no mulla ois merccejä kyl, tosin casterina gorten ja jackit rhulicceja. sit on tietty 10 steelheadia, alexia, pari bokuria, gorman ja H6J. Teriksellä tais olla kans maggen merccejäHävettää myöntää, mutta omat nappini ovat edelleen samassa jamassa kuin vuosi sitten, mitä nyt kokoelma on vähän kasvanut. Vähän olen yrittänyt ryhdistäytyä, mutta ellei pian tapahdu Ihme +5, omaa Magnusta en paikalle kehtaa tuoda. Lisäksi viimevuotinen minien ja kirjojen kaikkialle raahaaminen kävi voimille, joten siinä lisä(teko)syytä matkustaa paikalle kevyesti.
RopeCon Warmachine/Hordes (loppuhöpinät)
-
hotsauceteddy
Re: RopeCon Warmachine/Hordes
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Pistähän mutkin siihen listaan...
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Heh, sen verta kaoottinen minä ainakin olen, etten oikein jaksa organisoida mitään turhan tiukkarajaisesti. Homman idea on pelata hauskoja pelejä, ei nipottaa säännöistä. Eli ajatus olisi, että jokainen pelaaja kykenee vastustajan kanssa katsomaan pelin alussa millainen matsi on kyseessä, ja pelaamaan sen mukaan. Mutta luultavasti olen vain liian vanha ja väsynyt ottamaan pikku-ukko turnauksen säännöt kovin vakavasti.-Emppu- kirjoitti:Terve vaan täältä turusta päin.
Mielelläni tulisin Ropeconiin pelaamaan hordesia ja masiinaa turnausmuodossa, mutta tämän tredin perusteella homma näyttää vähän epävarmalta. En yritä pilkata ketään, mutta lukemani perusteella järjestäjilläkään ei tunnu olevan hirveän selvää kuvaa siitä mitä turnauksessa tulee tapahtumaan. Ymmärrän jos olette tottuneet selvittämään asiat huutoäänestyksellä Suomen pienissä pelaajapiireissä ja ymmärrän myös että turnaus on maksuton, mutta näin "ulkopuolisena" arvostaisin selkeää turnaussääntöpakettia. Katkelmat kuten; "Aikataulu on vielä aavistuksen avoin" ja "Oletamme että useimmat kykenevät päättelemään..." luovat minulle kuvan tapahtumasta, jossa tulee tapahtumaan suuria väärinkäsityksiä ja usein.
Tarkoitukseni ei ole vähätellä organisointikykyjänne vaan lähinnä kuvailla tilannetta omasta perspektiivistäni. Ropeconiin tulen joka tapauksessa ja trolli-armeija lähtee mukaan joten paikan päällä nähdään.
-Mikko Kulmala
Kumminkin se "selkeä" sääntöpaketti toki vielä ennen kuun vaihdetta nakataan näkösälle, kunhan nyt vielä kuulostellaan tuntemuksia. Tehdään niitä tyrannimaisia päätöksiä sitten kun on pakko. Nyt on vielä minusta viisainta antaa mennä demokratian puolella suht vapaasti, kun koko aktiivinen pelaajakunta on noin 20 henkeä... Mutta ollaan me vähän edellisestä ropeconista opittu, Aasimar jopa yrittää ihan oikeasti soveltaa opittuja asioita käytäntöönkin. Viimeksihän sääntöpaketti viskattiin viime metreillä suoraan romukoppaan, kun neljän pelipöydän sijaan saimmekin tarvitut seitsemän.
Homman idea siis toistaiseksi on esittää perusteltuja näkemyksiä siihen, mitä kannattaisi muuttaa. Eipä sillä, semmoisenhan juuri annoitkin, koskien kaoottista järjestelyä. Huonona puolena en uskalla luvata mitään tiukasti organisoitua turneeta tälläkään kertaa, hyvänä puolena kaikki ovat tainneet viihtyä ihan mukavasti noissa parissa edellisessä, joiden sääntöpolitiikasta olen vastannut. Aikataulut sun muu ihan oikeasti oleellinen kuitenkin pidetään melkolailla tarkasti tälläkin kertaa, kunhan ne ensin lyödään lukkoon.
juurikin näin, eli Fang & Claw taisi olla Hordesin nimitys vastaavalle hommalle. Meillä tosin siis poiketaan tästä sallimalla yksi oman factionin soolo aikalailla yleisesti. Näin siis oli tarkoitus mennä tälläkin kertaa.Hammer kirjoitti:Olen juuri aloittanut Hordesin pelaamisen (1 peli vyön alla...), mutta pitäähän sitä tulla ottamaan lättyyn turnauksessakin!
Eli minä tulen jonkinlaisella Circle listalla mukaan.
Mitä se Mangler tarkoittaa? 350 pistettä, mutta ei jalkaväkeä? Vain Warlock ja Petoja?
Ja 500 pisteeseen mitä haluaa?
Kuunnellaan nyt vielä hetki mielipiteitä tämän osalta, äänestys antaisi viitteitä siitä että vain eniten vastaan olevat ovat toistaiseksi avanneet sanaisen arkkunsa, mutta niinhän se aina on. Luvataan nyt päätös tämän MM/moninpeli asian (ja oman aikatauluni rajoissa myös muiden sääntöjen) osalta ensi viikonloppuna, niin pääsette oikeasti listojanne suunnittelemaan. Pitäähän sitä muutama viikko antaa viimeistelyaikaa.
Muuten olisinkin varmaan ollut tulossa pelailemaan, mutta koska lauantaipäivä on ensisijaisesti varattu confrolle ja aikataulujen ollessa mitä ovat, niin jääpähän välistä... Kahtoo jos jaksaa roijata nappeja paikalle, niin voisi ehkä pelailla satunnaispelin tai pari sitten, vaan siihenkään nyt tuskin kannattaa luottaa...
Yrska
Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Piti äänestäessä valita tuo viimeinen vaihtoehto, koska se oli lähimpänä omaa kantaani: "Aivan sama mitkä säännöt, osallistunpa kuitenkin. SR 3.0 on paska kuten aikaisemmatkin viritelmät ja aina voi pelata yhden matsin Mangled Metalia, koska vaikka se olisikin tuskaa, niin ei se ainakaan kestä kauaa."
Pitää nyt kommentoida tätäkin, jotta tulee selville muidenkin kuin Terärattaan kanta. Aikaisemmatkin turnaukset, mm. Jyväskylän, on vedetty aika rennolla meiningillä ja ainakin tuolloin homma toimi vallanmainiosti. Pelit olivat sujuvia ja turhia kiistoja/väärinkäsityksiä syntyi harvoin. Ilmapiiri oli rennompi ja parempi, kuin monissa muissa turnauksissa, joissa olen käynyt. Pieni harrastajakunta auttaa asiaa, melkeinpä kaikki tuntevat toisensa.Teräratas kirjoitti:Heh, sen verta kaoottinen minä ainakin olen, etten oikein jaksa organisoida mitään turhan tiukkarajaisesti. Homman idea on pelata hauskoja pelejä, ei nipottaa säännöistä. Eli ajatus olisi, että jokainen pelaaja kykenee vastustajan kanssa katsomaan pelin alussa millainen matsi on kyseessä, ja pelaamaan sen mukaan. Mutta luultavasti olen vain liian vanha ja väsynyt ottamaan pikku-ukko turnauksen säännöt kovin vakavasti.-Emppu- kirjoitti:Terve vaan täältä turusta päin.
Mielelläni tulisin Ropeconiin pelaamaan hordesia ja masiinaa turnausmuodossa, mutta tämän tredin perusteella homma näyttää vähän epävarmalta. En yritä pilkata ketään, mutta lukemani perusteella järjestäjilläkään ei tunnu olevan hirveän selvää kuvaa siitä mitä turnauksessa tulee tapahtumaan. Ymmärrän jos olette tottuneet selvittämään asiat huutoäänestyksellä Suomen pienissä pelaajapiireissä ja ymmärrän myös että turnaus on maksuton, mutta näin "ulkopuolisena" arvostaisin selkeää turnaussääntöpakettia. Katkelmat kuten; "Aikataulu on vielä aavistuksen avoin" ja "Oletamme että useimmat kykenevät päättelemään..." luovat minulle kuvan tapahtumasta, jossa tulee tapahtumaan suuria väärinkäsityksiä ja usein.
Tarkoitukseni ei ole vähätellä organisointikykyjänne vaan lähinnä kuvailla tilannetta omasta perspektiivistäni. Ropeconiin tulen joka tapauksessa ja trolli-armeija lähtee mukaan joten paikan päällä nähdään.
-Mikko Kulmala
Kumminkin se "selkeä" sääntöpaketti toki vielä ennen kuun vaihdetta nakataan näkösälle, kunhan nyt vielä kuulostellaan tuntemuksia. Tehdään niitä tyrannimaisia päätöksiä sitten kun on pakko. Nyt on vielä minusta viisainta antaa mennä demokratian puolella suht vapaasti, kun koko aktiivinen pelaajakunta on noin 20 henkeä... Mutta ollaan me vähän edellisestä ropeconista opittu, Aasimar jopa yrittää ihan oikeasti soveltaa opittuja asioita käytäntöönkin. Viimeksihän sääntöpaketti viskattiin viime metreillä suoraan romukoppaan, kun neljän pelipöydän sijaan saimmekin tarvitut seitsemän.
Homman idea siis toistaiseksi on esittää perusteltuja näkemyksiä siihen, mitä kannattaisi muuttaa. Eipä sillä, semmoisenhan juuri annoitkin, koskien kaoottista järjestelyä. Huonona puolena en uskalla luvata mitään tiukasti organisoitua turneeta tälläkään kertaa, hyvänä puolena kaikki ovat tainneet viihtyä ihan mukavasti noissa parissa edellisessä, joiden sääntöpolitiikasta olen vastannut. Aikataulut sun muu ihan oikeasti oleellinen kuitenkin pidetään melkolailla tarkasti tälläkin kertaa, kunhan ne ensin lyödään lukkoon.
Jees, rento meininki on ainakin tähän mennessä wm / hordes -turneissa toiminut hienosti. Ymmärrän kyllä täysin että gw:n pelien turnauksissa vastaava ei toimi jo laajemman pelaajakunnan takia, mutta näissä piireissä on toiminut. Hauskaa on ollut ja aina on selkeä tuloslista saatu aikaiseksi ja voittaja löydetty ilman kummempia mutinoita. Tottakai aikataulu olisi kiva saada suunnilleen tarkaksi, mutta eiköhän sekin tuosta vielä tarkennu. Asenne on se että pelataan kovaa mutta reilusti.
Kiitoksia, pidän mielessä. Gortenista ei kyllä ole tippaakaan kokemusta, joten jos Magsin jostain saisin, olisin varsin kiitollinen.Lloyba kirjoitti:no mulla ois merccejä kyl, tosin casterina gorten ja jackit rhulicceja. sit on tietty 10 steelheadia, alexia, pari bokuria, gorman ja H6J. Teriksellä tais olla kans maggen merccejä
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Alanpa jo tässä kyselemään peikkoja lainaan. Rahatilanne ei näytä aivoiselta tällä hetkellä, joten jos jolla kulla olisi tuoda seuraavia lainaan, niin kiitos kaunis!
Hoardluk
Dire Troll/Bridge troll
Champions
Tarkoitus olisi pelata jommalla kummalla kokoon panolla:
Hoardluk
4 dire trolls
tai
Hoardluk
3 dire trolls
Champions
Itselläni on yksi bridge troll tällä hetkellä...
Hoardluk
Dire Troll/Bridge troll
Champions
Tarkoitus olisi pelata jommalla kummalla kokoon panolla:
Hoardluk
4 dire trolls
tai
Hoardluk
3 dire trolls
Champions
Itselläni on yksi bridge troll tällä hetkellä...
Warbands of Wastelands
Mulla olis yks Dire Trolli, koottuna ja maalattunakin jopa. Eli laittele yv:tä jos haluat että otan coniin matkaan.
Mielelläni kiinnostaisi tulla, nyt kun olen valaistunut ja kun kerran Fanatickin jäi välistä ystävän konfirmaation takia :S Eli Ropeconhan oli 10-12.8?? Jos näin on, niin minulla voisi olla vielä hyvin aikaa tilata, kasata ja maalata figut ja sitten opetella peli muutaman karvaan tappion kautta. Saas nähä mites käy.
Mangled Metal on siis lista, jossa on Caster, yksi soolo ja Jakkeleita?? Jos tulen niin minulle sopii ainakin vallan hyvin moinen.
Mutta katsotaan nyt kuinka onnistun. Jos saan jostain rahaa figuihin ja motivaatiota maalaukseen ja opetteluun, niin ehkä voin tulla. Tai siis tulen. Jos vain onnistuu.
Informoin kohta.
Mangled Metal on siis lista, jossa on Caster, yksi soolo ja Jakkeleita?? Jos tulen niin minulle sopii ainakin vallan hyvin moinen.
Mutta katsotaan nyt kuinka onnistun. Jos saan jostain rahaa figuihin ja motivaatiota maalaukseen ja opetteluun, niin ehkä voin tulla. Tai siis tulen. Jos vain onnistuu.
Informoin kohta.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Kiitos, yritetään loppuvuodesta uudestaan!Chukie kirjoitti: Pitää nyt kommentoida tätäkin, jotta tulee selville muidenkin kuin Terärattaan kanta. Aikaisemmatkin turnaukset, mm. Jyväskylän, on vedetty aika rennolla meiningillä ja ainakin tuolloin homma toimi vallanmainiosti. Pelit olivat sujuvia ja turhia kiistoja/väärinkäsityksiä syntyi harvoin. Ilmapiiri oli rennompi ja parempi, kuin monissa muissa turnauksissa, joissa olen käynyt. Pieni harrastajakunta auttaa asiaa, melkeinpä kaikki tuntevat toisensa.
Niin ja suurimman osan kauhuksi ja osan iloksi ilmoitan että saatan jopa minäkin päästä ropeconiin, nyt on enää 2 työvuoron pois säätäminen niin pääsen!
Jos Evo kopioni kerkiää juuri paikalle niin Legionalla tuossa, miten niiden proxsyttäminen?
tai sitten Coveni...
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Sääntöjä päivitetään illan kuluessa aloituspostiin.
No kunhan proxy on sellainen asiallisesti työstetty ja riittävän uskottava, niin kyllähän se käy. Eli limutölkki ei taaskaan käy korvikkeesta, mutta huolella valittu uskottavan näköinen figu käy.Tuska kirjoitti: Jos Evo kopioni kerkiää juuri paikalle niin Legionalla tuossa, miten niiden proxsyttäminen?
tai sitten Coveni...
Re: RopeCon Warmachine/Hordes (Säännöt päivitetty)
Eli siis mangled metallissa saa perus setin lisäksi olla yksi soolo tai unitti. Saako kyseinen unitti olla MM listassa pienempi kooltaan kuin täydessä listassa?
Paas miutkin mukaan meniiteillä.
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Lissee peikkojakaivattaisiin lainaan... Voip olla muutakin kuin tuossa listassa...
Warbands of Wastelands
Hyvä kysymys, ja vastaus on että saa olla pienempi. Ei kuitenkaan alle minimikokoinen tietenkään, ja pitää siis olla päälistan modeleista koottu, eli isompaa yksikköä ei saa. Ja kun joku varmaan kaivaa tästä sen jäljelle jääneen porsaanreijän esiin, niin selvyyden vuoksi yksikkö kootaan päälistan yhdestä yksiköstä, eli ei yhdistetä kahden päälistan yksikön modeleita samaan yksikköön.Ironman kirjoitti:Eli siis mangled metallissa saa perus setin lisäksi olla yksi soolo tai unitti. Saako kyseinen unitti olla MM listassa pienempi kooltaan kuin täydessä listassa?
Joudunkin perumaan osallistumiseni (Kerpele). En pääse tulemaan RopeConiin, kun on on töitä tuona viikonloppuna ja kaveritkin ovat tulossa kyläilemään toiselta puolen Suomea.
Minut taasen voit lisätä tapettavien listalle, joskin joltain tarvitsisin lainaan kuutta bane thrallia niin fluffikkaaseen listaani.
-Nilarakh
-Nilarakh
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri
Cynae-aeaelioe
Cynae-aeaelioe
Empä kyllä halua jäädä noin myöhään lauantaina coniin kuin tuo viimeinen ottelu kestää.
Voit poistaa minut listalta.
Voit poistaa minut listalta.
If knowledge can create problems, it is not through ignorance that we can solve them.
- Isaac Asimov
- Isaac Asimov