Okei, pääsin vauhtiin ja kolmen päivän maalaus (ja melkein järjenlähtö) ovat koettu. Tulosta:
Spearmeneistä pari kuvaa.
Itse kenraalistakin.
ja pultteri tottakai.
Päätin tehdä tällaisen talviteeman. Teema syntyi ihan vahingossa yrittäessä highlightata, mutta ihan mukavaa jälkeä mielestäni sain. Kenraalin nimi kotkalla onkin Elthamar Winterheart. Modelin laillisuutta saan tosin rukoilla.
Samoilta sivuilta löytyy myös Shadow- Warrujen muokkausohjeet jos jotakuta kiinnostaa.
Kommenttia kiitos.
Viimeksi muokannut Lord Mikke, Su 11.05.2008 22:27. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Siis mitä ihmettä noille on tehty?? Näyttävät siltä että ne olisi maalattu ja sen jälkeen poistettu ne maalit mäntysuovalla... Griffoni näyttää jo kyllä paremmalta. Ainakin kuvien puolesta näyttävät melko keskeneräisiltä, jos ne eivät ole niin paremmat kuvat voisivat olla jees tarkempaa analyysiä varten
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
Nätti kotka, mistäs sait? Tosin herää vaan kysymys, että jos turnaukseen ovat menossa, niin onko tuo sitten oikean kokoisella basella...Noh jokatapauksessa, hieman huonolaatuiset kuvat on juu, mutta kaitpa noita peluuttaa ihan mielellään.
Xenon kirjoitti:Siis mitä ihmettä noille on tehty?? Näyttävät siltä että ne olisi maalattu ja sen jälkeen poistettu ne maalit mäntysuovalla... Griffoni näyttää jo kyllä paremmalta. Ainakin kuvien puolesta näyttävät melko keskeneräisiltä, jos ne eivät ole niin paremmat kuvat voisivat olla jees tarkempaa analyysiä varten
Maalasin koko miniatyyrin pohjamaalin jälkeen ja suttasin sitten Skull Whitella jotta figut näyttäisivät olleen lumimyrskyssä. Ja lipussa lukee FAQ, mikä on myös kirosana jolle olen tehnyt oman merkitykseni.
Ja kotkan ostin Mall of Americasta Minneapoliksesta. Eri asia saako sitä käyttää. Eikös basen pienentäminen ollut laitonta?
Sillä pitää olla 40x40mm beissi. Aika hulppeahan tuo on kotkaksi, griffonina menisi ehkä paremmin Hassultahan se tuntuu jos tuollainen jättitipu tipahtaa ensimmäiseen nuolikuuroon. Mutta kyllä se kai menee, ei se laiton ole muuten kuin beissinsä puolesta.
Ja figuista. Tuo lumiefekti on surkea. Ainakin näissä kuvissa se näyttää siltä että pohjamaali näkyisi läpi. Mitä jos vain tekisit kunnolliset lumibeissit kavereille ja maalaisit muuten normaalisti? Voisi olla paljon siedettävämmän näköistä.
Aco kirjoitti:Sillä pitää olla 40x40mm beissiJa figuista. Tuo lumiefekti on surkea. Ainakin näissä kuvissa se näyttää siltä että pohjamaali näkyisi läpi. Mitä jos vain tekisit kunnolliset lumibeissit kavereille ja maalaisit muuten normaalisti? Voisi olla paljon siedettävämmän näköistä.
Pohjamaali oli musta, ja se näkyy vain hanskoista, joita en maalannut erilaisella värillä.
Edit: Liimaampa pohjan alle pienen basen sitten .
Edit 2: Paska on näkö jos noista ei saa selvää. Hankkikaa kakkulat nokalle.
Antti_94 kirjoitti:
Ja jos 10 tauta juoksee rivissä niin ei iigeet voi väistää sitä potkua. Muutama ainakin vahingoittuu / kuolee siitä ja sitten alkaa vaan hakata miekoilla!
Eniten minua jäi häiritsemään tuo iho. Tuskin siellä nyt niin kylmää on, että haltijoiden naamat kuolioon olisivat joutuneet.. Siis ihan tosi, pistäppä edes elf flesh + flesh ink. Kyllä, muutenkin ovat hiukan suttuisia (johtuu "lumi-efektistä"). Itse en suosi lumiteemaa, juuri tuon sotkevuuden takia. Mitä hienoa on figussa, joka on hyvin maalattu jonka jälkeen aletaan tökkimään sitä valkoisella, joka tekee siintä suttuisen oloisen. Griffonista pidin paljon, mutta tosiasia on se, että jos se on virallinen turnaus, niin sen pitäisi olla 40x40 basella, koska griffon (mikälie) lasketaan monsteriksi. Älä ota kritiikkiäni vakavasti, ihan turnee kelpoista kamaa.
"Älä nyt sinäkään missään nimessä perustele kantaasi. Viisastelu oikeinkirjoitusvirheistä ei kasvata sukupuolielintäsi." - The Captain.
Lord Mikke kirjoitti:Kiitos vinkeistä vain kaikille ja hyvää kesää! Nakkaampa tästä figut roskiin ja perun turnaukseni...
Jos tarkoitit tuolla sitä, että olemme "tuhmia" kun annamme kritiikkiä, niin siinätapauksessa sinun ei kannata pistää tänne figujasi, koska kritiikki on aina kestettävä. Jos taas sanoit tuon jossain muussa mielessä niin selitäppäs. Muista, että itse vielä tiivistin viime viestini, että ihan turnee kelpoista kamaa. Sen voit varmaan itsekin myöntää että ei noilla GD:tä voiteta.
"Älä nyt sinäkään missään nimessä perustele kantaasi. Viisastelu oikeinkirjoitusvirheistä ei kasvata sukupuolielintäsi." - The Captain.
Ja miksi perua turnaus? Kyllä näissä Suomen turnauksissa on paaaaaaaaaaaaaaaaljon pahempiakin armeijoita nähty. Kyllä tuo aina voittaa ne maalaamattomat ja jopa kokoamattomatkin armeijat. Tuskin meistä kukaan mitään pahaa tarkoitti. Kyllä noilla pelata pystyy ja kannattaakin.
Todellakin kyllä noilla turnauksiin kehtaa mennä mielestäni ja ne ovat muuten 10 kertaa hienompia kuin omat figuni.
Väriteema on aika erikoinen ja erilainen, (tottunut niihin perinteisesti maalattuihin helffeihin)mutta kyllä tuo maalaus toimii.
Ovat ainakin erilaisia verrattuna muihin helffeihin.
Lord Mikke kirjoitti:Kiitos vinkeistä vain kaikille ja hyvää kesää! Nakkaampa tästä figut roskiin ja perun turnaukseni...
Jos tarkoitit tuolla sitä, että olemme "tuhmia" kun annamme kritiikkiä, niin siinätapauksessa sinun ei kannata pistää tänne figujasi, koska kritiikki on aina kestettävä. Jos taas sanoit tuon jossain muussa mielessä niin selitäppäs. Muista, että itse vielä tiivistin viime viestini, että ihan turnee kelpoista kamaa. Sen voit varmaan itsekin myöntää että ei noilla GD:tä voiteta.
No en nyt ajatellutkaan voittaa GD:tä, ja turneehäviölle olin varautunut (tuuri kun on mitä on ). Harmitti vaan kun olin käyttänyt noihin kolme täyttä päivää maalauksen osalta.
Sitä lumihommaa voisi kyllä vähän parannella alustoista, mutta itse figuissa en huomaa mitään sellaista näkyvän kuin pohjamaali (se oli musta). Olisikos mitään vinkkejä keltään?
Lord Mikke kirjoitti:
Sitä lumihommaa voisi kyllä vähän parannella alustoista, mutta itse figuissa en huomaa mitään sellaista näkyvän kuin pohjamaali (se oli musta). Olisikos mitään vinkkejä keltään?
Kuvista, jotka ovat nyt melko rakeisia ja epäselviä (varjot tuppaavat lankeamaan juuri figujen etuosaan jne.), päättelemällä figut näyttävät siltä, että harmaa pohjamaali paistaisi lähes kaikista figuista läpi. Voi toki olla että asia on tosielämässä eri. Jo rivimiesten kasvot maalaamalla tätä efektiä voisi poistaa tehokkaasti, kuten myös maalaamalla vaikkapa noita helyjä ja muita kontrastia luovia kohtia. Nyt etenkin nuo keihäsmiehet näyttävät vain harmaan ja sinisen sekoitukselta.