"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dawn of War - The Movie

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
SolitariusStudio
Viesti:

Dawn of War - The Movie

Viesti Kirjoittaja SolitariusStudio »

Solitarius Studion kauan kaivattu esikoisteos, "Dawn of War - The Movie," on vihdoin nähnyt päivänvalon. Hartaudella työstettyn elokuvamme voitte katsoa ensialkuun osoitteesta http://www.solitarius.net/dow.html osiosta "Movie" lataamalla sen. Myöhemmin myös youtubesta. Kaikki palaute on tervetullutta (perusteluineen).

Solitarius Studio kiittää, kumartaa ja toivottaa katsojillemme antoisaa elokuvailtaa!

Solitarius Studio
denied one

Re: Dawn of War - The Movie

Viesti Kirjoittaja denied one »

tuli tuo ladattua ja katsottua.suosittelen muillekin
http://z7.invisionfree.com/wyrmling_x/i ... p?act=site
the daemonic legion
Blood for the dice god!!!
olen tällä hetkellä tauolla.arvioitu palaamis aika 1.1.08
Hemmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hemmo »

Suosittelenpa tätä minäkin. En olisi koskaan uskonut, että peliä pelaamalla voisi oikeasti saada jotain tuollaista aikaan...

Mielestäni tapahtumat etenivät jokseenkin sopivaa vauhtia, ja juoneenkin oli panostettu. Ääninäyttely ei ollut aivan joka kohdassa sitä parasta, mutta yleisesti ottaen hyvää. Minä ainakin haluan nähdä lisää tätä.. ja PIAN!
08058

Viesti Kirjoittaja 08058 »

Kannatti sitä siis odottaa.

Hyvää työtä pojat(/tytöt)! Lisää tälläistä.

-Kuvaus oli hyvää. Kameran paikkaa oli selvästi mietitty.

-Ääninäyttely oli hyvää ottaen huomioon, ettei teillä varmaankaan ole käytössä ammattilaisten studiota. Ehkä joitain ääntämisiä voisi vielä selkeyttää seuraavaan pätkään ja pistää vähän lisää tunnetta peliin.

-Juoni oli no.. suoraviivainen toiminta pläjäys. Ei sitä hyvällä omalla tunnolla huonoksikaan voi sanoa. Mutta toisaalta ette varmaan mitään "Tuulen viemää" tässä olekaan tavoitelleet.

-Parasta kuitenkin oli asenne. Sen hahmottamisessa olette mielestäni onnistuneet erinomaisesti.

Jatkoa odotellessa
"All hail the mighty Machine God"
Tamarun

Viesti Kirjoittaja Tamarun »

milloin jatkoa :D jäin koukkuun tehkää vähän tau,sta ja necroneistakin :D
Örkit eivät peräänny, ne vain hyökkäävät toiseen suuntaan...
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Kai sitä on pakko jonkun hieman heittää kylmääkin vettä niskaan. Kameratyöskentely oli hitusen parantunut trailerista, mutta vain hitusen. Eikö tuolla käyttämällänne enginellä voi tehdä lainkaan kamera-ajoja, eli liikuttaa kameraa? Jos ei voi, on turha yrittää tehdä kovin kummoista "elokuvaa" staattisella kameralla.

Ääni"näyttely" oli kauheaa. Paperilta luettuja repliikkejä ilman minkäänlaista tunnetta. 40k-universumi suorastaan puhkuu intohimoa, mahtipontisuutta ja fanaattisuutta, mutta teidän ääninäyttelynne kuulostaa päälleastutulta kärpässieneltä (eli lässähtäneeltä). Jos vaihtoehtona 40k-elokuvassa on ylinäyttely tai alinäyttely (joista kumpikaan ei vaadi kummoisia näyttelijänlahjoja), valitkaa mieluummin ylinäyttely.

Musiikki oli sävellyksiltään hyvää, mutta sovitukseen olisi voinut panostaa hieman enemmän tuon kuulutetun mahtipontisuuden suuntaan.

Juoni oli samaa tasoa kuin tietokonepeleissä yleensä. Eli sitä ei varsinaisesti ollut. Tällä käsikirjoituksella ei varmaan edes Boll lähtisi elokuvaa tekemään.

Eipä silti, ilmaiseksi pätkäksi tämä kyllä viihdytti sen 14+ minuuttia, joskin pikakelausta teki mieli painaa useammin kuin kerran. Hyvä harjoitustyö.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
SolitariusStudio
Viesti:

Tamarun kirjoitti:milloin jatkoa :D jäin koukkuun tehkää vähän tau,sta ja necroneistakin :D
Jatkosta ei ole tietoa, mutta sitäkin joku tiimiläinen on pohtinut. Riippuu ehkä vähän tuleeko mitään kannatusta tuommoiselle projektille, koska siinä on iha tarpeeksi hommaa. Kiitos kuitenkin mielenkiinnosta :)
Tom_Gore kirjoitti:Kai sitä on pakko jonkun hieman heittää kylmääkin vettä niskaan. Kameratyöskentely oli hitusen parantunut trailerista, mutta vain hitusen. Eikö tuolla käyttämällänne enginellä voi tehdä lainkaan kamera-ajoja, eli liikuttaa kameraa? Jos ei voi, on turha yrittää tehdä kovin kummoista "elokuvaa" staattisella kameralla.
Käyttämämme "engine" on dawn of war -peli. Luulen että painotat noihin keskusteluihin joissa kamera ei liikkunut yhtään? Kyllä kameraa pystyy liikuttamaan, ja kyllä se liikkuikin, mutta pelikameran liike on niin nopeaa/karkeaa että sitä ei viitsi paljoa käyttää.
Tom_Gore kirjoitti:Ääni"näyttely" oli kauheaa. Paperilta luettuja repliikkejä ilman minkäänlaista tunnetta. 40k-universumi suorastaan puhkuu intohimoa, mahtipontisuutta ja fanaattisuutta, mutta teidän ääninäyttelynne kuulostaa päälleastutulta kärpässieneltä (eli lässähtäneeltä). Jos vaihtoehtona 40k-elokuvassa on ylinäyttely tai alinäyttely (joista kumpikaan ei vaadi kummoisia näyttelijänlahjoja), valitkaa mieluummin ylinäyttely.
Korostan tässä kohdassa tätä amatööriprojektin tasoa. Oli vaikeata saada edes kaikille henkilöille ääninäyttelijät tämmöistä projektia varten (ja ääninäytteleminen ei ole helppoa).
Tom_Gore kirjoitti:Musiikki oli sävellyksiltään hyvää, mutta sovitukseen olisi voinut panostaa hieman enemmän tuon kuulutetun mahtipontisuuden suuntaan.
Eli tarkoitat, että musiikki oli tasapaksua? Omasta mielestäni se oli ihan sopiva.
Tom_Gore kirjoitti:Juoni oli samaa tasoa kuin tietokonepeleissä yleensä. Eli sitä ei varsinaisesti ollut. Tällä käsikirjoituksella ei varmaan edes Boll lähtisi elokuvaa tekemään.
Turha lähteä ammattiprojekteja vertaamaan amatööriprojekteihin. Olisin kyllä erimieltä tuosta "juonta ei varsinaisesti ollut", mutta jos olet tuota mieltä...

Huomasin, että yritit vertailla kokoajan vähän korkeamman tasosiin elokuviin, mutta emme ole edes tavoitelleet korkeaa rimaa. Emme ehdi tekemään tätä 24/7, koska se ei ole meidän työmme eikä edes kunnolla vakituinen harrastus. Lähdimme tekemään tätä harjoittelu/mielenkiinto pohjalta.

Kiitos kuitenkin palautteesta.

Solitarius Studio :)
karandras

Viesti Kirjoittaja karandras »

Nyt hieman rakentavaa kommenttia.

Itse pidin elokuvasta sillä siinä oli:

-Hyvä juoni
-Erinomainen musiikki
-Se oli hyvin kuvattu (ottaen huomioon millä sitä joutui kuvaamaan (pelikamera))

Plussaa kultistinflambeerauskohdasta joka oli varsin hauska =D

Miinusta tulee ääninäyttelystä, joka ei mielestäni ollut kovinkaan elähdyttävää, mutta siinä taitaakin olla kyse vain harjoituksen lisäämisestä.

Kaikenkaikkiaan elokuva oli oikein hyvä amatööripohjalta tehtynä ja jos minulta kysytään niin kannatan toisen osan tekemistä =D.

9+ kympin asteikolla.
Sitä saa mitä tilaa (kirjaimellisesti)
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

SolitariusStudio kirjoitti:Käyttämämme "engine" on dawn of war -peli. Luulen että painotat noihin keskusteluihin joissa kamera ei liikkunut yhtään? Kyllä kameraa pystyy liikuttamaan, ja kyllä se liikkuikin, mutta pelikameran liike on niin nopeaa/karkeaa että sitä ei viitsi paljoa käyttää.
Selittää paljon. Harmin paikka, sillä liikkuva kamera tekisi noihin keskusteluihinkin reilusti eloa.
SolitariusStudio kirjoitti:Korostan tässä kohdassa tätä amatööriprojektin tasoa. Oli vaikeata saada edes kaikille henkilöille ääninäyttelijät tämmöistä projektia varten (ja ääninäytteleminen ei ole helppoa).
Ammattilaisia tai ei, hieman enemmän innostusta repliikkien lukemiseen kaipasin. Sen verran hengetöntä oli meininki. Kuten jo sanoin, ylinäyttely on helppoa, ja se sopii paljon paremmin 40k-henkeen kuin alinäyttely.
SolitariusStudio kirjoitti:Eli tarkoitat, että musiikki oli tasapaksua? Omasta mielestäni se oli ihan sopiva.
Ei tasapaksua, mutta instrumenttien valinta ja dynamiikka kaipasi reilusti lisää "potkua".
SolitariusStudio kirjoitti:Turha lähteä ammattiprojekteja vertaamaan amatööriprojekteihin. Olisin kyllä erimieltä tuosta "juonta ei varsinaisesti ollut", mutta jos olet tuota mieltä...
Kuten sanoin, ihan ammattilaisten tekemissä tietokonepeleissä (ja monissa ammattilaisten tekemissä elokuvissakin) on yhtä ohuita ja höttöisiä juonia eikä se niiden menekkiä tunnu haittaavan. Parannettavaa silti on :)
SolitariusStudio kirjoitti:Huomasin, että yritit vertailla kokoajan vähän korkeamman tasosiin elokuviin, mutta emme ole edes tavoitelleet korkeaa rimaa. Emme ehdi tekemään tätä 24/7, koska se ei ole meidän työmme eikä edes kunnolla vakituinen harrastus. Lähdimme tekemään tätä harjoittelu/mielenkiinto pohjalta.
Ja varsin hyvätasoinen harjoitustyö se olikin. Kommenttini olivat tarkoitettu kehitysideoiksi seuraavaan projektiin. Osa-alueita joihin kannattaa kiinnittää huomiota.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
SolitariusStudio
Viesti:

"Selittää paljon. Harmin paikka, sillä liikkuva kamera tekisi noihin keskusteluihinkin reilusti eloa."

"Ammattilaisia tai ei, hieman enemmän innostusta repliikkien lukemiseen kaipasin. Sen verran hengetöntä oli meininki. Kuten jo sanoin, ylinäyttely on helppoa, ja se sopii paljon paremmin 40k-henkeen kuin alinäyttely."

"Ei tasapaksua, mutta instrumenttien valinta ja dynamiikka kaipasi reilusti lisää "potkua"."

"Kuten sanoin, ihan ammattilaisten tekemissä tietokonepeleissä (ja monissa ammattilaisten tekemissä elokuvissakin) on yhtä ohuita ja höttöisiä juonia eikä se niiden menekkiä tunnu haittaavan. Parannettavaa silti on :)"

"Ja varsin hyvätasoinen harjoitustyö se olikin. Kommenttini olivat tarkoitettu kehitysideoiksi seuraavaan projektiin. Osa-alueita joihin kannattaa kiinnittää huomiota."
Kiitos.

Solitarius Studio
Mer'siles

Viesti Kirjoittaja Mer'siles »

Juoni oli tosiaan vähän köyhä. Se perus mariinit menee planeetalle ja löytää kaaos joukkoja --> rääh tappelu. Ei hirveesti kiinnosta. :)
leevizer

Viesti Kirjoittaja leevizer »

Siis ei voi olla!!! Jätkät on tehny siis 40K elokuvan! mahtavaa työtä Jätkä(t)! Ainoa mikä ihmetytti oli ääninäyttely... Huutaminen ei kuulostanut huutamisessa (Kun inkvisiittori kysy et mitä hereticeille tehään.)
Armo(uri)a ei anneta!
Banned, because I am a whiny, illiterate, topic spamming, thread necroing crybaby
-Projektthor, Datarealmsin moderaattori minun sigiini.
Drakken

Viesti Kirjoittaja Drakken »

Heh, itse olin taman elokuvan teossa mukana.
leevizer kirjoitti:Huutaminen ei kuulostanut huutamisessa (Kun inkvisiittori kysy et mitä hereticeille tehään.)
Olen samaa mielta tassa asiassa. Tosin tuolle seikalle loytyy imho erittain hyvat syyt:
A) Meita oli hyvin vahan ''huutamassa'' =D
B) Meilla ei ole erillista studiotilaa. Tama tekee varsinaisen huutamisen erittain vaikeaksi. (Joku joka asuu viela kotonaan voi koittaa minkalaisen reaktion saa vanhemmiltaan, jos alkaa huutamaan kurkku suorana kuolemankirouksia englanniksi... ;D )

Voisin viela mainita, etta jokainen elokuvan tekemiseen osallistunut oli ialtaan 16-17v vanha, eika kukaan meista valitettavasti kuulosta kovinkaan Space Marinelta, Inkvisiittorilta ym.. :D Aanta muokatessa sitten katosi pois suurin osa siita tunteesta.

Myos aaninayttelijoiden loytaminen oli kovin vaikeaa. Monet meista joutuivatkin tekemaan kaksoisrooleja.

Jatko-osa olisi ainakin suunnitteilla (kasikirjoituksen runko loytyy). Ymmartanette kuitenkin sen, etta tahan noin vartin kestavaan patkaan meilla meni 7kk aikaa ja kesa on lopuillaan, joten aikaa jatko-osan tekemiselle ei hirveasti jaa.
Itse koitan kuitenkin tehda kaikkeni saadakseni ryhman taas kasaan ja tekemaan kakkososan. Tama tulisi luonnollisesti olemaan pitempi, tunteellisempi ja ehka muutenkin hieman edistyneempi video.
Mikali tama onnistuisikin, en silti usko etta naissa puitteissa 2. osaa tullaan nakemaan ainakaan vuoteen... =/

Ps: viesti kirjoitettu ulkomailta, joten alkaa ihmetelko outoa kirjoitusasua ;D

-Drakken
denied one

Viesti Kirjoittaja denied one »

Drakken kirjoitti: Joku joka asuu viela kotonaan voi koittaa minkalaisen reaktion saa vanhemmiltaan, jos alkaa huutamaan kurkku suorana kuolemankirouksia englanniksi
tota pitää kokeilla
http://z7.invisionfree.com/wyrmling_x/i ... p?act=site
the daemonic legion
Blood for the dice god!!!
olen tällä hetkellä tauolla.arvioitu palaamis aika 1.1.08
Remington

Viesti Kirjoittaja Remington »

Tosi hienoa! Ajatellen siis puitteita! 9- pojjaat! Lisää kiitos! Ja jos jotenkin osaa voisi ottaa itse jotenkin..
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
leevizer

Viesti Kirjoittaja leevizer »

Drakken kirjoitti:Heh, itse olin taman elokuvan teossa mukana.
leevizer kirjoitti:Huutaminen ei kuulostanut huutamisessa (Kun inkvisiittori kysy et mitä hereticeille tehään.)
Olen samaa mielta tassa asiassa. Tosin tuolle seikalle loytyy imho erittain hyvat syyt:
A) Meita oli hyvin vahan ''huutamassa'' =D
B) Meilla ei ole erillista studiotilaa. Tama tekee varsinaisen huutamisen erittain vaikeaksi. (Joku joka asuu viela kotonaan voi koittaa minkalaisen reaktion saa vanhemmiltaan, jos alkaa huutamaan kurkku suorana kuolemankirouksia englanniksi... ;D )

Voisin viela mainita, etta jokainen elokuvan tekemiseen osallistunut oli ialtaan 16-17v vanha, eika kukaan meista valitettavasti kuulosta kovinkaan Space Marinelta, Inkvisiittorilta ym.. :D Aanta muokatessa sitten katosi pois suurin osa siita tunteesta.

Myos aaninayttelijoiden loytaminen oli kovin vaikeaa. Monet meista joutuivatkin tekemaan kaksoisrooleja.

Jatko-osa olisi ainakin suunnitteilla (kasikirjoituksen runko loytyy). Ymmartanette kuitenkin sen, etta tahan noin vartin kestavaan patkaan meilla meni 7kk aikaa ja kesa on lopuillaan, joten aikaa jatko-osan tekemiselle ei hirveasti jaa.
Itse koitan kuitenkin tehda kaikkeni saadakseni ryhman taas kasaan ja tekemaan kakkososan. Tama tulisi luonnollisesti olemaan pitempi, tunteellisempi ja ehka muutenkin hieman edistyneempi video.
Mikali tama onnistuisikin, en silti usko etta naissa puitteissa 2. osaa tullaan nakemaan ainakaan vuoteen... =/

Ps: viesti kirjoitettu ulkomailta, joten alkaa ihmetelko outoa kirjoitusasua ;D

-Drakken
Kysynpähän uteliaisuudesta: Mitä ohjelmaa käytitte äänienne muunteluun? olen itse tekemässä Videota pelistä cortex command (Kannattaa oikeasti kokeilla.) joten haluaisin tietää
Armo(uri)a ei anneta!
Banned, because I am a whiny, illiterate, topic spamming, thread necroing crybaby
-Projektthor, Datarealmsin moderaattori minun sigiini.
SolitariusStudio
Viesti:

Kysynpähän uteliaisuudesta: Mitä ohjelmaa käytitte äänienne muunteluun? olen itse tekemässä Videota pelistä cortex command (Kannattaa oikeasti kokeilla.) joten haluaisin tietää
Kyse ei ole niinkään mitä ohjelmaa käyttää vaan ohjelman plugineista (pluginit ovat erikseen ohjelmaan lisättäviä toimintoja esim. effektejä, soittimia jne.), joita voi ostaa erikseen softiin. Itse en muista mistä sain omani tai minkä niminen se on.

Desertive
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”