.I Ride in a Dragon kirjoitti:Niin no. Lasketaan ne siltikin vain yhdeksi kahdenkädenaseeksi, minä ainakin härskisti käytän tuota virhettä hyväkseni
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.
-Vanha sananlasku IG:ssä
-Vanha sananlasku IG:ssä
- ankara halla
- Valvoja
Niinkö?Spetulhu kirjoitti: Tuskin itse yrittäisit käyttää sitä hyväksi? Edellinen kaveri sattumoisin sanoi että joutuisi maksamaan tuplahinnan näistä kahden käden kynsistä jos aikoo vaatia niistä ylimääräisen hyökkäyksen. Eli ei itse sanonut hyväksyvänsä, osoitti vain mitkä muut kohdat joudut hyväksymään jos aiot yrittää tätä sääntömokaa vääntää eduksesi.
Ehkä tässä on joku kommunikaatiokatkos, mutta ei, itse en pelaisi noin.I Ride in a Dragon kirjoitti: Niin no. Lasketaan ne siltikin vain yhdeksi kahdenkädenaseeksi, minä ainakin härskisti käytän tuota virhettä hyväkseni
[nillitys]Nii-in mutta kun se on kaaosmariinicodexi, ei mariinicodexi[/nillitys]Anaheim kirjoitti:johan sen terve järkikin sanoo että pariin tarvitaan kaksi. Ja koska ovat koko kädellä käytettävissä, tarvitset molemmat kädet niiden käyttöön. Gotcha? älä rupea metsästämään olematonta sääntöreikää, mariinien codex ilmaisee mielestäni kyllin selkeästi että "ovat kaksi asetta".
...ase on sama.I Ride in a Dragon kirjoitti:[nillitys]Nii-in mutta kun se on kaaosmariinicodexi, ei mariinicodexi[/nillitys]Anaheim kirjoitti:johan sen terve järkikin sanoo että pariin tarvitaan kaksi. Ja koska ovat koko kädellä käytettävissä, tarvitset molemmat kädet niiden käyttöön. Gotcha? älä rupea metsästämään olematonta sääntöreikää, mariinien codex ilmaisee mielestäni kyllin selkeästi että "ovat kaksi asetta".
Re:
...mutta mistä lähtien Marineiden säännöt on katsottu Codex: Chaos:sta?Anaheim kirjoitti:...ase on sama.I Ride in a Dragon kirjoitti:[nillitys]Nii-in mutta kun se on kaaosmariinicodexi, ei mariinicodexi[/nillitys]Anaheim kirjoitti:johan sen terve järkikin sanoo että pariin tarvitaan kaksi. Ja koska ovat koko kädellä käytettävissä, tarvitset molemmat kädet niiden käyttöön. Gotcha? älä rupea metsästämään olematonta sääntöreikää, mariinien codex ilmaisee mielestäni kyllin selkeästi että "ovat kaksi asetta".
-
vompovompatti
Tämä nyt on tasoa Ei mariini sergeantilla ole atsknf, koska codex entryssä sanotaan että ryhmä koostuu kersantista ja 4 mariinista. Asian pitäisi olla täysin pihvi, mutta jotkut vain haluavat väkisin vääntää, mutta vääntäkööt. Itse en hyväksyisi vaikka selittäisitte homman käsillänne seisoen.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Asia katotaan ensisijaisesti Sääntökirjasta ja toisi sijaisesti kyseisen armeijan codexista. Eli asiaa ei tämän jälkeen enää lähdetä etsimään mistään kauempaa (kuten toisen armeijan codexista) vaikka sielä olisikin maininta saman nimisestä aseesta.
Jos näin lähdettäisiin etsimään niin dark eldarit käyttäisivät kroottien splinter rifleä, koska siitä saa yhden A lisää assaultiin. Ja tämä olisi vielä hyvä tulkinta koska Kroottien "codex" on uudempi kun dark eldareiden.
Mutta palataksemme aiheeseen, sääntökirjan tulkinnan mukaan lighting claw on yhden käseen ase ja "only a second lighning claw" tarkoittaa että jos näitä ottaa kaksi niin se on 2*1 käden ase.
Jos näin lähdettäisiin etsimään niin dark eldarit käyttäisivät kroottien splinter rifleä, koska siitä saa yhden A lisää assaultiin. Ja tämä olisi vielä hyvä tulkinta koska Kroottien "codex" on uudempi kun dark eldareiden.
Mutta palataksemme aiheeseen, sääntökirjan tulkinnan mukaan lighting claw on yhden käseen ase ja "only a second lighning claw" tarkoittaa että jos näitä ottaa kaksi niin se on 2*1 käden ase.