"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

maalin poisto

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
emerson cole

maalin poisto

Viesti Kirjoittaja emerson cole »

millä poistan figuista maalit?
jarruneste ei toimi liotin ukkoja 2 päivää
tolu ei toimi
mäntysuopa yhtä tyhjän kanssa!
ja figuni ovat muovisia

onko muita keinoja??
Harryboy

Re: maalin poisto

Viesti Kirjoittaja Harryboy »

kuinka kauan annoit lillua mäntysuovassa? mulla ainakin kesti joku pari viikkoa ennen kuin maalit lähti irti muovi ukoista.
ootkos muuten koittanu fairy power sprayta?
47.3% tilastoista on lonkalta heitettyjä
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

emerson cole kirjoitti:millä poistan figuista maalit?
jarruneste ei toimi liotin ukkoja 2 päivää
tolu ei toimi
mäntysuopa yhtä tyhjän kanssa!
ja figuni ovat muovisia
onko muita keinoja??
Kai tiedät ettei se maali itsestään lähde, sitä täytyy hinkata vaikka vanhalla hammasharjalla juoksevan veden alla liotuksen jälkeen. Firy power spray on itselläni toiminut parhaiten.
Ishmaeli

Viesti Kirjoittaja Ishmaeli »

Asetoniin vain ja maalit lähtee että heilahtaa! Toisaalta en ole kokeillut kuin metallifuguihin, mitähän tykkäävät muovijantterit asetonista (kynsilakanpoistoaine, jokaisen äidiltä löytyy tätä ;) ), mutta kokeile sulaako xD
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Asetoni ei sovellu maalin poistamiseen muovifiguista, koska se pehmentää tai pahimmassa tapauksessa jopa sulattaa muovia.

Maalinpoistosta on keskusteltu useasti ennenkin, suosittelen kokeilemaan hakua. Hakusanaksi poisto ja hakualueeksi Maalaus, konverttaus ja maiseman teko tai Perusteet.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Ite käytän kahta. Fairy power spray on kokeilematta, mutta jos hinta on kohtuullinen ni voisin testata sitä morssin sijaisena..tosin morssi kestää mun taktiikalla todella pitkään.

Jarruneste:
Pari päivää tässä, lähtee yleensä lähes kaikki paitsi basecoat kun hammasharjalla vetelet lopuksi. Juuri sopiva että näihin voi vedellä sitten uuden mustan coatin päälle vain. Hinta ei päätä huimaa, 3€ / puoli litraa. Kaada tämä vanhaan karkkiboksiin ja figut sinne.

Nitromors:
20€ / purkki, auts. Tällä lähtee aivan kaikki parissa tunnissa kun harjaat kevyesti hammasharjalla. Säästät ainetta noin 20-kertaisesti kun et upota figuja lasilliseen tätä, vaan levität jollai isolla ja paksulla vesiväripenssillä morssia figuihin ja heität ne sitten johonkin lasiin. Jos figut on oikeasti PAKSUSSA maalissa, voit joutua pari rundia vetään, muuten lähtee lähes aina ykkösellä. Pohjamaali mukaanlukien! Ei muovisille, sulattaa ne kiisseliksi. Katso myös missä teet tätä, esim. muoviset lavuaarinputket tykkäävät kyttyrää ja morssi jää helposti lavuaarin hajulukkoon (se mutka siinä putkessä) ja tukkii sen.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Olen nyt itsekin liittynyt tuohon Fairy Power Spray -kulttiin ankaran taistelun jälkeen. Jos jarruneste ei auta harjankaan jälkeen, kannattaa sitä yrittää.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

Fairy Power Spraytäkin minäkin käytän, myrkytön, kestävä ja helppokäyttöinen. Nitromorssia olen kerran kokeillut ja uskallan neuvoa jättämään kokeilematta. Kallis, pahanhajuinen ja vielä vaarallinen, vaikka maalit lähteekin sillä nopeasti ja vaivattomasti.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Vesihiisi

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Tälläinen asia vielä tuosta Fairy Powerspraysta, jos jotkut ei ole huomannut. Kannattaa laittaa figuurit johonkin purkkiin ja suihkuttaa niiden päälle. Tarpeeksi monta kertaa kun on suihkutellut tätä, alkaa purkin pohjalla olla tarpeeksi ainetta, jota voi sitten käyttää uudestaan todella monta kertaa, jos alkaa kuivumaan purkinpohjalle voi lisätä hieman vettä. Itse käytän Powersprayta metalliin, mutta muoviin mielestäni hieman laimennettu mäntysuopa toimii paremmin.
Miau.
dwarffer

Viesti Kirjoittaja dwarffer »

Itse käytän fairy power sprayta.poistaa minkä vain!
:D
Jester

Viesti Kirjoittaja Jester »

mäntysuopaa käytän ite. niitten pitää antaa olla siinä joku 2 päivää ja sit hammasharjalla vaan maalit pois niin tulee siistiä jälkeä eikä sulata muovia.....XD

-Sukkapää
Hands_of_blue kirjoitti: Varoituksen mukaan kyseinen työkalu nimittäin saattaa aiheuttaa syöpää ja lapsettomuutta Californian osavaltiossa
OMGZone
Ashtafash

Viesti Kirjoittaja Ashtafash »

Power Spray kulttiin kuulun minäkin, parempaa maalinpoistajaa saa hakea. Suihkuta Fairy Power spraytä figun päälle ja anna vaikuttaa 1h-48h(figusta riippuen, yleensä se 3h riittää) ja harjaa vanhat maalit pois hammasharjalla/kynsiharjalla.
"Onhan tälläkin harrastuksella puolensa. Rahat eivät riitä yhtäaikaa figuihin, viinaan eikä tupakkaan, joten niistä joutuu tinkimään."
-Teräratas
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”