Olen laatinut tällaisen 1500 pisteen armeijalistan dark elfeistä, mutta minulla ei vielä valitettavasti ole yhtään heidän figua.
Ajattelin, että olisi kätevää kuulla ensin hieman mielipiteitä tästä porukasta ennenkuin alan panna rahaa palamaan tyyppeihin.
Characters
Dark elf noble (general) (146 pst)
cold one
armour of darkness
heartseeker
Sorceress (170 pst)
level 2
darkstar cloak
black staff
Beastmaster (254 pst)
lance
blood armour
manticore
Core units
Dark elf warriors (12) (147 pst)
repeater crossbows
musician
standard bearer
Dark riders (5) (141 pst)
repeater crossbows
musician
standard bearer
Special units
Cold one chariot (105 pst)
repeater crossbows
Cold one knights (5) (172 pst)
musician
standard bearer
Executioners (10) (140 pst)
musician
standard bearer
draich-master
Rare units
War hydra (220 pst)
Yht: 1495 pst
Druchii 1500 pisteen kasa.
Re: Druchii 1500 pisteen kasa.
Vaihtaisin suosiolla noblen kamat ha+shield+sdc+lance-komboon. Kaveri saa tällöin paremman saven ja iskee hyökätessä kovempaa. Loppujen lopuksi hyökkäysten re-rollaamisella ei tee mitään, kun ne tulevat vain s4:lla.
Koska sinulla on vain yksi maagi, ottaisin sille tavaraksi sen SoC-listassa tulleen boundin, jotta vihollisen dispelliä kuluu edes jollain, tai tekisin siitä reilusti rullakuskin, tiputtamalla sen yhteen leveliin rullilla.
Beastmasterilta taas ottaisin bloodarmorin hiiteen ja ottaisin tilalle sen 2+ saven antavan armourin. Parempi, että sillä on menevä save jo alkuunsa, koska muuten taisteluun pääseminen nuolikuurosta hengissä voi tuottaa ongelmia.
Mitä joukkoihin tulee, ottaisin suorilla warruilta ja darkridereilta liput pois, sillä fast cavalrylla ja tuon kokoisella ampujayksiköllä ne ovat lähinnä ilmaisia pisteitä vastustajalle. Exeiltäkin lippu saisi lähteä, sillä kymmenen haltian kokoinen yksikkö noinkin heikolla savella, kuin noilla ei tee muuta, kuin kuolee pois, jos joutuu hyökätyksi. Lipun tilalle ottaisin kaksi exeä lisää, jolloin niitä voisi pelata flankkaavana yksikkönä kahdessa kuuden rivissä.
Koska noble liittynee kylmiöihin, ottaisin sinne mukaan vielä champan, jotta sankarisi ei joudu kamikaze-challengen uhriksi, kun yksikkö hyökkää. Taikalippu näille voisi olla kiva.
Hydra on toki tyylivalinta, mutta kaksi boltteriakin menisivät, sillä lista kaipaa kyllä ampumista, vaan meneehän se näinkin.
Koska sinulla on vain yksi maagi, ottaisin sille tavaraksi sen SoC-listassa tulleen boundin, jotta vihollisen dispelliä kuluu edes jollain, tai tekisin siitä reilusti rullakuskin, tiputtamalla sen yhteen leveliin rullilla.
Beastmasterilta taas ottaisin bloodarmorin hiiteen ja ottaisin tilalle sen 2+ saven antavan armourin. Parempi, että sillä on menevä save jo alkuunsa, koska muuten taisteluun pääseminen nuolikuurosta hengissä voi tuottaa ongelmia.
Mitä joukkoihin tulee, ottaisin suorilla warruilta ja darkridereilta liput pois, sillä fast cavalrylla ja tuon kokoisella ampujayksiköllä ne ovat lähinnä ilmaisia pisteitä vastustajalle. Exeiltäkin lippu saisi lähteä, sillä kymmenen haltian kokoinen yksikkö noinkin heikolla savella, kuin noilla ei tee muuta, kuin kuolee pois, jos joutuu hyökätyksi. Lipun tilalle ottaisin kaksi exeä lisää, jolloin niitä voisi pelata flankkaavana yksikkönä kahdessa kuuden rivissä.
Koska noble liittynee kylmiöihin, ottaisin sinne mukaan vielä champan, jotta sankarisi ei joudu kamikaze-challengen uhriksi, kun yksikkö hyökkää. Taikalippu näille voisi olla kiva.
Hydra on toki tyylivalinta, mutta kaksi boltteriakin menisivät, sillä lista kaipaa kyllä ampumista, vaan meneehän se näinkin.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
- Mahtipakarat
Valitettavasti näin ei saa tehdä koska armour of darknessissa lukee että "This armour includes a shield..." ja beastmasterille ei saa kilpeä niin se on sama juttu kun bösbin kanssa se ei siis saa ottaa sitä.Gilaelin kirjoitti:Beastmasterilta taas ottaisin bloodarmorin hiiteen ja ottaisin tilalle sen 2+ saven antavan armourin. Parempi, että sillä on menevä save jo alkuunsa, koska muuten taisteluun pääseminen nuolikuurosta hengissä voi tuottaa ongelmia.
Itse olen käyttänyt sellaista noblea jolla on cold one, Heavy armour, Sea Dragon cloak ja Halberd (ja välillä, Tähän listaan suosittelisin Seal of ghrond.)
se kestää hyvin, tappelee riittävän hyvin ja ei maksa paljoa. (ja juurikin cold one knighteissä sitä juoksutetaan.)
Sorceressissta sen verran että se on ensinnäkin laiton. Kun kahta Arcane itemiä ei saa olla samalla hahmolla. (lukuun ottamatta tietysti rullia yms.)
Siitä joko se rulla kuski, tai sitten pitäisin sillä sen darkstar cloakin ja ottaisin yhden dispell scrollin. (Täytyy vaan olla vastassa aika heppoinen magia puolustus että saa jotain läpi.) Mutta näin tämä edes yrittää tehdä jotain.
Beastmasterille jättäisin nämä varusteet mitä sillä nyt on mutta lisäisin vielä sea dragon cloakin. Itse olen käyttänyt samaa yhdistelmää mutta huonolla menestyksellä mutta mielestäni paras mahdollinen varustus tälle.
Joo dark elf warrioreilta ja dark ridereiltä lippu suosiolla pois musicianit voit jättää olen sen hyväksi omissa peleissäni huomannut.
Cold one charrioteista minulla ei ole koke musta mutta ajattelin niitä pareissa juoksuttaa. Niin ja osta +2pts. niille keihäät sillä closeen sillä kumminkin mennään.
Cold one knighteille suosittelen joko banner of murderia (lähes varma charge) tai War Banneria (aina tehokas).
Executionerit ovat aika pieni yksikkö, että siitä joko isompi tai sitten ainakin lippu pois.
Hydra on kiva. mutta nykyään suosin kahta reaper bolt throweria ensi rareiksi niin säästyy monelta vaivalta.
"Eagles may soar high but weasels don't get sucked into jet engines"
-Lord Borak The Despoiler.
-Lord Borak The Despoiler.
Sanotaan kaikista jottain.
Noble on hyvä, menee nihtien kanssa, iskee hyvin ja omaa hyvän saven.
Sorceress on tosiaan laiton, itse jättäisin darkstar cloakin kotiin ja jättäisin black staffin.
Vaihtaisin Beastmasterin bösbiin cold onella ja ottaisin tälle lancen ja heavyn ja pistäisin cold oneille boostaamaan yksikköä huippuunsa. Samalla jäisi pisteitä jolla paisutella executionereja.
Warruilta lippu pois ja ottaisin itse ehkä muusikonkin, mutta pidä jos haluat.
Dark Ridereilt lippu pois.
Kärrylle keihäät.
Nihdeille Dread Knight ja Banner of Murder.
Executionerit 20 kokosiksi, jos vain sallii.
War hydra kahdesi boltteriksi.
Siinä vinkkiä minun makuuni.
Noble on hyvä, menee nihtien kanssa, iskee hyvin ja omaa hyvän saven.
Sorceress on tosiaan laiton, itse jättäisin darkstar cloakin kotiin ja jättäisin black staffin.
Vaihtaisin Beastmasterin bösbiin cold onella ja ottaisin tälle lancen ja heavyn ja pistäisin cold oneille boostaamaan yksikköä huippuunsa. Samalla jäisi pisteitä jolla paisutella executionereja.
Warruilta lippu pois ja ottaisin itse ehkä muusikonkin, mutta pidä jos haluat.
Dark Ridereilt lippu pois.
Kärrylle keihäät.
Nihdeille Dread Knight ja Banner of Murder.
Executionerit 20 kokosiksi, jos vain sallii.
War hydra kahdesi boltteriksi.
Siinä vinkkiä minun makuuni.
Mitä zeroke-intiaani tekee, kun hänellä on kivi kengässä? No ottaa sen pois!
Sorceress ei ole ainoa asia mikä tuossa listassa on laiton. Sillä alle kahden tonnin pelissä heroja saa olla sen kolme kappaletta. Ja beastmaster manticoreineen vie kaksi paikkaa. Eli nyt siellä on yksi characteri liikaa.
- Half-breed
Hyviä ideoita on tullut (Mahtipakarat, Gilaelin), joten en ala niitä puimimaan enää, mutta parista huonosta ideasta varoitan. Ensin älä lisää COK määrää enää yhtään. Isossa yksikössä ne ovat turhan epäluotettava ilmestys (Kaikki munat yhdessä korissa Stubidyllä, ei hyvä.) Toiseksi Exejen buustimisen kanssa on vähän niin ja näin, sillä eliittijalkaväki ei toimi fabassa kuin tukemisroolissa yleensä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.