Keskiaikainen kirkko 20mm skaalassa

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Juuso
Viesti:

Keskiaikainen kirkko 20mm skaalassa

Viesti Kirjoittaja Juuso »

Heippa,

aattelin vähän vilauttaa kirkkoa, jota rakentelen parhaillaan. Perusosat on tehty Linka-nimisen kipsivalusarjan avulla ja sitten olen tehnyt custom-muotteja itse. Lisäksi mukana on mausteeksi ihan himppa Hirst Artsin osia. Maalaustyö on nyt kovaa vauhtia päällä, tässä muutama kuva viimeisimmistä vaiheista:

Kuva

Kuva

Kuva

Kirkko on tehty 20mm sotilaita varten eli jotakuinkin 1/72 skaalaan mutta se on aikas iso möhkäle (vähän liiankin). Esikuvana käytin Viervillen kirkkoa Normandiassa, joten II-maailmansota on tietty kyseessä.
Rautamaha

Re: Keskiaikainen kirkko 20mm skaalassa

Viesti Kirjoittaja Rautamaha »

Wau.Ei voi muuta sanoa että on mahtava.
Fellows, there's a troll among us.
Usermaatra

Viesti Kirjoittaja Usermaatra »

Voi elämäni tarina. Miks mä en osaa?
EvilArchitect

Viesti Kirjoittaja EvilArchitect »

Ihan hieno on ;) peukut pystyyn... itekkin olin katellut aikoja sitten niitä hirst arts sivuja missä on niitä valmiita muotteja...ja ajattelin sitten tehdä niitten avulla sitten omia tuon tapaisia rakennuksia mutta sitten en vaan jaksanut maksaa niin paljon niistä muoteista ja postikuluista... jos ton olisit tehnyt finfoam:sta niin olisin ollut ihan äimän käkenä :D (sillä ne on tehty muoteista.. joka ei ole niin vaikeaa) silti aivan mahtava..
Sitä saa mitä tilaa..
Juuso
Viesti:

EvilArchitect kirjoitti:Ihan hieno on ;) peukut pystyyn... itekkin olin katellut aikoja sitten niitä hirst arts sivuja missä on niitä valmiita muotteja...ja ajattelin sitten tehdä niitten avulla sitten omia tuon tapaisia rakennuksia mutta sitten en vaan jaksanut maksaa niin paljon niistä muoteista ja postikuluista... jos ton olisit tehnyt finfoam:sta niin olisin ollut ihan äimän käkenä :D (sillä ne on tehty muoteista.. joka ei ole niin vaikeaa) silti aivan mahtava..
Kiitti kommenteista. Ois varmaan jäänyt tekemättä tämä Finfoamista. Ongelmana ei olisi ollut ehkä niinkään muoto, vaan pintatekstuuri. Ois pitänyt se päällystää jollain muovilla jossa on kivikuvio valmiina tms. En usko että oisin saanut hyvännäköistä pelkästään foamia kaivertamalla, kun kuvio olisi niin pieni mittakaavassa 1/72. Oikeastaan tässäkin on käytetty Linkaa vaan pinnan vuoksi, sisäpinta on kokonaan kapalevya (alias foam board). Ei kestäis näin iso pysti omaa painoaan muuten, Linkan palikat on jotain 3mm paksuja.

Samaan projektiin teen muuten kyläntapaisen. Tässä kuva tekeillä olevista taloista.

Kuva
EvilArchitect

Viesti Kirjoittaja EvilArchitect »

Täytyy kyllä sanoa että olet melkoinen sälli rakentaa rakennuksia ja tosi hienolta näyttää... ite tykkään varsinkin skulptata... varsinkin ton mun woodelffi alttari projektin aikana jäin ihan suorastaan koukkuun skulptaukseen kerta se on niin kivaa...sitten kysyn viellä että miten laitat / laitoit noi kuvat tohon silleen että ne latautuu heti tohon viestiin-.. ikinä edes ajatellut laittaa niitä silleen mutta se on paljon hienompi kun aina vaan naputella linkkejä...

P.S. olen juuri skulptaamassa omaa demonia... täytyy sanoa että kyl siitä melko tyylikäs tulee.
Sitä saa mitä tilaa..
Juuso
Viesti:

Koodi: Valitse kaikki

tällä tavalla: [img]http://kuvan_osoite.jpg[/img]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”