"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Apua perussääntöihin aloittelijoille

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
miQ

Re: Sääntöavustusta

Viesti Kirjoittaja miQ »

No en minä tiedä kyllähän ne sillä "ratsastaa" ne haradit. Ja kun tähän en suoraa vastausta sääntökirjasta saanut (pikaisella lukemisella).
miQ

Viesti Kirjoittaja miQ »

Tarvitseeko Grey companyn erikoissäännössä (Lotr) olla jokaista 4 ranger of arnoria vastaan olla Ranger of North tai Dunedain? Itse olen pelannut säännöillä joilla ei tarvitse olla.
Sauron

Viesti Kirjoittaja Sauron »

Eikös siinä sanota melko suoraan että tarvitsee? Mikä pointti on kysymyksellä, jonka vastaus lukee suoraan säännössä?
miQ

Viesti Kirjoittaja miQ »

Juu lukeehan se siinä. Ajattelin vain varmistaa.
Viimeksi muokannut miQ, La 21.07.2007 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Snafu

Viesti Kirjoittaja Snafu »

Garothin turnaussääntöpohjassa lukee, että LoME:ssa esitettyjen listojen lisäksi sallittuja joukkoja ovat myös king of the dead, sekä army of the dead. Kysymys kuuluukin. Keiden kanssa nämä saavat liittoutua, vai onko niillä mitään rajoituksia? Ajattelin nimittäin tehdä listan, joka on Gray Companyn ja Army of the deadin liittouma.

Edit: Jaa, löysinkin ne LoME:sta. Jos ne lukevat siellä, niin miksi niistä on maininta turnaussääntöpohjassa?
Opinions are like assholes: everyone has one and they usually stink.
Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

Tuli tässä mieleen, että kun Osgiliathin veteraanit hyötyvät Boromirin ja/tai Faramirin läheisyydestä, mutta jos Boromirilla on vielä lippu niin nouseeko veteraanien F +3:n verran?
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
123456

Viesti Kirjoittaja 123456 »

Tuli tässä mieleen, että (mainio tapa aloittaa viesti) mitä näissä
Clash of Piquiets
Storm the camp
Take and hold
To kill a king
Meeting engagement
Domination
Reconnoitre
Ill met by moon light

skenuissa pitää tehä? Vai kertokaa ees missä noi lukee.
Me kääpiöt olemme lyhyillä matkoilla petoja mutta pitkillä matkoilla surkimuksia!

gimli paremmaks!!!
banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo »

Nuo kaikki löytyvät Lomesta.
Makor

Peruskysymys "back away" säännöstä

Viesti Kirjoittaja Makor »

Tässä aloitten tätä Lotr:n pelailua ja ensimmäisissä peleissä on tullut vastaan muutamia epäselviä kohtia.

Jos keihäsmies supporttaa matsia, niin sääntöjen mukaan hän ei kuitenkaan ole osa tuota matsia. Jos hänen puolensa häviää ja joutuu perääntymään, niin koskeeko perääntyminen kuitenkin myös keihäsmiestä?

sama kuvilla :)

X=örkki keihäällä
Y=örkki kilvellä ja miekalla
Z=kääpiö kilvellä ja kirveellä

XYZ

tilanteessa siis Z voittaa matsin. Y peräytyy 2cm, täytyykö myös X:n peärytyä? ja jos ei, niin ilmeisesti Y joutuu peräytymään sivulle/takaviistoon koska omien modelien läpi ei voi liikkua.

Tähän on varmaan jokin todella simppeli vastaus, mutta en sellaista kyllä sääntökirjasta mistään löytänyt. Mietinkin, että jos keihäsmies ei peräännyt on tuo supporttaaminen usein aika riskiä hommaa trappiin joutumisen kannalta.

Pitkä selostus ja kysymys tod näk helposta asiasta. Muuten säännöt ovat kyllä melkoisen sujuvat ja nautittavat.

Marko
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Kenenkään muun kuin taistelussa mukana olleiden ei ole pakko perääntyä, mutta käyttämällä sääntöä "Giving way..." (ei ole sääntökirjaa käsillä) voivat perääntyjien tiellä olevat modelit perääntyä myös, antaen tilaa taistelun hävinneelle, jottei tämä ota tuplawoundeja (trapped).

Tässä tapauksessa keihäsmiehen kannattaa antaa tilaa taistelussa olleelle ja perääntyä myös itse.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Makor

Viesti Kirjoittaja Makor »

Kiitoksia Tomille. löytyihän tuo sääntökin vastauksesi jälkeen, oli vaan otsiko "making way for trapped fighters" alla. Etsin sitä vaan väärästä kohdasta
QQ3

Viesti Kirjoittaja QQ3 »

Kysyn nyt täältä kun en tiedä mihin tämä olisi tullut. Mistää löytää haradin serpent guardin ja serpent riderien säännöt?
Snafu

QQ3 kirjoitti:Kysyn nyt täältä kun en tiedä mihin tämä olisi tullut. Mistää löytää haradin serpent guardin ja serpent riderien säännöt?
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 27&t=51055
Tuolta löydät ne jatkossa kaikki ukot, sekä lisäosan jossa ne ovat ilmestyneet/ilmestyvät.

http://uk.games-workshop.com/legionsofm ... ference/1/
Ja tuolta löytää statit, LoME:sta pistehinnat niille...

PS. noita figuja ei ole vielä julkaistu...
QQ3

Viesti Kirjoittaja QQ3 »

Vrasku kirjoitti:PS. noita figuja ei ole vielä julkaistu...
Kyllä minä sen tiedän. Onneksi ei tarvitse enään kauan odottaa.
Valtard

Viesti Kirjoittaja Valtard »

Tälläinen ongelma tuli eilen pelaillessa: Gandalf ampuu Sorcerous Blastin hiisiwarruun, joka lentää Barrow-Wightia päin. Barrow-Wight ottaisi woundin jos noppaluvuksi tulisi 6, Gandalf heittää 5. Voiko Gandalf käyttää mahtia tämän tappamiseen? Perjaatteessahan Gandalf ei itse satuta haamua, vaan se hiisi joka lentää sitä päin ja sääntis sanoo että Hero voi käyttää Mahtia modelin tappamiseen jota hän itse satuttaa.
miQ

Viesti Kirjoittaja miQ »

Minun mielestä ei saa käyttää mahtia. En ole varma, mutta kyllä se logiisemmalta tuntuu jos ei saa käyttää mahtia.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Kyllä minun mielestäni saa käyttää mahtia. Barrow Wightin haavoitusheitto on kuitenkin edelleen osa Gandalfin taian vaikutusta.

Samalla tavallahan voisi inttää, ettei Legolas saisi käyttää ampuessa mahtia, koska eihän Legolas sitä kohdetta satuta, vaan se nuoli ;).

-Roope
Snafu

Fängi kirjoitti:Kyllä minun mielestäni saa käyttää mahtia. Barrow Wightin haavoitusheitto on kuitenkin edelleen osa Gandalfin taian vaikutusta.

Samalla tavallahan voisi inttää, ettei Legolas saisi käyttää ampuessa mahtia, koska eihän Legolas sitä kohdetta satuta, vaan se nuoli ;).

-Roope
Kylläpä herralla on kummallinen logiikka. Minusta mahtia ei saa käyttää, koska taika kohdistuu lentävään aijään, eikä niihin, joihin tämä kyseinen äijä osuu. Nuolilla ammuttaessa nuoli kohdistuu kohteeseen. Että näin...
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Vrasku kirjoitti:
Fängi kirjoitti:Kyllä minun mielestäni saa käyttää mahtia. Barrow Wightin haavoitusheitto on kuitenkin edelleen osa Gandalfin taian vaikutusta.

-Roope
Kylläpä herralla on kummallinen logiikka. Minusta mahtia ei saa käyttää, koska taika kohdistuu lentävään aijään, eikä niihin, joihin tämä kyseinen äijä osuu. Nuolilla ammuttaessa nuoli kohdistuu kohteeseen. Että näin...
Joo en ole ihan varma tuosta, kun ei ole Sorcerous Blastin sanamuotoa tässä edessä (siksi sanoinkin, että 'minun mielestäni'). Kyllä mitä Garothin kanssa pelattiin, niin annoin käyttää mahtia noihin heittoihin ja oli Tommi ihan samaa mieltä.

-Roope
miQ

Viesti Kirjoittaja miQ »

Mielestäni siihen gobboon mikä lentää (strena hit 5) saisi käyttää mahtia, mutta sitten nämä goblinin jälki tuhot (strena 3) ei saisi käyttää mahtia. Itse olen pelannut näillä säännöillä.

Saako black dartin woundauksessa käyttää mahtia? Ja jos tämän kyseisen loitsun laittaa heron heppaan niin voiko sitä resistoida? Jos on kyky resistance of magig niin voiko tätä hyöndyntää heppaan/poniin?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Säännöt”