"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mikä Johtajaksi?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Jipe

Mikä Johtajaksi?

Viesti Kirjoittaja Jipe »

Oon alottelija ja mulla on yllätys yllätys space marineja. 1 tactical squad, 1 combat squad, 1 assault squad ja attack bike.
Mutta en tiedä minkä ukkelin laittaisin "johtajaksi". Mulla on kyllä armeijakohtanen kirja mutta ku en vaan tiijä. Oisko ehdotuksia? Vai onko mulla
liian pieni armeija(jos sitä siksi voi kutsua) vielä? Neuvoja pliis. (aattelin yhessä vaiheessa Marneus Galgaria)
Darkmage7280

Re: Mikä Johtajaksi?

Viesti Kirjoittaja Darkmage7280 »

En tiedä traiteistasi, enkä ole (lojalisti)mariiniekspertti (kaaosta kyllä löytyy), mutta kappalainen on hyvä valinta johtajaksi. Jos itse pelaisin nössö-lojalisteilla, laajentaisin tuosta hankkimalla Dredin, Predatorin ja pari tactical squadia lisää. Yksi assault bike nyt tunnetaan lähinnä nimellä Maalitaulu.
Kumpi tulee ensin? Chinese Democracy -plata vai Codex: SieL? Lyö vetoa osoitteessa--
Juupeli, Axl Rose voitti sittenkin. No, uusi veto! Sin City 2 vs. Codex: SieL!
Jipe

Jos tekisin attack bike squadronin, niin nyt ku mulla on se tavan mopo, niin voiko samas joukos olla se attakc bike jossa on sivuvaunu.
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta mitä ne traitit on?
K0tka

Viesti Kirjoittaja K0tka »

kannaahan tuo Codex: space marines ostaa kun siellähän ne lukee...

Master / Captain

tehtävä: juoda kahvia ja antaa oma Ld (10/9 riippuen onko kapu vai master) armeijalle.
ihan O.K hyvä jos käytetään Istu & ammu armeijaa

Chaplain / master Of sagnity

lähis friikki

Codicier / Epistolary

heittää taikaa ja on kova lähisteliä, tappaa pikku sittiäisestä carnifexiin (ja isompiinkin ;) )
Harryboy

Viesti Kirjoittaja Harryboy »

kyllä toi chaplaini on yks ykkös vaihtoehtoidoista lähes armeijaan kuin armeijaan. sille kun laittaa vielä bike tai assault squadin sitä tukemaan niin siinä on sulla semmonen ryhmä joka laittaa lähes kaiken klosiksessa matalaks

OT: Mikä on isompi sittiäinen kuin Carnifex?
Jos tarkotat niitä Forgen jätti hirviöitä niin sitten en sano mitään
47.3% tilastoista on lonkalta heitettyjä
K0tka

Esim: blood thirster :) mutta sen tappaminen onkin asia jo toinen.
Jipe

Eli kantseisko mun ostaa semmonen chaplain- tyyppi mun armeijan johtajaks, tai eiks se oo HQ, tai jotain. Ja voiko semmonen sivuvaunullinen attack bike olla samas squadronis tavallisen attack biken kanssa? Kiitos avusta.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Jipe kirjoitti:Eli kantseisko mun ostaa semmonen chaplain- tyyppi mun armeijan johtajaks, tai eiks se oo HQ, tai jotain.
Se on sinun oma päätöksesi, mutta jokin johtaja sinun on armeijallesi otettava, jotta saat laillisen armeijan K0tka kertoikin jo hyvin vaihtoehdot, mutta lisätään nyt vielä se, että kyllä Masterista/Captainista voi myös tehdä lähishirviön oikealla varustuksella.
Jipe kirjoitti:Ja voiko semmonen sivuvaunullinen attack bike olla samas squadronis tavallisen attack biken kanssa? Kiitos avusta.
Codexin s.37 Bike Squadronin tiedoissa on selvästi selitetty saako niiden mukaan Attack Bikeä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Half-breed kirjoitti:Masterista/Captainista voi myös tehdä lähishirviön oikealla varustuksella.
Ei vain kovinkaan kannattavaa hintaan nähden. Chaplainia parempaa siitä ei saa samalla hinnalla edes huijaamalla.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Commander on tarkoitettu juuri jakamaan hyvää LD stand-and-shoot armeijalle. Yleensä kannattaa pitää halpana LD tuojana eikä minään muuna. Jos vie lähikseen niin on riskinä että menettää sen Ld bonuksen kaikilta joukoilta.

Chaplain on taas loistava lähistelijä jos liitetään hyppyrepun kanssa assault squadiin. Jos haluat lähistelijän niin tämä on ehdottomasti se oikea valinta.

Libarian on sitten jotain tältä väliltä. Siitä saa ihan kivan ampujan hyvillä psykic powereilla tai sitten tehokkaan lähistelijän toisilla voimilla.
K0tka

voisimpa vielä sanoa että parhaan lähisteliän saa Epistolarystä mopolla, +2 savella, pulttari pislalla, honoreilla ja master crafted force weaponilla, taikoina sitten veil of time tai might of heroes (vai kumpikin?) kaveri turbo buustaa kakkosen invulla ja chargeaa melko varmasti vuorolla 2.

mutta ehh, hintaahan kaverille tulee aivan liikaa ;)
Mösö

Viesti Kirjoittaja Mösö »

Kuten edellä on jo todisteltu kappalaisesta on moneksi. Hyviä ovat
  • - lähistelevä power armor -kappalainen
    - terminaattorikappalainen (jos sinulla olisi terminaattoreita; itse käytän niitä usein)
    - jump pack -kappalainen
Kappalaisen lisäetuna on "litanies of hate" (ks. SM codex s. 28).

Itselläni on laukussa parin kolmen kappalaisen lisäksi sekä kapteeni että kirjaston täti, jotka asuvat siellä pysyvästi :)

Huom! Yksi Attack bike ei vielä riitä yksiköksi, vaan tarvitset ainakin 1-2 pyörää lisää (ks. codex s. 37).
vompovompatti

Mösö kirjoitti:Kuten edellä on jo todisteltu kappalaisesta on moneksi. Hyviä ovat
  • - lähistelevä power armor -kappalainen
    - terminaattorikappalainen (jos sinulla olisi terminaattoreita; itse käytän niitä usein)
    - jump pack -kappalainen
Ei unohdeta sitä mopo kappalaista, joka on todella kova (ellei kovin) chaplain vaihtoehto.
Hakkapeto

Viesti Kirjoittaja Hakkapeto »

vompovompatti kirjoitti:Ei unohdeta sitä mopo kappalaista, joka on todella kova (ellei kovin) chaplain vaihtoehto.
Onko se todellakin niin kova? Monissa listoissa olen nähnyt tuon yli 200 pisteen hirmun, mutta mikä sen idea oikeasti on? Onko tarkoitus päästä nopeasti kiinni vastustajan tulitukiyksiköihin tai korkata panssaria? Olisihan siihen halvempiakin vaihtoehtoja. Jos idea on kuitenkin popsia vastustajan charactereita, tuon luulisi toimivan lähes kaikkeen, mutta onko sillä mahdollisuuksia selvittää tapauksia kuten Hive Tyrant?

Olen jo jonkin aikaa miettinyt kyseistä hurjastelijaa, mutta jostain syystä en ole vielä keksinyt sen tarkoitusta. Oi valaiskaa minua.
K0tka

KroisosP kirjoitti:
vompovompatti kirjoitti:Ei unohdeta sitä mopo kappalaista, joka on todella kova (ellei kovin) chaplain vaihtoehto.
Onko se todellakin niin kova? Monissa listoissa olen nähnyt tuon yli 200 pisteen hirmun, mutta mikä sen idea oikeasti on? Onko tarkoitus päästä nopeasti kiinni vastustajan tulitukiyksiköihin tai korkata panssaria? Olisihan siihen halvempiakin vaihtoehtoja. Jos idea on kuitenkin popsia vastustajan charactereita, tuon luulisi toimivan lähes kaikkeen, mutta onko sillä mahdollisuuksia selvittää tapauksia kuten Hive Tyrant?

Olen jo jonkin aikaa miettinyt kyseistä hurjastelijaa, mutta jostain syystä en ole vielä keksinyt sen tarkoitusta. Oi valaiskaa minua.

kyllä oma chaplin tappoi hiven, kylläkin assault marineiden kanssa. katsos Kappalaisella on rosarius (+4 invu) ja tyrantilla taas +6 invu...jos on. eli jos iskut vain menevät perille, niin se kyllä tipahtaa. Power fistin kanssa kappailainen voi olla kovis myös...
vompovompatti

Itse ulkoilutan yleensä terminaattori kappalaista, vaikka onkin yleensä aika tehoton. Jos haen listasta tehoja otan joko jump packillä tai mopolla.

Mopo kaveri on osoittautunut paljon tehokkaammaksi ainakin itselläni. Fisti tai leka käteen, 2+ save, ei insta killiä mantlella, se mopo, rosarius, crozius arcanum ja litanies of hate tekevät kaverista aikamoisen tappajan. Hintava tuo kyllä on, mutta vain kerran on jäänyt omat saamatta takaisin ja silloinkin tuhosi 12 necron warrioria ja söi kahdelta vuorolta kaiken necronien tulituksen. Useasti on tullut tapettua kahden sadan pisteen demoni prinssi ja jotain muuta siihen päälle mitä nyt on seuraavalla vuorolla kynsiin jäänyt.

Kyllä tuosta jump pack versiostakin saisi varmaankin hurjan tappokoneen jos laittaisi vain pisteitä kiinni. Tarvitsee sen assault squadin ollakseen tehokas halpana ja eivät kestä tulitusta aivan yhtä hyvin kuin 2+ invussa hengaileva chappis.
Bloodman92
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bloodman92 »

kun sul on noit assault marsui niin ostaisin Chaplainin jump packil ja sille plasma pistol ja conffaisin artifisher armorin sille ja master-craftaisin plasmapitolin koska sit ei tarvii pelätä gets hottia.
Bloodman92
Viesti:

Jipe kirjoitti: voiko semmonen sivuvaunullinen attack bike olla samas squadronis tavallisen attack biken kanssa? Kiitos avusta.

WTF??!! mitä eroo on attack bikellä ja sivuvaunullisella attack bikellä!!!!?
JakeZuku

Viesti Kirjoittaja JakeZuku »

Bloodman92 kirjoitti:
Jipe kirjoitti: voiko semmonen sivuvaunullinen attack bike olla samas squadronis tavallisen attack biken kanssa? Kiitos avusta.

WTF??!! mitä eroo on attack bikellä ja sivuvaunullisella attack bikellä!!!!?
Ota ihan rauhallisesti. Jipe varmaan meinasi, että mitä eroa on bikellä ja attack bikellä. Ja kyllä, attack biken saa ottaa tuohon tavan squadiin.
What's going on here? Back from the grave and crap.
Bloodman92
Viesti:

pyydän anteeksi olen vaan sellanen pilku viilaaja ja space marine friikki et olla ja osaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”