"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pari kysymyksen tapaista

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
tiirikka
Viesti:

Pari kysymyksen tapaista

Viesti Kirjoittaja tiirikka »

Ok, Olen tässä pelaillut veljieni kanssa warhammereita jo hetkisen, ja kun me kerran pelataan vaa keskenämme sitä välillä nousee kaikenmoisia kysymyksiä. Yleensä vastaukset löytyy ihan kaivelemalla mutta joskus vastauksia ei vaan joko löydy, tai sitten me ollaan vaan totaalisen sokeita. :D Tällä hetkellä epäilen jälkimmäistä, olis nimittäin pari hassua kysymystä.

1. Komentelen Skaveneita. Olen aikas ihastunut Nightrunnereihini, mutta nyt ei olla ihan satavarmoja että kun skaven kirja sanoo noista extra equipeista näin:
-Any unit may be equipped with an additional hand weapon (+2 pts/model).

- Any unit may be equipped with slings (+4 pts/model) and/or throwing stars (+2 pts/model)
Sitä vaan mietettiin että onhan se mahdollista antaa noille seka sen extra hand weaponin ja slingin?

2. Tällä hetkellä omistan koko joukon charoja joita vaihtelen mielialan mukaan, mutta myös

2x30 Clanratia (toisilla keihäät)
2x20 Nightrunneria
1x3 Plague rat swarmia
1x20 Stormverminiä
1x7 Globadieria
1x7 Jezzailia

Seuraavaksi olisi hankinnassa slavet ja rat ogret kun vaan saan rahaa kasaan. Kysymys kuuluu: Orjia, montako rykmenttiä, kuinka suuria, ja mitä niille kannattaa antaa? Onko keihäät ja kilvet ihan vaan pisteiden tuhlausta?

ja 3.

Pelattiin eilen broidin kanssa. Veli arvio että sen Longbeardit on vielä vähän liian kaukana mun Globadiereista joten se ei tehnyt chargea, vaan päätti että marssii pikkasen lähemmäs. Mutta kuinkas ollakaan, veli oli arvionut päin helvettiä ja marssi suoraan mun Globadierien niskaan. Me oltiin ihan varmoja, että tälläsestä vahinko chargesta on joku sääntö kirjassa, muttei löydetty sitä, vaikka kuinka etittiin. :/ Kun ei löydetty mitään, me käsiteltiin se normaali Chargena Mutta edelleen se tuntuu vähän omituiselta. Eli, mitä tehdään jos kaveri jyrää porukoiden kanssa vahingossa close combattiin?

Sori tästä kysymystulvasta. ^^'
Rausku

Re: Pari kysymyksen tapaista

Viesti Kirjoittaja Rausku »

1.joo on jos ei erikseen kielletä.

2.Itse en ostaisi muuta kuin lipun ja musikantin näille.

3.Vain julistamalla hyökkäyksen voi mennä combattiin. Vaikka liike yltäisikin viholliseen, joudut jäämään siitä vähintään tuuman päähän.
Ostetaan Vostroyan Firstborneja ja Rough Ridereita! Pistä YV:tä!!!
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Rausku kirjoitti:2.Itse en ostaisi muuta kuin lipun ja musikantin näille.
En nyt menisi lippua antamaan. Helpot 140+ pistettä vain vastustajalle. Orjia kannattaa vissiin ottaa niin monta kuin niitä luulisit tarvitsevasi, mitä itse olen nähnyt listoista täällä niin 2 yksikköä on hyvä koko. Pelkkä muusikko näille, mutta ne eivät tarvitse.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

tiirikka kirjoitti:Pelattiin eilen broidin kanssa. Veli arvio että sen Longbeardit on vielä vähän liian kaukana mun Globadiereista joten se ei tehnyt chargea, vaan päätti että marssii pikkasen lähemmäs. Mutta kuinkas ollakaan, veli oli arvionut päin helvettiä ja marssi suoraan mun Globadierien niskaan.
Pelasitte ilmeisesti niin, että veljesi julisti liikkuvansa 6" (marssivansa) kääpiöillä, jolloin kääpiöiden tuli liikkua 6 tuumaa. Tämä ei ole tarpeellista, koska liikemäärää ei julisteta, vaan se mitataan. Sinun ei siis tarvitse etukäteen julistaa paljonko yksikkö liikkuu - riittää että liikutat figuja ja mittaamalla pidät huolen että yksikkö ei ylitä liikearvoaan.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
tiirikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tiirikka »

Ok, kiitos kaikki. ^^ Helpotti kummasti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”