"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Turku fanatic

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Valtard

Turku fanatic

Viesti Kirjoittaja Valtard »

Katselin tuota sääntöpakettia tänään ja aika moni juttu pisti silmään:

-9 Peliä, hyvä juttu
-tuomari arvostelee maalauksen, ei ainakaan pitäisi tulla enää näitä "Höh, mä hävisin, saat vaan yhen maalauspisteen" -juttuja, osittain ihan hyvä
-Maalaus vaikuttaa paljon pisteisiin, taitaa mennä elffit maalinpoistoon siis....
-CoC Pahis vs Pahis, miksi näin? :roll:
-Omat objektiivit, ihan jännä ja hauska juttu
-LOMEn käyttö ilman Garothin sääntöjä, HYIHYI, nyt voi juustottaa

Ehdin jo ilmottautuakin, ketä muita näillä näkymin tulossa ja mitä mieltä olette säännöistä?
Z4MPUR4

Re: Turku fanatic

Viesti Kirjoittaja Z4MPUR4 »

Jee nyt voi juustottaa hip hei!!!!!!
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Onko tuolla minkäänlaista ikärajaa? Itselle ei ainakaan pistänyt silmään.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Drakojan kirjoitti:Onko tuolla minkäänlaista ikärajaa? Itselle ei ainakaan pistänyt silmään.
Jos ilmoituksessa kerran ei ollut moisesta puhetta, niin sitten sellaista ei ole. Yksinkertaista :).

25 euroa? Auts. Noh, minkäs teet. Heti kun saan armeijoiden kokoamisprojektit takaisin raiteille niin pistän nimeni topikinjatkoksi.
miQ

Viesti Kirjoittaja miQ »

No joo kai tuonne mennään, ja tehokkaat listat jo mielessä. Luulen että rankkuri listat yleistyvät (kyllä todennäköisesti sellainenkin on minulta tulossa). Pahis listaan ajattelin spider queeneja ja Saruman, mutta ei ole Lomen mukaan mahdollinen. Dang!Täytyy keksiä jotain muuta.
Valtard

Todennäköisesti tulen itse Gandalf hepalla + Leego & Welffejä. Pahiksilla ajattelin käyttää Buhrduria joka on jo Helsinki fanaticista asti poltellut mielessä. Todennäköisesti siis jonkinlainen Angmar + Moria liitto.
Dru Perim

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

Elladan kirjoitti: -9 Peliä, hyvä juttu
-tuomari arvostelee maalauksen, ei ainakaan pitäisi tulla enää näitä "Höh, mä hävisin, saat vaan yhen maalauspisteen" -juttuja, osittain ihan hyvä
-Maalaus vaikuttaa paljon pisteisiin, taitaa mennä elffit maalinpoistoon siis....
-CoC Pahis vs Pahis, miksi näin? :roll:
-Omat objektiivit, ihan jännä ja hauska juttu
-LOMEn käyttö ilman Garothin sääntöjä, HYIHYI, nyt voi juustottaa

Ehdin jo ilmottautuakin, ketä muita näillä näkymin tulossa ja mitä mieltä olette säännöistä?
Pientä kommenttia, koska olen myös tulossa turneeseen.

9 peliä nopealla aikataululla on ainakin mulle hitaana ja kokemattomana lotraajana hankalaa. Pitänee ottaa armeijoita kootessa nopea pelattavuus tosissaan huomioon.

Tuomareiden maalausarvostelua on aina erittäin hyvä. Kannatetaan. Pisteytys on tuomarien toimesta objektiivisempi.

Omia objektiiveja väsätessä melkein peliin kuin peliin olen huomannut, että ne ovat 90% käyttökelvottomia ja pelatessa vain tiellä. Seurauksena on ollut, että objektiivit ovat vain tuomarointia varten näytillä ja pelissä ne siirretään figujen tieltä sivuun ja korvataan esim. kolikoilla. Ehkä pitäisi tehdä nyt riittävän vaatimattomat ja matalat objektiivit, joita ei tarvitse siirtää pois figujen tieltä.

Garothin turnaussääntöjen poisjäänti on tosiaan harmi - mutta ei suuren suuri. Enpä usko, että tässä silti sen kummemmin on tarkoitus kenelläkään ottaa esim. mitään Morannon örkki - keihäsgobbo -komboja. Tosin Breakthrough skenuun täytyy miettiä jotain nopeaa kävyille. Mikäköhän olisi loogisin ratsastava/lentävä liittolainen... ;)
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"

- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Onko tämä nyt täysin lyöty lukkoon, että ei Garothin edittejä tosta Lomesta? Eikö joku voisi puhua lotrin järjestäjälle vähän järkeä päähän? Garothin modaukset ovat aivan brilljantteja. Onko kukaan edes kysynyt perusteluja päätökselle? Vai onko kaikki vaain riemuissaan tästä? Voiha se olla toisaalta virkistävääkin justottaa miten pakaroista lähtee. Tällaiselle köyhällepojalle on vain mahdotonta kyhätä yhden turnauksen armeijaa.. Hmm. Saa nähdä.
banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo »

Ainii jos ne kaikki typot on siel voimassa ja welffit ei saa keihäitä...
makkarafolio

No, milläs joukoilla ihmiset on tuonne lähdössä? Tuleeko tuutin täydeltä jotain Turku -spesiaalia vai ihan peruskamaa? Aiotteko käyttää tämän löyhän juustotusfiltterin hyväksenne ja possutella koko viikonlopun läpeensä? Olis tosi kiva kuulla että minkämielinen turnaus on tulossa ihan vain senkin takia, että maksaako osallistuminen vaivan. Mitään 50 nuolen armeijoita tai puoliteemattomia LoMe -kyhäilyjä varten en ainakaan itse sinne aio lähteä.

Tällä hetkellä ilmoittautuneina muuten ovat

Valtteri Kivinen
Mikael Niemelä
Mikko Lotti
Tommi Ojala
Marko Sysipuro
Valtard

Itse olen aika samannäköisillä listoilla tulossa kuin Loimaalla, eli Hiisiä, Warg ridereitä ja ehkä pari peikkoa. Hyviksetkään tuskin muuttuu kovin paljoa, Gandalf, Lego ja haltsuja (including sentinel).
banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo »

Itse tulen ainakin Haradeilla. Siitä ei tingitä. Hyviksiin tulee joko jujusankarit tai elffi dwarrfi (se mikä on tuolla armejapuolella).
Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

Todennäköisesti tulossa. Ilmoittaudun, kun varmistuu. Ihmeneloset enemmän taiv vähemmän samalla kokoonpanolla tulevat luultavasti esiintymään. Pahiksille olisi tarkoitus saada lohikäärme valmiiksi, joko mumakin, tai parin peikon kanssa.

Garothin errata olisi tosi hyvä juttu, mutta tavallaan kiva nähdä mitä erilaisesta sääntöpaketista seuraa(jos nyt unohdetaan se juustotus). Omasta mielestä on ihan järkevä veto ottaa CoC paha vs paha, hyville meinaan löytyy aika paljon tosi hyviä sankareita tohon. Se skenaarion toimivuus ylipäänsä on vähän eri juttu. Yrittäkääpä voittaa mun pahikset siinä esimerkiksi.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Niinkauan kun garothin errataa/jotain vastaavaa edes etäisesti järkevää komppia muistuttavaa ei oteta mukaan turnauksen sääntöpuolelle, mua ei todellakaan olla näkemässä siellä. EI hirveästi kiinnosta katsella seitsemän queenin tai 50 rangerin armeijoita, outridereista puhumattakaan.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
makkarafolio

Oberon_ kirjoitti:Niinkauan kun garothin errataa/jotain vastaavaa edes etäisesti järkevää komppia muistuttavaa ei oteta mukaan turnauksen sääntöpuolelle, mua ei todellakaan olla näkemässä siellä. EI hirveästi kiinnosta katsella seitsemän queenin tai 50 rangerin armeijoita, outridereista puhumattakaan.
Niin siis sama juttu, mutta yritänkin tässä kartoittaa nimenomaan sitä, että millä mielin ihmiset ovat sinne lähdössä. Jos kaikki ajattelevat samalla lailla, olisi se kai joku hieno reiluuden ja järjen voitto. Sitten sinne voisi lähteäkin. Lisää vastauksia. Tähän mennessä kaikki näyttää kivoilta. Valtteria odotellessa..
miQ

Viesti Kirjoittaja miQ »

No itse lähdin tekemään Loimaalla nähtyjä listojani Turkuun. Pelitmeni tosi hienosti ja en varmaan lähde muuttelemaan niitä. Eli Rohan+ grey company ja hämähkäkkejä ja gobboja sekä ultimate transfixaaja,hepan tappaja Nazgul. Eli näillä olenlähdössä ellen saa inspiraatiota ja kehittele jotain Saruman ja 4 peikkoa. Hmm.. sehän oli hyvä idea...
Dru Perim

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

Huoli pois ja ei muuta kuin mukaan vain, ei siellä mitään juustoa ole.

Pahiksille tulee konffaamani Lohhari, ehkä pari wargratsastajaa ja pari uruki-haita ja perusörkkikuraa. Lista on käytännössä parissa vuorossa autobroken. Hyviksille tulee pelkästään kääpiöitä uudella sotakoneella vahvistettuna. *

* Oikeudet muutoksiin pidätetään. Riippuu ihan maalausinspiraatiosta. :)

Terveisin,
Marko S.
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"

- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Tankki

Viesti Kirjoittaja Tankki »

Noh noh hyvät lotraajat ilmoittautukaas nyt mukaan lotraamaan. Onhan nuo säännöt "hieman" erilaiset kuin normaalisti on totuttu, mutta kyllä niillä silti pelaa. Itse olen jos ilmoittautunut ja listat ovat valmistumassa, mutta itse en ainakaan peluuta mitään 50 nuolen listaa, enkä mitään suurempaa juustoa muutenkaan. Hyviksillä modelleja on noin 30 ja pahiksilla n.40.
Quanto fa due meno uno? Fa uno.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Enköhän minäkin tuonne ole tulossa, kun majapaikka vaihtuu lähemmäs lounaisrannikkoa. Mukaan tulossa hyviksille metsähippejä jollain salaisella sankariyhdistelmällä ja pahiksille varmaan noitakunkku haamujengin ja örkkilauman kanssa, eli mitään juustoa ei ole tulossa. Noiden sääntöjen ainut vaikutus taitaa olla, että haltiat saavat yhden jousen lisää.

-Roope
Valtard

Noniin ihmiset, alkakaas ilmottautua ettei meiltä viedä lisää paikkoja. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”