kanuunat ja katapultit
-
Vili Mcviileri
kanuunat ja katapultit
voiko ne ampua unittia mitä ne ei näe? Jos vaikka oma unítti peittää niiden näkyvyyden.
-
Skaven Lord
Jos vaikka lukisit tuolta armybookista niin näet että siellä kerrotaan että voki ampua oman regimentin lävitse jopa metsän lävitseMetsänpeikko kirjoitti:Kysyisin tässä skavenien warp fire throwerista. Saako se ampua omien joukkojen yli vai pitääkö senkin nähdä vastustaja?
Behold the glory of my vermin horde
Hmm, jos itse lukisit kuitenkin vielä kerran sen skaven-kirjanSkaven Lord kirjoitti:Jos vaikka lukisit tuolta armybookista niin näet että siellä kerrotaan että voki ampua oman regimentin lävitse jopa metsän lävitseMetsänpeikko kirjoitti:Kysyisin tässä skavenien warp fire throwerista. Saako se ampua omien joukkojen yli vai pitääkö senkin nähdä vastustaja?mutta ei vuorien
Tuo siis löytyy sivulta 28, Warpfire Throwerin kuvauksesta.Warhammer Armies, Skaven kirjoitti:The target must be in line of sight to shoot at it
Kirja on nyt lainassa. En ole tuota ennen miettinyt mutta lauantaina tuli tilanne jamoa vastaan, jossa ratling gun oli liekkarin edessä ja molemmilla puolilla clanrat rykmentit. Liekkari ei sitten ampunut siihen suuntaan, eli käytimme sitä samalla tavalla kuin flame cannonia, eli siis ilmeisesti oikella tavalla. Ainakin muistaakseni.Grond kirjoitti:Hmm, jos itse lukisit kuitenkin vielä kerran sen skaven-kirjanSkaven Lord kirjoitti:Jos vaikka lukisit tuolta armybookista niin näet että siellä kerrotaan että voki ampua oman regimentin lävitse jopa metsän lävitseMetsänpeikko kirjoitti:Kysyisin tässä skavenien warp fire throwerista. Saako se ampua omien joukkojen yli vai pitääkö senkin nähdä vastustaja?mutta ei vuorien
Tuo siis löytyy sivulta 28, Warpfire Throwerin kuvauksesta.Warhammer Armies, Skaven kirjoitti:The target must be in line of sight to shoot at it
Kaikilla Skaven-aseilla, Warp-lightning Cannonia lukuunottamatta täytyy olla LOS vihollisyksikköön jota se ampuu (typerää, kun kerta Life is Cheap). Tuo Ratling Gun Warppithrowerin edessä -tilanne rupesi mietityttämään, nyt en sano mitään kun ei ole tuo sääntökirja käsissä. Mutta miten FB:ssä on, blokkaavatko omat skirmisherit LOSin? (Arvatkaa onko edellinen peli ollut 40k:ta
).
-
HybridChild
Tarkennus
Eli kuten Annualissa on täsmennetty, annetun ampumalinjan pitää leikata vihollisyksikkö, joka on LOS:ssa. Katapultilla voi siis ampua tällaisen vihollisyksikön takana (tai sen edessä olevia) ei-näkyviä kohteita, mutta ei sen sivuilla olevia kohteita.Lizardman kirjoitti:Tai siis, katapulteille riittää, että ampumissunnassa on vihollisyksiköitä.
-
Vili Mcviileri
Re: Tarkennus
Itse pelaisin kyllä niin että en ammu unitin yli, vaikka se olisi periaatteessa tällä tavalla mahdollista... Tarkoituksena on kuitenkin arvioida matkaa siihen etunmaiseen uniittiin, eikä sen takana olevaan. Ja toivoisin tiettyä rehtiyttä muutenkin näiden koneiden käytössä. Se on tietysti jokaisen oma asiansa, mitä pitää tästä "vahingossa" yliarvioimisesta. Tässä jakaantuu pelaajat varmasti kahteen kastiin, ja luulen että aika suuri osa vetää kuitenkin kotiin päin, eli suuri osa pelaajista jotka pelaavat käyttäen mortaria, kannattavat myös yliampumisen hyväksymistä. Niin tai näin, houseruleilla tällaiset asiat loppujen lopuksi päätetään.HybridChild kirjoitti: Eli kuten Annualissa on täsmennetty, annetun ampumalinjan pitää leikata vihollisyksikkö, joka on LOS:ssa. Katapultilla voi siis ampua tällaisen vihollisyksikön takana (tai sen edessä olevia) ei-näkyviä kohteita, mutta ei sen sivuilla olevia kohteita.
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
-
Vili Mcviileri
- The Captain
- Valvoja
-
HybridChild
Re: Tarkennus
Kanuunoilla ei siis saa over-guessata, mutta stone throwereilla se on taas täysin sallittua. Siis jopa ihan tarkoituksella. Jos haluat kieltää itseltäsi täysin laillisen tempun, en kiellä sinua niin tekemästä. Vähän kyllä arvelluttaa yleisesti ottaen meininki, jos ruvetaan tällaisia rajanvetoja tekemään, että mikä on hyvää/reilua pelaamista. Kuten olen aiemminkin ilmaissut, house-rulet ovat toki hyviä, jopa pakollisia, mutta oikeiden sääntöjen olisi kuitenkin hyvä ohittaa tällaiset house-rulet.::PXI:: kirjoitti:Itse pelaisin kyllä niin että en ammu unitin yli, vaikka se olisi periaatteessa tällä tavalla mahdollista... Tarkoituksena on kuitenkin arvioida matkaa siihen etunmaiseen uniittiin, eikä sen takana olevaan. Ja toivoisin tiettyä rehtiyttä muutenkin näiden koneiden käytössä. Se on tietysti jokaisen oma asiansa, mitä pitää tästä "vahingossa" yliarvioimisesta. Tässä jakaantuu pelaajat varmasti kahteen kastiin, ja luulen että aika suuri osa vetää kuitenkin kotiin päin, eli suuri osa pelaajista jotka pelaavat käyttäen mortaria, kannattavat myös yliampumisen hyväksymistä. Niin tai näin, houseruleilla tällaiset asiat loppujen lopuksi päätetään.HybridChild kirjoitti: Eli kuten Annualissa on täsmennetty, annetun ampumalinjan pitää leikata vihollisyksikkö, joka on LOS:ssa. Katapultilla voi siis ampua tällaisen vihollisyksikön takana (tai sen edessä olevia) ei-näkyviä kohteita, mutta ei sen sivuilla olevia kohteita.
Ai niin ja tosiaan, Mortareilla over-guessaaminen ei ole sallitua (Annual 2002). Älkääkä kysykö miksi. Jos itse olisin Empire-pelaaja, niin saattaisin vetää tuosta herneen nenääni ja postata Gaville ja kumppaneille tulikivenkatkuisen kyselyn.Pahvi kirjoitti:Eikös Annualissa sanottu, että mortareilla ja katiskoilla nimenomaan saa arvata yli? Kanuunoilla näin ei saa tehdä.
Miten tuo kanuunasääntö käytännössä toimii? Jos mulla on kaksi unittia ihan peräkkäin, niin minne vastustaja saa niillä kanuunoillaan arvata?