"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Matka kaivokselle alkaa.

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Da Boss

Matka kaivokselle alkaa.

Viesti Kirjoittaja Da Boss »

Heinrich von Bruch istui vanhassa mutta silti yllättävän mukavassa kärryssä.
'Kertoisitko vielä kerran mihin oikein oletkaan viemässä näitä ihmisiä?' Henkilö jolle Heinrich puhui on noin keski-ikäinen mies jolla on huoliteltu parta ja ahavoituneet kasvot. Mies, Pieter nimeltään huokaisi syvään ja jatkoi pistoolinsa puhdistamista samalla kun puhui.
'Niin ku jo sanoin, me mennään Boarder Prinselle, siel on yks asutus, sinne me mennään.'
'Niin mutta missäpäin Prinsejä tämä asutus on, se on melko laaja alue?'
'Kyllä sä sen vielä näet.' Pieter sanoi ja ampui tyhjän laukauksen kärryn ikkunasta ulos. 'On aika pystyttää leiri, alkaa olla hämärä eikä kukaan halua olla liikkeellä pimeässä näillä vuorilla.' Pieter sanoi ja hyppäsi ulos vaunuista.

Heinrich heräsi seuraavana aamuna hiestä märkänä kärrystään vaikka yöt olivat kylmiä täällä vuoristossa, hän ehti saada hieman vaatteita ylleen kun Pieter jo astui kysymättä sisään.
'Meidän täytyy vähän puhua.'
'Mistä sinä mahdat haluta puhua?' vaikka Heinrichilla oli kyllä aavistus asiasta.
'Sulla on tapana puhua unissas ja jotkut jutut mitä sanot pistää miettimään että mikä pistää tollasen oppineen nuoren miehen muuttamaan vartijoiden kera tänne erämaahan?'
Vaikka Heinrich osasi odottaa kysymystä hän säpsähti sen kuullessaan. Kuinka paljon tuo mies mahtoi tietää? Mitä hänelle uskaltaa ketoa? Heinrichin isä tapettiin kultistina ja häntä syytetään samasta asiasta kun hän yritti ottaa totuutta selville puolustaakseen isäänsä.
'Eräs minulle läheinen ihminen tapettiin syyttä ja kun yritin puolustaa häntä minut sotkettiin siihen mukaan.'
'Ja päätit lähteä karkuun tänne jumalan selän taakse.Jotakuin tollai olin sen päätelly ite kans.' Pieter istuutui Heinrichiä vastaapäätä ja kaivoi pistoolinsa taas esiin.

Sitten asiaan. Me ollaan tulossa aika vaaralliselle alueelle, täytyis ruveta järjestämään jonkinlaista marssijärjestystä. Sulla on omia miehiä kukana, onko jotain ideoita miten tää hoidetaan?'
'Minun sotilaani on koulutettuja ammattilaisia joten minä otan kärjen heidän kanssaan, järjestä omat miehesi meidän jälkeemme mieleiselläsi tavalla.'
'No mun miehet on kokeneita varsijousilla ja niitähän meillä on, sit on muutama jätkä ku omistaa pistoolin ja loput on hankkinu käsiinsä niin paljon aseita ku vaan löytyy ni eiköhän me olla valmiit. On meillä kanssa kanuuna, Nulnista ostettu halvempi versio, ei se iso tykki mutta se kelpaa ja onhan mulla vielä yks ylläri mutta se saa odottaa.'
Mitä tämä oikein merkitsee. Tämä resuinen joukko on aseistautunut pistoolein, varsijousin ja heillä on Nulnissa valmistettu kanuuna! Eikä siinä vielä edes kaikki! Keitä nämä miehet oikein ovat ja kuka tätä toimintaa oikein rahoittaa? Heinrich oli siinä uskossa että nämä ihmiset olivat vain pakolaisia joiden kodit olivat tuhouuneet suuressa sodassa Kaaosta vastaan, ja nämä kysymukset hän myös esitti Pieterille.
'No kai sen voi jo sanoa. Me ollaan menossa tonne.' Pieter osoitti paikkaa kartalla joka on ollu levitettyna kärryn pienelle pöydälle.

'Sehän on kaivos, ja hylätty sellainen. Örkkien valtaama kuvasta päätellen.'
'Ei kun me sinne päästään. Meitä odottaa joukkoo kääpiöitä jotka ovat matkalla avaamaan kaivosta, me ollaan matkalla auttamaan ja jahka saadaan kaivos toimimaan me toimitetaan tavarat Empireen kaupattavaks. Tässä sä tuut mukaan. Karavaanit tarttee suajelua ja sä näytät miehelt ku sitä tarttee ja voi sitä kans antaa.'
'Pieter! Pieter!' Yksi pieterin miehistä joka ilmeisesti oli juossut kovin tuodessaan viestiään Pieterille. 'Tuolla horisontissa, siellä on iso joukko ratsastajia, en ole varma mutta ne näyttää goblineilta. Mitä me teemme?'
'Nyt se alkaa, tässä on sun hommas Heinrich. Oot varmasti parempi johtamaan taistelua ku kukaan mun pojistani, oon mä sen verran ottanu susta selvää.' Pieter sanoi ja iski silmää.

Tätä seuraa 1000 pisteen taistelu O&G:ta vastaan joka otellaan sitten kun ehditään. Käytän DoW listaa ja se näyttää tältä, se on tehty vastaamaan tarinaa ja ei siis ole välttämättä erityisen tehokas. Taistelun tuloksen tarinamuodossa kuvien kera (ehkä) liitän tähän viestiin kun on sen aika.

Tämä on ensimmäinen tarina jonka julkistan missään median muodossa joten olkaa kilttejä.

993
Heinrich von Bruch (Captain) 74Pts:
Hand weapon, Lance, Heavy armour, Shield, Warhorse w. Barding

Pieter (Paymaster) 74Pts:
Hand weapon, Pistol, Heavy armour, Talisman of Protection

(Hireling Wizard) 85Pts:
1Lv, Hand weapon, Dispell Scroll

2x 10 Crossbowmen 80Pts:
Hand weapon, Crossbow

8 Duellist's 72Pts:
Hand weapon, Pistol

8 Duellist's 56Pts:
Add. Hand weapon

5 Heavy Cavalry 120Pts:
Lance, Heavy armour, Shield, Champion

20 Paymaster's Bodyguard's 250Pts:
Hand weapon, Halberd, Heavy armour, Full command

Cannon 85Pts:
Hand weapon
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Re: Matka kaivokselle alkaa.

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Oli kyllä aika hankalaa luettavaa minusta. Ei oikein tiennyt aina, että onko tämä puhetta vai ihan kerrontaa. Jokaisen repliikin jälkeen löytyi myös kielioppivirhe, se pitäisi olla "blaa bloo blää", Pieter sanoi. Jännä idea kuitenkin kirjoittaa tarina pelien menestyksen perusteella. Jatkuuko tämä sitten ottelun jälkeenkin vai onko tämä sitten tässä?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Da Boss

Re: Matka kaivokselle alkaa.

Viesti Kirjoittaja Da Boss »

Kyllä tarinoiden on tarkoitus jatkua ja pelit jotka pelaan vaikuttavat sen etenemiseen, valitettavasti en nyt ehdi pelaamaan pelejä aina silloin kun haluaisin. Ja kiitos kun kerroit virheistä joita tein, jatkossa yritän pitää ne kurissa.

Ystäväni olisi tarkoitus pelata minun Örkeilläni ja minä otan tarinan joukot haltuun, jatkoa saadaan valitettavasti (haluaisin pelata heti, se ei nyt vain onnistu) odottaa joitain viikkoja mutta jatkan sitä kun on sen aika.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”