*Mun kaveri varmaan kusettaa mua ihan 6-0...*
-
LaGas
*Mun kaveri varmaan kusettaa mua ihan 6-0...*
Mun kaverilla on aika paljon Tau-ukkoja ja mulla joitain IG figuja.
Kun me joskus aina pelataan nii se joutuu ottaa niitä miehiä pois jotta sen pts. laskis.
Silloin se alkaa ylenteleen niitä Taun palomiehiä jotta sen ei tarttis ottaa niin paljon figuja pois.
Joten kysympähän vaan että onko mahdollista että se voi ylennellä ja alennella niitä ihan mielensä
mukaan vai pitääkö niillä olla joku erikoismerkki tai jotain vastaavaa?
Kun me joskus aina pelataan nii se joutuu ottaa niitä miehiä pois jotta sen pts. laskis.
Silloin se alkaa ylenteleen niitä Taun palomiehiä jotta sen ei tarttis ottaa niin paljon figuja pois.
Joten kysympähän vaan että onko mahdollista että se voi ylennellä ja alennella niitä ihan mielensä
O'Snobba kirjoitti:Älkää liittykö avatarvastarintaan!Se aiheuttaa vain kaaosta ja sekasortoa: Olemme oppineet tuntemaan toisemme vain kuvien perusteella.Kun ne vaihdetaan, emme tiedä kuka helkkari on Drakojan tai DBB!
- The Warmaster
Re: *Mun kaveri varmaan kusettaa mua ihan 6-0...*
Mitäs se "ylentäminen" loppujen lopuksi tarkoittaa? Muuttaako hän tyyppiensä tehoja ihan mielivaltaisesti vai tekeekö hän kaikista niitä shas'jotakin (unit championeita)?
-
LaGas
No se vissiin jotenkin muuttaa niitä shas'... mikälie ja olikohan se niin et niitten pts. ja muut hommat tuplaantuu joten se on sille hyvä niin ei tarvitse ottaa paljon figuja pois. Mutta voiko se ylentää vain pari kerralla koska niitähän ei mitenkään erota vai pitääkö kaikki ylentää samanaikasesti?
O'Snobba kirjoitti:Älkää liittykö avatarvastarintaan!Se aiheuttaa vain kaaosta ja sekasortoa: Olemme oppineet tuntemaan toisemme vain kuvien perusteella.Kun ne vaihdetaan, emme tiedä kuka helkkari on Drakojan tai DBB!
Jokaisessa palomiesryhmässä voi olla yksi on ryhmän komentaja, ikään kuin kersantti. Tämä maksaa pisteissä vähän enemmän ja saa ottaa jotain wargeareja (en tiedä tarkkaan mitä kun en taukeilla pelaa). Nämä valinnat kuitenkin pitää tehdä ennen peliä jo armylistiä kasatessa, eikä yhdestä ryhmästä voi "ylentää" enempää kuin yhden modelin.
Ryhmän komentajan voi esittää vaikka jollain erilaisella merkinnällä tai vastaavalla, mutta ei se ole välttämätöntä kunhan kertoo että tuo tuossa on ryhmän kersantti tai vastaava.
En ihan tarkkaan vieläkään ymmärtänyt mitä haet takaa. Koitas tarkentaa vielä, niin ei tarttisi arvailla
Ryhmän komentajan voi esittää vaikka jollain erilaisella merkinnällä tai vastaavalla, mutta ei se ole välttämätöntä kunhan kertoo että tuo tuossa on ryhmän kersantti tai vastaava.
En ihan tarkkaan vieläkään ymmärtänyt mitä haet takaa. Koitas tarkentaa vielä, niin ei tarttisi arvailla
...
- The Warmaster
Niin.
Elikkä hän voi ylentää vain yhden palomiehen shas'mikälieksi per unitti. Vai onko tämä shas aina siinä unitissa?
Minkään unitin tehoja tai pistemäärää ei saa muuttaa, paitsi kaverin suostumuksella (ja tämä tuskin suostuu siihen).
Elikkä hän voi ylentää vain yhden palomiehen shas'mikälieksi per unitti. Vai onko tämä shas aina siinä unitissa?
Minkään unitin tehoja tai pistemäärää ei saa muuttaa, paitsi kaverin suostumuksella (ja tämä tuskin suostuu siihen).
Eikö se ole niin että taulla voi olla vain 3 troop ryhmää eli 3 shash' mitä lie onkaan`?
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
Ellei Taulla ole jotain Trooppien määrää rajoittavaa erikoissääntöä (mitä mielestäni ei ole) niin Troop-ryhmiö voi olla yhdeksän.
Ja ellen kaaospelaajana ihan jokeen loikkaa, niin se "Shas´jotain" taisi Fire Warrioreilla olla Shas´ui. Erilaisilla suiteilla ryhmänjohtajan titteli on taas Shas´vre (menikö oikeinpäin?).
Ja ellen kaaospelaajana ihan jokeen loikkaa, niin se "Shas´jotain" taisi Fire Warrioreilla olla Shas´ui. Erilaisilla suiteilla ryhmänjohtajan titteli on taas Shas´vre (menikö oikeinpäin?).
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
miten niin 9 trooppia?
venäläinen paita kirjoitti: VODKA: connecting people
- Half-breed
Mistä sinä yhdeksän Trooppia vedit. Kuusi niillä on maksimi, kuin muillakin.I Ride in a Dragon kirjoitti:Ellei Taulla ole jotain Trooppien määrää rajoittavaa erikoissääntöä (mitä mielestäni ei ole) niin Troop-ryhmiö voi olla yhdeksän.
Presiis.I Ride in a Dragon kirjoitti:Ja ellen kaaospelaajana ihan jokeen loikkaa, niin se "Shas´jotain" taisi Fire Warrioreilla olla Shas´ui. Erilaisilla suiteilla ryhmänjohtajan titteli on taas Shas´vre (menikö oikeinpäin?).
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Ok. Mutta Necroneilla kai on se 3 trooppia kun mun kamu sano niin että se luki sen codexista ja löysi homman jossa sanotaan että voi olla vaan 3 trooppi ryhmää?
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
Taitaa teillä kummallakin olla vielä säännöt hakusessa. Lue sääntistä ahkerasti, vaikka sanakirjan kanssa... Sinullahan on sääntis, totta kai?..LaGas kirjoitti:Mun kaverilla on aika paljon Tau-ukkoja ja mulla joitain IG figuja.
What's going on here? Back from the grave and crap.
- Half-breed
Kuusi niilläkin. Tähän hätään en keksi kuin Word Bearerit joilla voisi olla enemmän kuin 6 trooppia.Antti_94 kirjoitti:Ok. Mutta Necroneilla kai on se 3 trooppia kun mun kamu sano niin että se luki sen codexista ja löysi homman jossa sanotaan että voi olla vaan 3 trooppi ryhmää?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
En vieläkään ymmärrä itse kysymystä. Kaveri vähentää listansa hintaa koska sinulla ei ole niin isoa IG-joukkoa, OK. Kerro nyt millä tavoin pisteiden vähennys ja jätkien ylennys kalliimmaksi käy yhteen. Sinunhan pitäisi ottaa kalliimpia jätkiä jotta kaverin ei tarttisi vähentää niin paljon.
Ei, ei tarvitse laittaa mitään sen erikoisempia merkkejä ryhmänjohtajille, mutta jos sillä on jotain isompia romuja ne pitäisi jotenkin näkyä figulla. Kunhan sitten on pisteet laskettu lailliseen armeijalistaan jonka tuo mukanaan tärkein on hoidettu. "Vastustajan suostumus" on hyvä joihinkin juttuihin, kuten pelin pistemäärä ja pelattava tehtävä. Muuten kaverilla ei ole mitään sanomista siihen mitä joukkoja käytät.
Ei, ei tarvitse laittaa mitään sen erikoisempia merkkejä ryhmänjohtajille, mutta jos sillä on jotain isompia romuja ne pitäisi jotenkin näkyä figulla. Kunhan sitten on pisteet laskettu lailliseen armeijalistaan jonka tuo mukanaan tärkein on hoidettu. "Vastustajan suostumus" on hyvä joihinkin juttuihin, kuten pelin pistemäärä ja pelattava tehtävä. Muuten kaverilla ei ole mitään sanomista siihen mitä joukkoja käytät.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.
-Vanha sananlasku IG:ssä
-Vanha sananlasku IG:ssä
-
LaGas
OTETAAS NYT ALKUUN TÄÄ KOKO HOMMA...
Esimerkkinä toimii tämä:
Minä____________________________________ Kaveri_______________________________________
[ 40x cadian shock troop(vissiin 200pts.) [ 24x tau fire warriors(en oo aivan varma mut
[ 5x ratt' snipers (65pts.) oliskohan 288pts.)
[ 6x heavy weapon (180pts.) [ 3x olikohan crisis suitti(en muista pts. mut
[ tai jos haluan niin 9x hw teams olisko jotain 35pts/kpl)
[ elikkä yhteensä nää on, jos oikein laskin [ 1x ethereal(50pts.)
niin täs on 445pts. [ ja sitten oli kait viel piranha ja 2 dronee
(en muista pts:iä)
[me laskettiin että nuista tulis
jotain 507pts. yhteensä]
Voit Antti täydentää jos haluat...
Eli se ylentää aina pelin alussa 3 palomiestä jolloin niiden pts. nousee 60. Silloin sen pitää ottaa vain 3 ukkoa pois ja sille
jää viel 21 firewarruu...
Se vois tehdä näin mutta menettäis enemmän ukkoja:
ottaa 6 normaalia palomiestä pois jolloin niiden yhteis pts., eli 60 olisi sama kuin kolmella ylennetyllä mutta sille jäisi vain 18 firewarruu jäljelle...
ELI: VOIKO SE AINA YLENTÄÄ NE KOLME UKKOO VAI PITÄÄKÖ NIIDEN OLLA AINA YLENNETTYJÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JA NYTHÄN YLENTÄMINEN TARKOITTAA ETTÄ SE MUUTTUU SHAS'MIKSI ONKAAN JA JOTKUT JUTUT NOUSEE VÄHÄN
JA NIIDEN KANSSA PTS. 20:EEN
Joten, jos oikein ymmärsitte, kysymys liittyy pts:iin ja armeijalistaan vaikkaa viimeksi vainittuun vähän vähemmän.
Esimerkkinä toimii tämä:
Minä____________________________________ Kaveri_______________________________________
[ 40x cadian shock troop(vissiin 200pts.) [ 24x tau fire warriors(en oo aivan varma mut
[ 5x ratt' snipers (65pts.) oliskohan 288pts.)
[ 6x heavy weapon (180pts.) [ 3x olikohan crisis suitti(en muista pts. mut
[ tai jos haluan niin 9x hw teams olisko jotain 35pts/kpl)
[ elikkä yhteensä nää on, jos oikein laskin [ 1x ethereal(50pts.)
niin täs on 445pts. [ ja sitten oli kait viel piranha ja 2 dronee
(en muista pts:iä)
[me laskettiin että nuista tulis
jotain 507pts. yhteensä]
Voit Antti täydentää jos haluat...
Eli se ylentää aina pelin alussa 3 palomiestä jolloin niiden pts. nousee 60. Silloin sen pitää ottaa vain 3 ukkoa pois ja sille
jää viel 21 firewarruu...
Se vois tehdä näin mutta menettäis enemmän ukkoja:
ottaa 6 normaalia palomiestä pois jolloin niiden yhteis pts., eli 60 olisi sama kuin kolmella ylennetyllä mutta sille jäisi vain 18 firewarruu jäljelle...
ELI: VOIKO SE AINA YLENTÄÄ NE KOLME UKKOO VAI PITÄÄKÖ NIIDEN OLLA AINA YLENNETTYJÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JA NYTHÄN YLENTÄMINEN TARKOITTAA ETTÄ SE MUUTTUU SHAS'MIKSI ONKAAN JA JOTKUT JUTUT NOUSEE VÄHÄN
JA NIIDEN KANSSA PTS. 20:EEN
Joten, jos oikein ymmärsitte, kysymys liittyy pts:iin ja armeijalistaan vaikkaa viimeksi vainittuun vähän vähemmän.
Lähdetääs siitä liikenteeseen että olettehan molemmat tehneet ennen peliä Armylistin? Eli sen jossa näkyy kaikki Wargear ja pisteet sun muut.
...
onko teillä ihan varmasti se codex molemmille armeijoille?LaGas kirjoitti:[ 40x cadian shock troop(vissiin 200pts.)
venäläinen paita kirjoitti: VODKA: connecting people
Ennen peliä päätetään pisteraja ja molemmat (toki voi olla useampia osapuolia) pelaajat tekevät armeijalistan joka pysyttelee asetetun pisterajan sisällä. Armeijalistan täytyy noudattaa myös laillisuutta eli täytyy olla tiettyjä yksiköitä pakosti kentällä.
-
LaGas
Niin no... En oo viel saanu ostettua täältä codexia... Ja me ei tiedetä vielä kaverien kanssa kunnolla näitä sääntöjä, mutta alkaa meillä olla kaikilla jo melkein lailliset armyt... Ja pisteraja tasoittuu silloin kun me pelataan 2vs2 mutta tää olikin vain sitävarten että jos me harjotellaan kahestaan...
Ja sori jos ette ymmärtäny tota tekemääni lista ku en tienny et siitä tulee tollanen
Ja sori jos ette ymmärtäny tota tekemääni lista ku en tienny et siitä tulee tollanen
Siis mitä mitä mitä: Kaverisi ylentää joukkojaan jotta joutuisi ottamaan joukkoja pois VÄHEMMÄN? Silloinhan hänen juuri pitäisi ottaa joukkoja pois ENEMMÄN.
Esim. Oletetaan, että sinun armeijassasi on 100pts joukkoja ja kaverisi armeijassa 115pts. Oletetaan vielä että yksikkö A:n pistemäärä on 5. Jos armeijoidenne ero on 15 pts, joutuisi kaverisi ottamaan pois 3 yksikkö A:ta. Tyyppi A ylennettynä B:ksi on 10 pts. Kaverisi ylentää 3 A:ta B:ksi ja joutuu maksamaan siitä + 15p. Silloinhan kaverisi käyttää enemmän pisteitä (Doh). Silloin kaverisi armeijan pistemäärä on 130. SILLOIN kaverisi joutuu poistamaan 6 yksikkö A:ta saadakseen pistemäärät tasoihin. Eli ylentäessään joukkoja kaverisi joutuu poistamaan enemmän joukkojaan saadakseen pistemäärät tasoihin. Selitinkö selvästi?
Edit: Oho, Spetulhu oli selittänyt jo saman asian hiukan eri tavalla. Noh, selitinpä sen näin...
Esim. Oletetaan, että sinun armeijassasi on 100pts joukkoja ja kaverisi armeijassa 115pts. Oletetaan vielä että yksikkö A:n pistemäärä on 5. Jos armeijoidenne ero on 15 pts, joutuisi kaverisi ottamaan pois 3 yksikkö A:ta. Tyyppi A ylennettynä B:ksi on 10 pts. Kaverisi ylentää 3 A:ta B:ksi ja joutuu maksamaan siitä + 15p. Silloinhan kaverisi käyttää enemmän pisteitä (Doh). Silloin kaverisi armeijan pistemäärä on 130. SILLOIN kaverisi joutuu poistamaan 6 yksikkö A:ta saadakseen pistemäärät tasoihin. Eli ylentäessään joukkoja kaverisi joutuu poistamaan enemmän joukkojaan saadakseen pistemäärät tasoihin. Selitinkö selvästi?
Edit: Oho, Spetulhu oli selittänyt jo saman asian hiukan eri tavalla. Noh, selitinpä sen näin...
"To secure peace is to prepare for war"
Metallica - Don't tread on me
Metallica - Don't tread on me
-
LaGas
No jooScoopArt kirjoitti:Selitinkö selvästi?