Hyvä, jos riittää toiseen niistä...Cacodemoni kirjoitti: Opintotuella eläessä ei rahat riitä kumpaankin.
Toisaalta, viina/päihteet ei ole harrastus vaan elämäntapa, huono sellainen. Yksi minun naispuolinen kollegani irvaili kerran minun harrastustani ja huomautteli rahan tuhlauksesta, että eikö sitä voisi laittaa järkevämpiinkin kohteisiin. Muuan toinen naispuolinen kollegani huomautti sille sitten, että eikös sillä mene yhtä paljon rahaa aerobic-kuukausikortteihin...
Kaikki harrastukset (lukemista lukuun ottamatta, Niinistö ei ole vielä saanut kirjastoja maksullisiksi) vaativat rahaa, jotkut enemmän, jotkut vähemmän. Eivät figutkaan kallein mahdollinen harrastus ole, eli sen sijaan, että vetoaisitte päihteettömyyteen (joka on sinänsä hyvin kannatettavaa), vedotkaa siihen, että voisitte harrastaa jotain kalliimpaa ja vaarallisempaakin lajia, esim. jääkiekkoa tai golfia.
Tietysti monet vanhemmat haluaisivat lastensa liikkuvan enemmän ulkona - ei sekään varmaan pahaa tekisi - mutta luulisin ainakin, että tärkeintä niille on kuitenkin se, että omalla pikku kullannupulla on jotain kehittävää tekemistä. Myönteistä on myös se, että tämä harrastus yhdistää hyvin erilaisia ihmisiä - kaveripiiriini kuuluu nykyään paljon sellaisia ihmisiä, joiden kanssa en muuten varmasti olisi koskaan tullut juttuun (ehkä osin siksi, että ne ovat noin 10 vuotta minua nuorempia...).