"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

metalliin maalaaminen

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
kersantti pippuri

metalliin maalaaminen

Viesti Kirjoittaja kersantti pippuri »

Onko metallisiin figuihin maalaaminen vaikeampaa kuin muovisiin ukkoihin?
Tom_Gore

Re: metalliin maalaaminen

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Ei, yleensä päinvastoin, sillä metallisissa figuureissa yksityiskohdat ovat selkeämpiä (terävämpiä) ja helpommin hahmotettavissa/poimittavissa. Maali tarttuu molempiin yhtä hyvin, sillä figuthan tietenkin pohjamaalataan spraymaalilla, eikös niin? :)
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Ainoa juttu mikä metallisten maalamisessa on erilaista on se, että kovassa kohtelussa metallisista saattaa lähteä maalia pois, joten maalausvaiheessa näitä on käsiteltävä varoen ja lopuksi nämä kannattaa vielä lakata.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
polly

Viesti Kirjoittaja polly »

Tom_Gore kirjoitti:figuthan tietenkin pohjamaalataan spraymaalilla, eikös niin? :)
Itse en ole tähänmennessä pohjamaalannut spray:lla. Tosin, jos on suurempia määriä figuureja
maalausta vailla, niin spray:lla se on järkevämpää/nopeampaa. :) Mieluummin pohjamaalaan pensselillä.

Makuasia
"Jesus is coming, look busy!"
Paladine

Viesti Kirjoittaja Paladine »

Mutta spraylla saa nopeammin parempaa jälkeä. Itse pidän enemmän metallisten maalauksesta juuri niiden terävempien yksityiskohtien takia, mutta kyllä muovisia on helpompi kuitenkin imo maalata.
Ammusvarasto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ammusvarasto »

Uudet Foundation maalit tarttuvat IMO paremmin metallifiguihin
War...it never changes. Fallout kolmosta odotellessa: Duck and cover!
master

Viesti Kirjoittaja master »

Itse inhoan metalli figuja,koska niitä joutuu viilailemaan niin paljon että osat sopivat yhteen ja että valuu jäljet saa pois.Lisäksi maali todella lähtee helpommin pois.
myyn dwarf armeijan.jos kiinnostaa niin katso myynti osiosta tai laita yv:tä
janat

Viesti Kirjoittaja janat »

Ei niihin metallisiin maalaaminen paljon vaikeampaa ole, usein enemmän yksityiskohtia, joten sen takia voi olla aloittelijalle vaikeaa.
warboss1 kirjoitti:Mutta spraylla saa nopeammin parempaa jälkeä.
Kyllä varmasti nopeammin, mutta paremmasta jäljestä en tiedä. Itse gessolla pohjamaalatessani tulee ainakin melko tasaisen oloista jälkeä, tosin en ole löytänyt sitä mustana. Mutta metallisista todellakin irtoaa maali helpommin.
Vesihiisi

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Tuota Gessoa olen itsekin ajatellut kokeilla, mutta kestääkö se kulumista paremmin, kuin muut vaihtoehdot?
Miau.
janat

Viesti Kirjoittaja janat »

Kyllä se gesso minulla on hyvin kestänyt, mutta näistä metallisista se kyllä irtoaa, jos vaikka kynnellä raapaisee. Sprayta en paljoa ole käyttänyt, joten en tiedä, kumpi kestää paremmin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”