mitä aloittelijan pitäisi ostaa

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
ethreal

mitä aloittelijan pitäisi ostaa

Viesti Kirjoittaja ethreal »

Mitä mun pitäis ostaa kun olis intoo ja rahaa alotaa kerää tauta??
ThiefGarrett kirjoitti: Muuten ihan hieno Eldari vaikka en noista ufoämmistä perustakkaan, sinne vaan powerfistin ja hellan väliin keittään perunoita.
meny

Re: mitä aloittelijan pitäisi ostaa

Viesti Kirjoittaja meny »

(siirtoa odotellessa)
codex TAU, huolehtia että sääntökirja on itellä tai kaverilla. Näiden jälkeen voi varmaankin ostaa paketillisen firewarruja.
venäläinen paita kirjoitti: VODKA: connecting people
ethreal

mitä mielt ootte ku yks kaveri väittää et mun pitäis ostaa megaforce mut jotenki must olis kivempaa rakentaa oma armeija??
ThiefGarrett kirjoitti: Muuten ihan hieno Eldari vaikka en noista ufoämmistä perustakkaan, sinne vaan powerfistin ja hellan väliin keittään perunoita.
helke

Viesti Kirjoittaja helke »

ethreal kirjoitti:mitä mielt ootte ku yks kaveri väittää et mun pitäis ostaa megaforce mut jotenki must olis kivempaa rakentaa oma armeija??
No pääseehän siitä megaforcestakin vielä tekemään omaa armeijaa.
Death to the false Emperor!
ethreal

Niin no joo ,mut ku rahaa ei oo ku 180e
ethreal

Eikä lisää oo tulos vähään aikaan!!
Harryboy

Viesti Kirjoittaja Harryboy »

katoppa tota osta ja myyntipalstaa,jos haluut rahaa säästää. siellä on kyllä lähes uuden veroisia taukkejakin myynnissä puoleen hintaan.
47.3% tilastoista on lonkalta heitettyjä
Jamo

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Jaahans. Että taukkeja alotella. No laitetaas tähän vaikka pienimuotoinen ostoslista hinnoilla ja linkeillä PKP:hen.

Sääntökirja jos kaverilta ei löydy. Hinta: 50 euroa.
Taun Codex on pakko-ostos jota ilman et pysty rakentamaan armeijaasi. Hinta: 20 euroa.
Tau Battle Force sisältää hyvän määrän figuja rodun aloittamiseen. Hinta: 80 euroa.
Ja sitten muutama purkki maalia oman maun mukaan. Ja tietenkin parikolme pensseliä, esim. Fine detail brush ja Standard brush

Kannattaa myös harkita tuota Tank Brushia

Näillä pääseekin jo alkuun, mutta kannattaa miettiä tarkkaan, haluaako laittaa kaikki rahat menemään kerralla, jos harrastus ei kiinnosta. Siinä tapauksessa kannattaa aloittaa varovaisesti, niin kuin minäkin, eli ostat vain maalit koodeksin ja paketin Firewarruja, ja lähdet siitä sitten kasvattaan armeijaa oman innostuksen tahtiin.

Tervetuloa 40K:n maailmaan.
...
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Varmaankin juuri harrastuksen aloittaneelle megaforce ei ole se paras vaihtoehto. Kannattaa ostaa vähän kerrallaan, jotta osaa hillitä itsensä maalaamisen kanssa. Jos on paljon maalaamattomia yksiköitä hyllyllä odottelemassa, tulee yleensä hutiloitua pikamaalatessa, myöhemmin se vain potuttaa kun olisi voinut paremminkin sutia. Mutta jos itsehillintä riittää, niin varmasti ihan vain battleforce on hyvä aloitusboksi.

Jos itse aloittaisin harrastuksen uudestaan, ja taulla, olisi listani todennäköisesti tämä:

Codex: Tau Empire, 20e
Tau fire warriors squad, 30e
Tau XV25 Stealth Armour, 20e
Tau Crisis Battlesuit Commander, 20e
Pensseleitä about 10 e arvosta.
Maaleja 10 kpl, eli 25 e (Tuossa listasin jotain päävärejä, mutta jos sinulla on jo väriteema tiedossa, ja tiedät että et jotain tarvitse, niin älä ota sitä. Myös GW:n sivuilla on värit tavalliselle Tau-teemalle.)
-Chaos Black
-Skull White
-Ultramarines Blue
-Blood Red
-Bad Moon Yellow
-Snot Green
-Boltgun Metal
-Shining Gold
-Bestial Brown
-Dwarf Flesh

Coreista ym. ei varmasti tarvitse harrastuksen alkupuolella vielä miettiä, hanki lisää joukkoja kun siltä tuntuu. Noilla pääsee jo harrastuksen makuun, Stealthit tuovat mukavasti ilmettä firewarrioreiden sekaan. Harkitse myös krootteja!

Edit: Jahas, joku ehti ensin. :D
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
O'snobba

Viesti Kirjoittaja O'snobba »

Sekä tietenkin liimaa.
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Antti_94 kirjoitti:Sekä tietenkin liimaa.
...jota sitäkin tarvitaan kolmea eri tyyppiä:

- Muoviliima (yllättäen) muovisten osien toisiinsa liimaamiseen. Ei sovellu liimaamiseen jos jompikumpi liimattavista pinnoista on jotain muuta materiaalia kuin muovia.

- Pikaliima (syanoakrylaatti) metalliosien liimaamiseen.

- PVA-liima (esim. erikeeper) hiekan/flokin liimaamiseen nappien alustoihin.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Galeios

Itse suosittelisin metalliliimaksi Loctite Super Glue -nimistä tavaraa. Liimaa tajuttoman nopeasti ja ei maksa liikaa. Peruskokoinen purkki on pari euroa. Sormet tökötti kyllä liimaa helposti yhteen, joten pikkulapsille sitä ei kannata antaa.

Mutta jos fire warrioreita/stealtheja lähdet kokoamaan, et metalliliimaa vielä tarvitse.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Galeios kirjoitti:Itse suosittelisin metalliliimaksi Loctite Super Glue -nimistä tavaraa. Liimaa tajuttoman nopeasti ja ei maksa liikaa. Peruskokoinen purkki on pari euroa. Sormet tökötti kyllä liimaa helposti yhteen, joten pikkulapsille sitä ei kannata antaa.

Mutta jos fire warrioreita/stealtheja lähdet kokoamaan, et metalliliimaa vielä tarvitse.
Vaihtoehtoisesti kaiken voi liimata pikaliimalla. Se nyt ei ole se optimiratkaisu muoviukkoihin, mutta aivan toimiva kuitenkin. Pikaliima pätee käytännössä kaikkeen, muoviliima on käyttötarkoitukseltaan rajallisempi.

Hiekan ja muun sirotteen liimaaminen alustaan on toki kätevintä tehdä vedellä ohennetulla Eri Keeperillä, mutta eikös tätä maanmainiota tuotetta löydy muutenkin joka taloudesta? (Ei kannata olla liian brändiuskollinen - se GW:n PVA glue on tasan samaa tavaraa eri purkissa, mutta litrahinnaltaan kymmenkertaista.)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
jeik

Viesti Kirjoittaja jeik »

Sitten vielä pohjamaali spray (yleisimmät musta, valkoinen tahi harmaa) maali tarttuu paremmin, parantaa maalausjälkeä ja mielestäni helpottaa maalaamistakin. GW:n omaa kamaa olen ainakin itse käyttänyt ilman ongelmia, mutta muitakin vaihtoehtoja on, joista en kuitenkaan osaa kertoa, ehkä joku muu jatkaa tätä.

Muuten samaa kuin muiden kanssa codex, sääntökirja, firewarrioreja ja perus maalit mieltymyksen mukaan.

-J
That until there no longer
First class and second class citizens of any nation
Until the colour of a man's skin
Is of no more significance than the colour of his eyes -
Me say war.
tau fani

Viesti Kirjoittaja tau fani »

No mä ainakin aloitin battleforcella Taut. Mnni semmoset 110euroo (battleforce, maaleja codex ja liimaa).

TERVETULOA TAISTELEMAAN PAREMMAN HYVÄN PUOLESTA
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Viila on se figuharrastajan paras ystävä. Aivan pieni viila, jolla saa valujäljet viilattua pois. Tämä tahtoo unohtua jostain syystä kaikissa foorumin välinelistoissa. Viila on yhtä tärkeä tarvike, kuin siveltimet ja maalit.
Luumumehu on soturien juomaa
Shireh

Viesti Kirjoittaja Shireh »

Huru-ukko kirjoitti:Viila on se figuharrastajan paras ystävä. Aivan pieni viila, jolla saa valujäljet viilattua pois. Tämä tahtoo unohtua jostain syystä kaikissa foorumin välinelistoissa. Viila on yhtä tärkeä tarvike, kuin siveltimet ja maalit.
Pieniin yksityiskohtiin olen tykännyt käyttää kynsiviilaa joka jopa toimii. Hinta pyörii 1 eurosta 2,5:n euroon.
Spetulhu

Viesti Kirjoittaja Spetulhu »

Totta, pieni viila tai pari on hyvä olla. Ja harrastustoiminta on helpompaa jos ukot saa irti muovista rikkomatta mitään, joten pari eri kokoista pikku veistä olisi pop. Itse käytän noita harrastusveitsiä joista katkaisee pikku osan terää pois kun pää menee tylsäksi tai muuten rikki.

Kannattaa hakea jostain muualta kuin GWn hyllyltä, esimerkiksi paikallisesta me-myydään-kaikkea sekatavararomuhallista.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.

-Vanha sananlasku IG:ssä
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Shireh kirjoitti:Pieniin yksityiskohtiin olen tykännyt käyttää kynsiviilaa joka jopa toimii. Hinta pyörii 1 eurosta 2,5:n euroon.
Kynsiviilat ovat yleensä melko leveät, jolloin sitä ei millään saa mahtumaan johonkin pienempään koloon. Itse ostin pien'viilapaketin Biltemasta eikä sekään maksanut maltaita.
Galeios

Umm, itse olen käytellyt vain uskollista veistäni, joka mahtuu kohtuullisesti joka koloon ja jolla voi jopa irroittaa osat spruesta. Kaikkeen GW:n romuun ei kannata haksahtaa, koskahan alkavat myydä virallisia maalinsekoituspuikkoja ja figunkäsittelyhansikkaita?

Green Stuffin käsittelyyn tarkoitetut sculpting toolitkin saattavat olla ihan kivoja, mutta kotioloista kaivelemalla saat vastaavat kamppeet helposti. Itselläni on edelleen käytössä lojaali miniveitseni, hammastikkuja ja neula.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”