Confrontation Wolfen blogi(9.1.2008 5.Päivitys: The watcher)
Re: Confrontation Wolfen blogi (2.Päivitys: WIP NMM)
on kyllä upeita petoja!! ja aika petoja kentälläkin!! 
Onko tämä jotain uutta armeijaa? Hienoja tosiaan. Jos rahaa löytäisin jostain, niin...
Ostetaan Vostroyan Firstborneja ja Rough Ridereita! Pistä YV:tä!!!
Hienon näköinen terä, eikä figutkaan sen rumempia ole. Hienoa jälkeä, tästä on hyvä jatkaa.
Mitä tarkoitat uudella armeijalla? Sikäli kun tiedän, tämä on armeija Confrontation-nimiseen peliin, eikä ole uusi.Rausku kirjoitti:Onko tämä jotain uutta armeijaa? Hienoja tosiaan. Jos rahaa löytäisin jostain, niin...
Itse olen alkanut vetää tunteella sen, mihin missäkin tulee heijastus. Mikäli tulos ei näytä hyvältä, niin sitten koitetaan parannella. Alussa toki kannattaa yrittää hahmottaa päähänsä muutamat pääperiaatteet, mikä helpottaa jatkossa sovellusta, mutta ihan päätänsä ei kannata kuluttaa täysin puhki ajattelulla. NMM kuitenkin on kompromissi viimeistään siinä vaiheessa, kun figua aletaan käännellä. Eli tämä nyt sepostuksena, että mun ajatukset saattavat olla vääriäkin realismin kannalta.
Mutta asiaan... Kannattanee katsella CMoNista figuista noita heijastuksia ja etsiä sieltä sellaisia, jotka miellyttävät silmää, joista voi ottaa mallia kun maalaa omaansa. Nykyisellään sanoisin, että tuo uusin on liian tumma. Kirkkaimmat kohdat eivät mene täysin valkoiseen, mutta tummimmat kohdat menevät milteinpään mustaan. Lisäksi mustaa on suhteettoman paljon. Eli vaalentaisin reseptiä jokusen verran. Toinen juttu, mikä mättää mielestäni, on se että tuossa kaarevassa osassa sisäkaarikin vaalenee kärkeä kohti. Useimmin nämä maalataan niin, että sisäkaaret tummenevat ylöspäin mennessä. Ajatuksena on, että valo tulee ylhäältäpäin, jolloin ulkokaaren valoisimmat kohdat tulevat olemaan ylhäällä ja tummimmat alhaalla. Sisä kaaressa päinvastoin. Eli toinen puoli blokkaa valon pääsyn toiselle puolelle. Täten myös syntyy tilanne, jossa tummin ja vaaleinkohta ovat vierekkäin => paljon kontrastia. Nykyisellään ongelmasi on mielestäni se, että olet hakenut kontrastia väärällä keinolla. Eli olet hakenut lisää kontrastia tummentamalla entisestään ja kenties vaalentamalla, kun oikea tapa olisi ollut pelailla värien vuorovaikutuksella. Kyllä sitä mustaakin voi esiintyä tai todella tumman harmaata, mutta IMO pienissä määrin, ellei sitten haeta tosiaan mustaa nahkaa/metallia/gemmiä/hiuksia tms.
Mutta asiaan... Kannattanee katsella CMoNista figuista noita heijastuksia ja etsiä sieltä sellaisia, jotka miellyttävät silmää, joista voi ottaa mallia kun maalaa omaansa. Nykyisellään sanoisin, että tuo uusin on liian tumma. Kirkkaimmat kohdat eivät mene täysin valkoiseen, mutta tummimmat kohdat menevät milteinpään mustaan. Lisäksi mustaa on suhteettoman paljon. Eli vaalentaisin reseptiä jokusen verran. Toinen juttu, mikä mättää mielestäni, on se että tuossa kaarevassa osassa sisäkaarikin vaalenee kärkeä kohti. Useimmin nämä maalataan niin, että sisäkaaret tummenevat ylöspäin mennessä. Ajatuksena on, että valo tulee ylhäältäpäin, jolloin ulkokaaren valoisimmat kohdat tulevat olemaan ylhäällä ja tummimmat alhaalla. Sisä kaaressa päinvastoin. Eli toinen puoli blokkaa valon pääsyn toiselle puolelle. Täten myös syntyy tilanne, jossa tummin ja vaaleinkohta ovat vierekkäin => paljon kontrastia. Nykyisellään ongelmasi on mielestäni se, että olet hakenut kontrastia väärällä keinolla. Eli olet hakenut lisää kontrastia tummentamalla entisestään ja kenties vaalentamalla, kun oikea tapa olisi ollut pelailla värien vuorovaikutuksella. Kyllä sitä mustaakin voi esiintyä tai todella tumman harmaata, mutta IMO pienissä määrin, ellei sitten haeta tosiaan mustaa nahkaa/metallia/gemmiä/hiuksia tms.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
- MetalliMursu
Uusin NMM on hiukan liian tumma, tosiaan valkoista enemmän.. (Ikäänkuin minä epämetallin maalauksesta mitään tietäisin, duh)
Silti se on jotenkin kivan oloinen, kaverin mielestä se näytti piirretyltä. Ehkä se tosiaan on hieman sarjakuvamainen, mutta se sopii figuillesi ihan hyvin.
Silti se on jotenkin kivan oloinen, kaverin mielestä se näytti piirretyltä. Ehkä se tosiaan on hieman sarjakuvamainen, mutta se sopii figuillesi ihan hyvin.
Folk metal? Check out Tarvas!
- Githgulcag
Re: Confrontation Wolfen blogi(3.Päivitys:Guardian of the runes)
Wohoo! Vihdoinkin jotain uutta. Tämä oli itseasiassa jo viikko sitten valmis, mutta nyt vasta sain kameran. Tällä kerta olen hyvin tyytyväinen koko figuun. Etenkin NMM onnistui erinomaisesti. Basessa käytin blistereiden mukana tulevia pehmusteita, jotka minä revin palasiksi ja maalasin. Omasta mielestäni ne menevät oikein mainiosti sammalena.

Laittakaahan kommenttia.

Laittakaahan kommenttia.
Hyvältähän se näyttää, ainut valittamisen aihe on basen reunoissa oleva ruskea. Siitä paistaa musta läpi, vetäiseppäs pari kerrosta lisää maalia niin päästään siitäkin onkelmasta eroon
.
http://2011.piraattivaalit.fi/patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
- Githgulcag
Kiitos pesikselle ainoasta kommentista. Maalasin basen reunat uudelleen ja nyt sen pitäisi näyttää paremmalle.
Olisiko kenelläkään mitään sanottavaa NMM:stä? Parannus ehdotuksia?
Olisiko kenelläkään mitään sanottavaa NMM:stä? Parannus ehdotuksia?
Eipä taida sotavasarassa enää muut kuin GWn figut juuri kerätä kommenttia. Cuchulainnin figukin keräsi huiman yhden kommentin ja senkin multa.
Mutta tuosta NMMstä voisin oikeastaan kysäistä, että oletko ajatellut mihin korostuksesi perustuvat? Nyt sen näyttää paremmalta, kuin WIP vaiheessa, mutta musta siel on yhäkin havaittavissa sitä, ettet ehkä ole täysin sisäistänyt ajatusta. Ennen kuin alan höpisemään enempiä, niin voisin kysäistä, että miten olet NMMsi määritellyt ja oletko lukenut kenties joitain NMM/SENMM artikkeleita tms.? Mä aloin niitä hiljattain lukemaan ja voisin sanoa, että SENMM ajatusmalli auttoi sisäistämään kumman hyvin NMMää - vaikka horisonttirajaa ei näkyville laittaisikaan.
Mutta tuosta NMMstä voisin oikeastaan kysäistä, että oletko ajatellut mihin korostuksesi perustuvat? Nyt sen näyttää paremmalta, kuin WIP vaiheessa, mutta musta siel on yhäkin havaittavissa sitä, ettet ehkä ole täysin sisäistänyt ajatusta. Ennen kuin alan höpisemään enempiä, niin voisin kysäistä, että miten olet NMMsi määritellyt ja oletko lukenut kenties joitain NMM/SENMM artikkeleita tms.? Mä aloin niitä hiljattain lukemaan ja voisin sanoa, että SENMM ajatusmalli auttoi sisäistämään kumman hyvin NMMää - vaikka horisonttirajaa ei näkyville laittaisikaan.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Oikein mukava figu. Parasta tuossa on yleinen siisteys ja selkeys, minkä vuoksi tuota nappia on mukavaa katella potematta päänsärkyä. Tekniseen puoleen en viitti tunkeutua, kun se näyttää olevan täysin hallussa. Ne muutamat huomautettavat kohdat liittyvät täysin värivalintoihin sekä -sävyihin.
Ihoon kaipaisin vähän lämpöä. Kuvissa näyttää, että tuossa on pelkästään harmaata+sinertävää harmaata varjoissa, minkä vuoksi koko hemmo näyttää hieman jäiseltä. Pienen ruskean tipan lisääminen harmaan sekaan voisi helpottaa paljon ja loisi ihosta luonnollisemman oloisen. Tosin tällä hetkellä kylmä iho kontrastoi kivasti ruskeata nahkaa. Kukin taplaa tyylillään.
Figussa oisi myös kiva nähdä värejä. Noin pienistä kuvista en kunnolla näe, mutta musta tuossa on vain harmaata+ruskeata+pari pikkubitziä vihreällä. Jokin oikein pirteä väri hyppäisi tuolta kivasti esille ja toisi mielenkiintoa joihinkin yksityiskohtiin - niitä kun näyttää olevan. Nyt kaikki hukkuu toistensa sekaan värien samankaltaisuuksien takia.
NMM on mukavan näköistä, mutta pari lisäblendiä varsinkin vaaleimmissa kohdissa tekisi terää. Ruskean lisääminen varjostuksiin tuo metalliin eloa, mutta miksei sitä voisi vihreätä/purppuraakin kokeilla. Itse olen myös todennut vihreän toimivan mukavasti nmm:n sävynä terästä maalatessa.
Ihoon kaipaisin vähän lämpöä. Kuvissa näyttää, että tuossa on pelkästään harmaata+sinertävää harmaata varjoissa, minkä vuoksi koko hemmo näyttää hieman jäiseltä. Pienen ruskean tipan lisääminen harmaan sekaan voisi helpottaa paljon ja loisi ihosta luonnollisemman oloisen. Tosin tällä hetkellä kylmä iho kontrastoi kivasti ruskeata nahkaa. Kukin taplaa tyylillään.
Figussa oisi myös kiva nähdä värejä. Noin pienistä kuvista en kunnolla näe, mutta musta tuossa on vain harmaata+ruskeata+pari pikkubitziä vihreällä. Jokin oikein pirteä väri hyppäisi tuolta kivasti esille ja toisi mielenkiintoa joihinkin yksityiskohtiin - niitä kun näyttää olevan. Nyt kaikki hukkuu toistensa sekaan värien samankaltaisuuksien takia.
NMM on mukavan näköistä, mutta pari lisäblendiä varsinkin vaaleimmissa kohdissa tekisi terää. Ruskean lisääminen varjostuksiin tuo metalliin eloa, mutta miksei sitä voisi vihreätä/purppuraakin kokeilla. Itse olen myös todennut vihreän toimivan mukavasti nmm:n sävynä terästä maalatessa.
en tunne kipua
- Githgulcag
olen lukenut vain vähän joitain satunnaisia artikkeleja NMM:ään liittyen. NMM:ni perustuu yksinkertaisesti siihen, että valitsin valon tulosuunnan ja tein heijastus efektit sen mukaan. Tässä varmaan ehkä pahiten vialla itse heijastuksen toteuttaminen. Vai mitä mieltä olet?Matti kirjoitti:Eipä taida sotavasarassa enää muut kuin GWn figut juuri kerätä kommenttia. Cuchulainnin figukin keräsi huiman yhden kommentin ja senkin multa.
Itseasiassa minä olen lisännyt harmaaseen hieman ruskeaa. En osaa sanoa, että miksi kuvissa iho näyttää sinertävältä. Tosiaan olisin kyllä voinut lisätä jotain muita sävyjä, mutta silloin olisi ehkä metsäinen tunnelma voinut kärsiä. NMM:ssä meinasi alussa käyttää vihreää tuomaan terälle vähän eloa, mutta tyydyin harmaaseen ihan taidon puutteen vuoksi. Pitää kokeilla seuraavassa figussa uusia sävyjä.hyytsi kirjoitti:Oikein mukava figu. Parasta tuossa on yleinen siisteys ja selkeys, minkä vuoksi tuota nappia on mukavaa katella potematta päänsärkyä. Tekniseen puoleen en viitti tunkeutua, kun se näyttää olevan täysin hallussa. Ne muutamat huomautettavat kohdat liittyvät täysin värivalintoihin sekä -sävyihin.
Heijastuksissa on tosiaan mun nähdäkseni pienoisia ongelmia. Tosin en NMM expertti ole, vaan itsellä tulee viel pahempia mokia varmaankin.
Näissä kuitenkin mua häiritsee vähän se, että vaalennat kulmia kohti lähespähän poikkeuksetta. Ole rohkeampi, ja vedä se tumma loppuun asti. Esim. aseen terän kärjessä, voisi homma tummua tummanharmaaseen asti hyvinkin sisäkaarteessa ja ei tarvitse vaalentaa kulmia kohti yhtään. Se mitä tarkoitan on siis tämän suuntaista. Paitsi, että ihan kärkeenkin asti voisi tummua. Tuolla tavalla saa hyvännäköistä, vaikkakin kohtuu sarjakuvamaista NMMää aikaiseksi. Synkäksi NMMn saanti taitaa edellyttää ennen kaikkea teräviä kimmeitä ja terävämpiä korostuksia.
Vaikeaa selittää asioita tarkemmin netin kautta, etenkin kun itsekin haparoi asioissa.
Jos nyt kuitenkin muutamaa artikkelia voisin suositella niin:
Metal and Reflective Surfaces Elfwoodissa (suunnattu tavalliseen piirustukseen/maalaukseen, mutta samat periaatteet toimivat figuissa).
Chrispyn "Reflecting on SENMM.."
Honzan "Sky-Earth NMM".
SENMM auttaa ymmärtämään heijastuksia, vaikkei itse rajaa maalaisikaan. Suosittelen.
Näissä kuitenkin mua häiritsee vähän se, että vaalennat kulmia kohti lähespähän poikkeuksetta. Ole rohkeampi, ja vedä se tumma loppuun asti. Esim. aseen terän kärjessä, voisi homma tummua tummanharmaaseen asti hyvinkin sisäkaarteessa ja ei tarvitse vaalentaa kulmia kohti yhtään. Se mitä tarkoitan on siis tämän suuntaista. Paitsi, että ihan kärkeenkin asti voisi tummua. Tuolla tavalla saa hyvännäköistä, vaikkakin kohtuu sarjakuvamaista NMMää aikaiseksi. Synkäksi NMMn saanti taitaa edellyttää ennen kaikkea teräviä kimmeitä ja terävämpiä korostuksia.
Vaikeaa selittää asioita tarkemmin netin kautta, etenkin kun itsekin haparoi asioissa.
Metal and Reflective Surfaces Elfwoodissa (suunnattu tavalliseen piirustukseen/maalaukseen, mutta samat periaatteet toimivat figuissa).
Chrispyn "Reflecting on SENMM.."
Honzan "Sky-Earth NMM".
SENMM auttaa ymmärtämään heijastuksia, vaikkei itse rajaa maalaisikaan. Suosittelen.
- Githgulcag
Re: Confrontation Wolfen blogi(4.Päivitys: Fang warrior)
Fang warrior on maalattu ja valmiina nylkemään muutamia alkemisteja
(Minä vielä voitan sinut "Dead flesh penalty"!!!. Maalaus ei tällä kertaa onnistunut mitenkään erikoisen hyvin, mutta kyllä se pelikentällä välttää.

No ei yhtään pöllömmän näköisiä mörköjä. NMM on ihan nättiä, mut se jotenkin hukkuu tuohon samanväriseen ihoon. Mutta eipä sitä nyt varmaan oltu tässä vaiheessa enää muuttamassakaan =D.
Uusin on kyllä hieman aikaisempaa huonompi, mutta pelipödälle kai tuo olikin menossa? Mutta ihan kelpo figu se tuokin on. Nuo yläselän jyrkät varjot pistää kyllä väistämättä silmään, niitä olisi hieman voinut tasoittaa, nyt tuo väriliukuma on melko jyrkkä.
Montakos hukkaista olisi vielä maalattavana?
Uusin on kyllä hieman aikaisempaa huonompi, mutta pelipödälle kai tuo olikin menossa? Mutta ihan kelpo figu se tuokin on. Nuo yläselän jyrkät varjot pistää kyllä väistämättä silmään, niitä olisi hieman voinut tasoittaa, nyt tuo väriliukuma on melko jyrkkä.
Montakos hukkaista olisi vielä maalattavana?
- Githgulcag
Xenon kirjoitti:Montakos hukkaista olisi vielä maalattavana?
Aziz the combat fighter kirjoitti: Valmiina:
-Predator of blood
-Varghar
-fang warrior
-Guardian of the runes*
Odottamassa maalausta
-2*Predator of blood
-Sylvan animae
-Wolfen with crossbow
-4*Fang warriors
-Watcher*
-Prowler
-grave guardian
(*työn alla)
- Githgulcag
Hmmm... Tuli aika vähän kommenttia viime päivitykselle...
No viis siitä, kun nyt on The Watcher valmis! Kehitin NMM tekniikkaani hieman laittamalla siihen vähän sinistä sävyä. Onko parempi?

No viis siitä, kun nyt on The Watcher valmis! Kehitin NMM tekniikkaani hieman laittamalla siihen vähän sinistä sävyä. Onko parempi?

- Terminator Sergeant
Re: Confrontation Wolfen blogi(9.1.2008 5.Päivitys: The watcher)
Minusta tuo kalanruoto näyttää melko muoviselta. Mukava yllätys tosin oli värimaailman rikastuminen, hm.
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
- Carl Sagan
niinkuin teminator sanoi, tämä figu näyttää paremmalta kuin muut koska siinä on muutakin väriä kuin sininen. myös asento on upea!
- Githgulcag
Sininen!? Edellisiin en käyttänyt tippaakaan sinistä maalia. Itseasiassa tähän käytin ensimmäistä kertaa sinistä, kun maalasin metallia.chaoz kirjoitti:niinkuin teminator sanoi, tämä figu näyttää paremmalta kuin muut koska siinä on muutakin väriä kuin sininen. myös asento on upea!
Metallit ovat tässä kyllä paremmat kuin muissa, onnittelut. Väreistä tuo keltainen vaate, kynnet ja kulta menevät hieman sekaisin, kun kaikissa tuntuu olevan sama väri alla. Jos olisit jokaista väriä murtanut eri suuntaan, esimerkiksi kynsissä harmaata sekaan, niin tuota samankaltaisuutta ei niin helposti ota huomioon.
Parasta figussa on mun mielestä beissi, nahkaosat sekä tuo käsiterä. Watcher kaipaa alleen tuommoista kiveä asentonsa puolesta ja oletkin toteuttanut sen hyvin. Pikkaisen kuvissa näyttää iho sekä kivi samalta, mikä korjaantuisi washaamalla kiveä jollain tummalla värillä. Tämä saisi kivestä eri sävyisen kuin ihosta sekä tummempi kivi ei vetäisi niin paljon huomiota puoleensa.
Muut valittelut onkin vain mielipideasioita, kuten tuon ihon väri sekä tuo keihäs, mutta hyvältä ne tuossa näyttää.
Upeata että ihmiset jaksavat maalata Konfrontaatiota ja vieläpä tälle tasolle.
Parasta figussa on mun mielestä beissi, nahkaosat sekä tuo käsiterä. Watcher kaipaa alleen tuommoista kiveä asentonsa puolesta ja oletkin toteuttanut sen hyvin. Pikkaisen kuvissa näyttää iho sekä kivi samalta, mikä korjaantuisi washaamalla kiveä jollain tummalla värillä. Tämä saisi kivestä eri sävyisen kuin ihosta sekä tummempi kivi ei vetäisi niin paljon huomiota puoleensa.
Muut valittelut onkin vain mielipideasioita, kuten tuon ihon väri sekä tuo keihäs, mutta hyvältä ne tuossa näyttää.
Upeata että ihmiset jaksavat maalata Konfrontaatiota ja vieläpä tälle tasolle.
en tunne kipua