"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Zombie Warriors Box vai Starter Set 1

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
madeus

Zombie Warriors Box vai Starter Set 1

Viesti Kirjoittaja madeus »

Aattelin et ostaisin jomman kumman ja ostasin siihen jotai täydennyksii... mitä näihin pitäs ostaa et sais hyvän alotus armeijan?
Onko kumpikaa hyvä? Pitäskö ostaa hahmot erikseen ja voiko armeijaa koota eri heimoista? Onko jotain yhteensopivia armeijoita kumpaankaan?
Kertokaa te jotka olette tätä pitempään harrastaneet?
Silveri

Re: Zombie Warriors Box vai Starter Set 1

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Vähän riippuu siitä kumpaa peliä olet ajatellut lähteä keräämään. Skirmish-tasoista wanhaa kunnon Confroa vaiko tätä uutta systeemiä. Starteri tosin taitaa molemmissa vaihtoehdoissa jäädä aika paitsiovaihtoehdoksi, koska siinä ei tule edes kunnollista sääntökirjaa.

Acheronille on jo listat olemassa C:AoR:iin ja zombieboksi toimii siinä erinomaisesti - saat siitä suoraan 375 pisteen yksikönkin. C3(.5):sessa tosin et tule tarvitsemaan kymmentä zombieta missään.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
madeus

Kun en ole vielä varma kumpaa lähen kerää ku vielä selvittelen kummanki hyvii ja huonoi puolii... hyvän näkösii nappuloita kummassaki... kumpi oikein olisi pelattavuudeltaan parempi? Haluisin semmosen armeijan joka osaa vähä ampua ja taikoa,mutta myös lähitaistelussaki pitäs pärjatä. Tärkeintä mun mielestä ois et joukko osaa osaa pistää vastustajan matalaks... ampumalla tai lähitaistelulla. Voiko näitä hahmoja kehittää jotenki taijoilla tai muillatavoin?
Haluaisin myös tietää että kumpi on monipuolisempi armeija kummalle saa enemmän erityyppisiä hahmoja taikojia,lähitaistelijoita, ampujia ja semmosta?
Silveri

Melkeinpä kallistuisin Acheronin puolelle. Monipuolisuutta löytyy, vaikka ampujia ei olekaan ja bulkkiyksiköt lienevät helpommin hallitavissa kuin yksittäiset helposti iskua ottavat eliittiyksiköt mitä Wolfeneilta löytyy.
madeus

Mitä bulkkiyksikkö tarkottaa ku en vielä näitä pelitermejä tunne ja eikö siinä oo olleskaa ampujia?
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Bulkki on tommosta slangia, meinaa niitä kasvottomia rivimiehiä. Ampujia ei ole acheronilla (ellei lasketa tiettyjä vahinkoloitsuja ampumiseksi), mutta ei ne niitä tarvitsekaan...

Jos pakolla haluaa rei'itellä vihollista myös rehellisillä maallisilla nuolilla ja/tai kuulilla: Kaikkia osa-alueita melko tasaisesti pelaamaan pystyviä armeijoita ovat esimerkiksi cynwällit, griffinit, tirnikset, Dirz ja Alahan, mitä nyt mieleen tulee. Daikineet ja wolfenit ovat myös kohtuullisen värikkäitä, mutta kurinalaisuudessa jäävät kyllä nolosti jälkeen muista.

Luonnollisesti mikään armeija ei ole muita kaikessa parempi.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

madeus kirjoitti:Haluaisin myös tietää että kumpi on monipuolisempi armeija kummalle saa enemmän erityyppisiä hahmoja taikojia,lähitaistelijoita, ampujia ja semmosta?
Jos Acheronista ja Wolffeneista pitäisi valita se monipuolisempi, niin se olisi sitten Wolffenit. Nämä mättävät kovaa lähiksessä, osaavat taikoa ja osaavat viskoa keihästä matkalle, tosin eivät hyvin. Acheronit taas eivät ammu ollenkaan, mutta figuvalikoima on niin laaja, että kyllä sieltäkin löytyy sellainen kokoonpano josta tykkää.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Silveri

Mainittakoon vielä, että jos olet figujen suhteen täysin vihreä, niin voisin jopa suositella Confrontation: Age of Rag'Narokia yli vanhan laitoksen sen helpomman omaksuttavuuden vuoksi.
madeus

Kiitti hyvistä neuvoista! Mut onko kurinalaisuudella suurta vaikutusta peliin? Pitääkö tähän confoo ostaa jotain noppii tai muita tarvikkeita eriksee et voi pelaa? Kumpaanko boxii tarttes ostaa vähemmän lisää et pääsis jonkimoisii pelei pelaa?
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

No, kurinalaisempi joukko päättää ainakin confrokolmosessa että kumpi jengi liikkuu ensin, ja milloin jättää itse liikkumatta. Toiset armeijat tarttee tota etua pärjätäkseen, toiset taas rakentaa armeijansa ja pelaa korttinsa niin ettei haittaa vaikká häviäisi kurissa toiselle. Ihan perusnopat ja senttimitta riittää.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
madeus

Lassek kirjoitti:Bulkki on tommosta slangia, meinaa niitä kasvottomia rivimiehiä. Ampujia ei ole acheronilla (ellei lasketa tiettyjä vahinkoloitsuja ampumiseksi), mutta ei ne niitä tarvitsekaan...

Jos pakolla haluaa rei'itellä vihollista myös rehellisillä maallisilla nuolilla ja/tai kuulilla: Kaikkia osa-alueita melko tasaisesti pelaamaan pystyviä armeijoita ovat esimerkiksi cynwällit, griffinit, tirnikset, Dirz ja Alahan, mitä nyt mieleen tulee. Daikineet ja wolfenit ovat myös kohtuullisen värikkäitä, mutta kurinalaisuudessa jäävät kyllä nolosti jälkeen muista.

Luonnollisesti mikään armeija ei ole muita kaikessa parempi.

Mitkä Acheronin äijät tekee niitä vahinkoloitsuja?
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

No, ainakin Gorgon, Asura de Sarlath, Janos, Sophet Drahas, Azaél... Haudankaivaja ja se acheronialainen täti cadwallonin puolelta ainakin osaa kanssa. Death wavea ja sitä chthonian eruptionia ne ainakin paiskoo...Melkein jokaiselle mystikolle löytyy kyllä jokin lämätaika, noi 2 on ne kovimmat ja suosituimmat "pahiksilla".´
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

madeus kirjoitti:Kumpaanko boxii tarttes ostaa vähemmän lisää et pääsis jonkimoisii pelei pelaa?
Suosittelen armeijalistan tekoa ennen kuin ostat mitään. Racham storesta löytyy jokaisen jantterin kortit, joissa on kaverien tiedot, joten listan voi tehdä ihan hyvin tuolla vain valitsemalla aluksi niitä nappeja jotka näyttää hienolta listaansa. Me kyllä neuvomme sitten mitä siihen oikeasti kannattaa ottaa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Silveri

Rahaa saa palamaan vaikka millä mitoin, kuten muissa figupeleissäkin. Jos kiinnostaa confron kokeileminen, niin siihen taitaa kuitenkin tuo Starter Set 1 olla otollisin, koska siinä tulee sääntöläpyskä ja muutama skenaario millä peliä kokeilla. Confrontationia en kuitenkaan suosittele ensimmäiseksi figupeliksi varsinkin, jos ikää on vielä alle lukioiän ja kaveripiirissä ei ole ketään confroa pelaavaa, joka voisi peliä opastaa. Pelaajia kuitenkin on suhteellisen harvassa ja ellet ole kaverisi kanssa aloittamassa, on hieman nihkeätä kerätä nappeja, jolla et pääse pelaamaan. GW:n pelien pelaajia on kuitenkin enemmän ja Battle for Skull Pass -boksi ei esimerkiksi ole todellakaan mikään huono ostos figupelaamista aloittelevalle. Tietysti yksi vaihtoehto on myös Rackhamin Operation: Damocles, jos maalaaminen ei erityisesti innosta.

Pari ehdotusta Confrontation: Age of Rag'narok -armeijoiksi (ei otettava kovinkaan vakavasti, koska en ole tätä peliä päässyt vielä pelaamaan - valinnat C3 käsitysten ja helpon lähestyttävyyden & hankittavuuden perusteella).

Wolfen:
Varghar 185 pts (15 €)
(Mark of the Predator)
3 predators of blood 525 pts (40 €)
5 Fang warriors 405 pts (40 €)
3 Wolfen trackers 350 pts (36 €)

1465 pts, 12 figua, 131 €.

Acheron:
Alderan 195 pts (10 €)
(Black Weapon, Black Armour)
The Coryphaeus 255 pts (10 €)
(esim. Gate of Hell loitsuksi)
9 zombie warriors 375 pts (25 €)
12 morbid puppets 460 pts (30 €)
1 cerberus 200 pts (15 €)

1485 pts, 24 figua, 90 €

..

lisäksi tämän päälle vielä kasa kuusisivuisia noppia ja senttimitta, tulostetut säännöt ja armeijalistat
madeus

Kiitti tiedosta ja mun yks kaverikin on aloittamassa confrontationii. Et peliseuraa on tiedossa ku armeijat on valmiina.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”