White Dwarfin uusi suunta: huolestuttavaa?
-
Chaotic Dwarf
Näinhän siinä saattaapi käydä. Muistan että örkkien uudistuksen aikaan WD:n taistelu raportissa kerrottiin, että kyseistä taistelua ennen oli pelattu kaksi harjoitus- taistelua, joissa kääpiöt voittivat, mutta virallisessa taas örkit. Muuten toukokuun WD:n LotR- taistelusta sen verran että kyllä ne kääpiöitä vastassa oleet hiidetkin sai uudistuksia ja kaiken lisäksi taistelu meni historiallisesti täysin juonen mukaan.
Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
-Jeesus Nasaretilainen, Matt. 5:29-30
-Jeesus Nasaretilainen, Matt. 5:29-30
-
niblebitzer
- Chaosboyz Crew
30 vuoden kunniaksi oli lehteen mahdutettu pakollinen battle reportti, lotri hömppä ja copypastea marinestattilinea tulevasta codexista? Ainiin, ah niin pähee 30v "historiikki". Loput oli mainoksia, mainoksia ja vähän lisää mainoksia. Oli siellä jotain hienoakin. Kuva Talismanista ja päiväys, sekä masentava kuva Mighty Empiresistä, jossa se leimattiin Warhammer supplementiksi, ja sitä myötä rapisi toiveet irrallisista säännöistä. Joutunee leikkimään vanhoilla säännöillä.Nilarakh kirjoitti:Haa, kolmenkymmenen vuoden kunniaksi tuli juuri juhlainen WD. Mukava sisältöineen, hieman laadukkaampikin. Oli kivasti sääntöjuttuja ja nostalgiaa. Tätä lisää.
-Nilarakh
-Eikka
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.
http://lunatix.epixx.org/
http://lunatix.epixx.org/
Ollaanpa sitä negiksiä... perussääntönä:
1. Jos et pidä lehdestä älä lue sitä ja jätä muut lukijat rauhaan
2. Sinulla on oikeus mielipiteeseen mutta jätä se mielipiteeksi älä tuputa omaa mielipidettäsi muille
ja kansan viisaus "vaikeneminen on kultaa"
Olen lukenut WD:tä 90-luvun alusta lähtien ja kaapissa on sekä vanhoja, että uusia. Loppujen lopuksi sisältö on ihmeen pitkälle aivan sitä samaa edelleenkin erilaisella kuorrutuksella. Silloin tosin oli enemmän tuettuja pelisysteemeitä, joten vaihtelua oli sisällöllisesti enemmän. Myös mukana tulleet lisähärpäkkeet olivat yleisempiä. Tuli jopa joskus kokonaisia lautapelejä välissä.
Tosin millään tällaisella ei ainakaan minulle ole lisäarvoa ellei se ole jokin konkreettinen tavara jonka voin heti hyödyntää pelissä. Esim. Space Hulk laatta, hieno figu (ei mitään one posereita huoh) tms. Ennen vielä pelit perustuivat paljolti erilaisten korttien käyttöön jolloin oli helppo pistää näitä lehden väliin. Nyt on säännöt muuttuneet eikä kortteja juurikaan käytetä. Myös pelit joissa oli lauta joihin olisi voinut laattoja pistää extrana ovat poistuneet markkinoilta.
Vanhemmiten tuota lehteä muutenkin lukee erilaisella asenteella ja sen "taika" on hiipunut vuosien varrella. Olen täysin sitä mieltä, että suurelta osin tämä hiipuminen johtuu juuri siitä, että lehteä on nähnyt jo niin monta vuotta ja ikää on tullut. Eli lehti ei meitä vanhojapartoja enää "yllätä" päinvastoin olemm menettäneet selvästi koko ajan enemmän ja enemmän. Tämä johtuu pelien kehityssuuntien muutoksesta enemmän kuin siitä, että lehti olisi huonontunut.
Jos tuota uutta lehteä tutkailee objektiivisesti niin mielestäni se on ihan mukiinmenevä. Mukava, kun esitellään uusia figuja, annetaan esimerkki taisteluraportin muodossa kuinka ne toimivat käytännössä (sillä ei minulle ole merkitystä kuka voittaa... vaan sillä tiedolla mitä saan lukemalla sen raportin). Tulevien uutuuksien tarkastelu on aina mukavaa. Esim. vanhana Mighty Empires pelaajana tuo uusisysteemi on tervetullut. On tullut itse väsäiltyä vaikka mitä virityksiä siihen ja taitaa olla aika taas herätellä tuo peli henkiin.
Se mitä mielestäni on liikaa on mainokset. Niitä oli ennenkin mutta ei todellakaan samaa määrää vaan muutama sivu lopussa tms. MUTTA katsotaaka esim. Jenkkiläisiä sarjakuvia.. joka toinen sivu on mainos.. tai jotain urheilu, trendi tms. lehtiä. Sama kaava kaikissa. Ne ketkä ovat tottuneet Aku Ankkaan niin varmasti valittavat mainoksista.
Tilaa viemään ollaan nykyään käytetty jokaisen uuden regiment tms boxin koko sisällön selvittämistä aukeamalla tai kahdella. Mielestäni tämä ei ole tarpeellista ollenkaan. Se mitä olisi mukava nähdä olisi esimerkiksi tavan pelaajien figuja, konversioita jne. ja tosiaa joku advanced techniques maalausnurkka ja vaikka samassa myös aloittelijoille. Ei veisi paljon tilaa.
No mutta kaikkea ei voi saada. Mutta lähestulkoon kaikki erikoislehdet maksavat vähintään tuon verran, jos katsoo hintoja. Jos nyt kerran kuukaudessa laitan tuon 7e lehteen niin so what. 7 euroa ei ole mitään. Mutta kuitenkin, paljon on parannettavaa tuossa lehdessä ja aina on niitä jotka valittaisivat siitä, että juuri heidän tarpeensa ei tule tyydytetyksi sitä lukiessa. Täytyy kuitenkin katsoa asiaa myös siltä kantilta, että eikö olekin hyvä että harrastajile tällaista lehteä tehdään?
1. Jos et pidä lehdestä älä lue sitä ja jätä muut lukijat rauhaan
2. Sinulla on oikeus mielipiteeseen mutta jätä se mielipiteeksi älä tuputa omaa mielipidettäsi muille
ja kansan viisaus "vaikeneminen on kultaa"
Olen lukenut WD:tä 90-luvun alusta lähtien ja kaapissa on sekä vanhoja, että uusia. Loppujen lopuksi sisältö on ihmeen pitkälle aivan sitä samaa edelleenkin erilaisella kuorrutuksella. Silloin tosin oli enemmän tuettuja pelisysteemeitä, joten vaihtelua oli sisällöllisesti enemmän. Myös mukana tulleet lisähärpäkkeet olivat yleisempiä. Tuli jopa joskus kokonaisia lautapelejä välissä.
Tosin millään tällaisella ei ainakaan minulle ole lisäarvoa ellei se ole jokin konkreettinen tavara jonka voin heti hyödyntää pelissä. Esim. Space Hulk laatta, hieno figu (ei mitään one posereita huoh) tms. Ennen vielä pelit perustuivat paljolti erilaisten korttien käyttöön jolloin oli helppo pistää näitä lehden väliin. Nyt on säännöt muuttuneet eikä kortteja juurikaan käytetä. Myös pelit joissa oli lauta joihin olisi voinut laattoja pistää extrana ovat poistuneet markkinoilta.
Vanhemmiten tuota lehteä muutenkin lukee erilaisella asenteella ja sen "taika" on hiipunut vuosien varrella. Olen täysin sitä mieltä, että suurelta osin tämä hiipuminen johtuu juuri siitä, että lehteä on nähnyt jo niin monta vuotta ja ikää on tullut. Eli lehti ei meitä vanhojapartoja enää "yllätä" päinvastoin olemm menettäneet selvästi koko ajan enemmän ja enemmän. Tämä johtuu pelien kehityssuuntien muutoksesta enemmän kuin siitä, että lehti olisi huonontunut.
Jos tuota uutta lehteä tutkailee objektiivisesti niin mielestäni se on ihan mukiinmenevä. Mukava, kun esitellään uusia figuja, annetaan esimerkki taisteluraportin muodossa kuinka ne toimivat käytännössä (sillä ei minulle ole merkitystä kuka voittaa... vaan sillä tiedolla mitä saan lukemalla sen raportin). Tulevien uutuuksien tarkastelu on aina mukavaa. Esim. vanhana Mighty Empires pelaajana tuo uusisysteemi on tervetullut. On tullut itse väsäiltyä vaikka mitä virityksiä siihen ja taitaa olla aika taas herätellä tuo peli henkiin.
Se mitä mielestäni on liikaa on mainokset. Niitä oli ennenkin mutta ei todellakaan samaa määrää vaan muutama sivu lopussa tms. MUTTA katsotaaka esim. Jenkkiläisiä sarjakuvia.. joka toinen sivu on mainos.. tai jotain urheilu, trendi tms. lehtiä. Sama kaava kaikissa. Ne ketkä ovat tottuneet Aku Ankkaan niin varmasti valittavat mainoksista.
Tilaa viemään ollaan nykyään käytetty jokaisen uuden regiment tms boxin koko sisällön selvittämistä aukeamalla tai kahdella. Mielestäni tämä ei ole tarpeellista ollenkaan. Se mitä olisi mukava nähdä olisi esimerkiksi tavan pelaajien figuja, konversioita jne. ja tosiaa joku advanced techniques maalausnurkka ja vaikka samassa myös aloittelijoille. Ei veisi paljon tilaa.
No mutta kaikkea ei voi saada. Mutta lähestulkoon kaikki erikoislehdet maksavat vähintään tuon verran, jos katsoo hintoja. Jos nyt kerran kuukaudessa laitan tuon 7e lehteen niin so what. 7 euroa ei ole mitään. Mutta kuitenkin, paljon on parannettavaa tuossa lehdessä ja aina on niitä jotka valittaisivat siitä, että juuri heidän tarpeensa ei tule tyydytetyksi sitä lukiessa. Täytyy kuitenkin katsoa asiaa myös siltä kantilta, että eikö olekin hyvä että harrastajile tällaista lehteä tehdään?
Itse tilasin lehteä 5 vuotta ja kestotilaus loppui viime vuonna. Joudun olemaan erimieltä tuosta väitteestä, että lehti olisi menettänyt taikansa, kun sitä on nähnyt liikaa. Mielestäni en ole lehteä lukenut kovinkaan pitkään ja silti väitän lehden heikentyneen sisällöllisesti todella paljon ja nopeasti.Olen täysin sitä mieltä, että suurelta osin tämä hiipuminen johtuu juuri siitä, että lehteä on nähnyt jo niin monta vuotta ja ikää on tullut. Eli lehti ei meitä vanhojapartoja enää "yllätä" päinvastoin olemm menettäneet selvästi koko ajan enemmän ja enemmän. Tämä johtuu pelien kehityssuuntien muutoksesta enemmän kuin siitä, että lehti olisi huonontunut.
Aloittaessani pelaamaan FaBaa odotin innolla tilaisuutta päästä lukemaan WD:tä, jossa esiteltiin lehdentekijöiden omia kamppanijoita ja näytettiin heidän konvertoimia miniatyyrejä ja maastoja. Viimeisin tällainen kamppanija taisi olla Bugmanin panimon tuhoutuminen. Tämänkaltaiset artikkelit innoittivat minua kokeilemaan armeijoihin omaperäisempiä väriteemoja ja konversioita, vaikka olinkin aloittelija. Mukaan mahtui myös kaikkea muuta jännittävää satunnaishömppää, kuten WD tiimin raporetteja turnauksista. Itse pidin suunnattomasti artikkelista, missä selostettiin kahden WD tiimin jäsnen menestyksestä 1,5k pikku FaBa turneessa. Esimerkki artikkelit eivät ole edes vanhoja, molemmat taisivat ilmestyä 1-2 vuotta sitten.
Tämän tyyliset asiat kiinnostivat minua kun tilaukseni aloitin, eikä kiinnostuksen kohde ole vieläkään vaihtunut.Tämän kaltaisia asioita haluaisin lukea jatkossakin. Viimeisin lehti joka minulle tuli sisäli battle reportin Empire vastaan örkit. Järkytys oli kova kun rupesin sitä lukemaan. Armeijoita ei esitelty listoina, vaan kuvian. Listatkin olivat vähän sinnepäin.Tämä harmitti, mutta sen kyllä vielä kesti. Sitten alkoi itse matsi:
Jokaisesta vuorosta ei ollut kuvaa, jolloin lukija ei saa minkäänlaista kuvaa taistelusta, eikä siis pysty seuraamaan yksiköiden liikkeitä kunnolla. Mukana oli myös SLAUGHT' O METER, mitä se nyt sitten ikinä kuvasikaan. Tämä oli se, mikä sai minut lopettamaan WD tilauksen. Hirveät battle reportit ilman pelaajien omia armeijoita.
Ymmärän kyllä, että firman lehdessä on firman tuotteiden mainoksia. Mainokset eivät minua haitanneet, vaikka osa mainoksista olikin "ovelasti" naamioitu artikkeleiksi ( näinkin voit koota uudet muoviset kääpiöisi ja vieressä oli lista regiment boksin sisällöstä. Ennen olisi näytetty hassuja konversioita, kuten U.S.A:n gw sivuilla vielä nykyäänkin.) Lehti menetti osan sitä mitä se oli, kun siitä otettiin pois kaikki vastaavat hassut kamppanijat ja turnausraportit.
Voin rehellisesti väittää, että vain 5 vuotta vanhempi WD on selkeästi parempi kuin nykyinen vastaava. Nykyiset aloittelijat pitävät nykyistä läpyskää hyvänä, kun eivät ole koskaan päässeet vertailemaan vanhempia WD:itä, joissa oli mainosten välissä hassuja selostuksia veteraanien kaverikamppanijoista, joihin he huolella kokosivat miniatyyrit ja maastot, samalla selostaen miten sinäkin voit koota halvalla raunion kotonasi.
Tämä ei ole pelkästään minun mielipide, vaan minua nuoremmat/ vanhemmat pelaajat, joiden kanssa olen aktiivisesti tekemisissä ovat lehden tilasta samaa mieltä.
Re:
Totta, oli siinä korttipohjaisuudessa omat hauskuutensa!mv40k2 kirjoitti:Voi sitä riemua kun pääsi peleissä heittämään vastustajan eteen jonkun uuden, painotuoreen wargear cardin ja yllättämään täysin! Korvaamatonta.
Wanhat White Dwarfit ovat maailman parasta vessalukemista yhdessä Aku Ankan ja Soldier of Fortunen 1980-luvun numeroiden kanssamv40k2 kirjoitti:Ei siitä enää kunnon iltalukemiseksi ole. Tuntuu itselläni säilyvän enemminkin vessan lehtitelineessä satunnaisvilkuilua varten.
Mistä muuten johtuu, ettei WD:n kuvat innosta enää samallalailla kuin ennen? Sama juttu tuntuu koskevan muidenkin firmojen tuotteita ja mainoskuvia. Ehkä joku Kryomek on itselläni poikkeus, sillä kun on säilynyt sama ilme vuosikymmenestä toiseen.. Saman jutun huomasin aikoinaan kotimaisen Maguksen kanssa. Vanhojen Magusten figujutut (ja ne kuvat!) kolahti aivan eri tavalla kuin lehden loppuaikojen figujutut..
Re: White Dwarfin uusi suunta: huolestuttavaa?
Strategy Cardit oli kyllä mun lemppareita...mv40k2 Kirjoitti:
Voi sitä riemua kun pääsi peleissä heittämään vastustajan eteen jonkun uuden, painotuoreen wargear cardin ja yllättämään täysin! Korvaamatonta.
Totta, oli siinä korttipohjaisuudessa omat hauskuutensa!
Pelasin uusinta painosta vähän aikaa sitten yhen vanhan kaverin kanssa, joka ei ole juuri ollut tokan painoksen jälkeen 40k:ta pelannut. Juuri ennen deploymentia se heitti pettyneellä äänellä: "eiks muka tuu mitään korttei?"
Oli se kyl parasta, kun vastustaja sai hymysuin esim. Carnifexin tapettua, ja sitten siihen tilanteeseen vetästä Reinforcements-kortti peliin... tai Assassins-tehtävässä laittaa Look out sir! Arggh!-korttia juuri kun vastustaja kuvitteli niitanneesa bossin.
Menee nyt ohi topicin, mutta paras strategiakortti mitä olen nähnyt käytettävän Wh40k:n 2. laitoksen pelissä on kyllä "Look out - it's Elvis!" jolla sai valitun vihollisryhmän kääntymään samantien 180 astetta
(Ei kyllä tainnut olla mikään turnamentteihin soveltuva virallinen kortti..)
Mielipiteistähän voi kiistellä mutta minun mielestä WD:t huononivat kuolettavasti jo numeron 200 paikkeilla. Siitä eteenpäin sisältö näytti jotenkin laimennetulta. Osa syynä lienee Epic Space Marinesta siirtyminen Epic 40k:hon (joka floppasi, pahasti) ja 2. ed. 40k:sta 3. ed:iin. Battle reportit olivat aikoinaan mukavaa luettavaa. Mukana tulivat selkeät kartat mitä taistelussa tapahtui ja fluffia ei ollut mitenkään (muistaakseni) sekoitettu tapahtumiin. Pelaajat perustelivat toimintojaan ja kävivät ne selkeästi läpi. Lehden graafinen ulkoasu oli tylympi, mutta minusta mielyttävämpi. Se puoliamatöörimäisyys (pahimmillaan) vaikutti jotenkin uskottavammalta ja aidommalta(?). Mainoksia oli, 'eavy metal oli.
GW:tä jo vuodesta '94
Menee jälleen hieman ohi keskustelun aiheen, mutta voin omasta kokemuksestani sanoa että 1990-luvun Citadel Journalit olivat kyllä pelaajille suorastaan kullanarvoisia. Jos pelasi aktiivisesti turnamenteissä lehdestä ei ehkä ollut kovin paljoa iloa mutta muutoin se oli täyttä asiaa (mitä WD ei todellakaan enää ollut tuohon aikaan). Sääntöjä, kokonaisia armeijalistoja, oikeasti mielenkiintoisia konvertointijuttuja, kysymyksiä ja vastauksia ynnä muuta. Ei mainoksia isoin otsikoin, eikä muutakaan turhaa roskaa. Mikä oli kanssa huomattavaa lehden artikkeleissä oli se, että niiden avulla ei suinkaan pyritty saamaan ihmisiä ostamaan uusia figuureja vaan nimenomaan mahdollistamaan vanhojen figuurien käyttö peleissä. (En osaa yhtään sanoa missä tilassa CJ on tänäpäivänä tai ilmestyykö sitä enää.)
Itse lopetin WD:n lukemisen ja ostamisen joskus silloin kun 40K siirtyi kolmanteen laitokseen. Jo siinä vaiheessa kyseessä oli kyllä todella turhanpäiväinen lehti jonka ainoa "asiasisältö" oli uusien figuurien hypetys kissan kokoisin kirjaimin. Hyödyllisen asiasisällön painopiste oli jo aiemmin siirtynyt internettiin sekä sellaisiin lehtiin kuten CJ ja Armorcastin Inquisitor.
Kenties kaikkein jännimpiä olivat 1990-luvun ihan alun WD:t. Niiden peliraportteihin oli panostettu oikein kunnolla, oli selkeät kaaviot pelin kulusta ja kunnolliset taustatarinat. Esimerkiksi Fantasy Battlen pelireporteissa oli useasti, että pelin osapuolet olivat pistemääritlään erikokoisia ja vieläpä koostumukseltaan armeijalistojen vastaisia. Nottinghamin studion asenne tuntui olevan, että kokeilemalla ja keksimällä voi saada miniatyyripeleihinkin eläytymistä ja tunnelmaa (samanlaista kuin roolipeleissä). 1990-luvun loppuun mentäessä meininki peliraporteissa oli aivan muuta luokkaa. Niissä keskityttiin enemmän siihen, että mitä kyseiset pelaajat olivat syöneet lounaalla tai miten heidän 1500 pts armeijat menestyivät Grand Tournamentissa. Myös painopiste yleisestä taktiikan analysoimisesta oli siirtynyt pikemminkin peliteknisten jippojen laskelmointiin.
Mitä nyt olen joitakin viimeisen parin vuoden sisällä ilmestyneitä WD:itä lukenut niin en oikein tiedä, että mitä mieltä tulisi olla niistä. Tarkemman lukemiskerran jälkeen tulin siihen tulokseen, että lehden saatavuus ei kyllä yhtään korreloi artikkelien laadun kanssa (paitsi käänteisesti, näköjään). Yhtäkään lehteä en kyllä aio ostaa enää - helvetti jäätyy ennemmin kuin White Dwarfista alkaa taas löytyä minua kiinnostavia artikkeleita, puhumattakaan että laadukkaita sellaisia.
Itse lopetin WD:n lukemisen ja ostamisen joskus silloin kun 40K siirtyi kolmanteen laitokseen. Jo siinä vaiheessa kyseessä oli kyllä todella turhanpäiväinen lehti jonka ainoa "asiasisältö" oli uusien figuurien hypetys kissan kokoisin kirjaimin. Hyödyllisen asiasisällön painopiste oli jo aiemmin siirtynyt internettiin sekä sellaisiin lehtiin kuten CJ ja Armorcastin Inquisitor.
Kenties kaikkein jännimpiä olivat 1990-luvun ihan alun WD:t. Niiden peliraportteihin oli panostettu oikein kunnolla, oli selkeät kaaviot pelin kulusta ja kunnolliset taustatarinat. Esimerkiksi Fantasy Battlen pelireporteissa oli useasti, että pelin osapuolet olivat pistemääritlään erikokoisia ja vieläpä koostumukseltaan armeijalistojen vastaisia. Nottinghamin studion asenne tuntui olevan, että kokeilemalla ja keksimällä voi saada miniatyyripeleihinkin eläytymistä ja tunnelmaa (samanlaista kuin roolipeleissä). 1990-luvun loppuun mentäessä meininki peliraporteissa oli aivan muuta luokkaa. Niissä keskityttiin enemmän siihen, että mitä kyseiset pelaajat olivat syöneet lounaalla tai miten heidän 1500 pts armeijat menestyivät Grand Tournamentissa. Myös painopiste yleisestä taktiikan analysoimisesta oli siirtynyt pikemminkin peliteknisten jippojen laskelmointiin.
Mitä nyt olen joitakin viimeisen parin vuoden sisällä ilmestyneitä WD:itä lukenut niin en oikein tiedä, että mitä mieltä tulisi olla niistä. Tarkemman lukemiskerran jälkeen tulin siihen tulokseen, että lehden saatavuus ei kyllä yhtään korreloi artikkelien laadun kanssa (paitsi käänteisesti, näköjään). Yhtäkään lehteä en kyllä aio ostaa enää - helvetti jäätyy ennemmin kuin White Dwarfista alkaa taas löytyä minua kiinnostavia artikkeleita, puhumattakaan että laadukkaita sellaisia.
Itse en kovin monta WD:ta ole vielä lukenut mutta noita uusia on nyt tultu osteltua.Kyselisin sellaista onko niillä aina jotain kausia että tuleeko faban vai 40k:n battle reportteja?Nyt on moneen putkeen ollut faban battle reportti joita en tykkää lukea sitten ollenkaan.Joten missä ovat 40k:n battle reportit?Olenko missannut nyt sellaisia numeroita joissa niitä on lähiaikoina ollut?Tuntuu että mainostavat vain faban uusia figuja jokaisessa battle reportissa aina kun sellaiset uudet tulevat( esim empireä,örkkejä ja kääpiöitä kun ovat ne uudet figut tässä lähiaikoina saaneet).
Antti_94 kirjoitti:
Ja jos 10 tauta juoksee rivissä niin ei iigeet voi väistää sitä potkua. Muutama ainakin vahingoittuu / kuolee siitä ja sitten alkaa vaan hakata miekoilla!
Ja jos 10 tauta juoksee rivissä niin ei iigeet voi väistää sitä potkua. Muutama ainakin vahingoittuu / kuolee siitä ja sitten alkaa vaan hakata miekoilla!
Toisaalta nyt on paljon kuvia koska warhammer fantasy battles on tekemässä uutta edikkaa, jolloin tulee uusia ukkoja ja ne saatetaa harrastajien tietoon lähinnä kuvien avulla. Uskoisin, että kun tämä faban uusiminen lakkaa White Dwarf palaa ennalleen.
Rakastan mun ernuja, karkuun juoksevia kääpiöitä -.-
Taasko? Mielestäni sehän on aikas uusi edikka tämä tämänhetkinen, 1-2 vuotta vanha? Nyt kyllä tarkotat varmana jotain muuta?era_mur kirjoitti:Toisaalta nyt on paljon kuvia koska warhammer fantasy battles on tekemässä uutta edikkaa,
So called brainfart^^
era_mur tarkoitti todennäköisesti että armeijakirjoja uusitaan nyt 7. edikkaan. Valitettavasti vain siinä vaiheessa kun kaikki armeijakirjat on uusittu 7. edikkaan, 8. laitos säännöistä on taatusti jo ovella. Eli se rulianssi ei taatusti pääty koskaan. Uusien armeijakirjojen ja peliversioiden julkaiseminen tietäisi sitä, että myynti vähenisi tai jopa lopahtaisi. Hulluahan se olisi.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Tietääkseni örkkejä ollaan jo uusimassa.
Rakastan mun ernuja, karkuun juoksevia kääpiöitä -.-
Jep. 40k-puolella, joka taas ei vaikuta FaBaörkkeihin millään tavalla.era_mur kirjoitti:Tietääkseni örkkejä ollaan jo uusimassa.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
- hullukoira
Itte an kauheasti tykkää kattella maalausoppaita, mutta ymmärrän että aloitteleville harrastajille ne on mannaa.
Mieluiten lukisin lehteä jossa on kauheasti pientä tekstiä ja vähän kuvia. Silloin saisi rahoille vastinetta.
Ennen ostin WD:n aina. Mutta nykyWD:tä en osta kuin silloin kun joku tosi mielenkiintoinen uusi juttu tulee markkinoille GW:ltä.
Mieluiten lukisin lehteä jossa on kauheasti pientä tekstiä ja vähän kuvia. Silloin saisi rahoille vastinetta.
Ennen ostin WD:n aina. Mutta nykyWD:tä en osta kuin silloin kun joku tosi mielenkiintoinen uusi juttu tulee markkinoille GW:ltä.
Ukkomiehet ovat sukupuolten välisen sodan sotavankeja!
- hullukoira
Ei mutta, tämähän on gallluppi! Lukkoa tähän ja heti, Matti. Ja please, opettele maalaamaan. On noloa kun foorumia pyörittää tyyppi joka ei osaa maalata kunnolla...
ModEdit: Varoitus annettu tästä viestistä.
1. Et ole moderaattori ja käyttäjämoderointi on kielletty
2. Toisiin ihmisiin kohdistuva hyökkäily ei ole sallittua.
Eikä tämä ole gallup, ainakaan siinä muodossa missä galluppeja katsotaan karsaasti. Kyseessä on ennemminkin keskustelu WD:n nykytilasta. Toinen selvennys, että mä en tätä paikkaa pyöritä, olen vain tavallinen moderaattori.
- Matti
-- It's me who's running this show. Henk.koht. hyökkäykset ei ole sinulle yhtään sen sallitumpia kuin muillekaan. Otampa ja kokeilen miten jäähytoiminto täällä toimiikaan. -Matti Niemelä
ModEdit: Varoitus annettu tästä viestistä.
1. Et ole moderaattori ja käyttäjämoderointi on kielletty
2. Toisiin ihmisiin kohdistuva hyökkäily ei ole sallittua.
Eikä tämä ole gallup, ainakaan siinä muodossa missä galluppeja katsotaan karsaasti. Kyseessä on ennemminkin keskustelu WD:n nykytilasta. Toinen selvennys, että mä en tätä paikkaa pyöritä, olen vain tavallinen moderaattori.
- Matti
-- It's me who's running this show. Henk.koht. hyökkäykset ei ole sinulle yhtään sen sallitumpia kuin muillekaan. Otampa ja kokeilen miten jäähytoiminto täällä toimiikaan. -Matti Niemelä
Ukkomiehet ovat sukupuolten välisen sodan sotavankeja!
Kun nyt OT:n puolelle näyttää liukuvan, niin minä myös kannatan *ehdottomasti* Citadel Journal lehteä. CJ oli, on ja tulee olemaan paras 'hammeristeille tehty lehti mitä koskaan on julkaistu. Pelkkää asiaa kannesta kanteen. Hakkasi WD:n mennen tullen. Jos pelaatte vanhempia edikoita, suosittelen hankkimaan irtonumeroita jostain. Rahoittakaa tarvittaessa vaikka viemällä WD:t divariin. Ikävästi CJ vain lopahtu jossain numeron 50 tienoilla noin viitisen vuotta sitten. Fanatic lehti oli askel oikeaan suuntaan mutta ei koskaan päässyt samalle tasolle.oldskoolslann kirjoitti:Menee jälleen hieman ohi keskustelun aiheen, mutta voin omasta kokemuksestani sanoa että 1990-luvun Citadel Journalit olivat kyllä pelaajille suorastaan kullanarvoisia.
-mv40k2
Mikä näissä Citadel Journaleissa oli sitten niin hyvää? Vai onko kyse vain "ennen kaikki oli paremmin" -ilmiöstä? 
Mainosten sijaan kyse oli fanikonversioista, kokeellisista säännöistä ym. "epävirallisesta" tavarasta, jossa pelinkehittäjät pääsivät käyttämään vähän mielikuvitustaankin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!