"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Empire, High Elves vai Bretonnia?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Appron

Empire, High Elves vai Bretonnia?

Viesti Kirjoittaja Appron »

Kaaos armeijani on vihdoinkin valmistumassa ja alkanut miettiä jo seuraavaa armeijaa ja olen supistanut vaihtoehdot noihin kolmeen.

Nyt haluaisin kuulla teidän omia mielipiteitä noista armeijoista.( esim onko ne helppoja maalata ja pelata)
"Yrittäminen on ensimmäinen askel epäonnistumiseen"
-Homer Simpson

I eatz yor brainz! -MN
little lizard.

Re: Empire, High Elves vai Bretonnia?

Viesti Kirjoittaja little lizard. »

Lue tuo armeija infoa aloitteleville pelaajille juttu
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Bretonnialaisia kait pidetään noista helpoimpina....
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Sir_Jacolo

Viesti Kirjoittaja Sir_Jacolo »

http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... high+elves

http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... lit=empire

http://uk.games-workshop.com/frontpage.aspx

http://www.kolumbus.fi/teemu.pesonen/fbopas.htm

Tuossa muutama topicci ja saitti, jotka voivat osoittautua hyödylliseksi. Haku on yllättävän toimiva jälleen kerran...

Näistä armeijoista Bretonnia on minulle tutuin, joten voin varmaan sanoa siitä muutaman sanan.

Bretit ovat armeijana varsin kestävä ja liikuntakykyinen, koska suurin osa armeijasta koostuu raskaasta ratsuväestä. Jalkaväkeä löytyy todella vähän, ja sekin on kuraa (...mutta niinhän se on kaikilla armeijoilla). Myös ampuminen on vähäistä, koska ritarien kunnialle ei sovi käyttää pitkänkantaman aseita. Sotakoneita löytyy yksi, mutta se on tehokas ja monikäyttöinen. Ritareilla moraali on hyvä, maajusseilla ei niinkään. Magia on keskivertotasoa, mutta suhteessa liian kallista tehoonsa nähden. Sankarit ovat keskivertoihmistä parempia, ja niitä voi vielä tehostaa hyvällä taikaesinevarastolla.

Taktisesti Bretonniaa voi pitää tylsänä. Suoraan päin taktiikka toimii breteillä aivan liian hyvin. 3 x 3 muodostelmassa olevien riarien ei tarvitse edes hakea kylkihyökkäystä, kiitos lance formationin, joka antaa niille rivibonukset. +3 automaattista combat resoa tuova bösbi ja mahdollisuus RAF:n (Royal Air Force - armeija, jossa on useita pegasusknight yksiköitä) tekemiseen vähentävät taktisuutta entisestään.

Maalasupöydällä Bretonnia on kaksiteräinen miekka. Jos pidät ratsuväen maalaamisesta, tulet rakastamaan tätä armeijaa. Jos taas puidät enemmän tavallisten rivimiesten maalaamisesta, valitse toinen armeija. Pitemmän päälle maalaus käy kuitenkin tylsäksi, vaikka pitäisitkin yksikköjen maalaamisesta, koska ritarit muistuttavat liikaa toisiaan. Tätä asiaa ei auttanut Questingien tekeminen käyttökelvottomiksi muiin yksiköihin nähden...
Appron

Nyt kun olen vertaillut vaihtoehtoja, voittajana selviytyi Bretonnia, koska minusta sillä on hienoimmat joukot ja pidän ratsuväen maalaamisesta.

Nyt kun aloitan Bretonialla, mitä minun kannattaa ostaa ekaks?(muuta kuin armeijakirjan) Onkos se bataljooni hyvä valinta?
-Homer Simpson

I eatz yor brainz! -MN
Jubee

Viesti Kirjoittaja Jubee »

jonih kirjoitti:Nyt kun olen vertaillut vaihtoehtoja, voittajana selviytyi Bretonnia, koska minusta sillä on hienoimmat joukot ja pidän ratsuväen maalaamisesta.

Nyt kun aloitan Bretonialla, mitä minun kannattaa ostaa ekaks?(muuta kuin armeijakirjan) Onkos se bataljooni hyvä valinta?
Battalionissa tulevat joukot saa halvemmalla kuin erikseen ostaen mutta se on sitten hieman kallis. Joissakin battalioneissa tulee myös niin paljon joukkoja ettei heikommalla hermo kestä. Mutta brettien battalion on ihan hyvä ostos jos rahaa löytyy. Tuon lisäksi sinun pitää hankkia kenraali (Luultavasti Paladiini) ja Lipun kantaja.

Jos lähdet erikseen ostamaan niin suosittelen Knights of the realmeja.
Róbó-Tónó

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

Laillinen Bretonnia armeija kaipaa yhden Paladinin kenraaliksi, ja toinen pala sitten lipunkantajaksi. Myös joukoista yksi Knights of the Realm on pakollinen, osta sitten myös vaikka toinen tälläinen niin on 1000pts peliin hyvä alku.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Pataljoonaboksi ja army book=helpoin pelikelpoinen paketti. Jos uuden pataljoonan ostaa, se soolopegasus menee paladiinikenraalista ja yksi KOTR (se jolla on lippu) BSB:stä. Wanhassa boksissa pegasit menee omana ryhmänään ja KOTR-ryhmän gallantista tehdään paladiini. Pataljoonan jälkeen koossa on hieman lantsareihin painottava armeija, siitä on hyvä jatkaa mihin suuntaan haluaa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Appron

Joo enpä taida ostaa tota bataljoonaa. Se kävis aika raskaaksi kukkarolle. Taidanpa ostaa ekaks ton ritari paketin ja olen tilannut myös yhden paketin man at armseja ebaysta(Sain sen kymmenellä eurolla :))
-Homer Simpson

I eatz yor brainz! -MN
General Eurond

Viesti Kirjoittaja General Eurond »

Mun mielestä Empire olisi näistä kolmesta paras (haltiatkin on hyviä). Syyt:

1. Empirellä on kaikkea: tykit, taikuutta, hyvä ratsuväki, pyssyjä...

2. Empire on viimeksi uudistettu, joten figut on nyt coolimpia.

3. Monia eri maalausmahdollisuuksia:

Huonot puolet:

1. Empiren sotilailla on naurettavan nolot asut (oma mielipide).
Minulla on haltian aistit.
Minulla on Kurnouksen voimat.
Minulla on Ihsan viisaus.
Minulla on Lorenin suojelus.

Enkä vieläkään ole täydellinen.
Wellu

Viesti Kirjoittaja Wellu »

Käsittääkseni ketjun aloittaja päätti jo seuraavan armeijansa..
Ikä on vain mielentila
Paladine

Viesti Kirjoittaja Paladine »

joten figut on nyt coolimpia.
Pakko kommentoida. Ehkä sinusta ne ovat, mutta moni tykkää enemmän 6 edikan empiren figuista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”