Tarkoituksenani olisi demotella kavereille, kuinka hienoo ja mahtavaa warmachinen peluu oikeastaan on.
Ukkojen tehoista kun en aloittelijana tiedä, niin ajattelin kysellä apua kahden listan tasapainottamiseen niin, että niillä olisi kiva mättää toisiaan tasaväkisissä meiningeissä.
Ensin lista johon ei ole vaihtoehtoja, kun ei ole ukkoja/sopivia proxyja siihen
Oma näkemykseni on, että 500p on vähän liikaa demotteluun. Erilaisia ilkeitä erikoissääntöjä ja niiden yhdistelmiä mahtuu sekaan niin paljon, että aloittelijalla menee korttien tavaamiseen kaikki aika, eikä pelaaminen tunnu sitten kovin sujuvalta tai vauhdikkaalta.
Hyvä keskitie löytyisi lähinnä 350p peleistä, jolloin mukaan mahtuu vähän kaikkea, mutta mikään ei vielä ala kunnolla kasautua suuremmaksi kokonaisuudeksi. Ihan ummikon kanssa pitäytyisin Mangled Metal matseissa, kenties yhdellä soololla höystettynä. Miniatyyripeleihin jo muuta kautta tutustuneiden kanssa olisi sitten helppoa heittää mukaan jo vähän jalkaväkeäkin.
Demottelussa open fist warjackit ovat mukavia, koska ne tuovat power attackien muodossa mukaan asioita, joita on kiva tehdä, mutta joita ei monissa muissa sääntösysteemeissä voi tehdä. Perus jalkaväki toimii, mutta mitään kovin hankalakäyttöistä yksikköä en peliin toisi. Tällä tarkoitan nyt vaikkapa doomreavereita, jotka lyövät lujaa mutta kuolevat helposti. Ongelma on siinä, että jos demotaja pelaa niillä, saa aloittelija helposti päähänsä, mutta jos aloittelija pelaa nillä, ne luultavasti vain kuolevat nolosti. Ja semmoisesta ei taas rakenneta kaikille mieluisaa pelikokemusta.
Lisäksi näkisin, että demojengeissä on syytä olla tyyliä ja luonnetta, sekä ainahan on kiva, jos mukaan on rakennettu joku tehokas combo, jonka oivaltaminen kuitenkin on riittävän helppoa. Mikäpäs sen parempaa, kuin se että peliin tutustuja keksii itse jonkun yhdistelmän, jolla tasapainoa voi heilauttaa tuntuvasti. Tätähän voi omien modelien puolihuolimattomalla sijoittelulla edesauttaa. Tosissaan pelatessa kun tietenkin jonkun peruscombon vastustajalle salliminen usein on aidosti hölmöä.
Tältä pohjalta siis näkisin, että demo jengejä kannattaa rakentaa. Parin 350p pelin jälkeen toki voi helposti jatkaa sinne 500p luokkaankin, mutta sittenhän voi antaa vastustajan jo itse koostaa armeijaa mieleisekseen olemassa olevien nappien perusteella.
Hienoja neuvoja, mutta kun en itsekkään ole kovin kokenut warmachine pelaaja niin niiden toteuttaminen (mitkä kombot?) on vähän hankalampaa.
Demotusuhreilla on kyllä yli 10 vuoden GW-kokemusta ja haluasin hetimiten esitellä ihan pelin kaikki puolet eli yritän lisätä kaikkia yksikkötyyppejä peliin.
Khadorille en oikein pienempää listaa saakkaan. 3 ukkoa vastaan 4 ukkoa demopelit eivät anna minun mielestäni totuudenmukaista kuvaa itse pelistä. Widowmakerit näyttävät hyviltä ja kiusaavat vastapuolen jalkaväkeä sopivan ilkeästi.
VS
Cygnar:
Commander Coleman Stryker 64p
Lancer 76p
Ironclad 103p
Gun Mage Captain Adept 32p
6 stormblades 84p ( strykeri taisi olla entisiä stormbladeja eli sopisivat teemallisesti yhteen.) Vaihtoehtoisesti trenchereitä?
359p
Tosiaan en ole hirveästi pelannut peliä, niin osaisiko kukaan sanoa silmämääräisesti onko toinen osapuoli altavastaajana keskinäisessä matsissa vai onko osapuolet suurinpiirtein yhtä vahvoja?
Mut joo. Khadorilista on aika tönkkö sinäänsä, kun Sorcsha tykkää pitää focukset itsellään. Joko peli menee niin, että Khadorin jakit makailet maassa Maanjäristyksestä ja Sorchsa piilottelee takana tai Sorscha lähtee riehumaan ja jakit jäävät auttamattomasti jälkeen. Cygnar voittaa monipuolisuudessa joten veikkaisin, että se on aika vahvoilla, mutta Sorscha on aina Sorscha niin puntit luulisi olevan aika tasan.
adhuin kirjoitti:Hienoja neuvoja, mutta kun en itsekkään ole kovin kokenut warmachine pelaaja niin niiden toteuttaminen (mitkä kombot?) on vähän hankalampaa.
Eli comboilla tarkoitin lähinnä erikoiskykyjen ketjuttamista vastustajan pään menoksi. Vaikkapa niin että tuupataan captain adeptilla jaakko lähelle wastustajan casteria, juoksutetaan lancer siihen nurkille, ja vetäistään earthquake jaakkoon, joka sitten kaataa sivussa sen casterinkin maahan. Näin nyt suht yksinkertaisena esimerkkinä, jonka vaikkapa tuolta stryker listalta voisi hyvinkin kentällä nähdä.
Ihan järkviä listoja nuo näyttäisivät olevan. Molemmilla on puolensa. Sorcha on aika vihattu tyttö ollut aina, joten sen käyttäminen demotusmielessä jatkuvasti saattaa poikia turhautumisia. En tosin tiedä tosin onko elämä siltä osin helpottanut tässä Remixin jälkeen, kun Sorchan featti tiputettiin samalle suunnalle muiden feattien kanssa. Voi siis toimia ihan hyvinkin nykyään.
Sen Haley + Trencherit -yhdistelmän voisi ainakin jättää parista ensimmäisestä demosta pois.
Niin, ja siis kyllä Stryker on entinen Stormblade. Se on ehtinyt olla monessa mukana ollakseen vielä melko nuori jolppi.
Khadorin ongelma battlegroup-listoilla on tosiaan se, että ne jaakot on vastustajan helppo pitää kurissa (disrupt, earthquake, jne.), ja Sorscha tuppaa yleensä vetämään homman kotiin yksikseen. Sorscha on muutenkin vähän tylsä yhden tempun ihme verrattuna muihin Khadorin 'castereihin (tätähän Vladimir hauskaa kyllä kritisoikin Escalationin fluffissa).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Itse asiassa Sorchan nerffaus ei vaikuta BG-peleissä juuri hittoakaan, mitä nyt 'casteri on toki helppo pitää suojassa 'jackin takana. Tosin saa olla aika kiinni tai kaikki jaakot vierekkäin estämässä losin vetämistä. 12" liikkuessaan on hankala suojautua muutamalla jaakolla.
Itse kyllä olen erimieltä kapteenin kanssa Sorsasta ja Vladista. Sorsalla on yksi kova temppu, eikä sekään aina toimi. Sorsa ei välttämättä saa kurmotettua jäätynyttä 'casteria hengiltä edes. Kun taasen Vladimir, joka vähän aikaan heittelee Signs & portensia, juoksuttaa jaskat, tulee itse perästä ja pieksee kaiken.
Battle groupit ovat täydellisiä pelin demotukseen, sitä ei todellakaan kannata lähteä koittamaan edes sitä 500 pisteen demotusta, se on ihan liian monimutkaista. Kaiken lisäksi bg-boksit ovat jo hyvin tasapainoisia valmiiksi, ettei sen kanssa tarvitse vaivata päätään pahemmin. Sekä jalkaväkeä paremmin varmaan gw-pelaajia ihastuttaa jaakkojen kattava arsenaali erilaisia power attackeja.
Itse muistan omasta ensimmäisestä pelistäni parhaiten sen, kun Juggernautti nappasi Revengeriä kilpikädestä kiinni, tirvaisi kirveellä päähän ja myöhemmin viskaisi hajoitetun jaskan kuin rikkinäisen nuken pois tieltään.
Thelacan kirjoitti:Itse kyllä olen erimieltä kapteenin kanssa Sorsasta ja Vladista. Sorsalla on yksi kova temppu, eikä sekään aina toimi. Sorsa ei välttämättä saa kurmotettua jäätynyttä 'casteria hengiltä edes. Kun taasen Vladimir, joka vähän aikaan heittelee Signs & portensia, juoksuttaa jaskat, tulee itse perästä ja pieksee kaiken.
Eli olet itse asiassa samaa mieltä kanssani, mutta luit vain ajatukseni väärin. Pointtini ei ollutkaan, että Sorscha olisi jotenkin kova, vaan se, että sillä ei ole kuin yksi (epävarma) jekku arsenaalissaan. Vladimir, Irusk ja Mummo ovat loistavan monipuolisia 'castereita, joilta löytyy lääke joka hätään. Jopa Butcher toimii melko hyvin tuki-casterin roolissa upkeep spelleineen, kun taas Sorscha ei osaa hirveästi omia joukkoja jelppiä. Sumupilvi on vähän tyhjä arpa, ja Tempest ja Freezing grip imaisevat käytännössä vuoron kaiken focuksen. Boundless ja Wind rush ovat ne pätevimmät loitsut, ja kumpikin käytännössä tekee juuri sitä Sorschan juttua - nopeutta. Tylsä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.