"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

mastonin sprayt, vielä kerran

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
cermailu
Viesti:

mastonin sprayt, vielä kerran

Viesti Kirjoittaja cermailu »

tästä on ollu juttua mut en jaksanu kaivella vanhoja topicceja, mut miten esim. valkosella mastonin spreillä saa pohjamaalattua figuja siten et se figu ei halkeile/syövy/tuhoudu? kaukaa ja lyhyitä vai läheltä ja pitkiä vai miten?
Guardsman
Viesti:

Re: mastonin sprayt, vielä kerran

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

cermailu kirjoitti:tästä on ollu juttua mut en jaksanu kaivella vanhoja topicceja, mut miten esim. valkosella mastonin spreillä saa pohjamaalattua figuja siten et se figu ei halkeile/syövy/tuhoudu? kaukaa ja lyhyitä vai läheltä ja pitkiä vai miten?
Kunnon 2-3 min ravistus pullolle ennen maalausta. Sitten pitää maalata kaukaata (20+ cm) ja nopeita vetoja. Niin tulee tasaita ja ohuita kerroksia. Figuri ei mene pilalle... Tietysti tina osat voisi lakata ennen tai jälkeen maalauksen. Mastonin matta lakalla tietysti...
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Corian

Viesti Kirjoittaja Corian »

Minulla eivät figut ole kärsineet vaikka olisin kuinka läheltä spreijannut. Figun detailit kyllä saattavat hävitä jos liian kauan tai liian läheltä lähdet pohjamaalaamaan. Enkä nyt tarkoittanut niiden sulamista vaan maalin alle peittymistä.

Tosin kerran pakkasella ulkona, kun figujani pohjamaalasin niin maalipinnasta tuli hieman röpelöistä, joten en suosittele tämän asian toimittamista pakkasella.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Pakkasella voi tina figuja maalata koska niiden pinta ei kerää vettä pinnalle kun jäähtyvät. Oikestaan tina figuista tullee parempia pakkasella (mun mielipide) :D
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Kuuker

Viesti Kirjoittaja Kuuker »

Itse spreijaan ihan muovifigut siitä "puolivälistä" eli ei kaukaa eikä ihan kiinni. ei ole sulanut mikään koskaan sillä ja pakkasellakin on tullut spreijattua ja ihan oivasti on toimannut.
Maston Matta Musta on mitä käytän, en usko et valkonen olis mitekää erilaista et se sulattais..

[varoitus] en ota mitään vastuuta jos menet spreijaamaan valkoisella ja figusi sulavat [/varoitus]
Myytävänä Necron Armeija... yv jos kiinnostaa..
bonesripper

Viesti Kirjoittaja bonesripper »

Mastonin mustapohjamaali teki miulle kepposet kovilla pakkasilla. Käytin spreitä sisällä, mutta se oli ollu ulkona jonkin aikaa ennen spreiaamista. Siitäpä sitten johtu sellanen karhea pinta metallifiguissakin. Muovi ei sulanu, mutta figua silitettäessä ne ovat karheita. Aikasemmin olen spreiannu samalla laadulla, mutta eri purkilla. Siispä saattoi myös olla purkin vika toi karheapintanen jälki.
Swrd

Viesti Kirjoittaja Swrd »

Mastonin musta sprei on ihan hlvtin huono maali verrattuna chaos black spreihin, se ei ainakaan hävitä detaileja (no kai ne silläkin saa häviämään jos ruiskuttaa ihan mielettömästi), kannattaa kokeilla chaos blackia se ON parempi.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Samaa ainetta ovat, mutta vain eripurkeissa. Ainakin noin suunnilleen...

...sitäpaitsi kuka käyttää spray pohjamaalia, sudilla ne figut pohjataan :)
bonesripper

Viesti Kirjoittaja bonesripper »

Niin minäkin nykyään... meni luottamus tohon spreimaaliin.
Nimbus
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nimbus »

Muovifigut saattavat ehkä kärsiä pohjamaalauksesta mastonin spraylla, mutta tinafigusta ei ainakaan lähde yksikään detalji. Sudilla menee vuosi pohjamaalauksessa...
Those who advance blind find trouble
Victory allways lurks in corners
jamovoima
Valvoja

Nimbus kirjoitti:Sudilla menee vuosi pohjamaalauksessa...
Totta, valitettavasti, pitäisi jaksaa ostaa sprayta, edellinen pullo tyhjeni niin iski laiskuus.
Kalakukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalakukko »

Nimbus kirjoitti:Muovifigut saattavat ehkä kärsiä pohjamaalauksesta mastonin spraylla,
Itse en ole kyllä saanut muovi figuja kärsimään millään tavalla? Lienekkö minulle sattunut 4kpl spray purkkeja joista puuttuu jotain ainetta... :roll:

Citadelin spray kyllä menee, mutta ainoa hyöty mastoniin nähden on lyhyempi kuivumisaika. Mutta hinta on aika karvainen jos joutuu suuria määriä sprayaamaan, saati sitten jos tällä aikoo maastoa pohjamaalata. En itse ainakaan ole huomannut detailien peittymistä, tai jos sitä on, niin se on niin pientä, että asia vaikuttaa varmaankin vain jossain warmasterin figukoossa.

Osta maston jos haluat halpaa, osta citadelia jos rahaa on liikaa, ja jos haluat olla täysin varma sprayn toimivuudesta.
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
Thorwald
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thorwald »

ja toisaalta... kuten atk:hon "Vika löytyy näytön ja selkänojan väliltä"
Käyttäjä merkitsee myös paljon, kannattaa kattoo ohjeet ja noudattaa niitä. Ainakin mulla toimii =)
Where's mi pint? I can't do nothing whitout mi pint!
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

PXI kirjoitti:En itse ainakaan ole huomannut detailien peittymistä, tai jos sitä on, niin se on niin pientä, että asia vaikuttaa varmaankin vain jossain warmasterin figukoossa.
Keskusteluun sen kummemmin puuttumatta (olen jo mielipiteeni ilmaissut niissä lukuisissa aiemmissa spray topikeissa, joita ei taaskaan "jaksettu" etsiä), warmaster ja 28mm figuissa detaljien minimipienuus on kyllä likipitäen sama.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Killu

Viesti Kirjoittaja Killu »

ei ne muoviset siitä kärsi jos mastonii käytät, mun rhinoon oon tuon laittanut ja hyvin toimii. Kannattaa muuten mennä pihalle sprayaan jos käyttää mastonii.
Ei kannata ostaa sitä kallista chaos blacki spraytä (10 e) mastoni on halvempi ja parempi (säästökari... 3.50).
1+1=10
Fire_Heart

Viesti Kirjoittaja Fire_Heart »

Corian kirjoitti:Minulla eivät figut ole kärsineet vaikka olisin kuinka läheltä spreijannut. Figun detailit kyllä saattavat hävitä jos liian kauan tai liian läheltä lähdet pohjamaalaamaan. Enkä nyt tarkoittanut niiden sulamista vaan maalin alle peittymistä.

Tosin kerran pakkasella ulkona, kun figujani pohjamaalasin niin maalipinnasta tuli hieman röpelöistä, joten en suosittele tämän asian toimittamista pakkasella.
siksi siis mun sprayaus meni päin persettä koska ikkuna oli auki
jamovoima
Valvoja

Onko muuten olemassakaan mastonin mustaa pohjamaalisprayta, kun ainakaan Lappeenrannan tavaratalon kokoisesta K-Raudasta ei löytynyt muita maston spray pohjamaaleja kuin punainen?!, harmaa ja valkoinen.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

jamopower kirjoitti:Onko muuten olemassakaan mastonin mustaa pohjamaalisprayta, kun ainakaan Lappeenrannan tavaratalon kokoisesta K-Raudasta ei löytynyt muita maston spray pohjamaaleja kuin punainen?!, harmaa ja valkoinen.
Mulla on mustaa! Joskus tarvitsin maaston tekoon. Ei ole kylläkään primeriä tuo.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Baldur

Viesti Kirjoittaja Baldur »

jamopower kirjoitti:Onko muuten olemassakaan mastonin mustaa pohjamaalisprayta, kun ainakaan Lappeenrannan tavaratalon kokoisesta K-Raudasta ei löytynyt muita maston spray pohjamaaleja kuin punainen?!, harmaa ja valkoinen.
Ei pohjamaalispraytä, vaan pelkkä normaali spray. Autojen pohjamaali on vähän turhan tujua tavaraa figuille. :)
Edit: Figuille sopii esimerkiksi "Maston 121 matta musta" -spray ja muut saman sarjan.
Viimeksi muokannut Baldur, To 13.02.2003 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skaven Lord

Viesti Kirjoittaja Skaven Lord »

KYSYMYS: kumpi on parempi mastonin maali pohjamaalaukseen normaali musta vai matta musta?
Behold the glory of my vermin horde
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”