Elffi Dwarffi lista kehitteillä
Elffi Dwarffi lista kehitteillä
Eli suunnitelmissa olisi tälläinen lista:
Glorfindel, Lord of West hepalla 150
15 Elffiä keihäillä 120
7 Elffiä jousilla ja keihäillä 70
Dwarffi kapu 60
15 Käpsää kilvellä 135
7 Käpsää jousella 63
Total 598
Mahti 5
Jouset 7/26, 7/26 = 14/46
Massa 46
Eli tällainen viritelä. Haltioilla ei ole harmoria vaikka rivendellistä ovatkin. En sitten tiedä miten tuo panssari Gloro sinne sopii, mutta sitä normii ei saanu. Tuo hevonen sille varmaan kannattaa ottaa niin tulee tehoja lisää rutkasti. Nyt tuo teema varmaan voi olla jotenkin hyväksyttävissä, kun varmaan tällaista liittopuollustamista on tapahtunut joskus. Siksi kysyn, että nimetty sankari (Gimli tai Balin) varmaan pilaa teeman kokonaan, vai mitä? Kertokaa mielipiteitänne listasta ja teemasta.
Glorfindel, Lord of West hepalla 150
15 Elffiä keihäillä 120
7 Elffiä jousilla ja keihäillä 70
Dwarffi kapu 60
15 Käpsää kilvellä 135
7 Käpsää jousella 63
Total 598
Mahti 5
Jouset 7/26, 7/26 = 14/46
Massa 46
Eli tällainen viritelä. Haltioilla ei ole harmoria vaikka rivendellistä ovatkin. En sitten tiedä miten tuo panssari Gloro sinne sopii, mutta sitä normii ei saanu. Tuo hevonen sille varmaan kannattaa ottaa niin tulee tehoja lisää rutkasti. Nyt tuo teema varmaan voi olla jotenkin hyväksyttävissä, kun varmaan tällaista liittopuollustamista on tapahtunut joskus. Siksi kysyn, että nimetty sankari (Gimli tai Balin) varmaan pilaa teeman kokonaan, vai mitä? Kertokaa mielipiteitänne listasta ja teemasta.
Re: Elffi Dwarffi lista kehitteillä
kompatkaa nyt
Joo, onhan tuossa paljon populaa, kun ottaa huomioon, että ovat käpsiä ja haltsuja. Mahtia vaan on vähänlaisesti. Itse ottaisin ehkä vähän halvempia sankareita, niin saisi pari mahtia lisää. Veikathan tuonne menisivät teemankin puolesta hyvin: haarniskoimattomat haltiat kuvastaisivat tällöin Eriadorissa samoilevaa haltiapartiota, joka on liittoutunut Sinivuorten kääpiöiden kanssa.
Et ole kääpärangereita harkinnut? Ampuvat pidemmälle ja paremmalla osumisella. Pienempi S ei paljoa haittaa, kun tuolla on kuitenkin noita haltiajousia. Ampuu käpsillä niitä pehmeämpiä kohteita tai sitten niitä, joihin haltiatkin tarvitsevat 6+ haavoittamiseen.
-Roope
Et ole kääpärangereita harkinnut? Ampuvat pidemmälle ja paremmalla osumisella. Pienempi S ei paljoa haittaa, kun tuolla on kuitenkin noita haltiajousia. Ampuu käpsillä niitä pehmeämpiä kohteita tai sitten niitä, joihin haltiatkin tarvitsevat 6+ haavoittamiseen.
-Roope
- makkarafolio
Nyt en kyllä nää tuossa juuri mitään teemaa. Haltioiden ja kääpiöiden eriskummallinen liitto tapahtui tietääkseni vain Eregionin haltiaseppien (Mírdain) ja Khazad-Dûmin kääpiöiden välillä joskus siinä toisen ajan alkupuoliskolla. Mírdain olivat kädentaidoissaan niin loistokkaita, että kääpiöt ihastuiva niihin. Kauppaa käytiin ja varmaan sodittiinkin yhdessä. Glorfindel ei ollut kyllä mailla halmeilla, ellet halua sitten nimetä sitä uudestaan. Taitavin seppä ja kansansa kuningas oli Celebrimbor, son of Curufir, grandson of Fëanor, the lord of Eregion. En kyllä näe millään sitä minään mäiskijätyyppinä. Ennemmin tulee mieleen joku Celeborn. Kääpiöiden kuningas tuon ystävyyden aikaan oli taasen Durin III. Siitä en osaa sanoa mitään.
Olen noita liittoarmeijoita ja niiden tehokkuutta paljon pohtinut ja olen kyllä sitä mieltä, että viidentoista kääpiön ja viidentoista keihäshaltian linja on vähän hmm.. ikävän ja typerän näköinen. Ottaisin ehdottomasti vähän myös niitä perinteisiä bladehaltioita tähän listaan. Lisäksi, jos aiot tarttua tuohon Eregion -teemaan, kannustan ottamaan heavy armoureita. Kun niillä on jokaisella himassaan Mírdain -laatuinen ihmepanssari, en usko, että ne noilla kangaspanssareilla lähtisi kekkuloimaan.
Mutta siis hyyvin tehokas lista perusmättämisessä. Olen itse samankaltaisella pelannut, mutta kyllästyin kääpiölyllerrykseen ja siihen, ettei ole ratsuväkeä, sillä yksipuolisella armeijalla ei kaikkia skenaarioita voiteta kaikkia vastustajia vastaan. No mut, toivottavasti en saa sua perusmätöissä vastaani. Teemakin on mielestäni tietysti hieno, jos sitä vähän viilailee.
Olen noita liittoarmeijoita ja niiden tehokkuutta paljon pohtinut ja olen kyllä sitä mieltä, että viidentoista kääpiön ja viidentoista keihäshaltian linja on vähän hmm.. ikävän ja typerän näköinen. Ottaisin ehdottomasti vähän myös niitä perinteisiä bladehaltioita tähän listaan. Lisäksi, jos aiot tarttua tuohon Eregion -teemaan, kannustan ottamaan heavy armoureita. Kun niillä on jokaisella himassaan Mírdain -laatuinen ihmepanssari, en usko, että ne noilla kangaspanssareilla lähtisi kekkuloimaan.
Mutta siis hyyvin tehokas lista perusmättämisessä. Olen itse samankaltaisella pelannut, mutta kyllästyin kääpiölyllerrykseen ja siihen, ettei ole ratsuväkeä, sillä yksipuolisella armeijalla ei kaikkia skenaarioita voiteta kaikkia vastustajia vastaan. No mut, toivottavasti en saa sua perusmätöissä vastaani. Teemakin on mielestäni tietysti hieno, jos sitä vähän viilailee.
-
Simpsons Friikki
Noldot perustivat Eregionin, ja Celebrimbor oli Gil-Galadin alainen (suurkuningas kun oli, Fëanorin poika luopui kuninkuudesta) joten voisin itse kuvitella, että Glorfindel olisi lähetetty vaikka neuvonantajaksi, mutta haltioiden pitäisi silloin olla haarniskoissa.
Lista on tehokas ,mutta niinkuin aikaisemmin on sanottu ei teemaa, haltsuille haarniskat niin hyvä tulee.
Lista on tehokas ,mutta niinkuin aikaisemmin on sanottu ei teemaa, haltsuille haarniskat niin hyvä tulee.
Suomen suurin Simpsons fani/friikki!
Ollut poissa sotavasarasta ja GW:stä yli vuoden...
Minut tunnettiin aikaisemmin Cirdan of the Heavenssina.
Ollut poissa sotavasarasta ja GW:stä yli vuoden...
Minut tunnettiin aikaisemmin Cirdan of the Heavenssina.
Glorfindel tuli takaisin Keski-Maahan vasta 3. Ajalla Sinisten Velhojen mukana, joten hän ei voinut olla 2. Ajalla Celebrimborin neuvonantaja.Cirdan of the heavens kirjoitti:Noldot perustivat Eregionin, ja Celebrimbor oli Gil-Galadin alainen (suurkuningas kun oli, Fëanorin poika luopui kuninkuudesta) joten voisin itse kuvitella, että Glorfindel olisi lähetetty vaikka neuvonantajaksi, mutta haltioiden pitäisi silloin olla haarniskoissa.
Kiitos vastauksista, nyt kun niitä tuli.
Tuota vähän mietinkin, että se Gloro on siellä aika hankala. Jos vaihtaisin herot Dainiin ja Thranduiliin, niin sitten teema olisi kunnossa. Tuo Gloro siitä kiinnosti, koska sillä on se F7, jolla voi niitä häkkejä pwnailla. No mutta pitää katsoa mitä tässi sitten tekee. Jos se häkki-limitti tulee voimaan, niin sittenhän sitä Gloroo ei tarvi.
Tuota vähän mietinkin, että se Gloro on siellä aika hankala. Jos vaihtaisin herot Dainiin ja Thranduiliin, niin sitten teema olisi kunnossa. Tuo Gloro siitä kiinnosti, koska sillä on se F7, jolla voi niitä häkkejä pwnailla. No mutta pitää katsoa mitä tässi sitten tekee. Jos se häkki-limitti tulee voimaan, niin sittenhän sitä Gloroo ei tarvi.
Toi gloron heppa on melko turha koska on ainut ratsu väki ukkeli jos se lähtee yksi sooloilemaan niin ei siitä mitään tuu. Joten heppa pois ja niillä pisteillä vaikka 1 joku tyyppi lisää. Muuten vaikuttaa aika toimivalta listalta jousia löytyy ja keihäitä. Empä nää mitään syytä miksi tua ei pärjiäsi. (paitsi ehkä norsua vastaa se kun jyrää kaikki
)