Ledit predatorissa
Ledit predatorissa
Tässä tulosta tältä keväältä. Kyseessä tavallinen kaaospredikka pienillä virittelyillä... Maalipinta on mitä on mutta eipä sillä minulle merkitystä ole, pääasiahan on valaistus. Jos on kysyttävää tästä tai elektroniikka-hammereista yleensäkin, kysykää pois. Onkos kukaan muu täällä koskaan väsällyt tällaista? Kuvat muitten ledi-viritelmistä kiinnostaisi.
Kytkennältään tämä on yksinkertainen, kaksi erillistä virtapiiriä, toinen ajovaloille, toinen tykeille. Valonlähteinä 3mm Superkirkkaat Kingbright-ledit. Kytkimet tankin pohjassa. Patterit tungettu takaluukun kautta sisälle ja tuo etulevy on irrotettavissa huoltotöitä varten.
Kamera ja/tai pimeä huone laittoivat värit aika hassuiksi, mutta eiköhän niistä näe riittävästi...
Kytkennältään tämä on yksinkertainen, kaksi erillistä virtapiiriä, toinen ajovaloille, toinen tykeille. Valonlähteinä 3mm Superkirkkaat Kingbright-ledit. Kytkimet tankin pohjassa. Patterit tungettu takaluukun kautta sisälle ja tuo etulevy on irrotettavissa huoltotöitä varten.
Kamera ja/tai pimeä huone laittoivat värit aika hassuiksi, mutta eiköhän niistä näe riittävästi...
- Liitteet
-
- Sponsonien valoissa oli virittelyä, ahtaaseen häkkyrään piti sulloa ledi ja sitten sen piti vielä kyetä liikkumana vapaasti ylös ja alas.
- PredatorSponson.jpg (28.34 KiB) Katsottu 2424 kertaa
-
- Tornin Lascien valot näkyy aika heikosti, mutta hämärässä riittävästi.
- PredatorTurret.jpg (39.68 KiB) Katsottu 2424 kertaa
-
- Kuva edestä ajovalot päällä.
- PredatorDriveLights.jpg (40.87 KiB) Katsottu 2416 kertaa
Waaagh!
Armeijassa 7.7.2008 - 3.7.2009.
Re: Ledit predatorissa
Tämä on aivan loistava idea! Vois itse kokeilla samaa jossain vaiheessa.
http://metallica-foorumi.com/index.php
Kaikki vähänkin raskaammasta musiikista kiinnostuneet tekemään käyttäjää ja keskustelemaan.
Kaikki vähänkin raskaammasta musiikista kiinnostuneet tekemään käyttäjää ja keskustelemaan.
ihan hienolta näyttää, tosin tuosta tulee aika paljon möhkäleen tekemä tankki valoilla. mutta ei noita silti kovin usein vastaan tule.
edit: vai oliko se jonkun muun kuin möhkäleen tekemä. heikko muistikuva on
edit2: anteeksi siis möhkelö ei möhkäle
Viimeksi muokannut hirttopuu, Ma 02.07.2007 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ja mitäs tähän kirjoittaisi
Maalauksesta en sano mitään, koska kuva on pimeä ja hiukan epäselvä. Toi valo on tosi hieno, en oo ikinä ennen nähny semmost. Mihin sä piilotiti patterit?
...örkkien ihon väri johtuu fotosynteesistä.
Jakezuku
Jakezuku
No löytyihän sieltä se oikea nimi ois kiva osata tehä tollasia ledejä.nkv kirjoitti:ihan hienolta näyttää, tosin tuosta tulee aika paljon möhkäleen tekemä tankki valoilla. mutta ei noita silti kovin usein vastaan tule.
"yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen"
-
colonelshaffe
panehan vielä laaser valot tykkeihin.
Ihan näyttävä, etsin linkkejä erääseen necron-armeijaan netistä, ja tällaisia löytyi
http://starshipmodeler.com/other/jw_mono.htm
http://www.librarium-online.com/forums/ ... ht-up.html
http://z11.invisionfree.com/Work_In_Pro ... =2280&st=0
ja tietysti sitä kyseistä etsimääni linkkiä en sitten löytänytkään... no tossa kuitenkin jonkin verran. Muistaakseni WIP:in kautta se löytyi
http://starshipmodeler.com/other/jw_mono.htm
http://www.librarium-online.com/forums/ ... ht-up.html
http://z11.invisionfree.com/Work_In_Pro ... =2280&st=0
ja tietysti sitä kyseistä etsimääni linkkiä en sitten löytänytkään... no tossa kuitenkin jonkin verran. Muistaakseni WIP:in kautta se löytyi
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Oikein kiva että muutkin tekevät virityksiä valoilla. Tuo voittaa omat predani valaistujen aseiden ansiosta
. Tuosta on hyvä lähteä kehittämään parempia asennuksia pienempiin malleihin, kuten mopoihin tai jopa yksittäisiin jalkaväkimiehiin. saalistajani. sekä motskarini
Omasta mielestäni siniset ledit lassoissa olisivat olleet komiammat, mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Mahtoi myös olla hankala asentaa sivusponsonien valot, kun nuo ihanat juotoshuurut tunkevat naamalle ja kädet eivät koskaan riitä pitämään kaikkia osia paikallaan.
Maalaus näkynee olevan melkoisen kaksiväristä, joskin ylimmästä kuvasta näkee vähän linjauksia. Ledivaloja laittaessa kannattaa ottaa eXtreme reunustukset ja kontrastit käyttöön, tai muutoin tankki on pelkkien valojen varassa arvosteltaessa.
(itse ainakin tein niin mitättömän maalaustason predatoriin, että sama olisiko ollut vain pohjamaaleissa)
taitavat lediviritykset olla nousevassa suosiossa. Kunhan leditutoriaalini tulee julki, niin jokos joka kolmannella on valoja armeijassaan.
Ollaanko kavereita? Kun sotussahan on tämä ystävät osio, niin pakko testata.
Ja olisi mukava vaihdella ajatuksia elektroniikasta figuureihin.
höh, en ole enää sotun ainut tunnettu lediguru.
Omasta mielestäni siniset ledit lassoissa olisivat olleet komiammat, mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Mahtoi myös olla hankala asentaa sivusponsonien valot, kun nuo ihanat juotoshuurut tunkevat naamalle ja kädet eivät koskaan riitä pitämään kaikkia osia paikallaan.
Maalaus näkynee olevan melkoisen kaksiväristä, joskin ylimmästä kuvasta näkee vähän linjauksia. Ledivaloja laittaessa kannattaa ottaa eXtreme reunustukset ja kontrastit käyttöön, tai muutoin tankki on pelkkien valojen varassa arvosteltaessa.
(itse ainakin tein niin mitättömän maalaustason predatoriin, että sama olisiko ollut vain pohjamaaleissa)
taitavat lediviritykset olla nousevassa suosiossa. Kunhan leditutoriaalini tulee julki, niin jokos joka kolmannella on valoja armeijassaan.
Ollaanko kavereita? Kun sotussahan on tämä ystävät osio, niin pakko testata.
höh, en ole enää sotun ainut tunnettu lediguru.
kyllä me silti aina muistamme sinut ensimmäisenä sotussa valojen kanssa
Ekassa viestissä jo kerroin missä ne on. Takaluukun kautta rusikoitu sinne sisälle, mahtuivat ku leikkeli ne penkin kaltaset systemeit pois seinistä.Ax kirjoitti:Mihin sä piilotiti patterit?
Kyllähän seuraavaan projektiin vois sellaset laitellakkin. Jos vaa löytyis vähän tehoa syövät pienet laser-moduulit missä olisi tehoa paperin sytyttämiseen tuleen. Niillä vois sulatella hieman vastustajan hirviöitä...colonelshaffe kirjoitti:panehan vielä laaser valot tykkeihin.
Mielenkiintonen toi Monoliitti, siellä tosin on sisällä aika paljon enemmän tilaa kuin Rhino-pohjasissa tankeissa. Muut kuvat olikin jo ennestään tuttuja. Tähänkin Predikkaan oisin voinut käyttää pieniä pintaliitosledejä, olivat vain turhankin heikkotehosia. Jalkaväkeen ne sopii hyvin, 1x1,2mm ledi on helpompi viritellä kypärään taikka aseeseen. Saa nähdä mitä kivaa seuraavaksi keksin. Defiler taikka joku örkkiviritys olisi hyvä kohde. Jalkaväen puolelta kohteita saattaisi olla Rubric-termokset.
Hienojahan nuokin ovat. Mihin tuossa mopossa on ledin kytkin laitettu, vai palaako se jatkuvasti?Möhkelö kirjoitti:Oikein kiva että muutkin tekevät virityksiä valoilla. Tuo voittaa omat predani valaistujen aseiden ansiosta. Tuosta on hyvä lähteä kehittämään parempia asennuksia pienempiin malleihin, kuten mopoihin tai jopa yksittäisiin jalkaväkimiehiin. saalistajani. sekä motskarini
Noissa ledeissä on vähän sinertävyyttä. Täysin siniset ultra-kirkkaat olisivat tosin olleet ominaisuuksiltaan hankalia, kynnysjännitteenä kirkkaimmissa jopa 4V ja jotain kuumenemista kuulemma. Sponsoneissa hankalinta oli tilan puute, juotosteline piti tavarat paikoillaa yli odotusten ja omalla kokemuksellakin osansa tuossa. Käytän lyijytöntä tinaa ni huurut ei sekota päätä, ja pahimpiinkin huuruihin on jo vuosien aikana totuttu. Sponsonien kasaamisessa auttaisi myös se, että juottaisi kaiken kiinni toisiinsa, ja vasta ihan lopussa liimais kuumaliimalla ledin kiinni piippuun.Möhkelö kirjoitti:Omasta mielestäni siniset ledit lassoissa olisivat olleet komiammat, mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Mahtoi myös olla hankala asentaa sivusponsonien valot, kun nuo ihanat juotoshuurut tunkevat naamalle ja kädet eivät koskaan riitä pitämään kaikkia osia paikallaan.
Maalauksen tavoitteet oli pitkälti sitä että saa sinisen jämät käytettyä ja kuhan ei muovi paista. Samalla linjalla maalailen kaiken paitsi maastot ja johtajat. Tuo leditutoriaali kuullostaa hyvältä, jos tarviit jotain apua sen kanssa ni autan mielelläni. Jos valoja alkaa näkymään joka kolmannessa armeijassa, ni sitten alkaa kisa siitä kellä on kovimmat äänipiirit, kirkkaimmat valot, paras radio-ohjaus ratkaisu ja eniten tietokone ohjattuja tankkeja... Ollaan vaan kavereita, harvoin tapaan toisia elektroniikka harrastajia.
Waaagh!
http://www.wickedlasers.com/Doktor kirjoitti:Kyllähän seuraavaan projektiin vois sellaset laitellakkin. Jos vaa löytyis vähän tehoa syövät pienet laser-moduulit missä olisi tehoa paperin sytyttämiseen tuleen. Niillä vois sulatella hieman vastustajan hirviöitä...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Kytkin on takarenkaan alla olevassa hiekkakyhmyssä ja patteri eturenkaan alapuolella alustaan rakennettuna. Patterin vaihto tulee olemaan niin mahdoton tehtävä, että saan purkaa puoli modellia mikäli haluan tehdä sen.Doktor kirjoitti:Mihin tuossa mopossa on ledin kytkin laitettu, vai palaako se jatkuvasti?
Onpas kalliita nuo laserit. 1699$ sinisestä 300mW laserista on aika hurjaa. Mutta kyllä sillä kävisi muutakin kui figut pehmenisi, sulaisivat ihan kunnolla...
Nyt vasta huomasin että kytkimen olinpaikka mainitaankin tuon mopon topicissa, kerrankin luin itse huolimattomasti.
Tässä olisi kuvaa Predatorin kytkimien piuhotuksista. Niistä näkee ainakin millaisia koloja jouduin porailemaan runkoon saadakseni homman toimimaan, ja että miten kolmannen kytkimen sijoitus lopulta poikkesi suunnitelmasta (sen siis piti tulla tuohon kohtaan mihin olen töhertänyt tuon neliön). Tällaisiin isompiin projekteihin kannattaa jättää huoltoluukut, eli muutama osa jätetään liimaamatta kinni jotta pääsee myöhemmin säätämään laitteistoa. Lisäksi muille LED-tankeista haaveileville annan vinkin: Suunnitelkaa huolella mitä teette, piirtäkää koneella tai paperilla millintarkat suunnitelmat, ja tehkää varasuunnitelmat. Ja varautukaa myös siihen että jos kolvi lipsahtaa, pitää lämmön vaikutuksesta vääntyneitä osia oikaista, jotta ne saa kohdilleen. Heti ekaksi ei myöskään kannata rakentaa mitään mahdikasta, aloittakaa Rhinojen ajovaloista tai Russin aseista.
Nyt vasta huomasin että kytkimen olinpaikka mainitaankin tuon mopon topicissa, kerrankin luin itse huolimattomasti.
Tässä olisi kuvaa Predatorin kytkimien piuhotuksista. Niistä näkee ainakin millaisia koloja jouduin porailemaan runkoon saadakseni homman toimimaan, ja että miten kolmannen kytkimen sijoitus lopulta poikkesi suunnitelmasta (sen siis piti tulla tuohon kohtaan mihin olen töhertänyt tuon neliön). Tällaisiin isompiin projekteihin kannattaa jättää huoltoluukut, eli muutama osa jätetään liimaamatta kinni jotta pääsee myöhemmin säätämään laitteistoa. Lisäksi muille LED-tankeista haaveileville annan vinkin: Suunnitelkaa huolella mitä teette, piirtäkää koneella tai paperilla millintarkat suunnitelmat, ja tehkää varasuunnitelmat. Ja varautukaa myös siihen että jos kolvi lipsahtaa, pitää lämmön vaikutuksesta vääntyneitä osia oikaista, jotta ne saa kohdilleen. Heti ekaksi ei myöskään kannata rakentaa mitään mahdikasta, aloittakaa Rhinojen ajovaloista tai Russin aseista.
- Liitteet
-
- Vasemman puoleisella kytkimellä valitaan ammutaanko tornilla vai sponsoneilla, keskimmäisellä ohjataan ajovaloja, ja oikeanpuoleinen "tulittaa".
- PredatorWires.jpg (66.08 KiB) Katsottu 1551 kertaa
Waaagh!
nättiä työtä, ja tuo realistisuutta tankkiin. Tuommoinen olisi mukava olla hyllyllä, ja välillä voisi näyttää vieraille, että "Tällasen oon kasaillu.." Tottakai kelpaa myös pelipöydälle. Ainoa, mikä ihmetyttää, on nuo ledivalot tuossa tankin piipussa? Eikös sillä kuuluisi ampua, eikä näyttää valoa?
Mukana Sotavasaran foorumeilla jo kymmenen vuoden ajan.
voi kuvata sitä laseria.
Onko muuten muuta kuin punaista laseria olemassa
Onko muuten muuta kuin punaista laseria olemassa
venäläinen paita kirjoitti: VODKA: connecting people
Laser on valoa, tästä syystä ledit sopivat oikein mainiosti Lasceihin. Johonkin konetuliaseisiin pitäisikin sitten väsäillä vilkkuledit että näyttää realistiselta.
Pikaisella tutkimuksella ja loogisella ajattelulla selvisi että vaikka kaupalliset laser-vehkeet ovat joko punaisia, sinisiä tai vihreitä, on laserilla aivan samat värit kuin valolla ylipäätään. Eli mitä tahansa näkyvien punaisten sävyistä infra-punaan ja UV:hen. Ja mitä lasereihin figuissa tulee, niin löysinpäs kustannustehokkaan tavan saada käsiinsä laser-diodeja joilla syttyy vähän ajan päästä paperi tuleen. Teoriassa ainakin, käytännössä en ole vielä kokeillut...
Pikaisella tutkimuksella ja loogisella ajattelulla selvisi että vaikka kaupalliset laser-vehkeet ovat joko punaisia, sinisiä tai vihreitä, on laserilla aivan samat värit kuin valolla ylipäätään. Eli mitä tahansa näkyvien punaisten sävyistä infra-punaan ja UV:hen. Ja mitä lasereihin figuissa tulee, niin löysinpäs kustannustehokkaan tavan saada käsiinsä laser-diodeja joilla syttyy vähän ajan päästä paperi tuleen. Teoriassa ainakin, käytännössä en ole vielä kokeillut...
Viimeksi muokannut Doktor, To 05.07.2007 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Waaagh!
ainakin viholliset pysyvät poissa lascannon tulen alta. predatorilla on vapaa kulku kun ketään ei ole tiellä
Hienolta näyttää, mutta olisin halukas tietämään että mistä noita ledejä saa, kun itse olen suunitellut tekeväni Chaos Defilerille silmät ledeillä.
Mutta muuten kyllä todella hieno idea.
Mutta muuten kyllä todella hieno idea.
Ledejä saa melkein mistä tahansa nykyisin, on valittavana eri värejä, eri kirkkauksia, ja kaikki halvalla. Jos kotipaikkakunnalta löytyy elektroniikkaliike kysy sieltä. Joskus olen nähnyt ledejä myynnissä tavan Robbareissakin. Netistäkin löytyy, kokeile vaikkapa Bebekiä. Ylipäätään googlea käyttämällä löytää yhden jos toisenkin verkkokaupan.
Muista hankkia myös pieni kytkin, painonappi käy kanssa, mutta silloin ledit palaa vain kun nappia painetaan. Toinen asia mikä pitää muistaa on ledien etuvastus, jos sen unohtaa, ledit kärähtää ensisekunneilla. Ledien etuvastuksen arvot on helppo laskea, monimutkaisemmissa kytkennöissä kannattaa kysyä apua joltakulta harrastajalta. Ledin etuvastus lasketaan seuraavasti: Pariston antama jännite miinus ledin kynnysjännite, tämä jaetaan sitten 0,02:lla.
Eli (U-Uled)/0,02A=Etuvastuksen R.
Ledien kynnysjännitteen näkee yleensä niiden pussista tai sitten se ilmoitetaan verkkokaupasta josta ne tilaa. Paristojen jännitteet lukee pakkauksissa. Jos epäilet omia laskujasi, kysy alan ihmisiltä, vaikkapa siis minulta.
Muista hankkia myös pieni kytkin, painonappi käy kanssa, mutta silloin ledit palaa vain kun nappia painetaan. Toinen asia mikä pitää muistaa on ledien etuvastus, jos sen unohtaa, ledit kärähtää ensisekunneilla. Ledien etuvastuksen arvot on helppo laskea, monimutkaisemmissa kytkennöissä kannattaa kysyä apua joltakulta harrastajalta. Ledin etuvastus lasketaan seuraavasti: Pariston antama jännite miinus ledin kynnysjännite, tämä jaetaan sitten 0,02:lla.
Eli (U-Uled)/0,02A=Etuvastuksen R.
Ledien kynnysjännitteen näkee yleensä niiden pussista tai sitten se ilmoitetaan verkkokaupasta josta ne tilaa. Paristojen jännitteet lukee pakkauksissa. Jos epäilet omia laskujasi, kysy alan ihmisiltä, vaikkapa siis minulta.
Waaagh!
Kyllähän tuota itse olen taun devilfishin alle kyhännyt ledit. Siinä pari kuvaa pimeässä.
http://i9.photobucket.com/albums/a60/Xe ... 91a1ce.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a60/Xe ... 593a61.jpg
Minä en ainakaan mitään kytkimiä ruennut säätämään. Ostin vain kotelon johon saa 9v pariston ja liitin siihen 2kpl sinisä ledejä piuhoilla(piti liittää 3, mutta se yksi+varaledi kärähti kokeiiluissa
). Eli yksinkertaisesti, patteri kiinni ledit syttyy. Kun ottaa patterin pois niin ledit sammuu. Laitoin patterin tuonne devilfishin matkustamoon, tuohan on tietenkin vähän hankalampaa esim juuri tuon defilerin kanssa, kun siinä sitä patteria on aika vaikea irroittaa jos sen laittaa sinne sisälle, niin tarvitaan kytkin.
http://i9.photobucket.com/albums/a60/Xe ... 91a1ce.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a60/Xe ... 593a61.jpg
Joo no voihan sen noinkin laskea, mutta ne perusledit kestää maximissaan sen 4.5V virran, jolloin se palaa kyllä jo aika kirkkaana. yksi sormiparisto per ledi on ihan hyvä.Doktor kirjoitti: Muista hankkia myös pieni kytkin, painonappi käy kanssa, mutta silloin ledit palaa vain kun nappia painetaan. Toinen asia mikä pitää muistaa on ledien etuvastus, jos sen unohtaa, ledit kärähtää ensisekunneilla. Ledien etuvastuksen arvot on helppo laskea, monimutkaisemmissa kytkennöissä kannattaa kysyä apua joltakulta harrastajalta. Ledin etuvastus lasketaan seuraavasti: Pariston antama jännite miinus ledin kynnysjännite, tämä jaetaan sitten 0,02:lla.
Minä en ainakaan mitään kytkimiä ruennut säätämään. Ostin vain kotelon johon saa 9v pariston ja liitin siihen 2kpl sinisä ledejä piuhoilla(piti liittää 3, mutta se yksi+varaledi kärähti kokeiiluissa