Space Marinet yliarvostettuja?
- The Warmaster
Re: Space Marinet yliarvostettuja?
Jos pelaat necroneilla ja taulla, ei diippaavat termokset ole todelakaan uhka. Juu, sieltä tulee ne kaksi assault cannonia, mutta entä sitten? Yksi unitti siihen vain kaatuu, jos tuuri käy marsupelaajalla. Diippaamisen jälkeen ei voi assaultoida. Sitten vain omalla vuorollasi rapid-firetät ne kuoliaiksi.
Ja se on Teleport Homer, ei mikään marker beacon (jos oikein ymmärsin, mistä puhut).
Ja se on Teleport Homer, ei mikään marker beacon (jos oikein ymmärsin, mistä puhut).
En minä mistään nillitä, turhaa sitä on kiistää että satanen on parempi kuin ig:n infantry squad.Scoundrel kirjoitti: @Xenon: älä nillitä kaartin inf.squadin huonoudesta sataseen verrattuna. Kaartin ryhmässä on automaattisesti keskimäärin 9 lasgunia, jotka huonoista stateistaan huolimatta oikeasti tekevät jotain. Korkeampaa toughnessia ja parempaa panssaria vastaan on suurempi erikoisaseiden määrä. Siis joukkuetasolla.
Itse laskin kaartiryhmän hintaan pelkän 10-miehisen ryhmän ja aseet. Komentoryhmää en laskenut mukaan, koska nekin saavat samat erikoisaseet. Ehkä vertailukohdaksi pitäisikin ottaa komentoryhmä?
Ja jos ne mariinit on niin paljon parempia, niin ala pelaamaan niillä.
Edit: niin minäkin tein.
9 lasgunia bs 3:lla ei hirveästi pelota. Varsinkaan kun on kyseessä rapid fire, jolloine ne saavat ampua yleensä vain sen yhden kerran per vuoro. Erikoisaseiden määrä ei ratkaise, vaan se osuuko niillä ja saako ne deployattua niin että pääsevät ampumaankin jotain. Joukkuetasolla erikoisaseita on toki enemmän, mutta mariineilla on juuri se etu että niitä ei tarvita niin paljon. Ei sillä ole mitään väliä onko sinulla 40 vai 10 lascannonia, jos vain 8 näkee ampua jotain, ja tässä tilanteessa marinen bs4 voittaa ampumistaiston. Kyllähän ig toki ampuu kovaa, en minä sitä kiistä mutta ei ne marinetkaan huonoja ole.
Verrataan vaan komentoryhmiä. Kyllä minä sanon että marinet voittavat siinäkin.
Esim. ig:n command squad, mitä sillä tekee? No ei yhtään mitään, se vaan on siellä kentällä jossain talon takana piilossa vain koska se on pakko olla. Ei siihen kukaan selväjärkinen ota mitään aseita, koska vihollinen saa siitä viiden hengen t3 save5 squadista ilmaiset victory pointit. Tai command platoon, siihen kyllä saat ottaa firesupport ja antitank squadeja sun muuta mukaan, mutta en minä silti näe sitä mitenkään merkittävänä ja kustannustehokkaana.
Eihän mariineidenkaan command squadi ole mitenkään loistava ole, mutta siinä on jo yksi niin ylivoimaisen mahtava puoli, sitä ei ole pakko ottaa! Lisäksi se on lähes samanhintainen kuin tavan squad, hieman kalliimmat aseet, mutta niitä voikin ottaa enemmän. Ja saahan mariineille halutessaan myös terminator armour command squadin.
Lisäksi, minähän pelaan jo mariineilla.
Eriävä mielipide. Fluffillisesti kyllä massan niittoase ja kyllä se lasso nitistää tankkeja paremmin jo pelkän kantamansa ansiosta. Lisäisin, että ilman kutosia assari on lähes yhtä tyhjän kanssa panssarivaunuja vastaan. Poikkeuksena jos pääsee takapeltiin ampumaan. Jolloin lasso vetää pidemmän korren joka tapauksessa. Kokemusta löytyy assarista ja satasen tiimeistä nolla, lassolla lähes varma ainakin väliaikainen voitto (stunnaus yms.) kun taas assari ilman kutosia jo todistetusti yhtä tyhjän kanssa.daider kirjoitti:Se on fluffillisesti jalkaväentorjunta-ase, mutta rending säännö ja 4 laukauksen takia se on tehokkaampi tankintappaja kuin lascannon.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
- Amazing Slug
Aivan, ja lascannon tekee siltikin jotain, kun heittää 1 tai 2 osumis tai läpäisy heitossa! Siksi lascannon on niin paljon parempi kuin assault cannon tankkijahdissa! Viva älykkäät argumentit!Remington kirjoitti:Lisäisin, että ilman kutosia assari on lähes yhtä tyhjän kanssa
Jaaha? Viva älykkäät argumentit itsellesi? Kyllähän se assault cannon samalla tavalla ampuu ohi ja kämmää ne läpäisy testit, kuin lascannon! Saattaahan se assault cannon sillä kutosella saada jotain aikaan, mutta ei sen paremmin kuin lascannonkaan. Ja harmillisen usein jäädään ilman niitä kutosia.Amazing Slug kirjoitti:Aivan, ja lascannon tekee siltikin jotain, kun heittää 1 tai 2 osumis tai läpäisy heitossa! Siksi lascannon on niin paljon parempi kuin assault cannon tankkijahdissa! Viva älykkäät argumentit!Remington kirjoitti:Lisäisin, että ilman kutosia assari on lähes yhtä tyhjän kanssa
Jos assault cannonilla ampuu esim. tankkia jonka etupanssari on 13, niin vaikka heittäisit sen kutosen niin sinun pitää silti heittää vielä kahdella nopalla seitsemän, joka on todenäköisyydeltään noin 50/50. Eli todenäköisyydet ovat huonommat kuin lascannonilla. Ei se assault cannoni mikään tankin tappaja loppupeleissä ole, paitsi tietenkin jos pääsee ampumaan taka tai sivu pelteihin.
edit:mutuilut poistettu
Viimeksi muokannut Xenon, Ma 06.08.2007 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Etkä ole lukenut Rending sääntöä? Kutonen osumisheitossa ei tee mitään tankkeja vastaan, se on se kutonen penetration-heitossa mikä auttaa. Jos AV13 ottaa osumaa assarista Rending tekee ainakin glanarin (6+6+ vähintään 1). Useampi laaki antaa enemmän mahdollisuuksia saada kutonen tuossa vaiheessa. Assarin range on huonompi, mutta ei se haittaa jos pyssy on pultattu skimmeriin tai teleporttaavaan termokseen.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.
-Vanha sananlasku IG:ssä
-Vanha sananlasku IG:ssä
Eläköön sarkasmi! Lisätäkseni, sekä lassolla että assarilla ammuttaessa on marsuilla pelatessa siis sama osuma% mutta jos D6 km.tulos on 3-4 niin jokainen osuttu assarin kuti tekee siis km.6+3=9/6+4=10. Eli tuloksilla 3 tai vähempi ei tee yhtään mitään edes peräpeltiin. 4:lla saa jopa glänärin osuessaan pieninpään mahdolliseen panssariarvoon, poislukien open-topped-alukset. Lassolla sama luku on 12-13 eli saa km. glänäreitä jopa keulaan osuessaan!Ja älkäämmekö unohtako tuplakantamaa! Toki kun assarin tulinopeus on suurempi, saa se enemmän mahdollisuuksia tavoitella sitä kutosta.Amazing Slug kirjoitti:Aivan, ja lascannon tekee siltikin jotain, kun heittää 1 tai 2 osumis tai läpäisy heitossa! Siksi lascannon on niin paljon parempi kuin assault cannon tankkijahdissa! Viva älykkäät argumentit!Remington kirjoitti:Lisäisin, että ilman kutosia assari on lähes yhtä tyhjän kanssa
"You're right. The Devil has come. Look
Juu. Ei nillitetä kumpikaan. Keskustellaan rakentavasti. Se on paljon palkitsevampaa.Xenon kirjoitti: En minä mistään nillitä, turhaa sitä on kiistää että satanen on parempi kuin ig:n infantry squad.
Varmasti 1 vastaan 1 tilanteessa mariinien satanen voittaa muiden armeijoiden vastaavat kokoonpanot. Yritin vain tuoda esille erilaista näkökulmaa ja puolustaa muidenkin armeijoiden maksimoitujen erikoisaseiden ryhmiä.
Tarkoitin verrata ig:n komentoryhmää mariinien sataseen. Siinähän saadaan erikoisaseet pienemmällä pääluvulla. Ja muistetaan että pelitilanteessa ryhmät ampuvat harvoin elleivät ole jonkinsortin coverissa. En tarkoita ettäkö 5+ coversave tekisi kaartilaisesta kuolemattoman, mutta elinikää se pidentää kuitenkin.Xenon kirjoitti: Verrataan vaan komentoryhmiä. Kyllä minä sanon että marinet voittavat siinäkin.
Kukapa meistä ei. Itse en käytä satasia vaan täysiä 10 hengen taktikaaliryhmiä. Minimiryhmiä kokeilin joskus kaaoksella pelatessani, mutta olematon lähistelyteho ei miellyttänyt. Kymmenpäisessä ryhmässä se fistikessu ei tunnu enää niin kalliilta.Xenon kirjoitti: Lisäksi, minähän pelaan jo mariineilla.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Perskules niinhän se onkin. Pahoittelen mutuilua, my bad.Spetulhu kirjoitti:Etkä ole lukenut Rending sääntöä? Kutonen osumisheitossa ei tee mitään tankkeja vastaan, se on se kutonen penetration-heitossa mikä auttaa. Jos AV13 ottaa osumaa assarista Rending tekee ainakin glanarin (6+6+ vähintään 1). Useampi laaki antaa enemmän mahdollisuuksia saada kutonen tuossa vaiheessa. Assarin range on huonompi, mutta ei se haittaa jos pyssy on pultattu skimmeriin tai teleporttaavaan termokseen.
Kyllähän uudet näkökulmat ovat aina tervetulleitaScoundrel kirjoitti: Juu. Ei nillitetä kumpikaan. Keskustellaan rakentavasti. Se on paljon palkitsevampaa.
Varmasti 1 vastaan 1 tilanteessa mariinien satanen voittaa muiden armeijoiden vastaavat kokoonpanot. Yritin vain tuoda esille erilaista näkökulmaa ja puolustaa muidenkin armeijoiden maksimoitujen erikoisaseiden ryhmiä.
Marineissa on se etu että niitä ei millään tavan perusjoukkojen aseilla saa oikein alas hyvän saven ansiosta. Joten niitä joutuu ampumaan erikoisaseilla saadakseen varmoja tappoja.Scoundrel kirjoitti:Tarkoitin verrata ig:n komentoryhmää mariinien sataseen. Siinähän saadaan erikoisaseet pienemmällä pääluvulla. Ja muistetaan että pelitilanteessa ryhmät ampuvat harvoin elleivät ole jonkinsortin coverissa. En tarkoita ettäkö 5+ coversave tekisi kaartilaisesta kuolemattoman, mutta elinikää se pidentää kuitenkin.
No kymmenen häiskän ryhmä on kyllä tyylikäs, mutta hintaakin kertyy fisti kessun kanssa ihan mukavasti. Jos hieman vielä maksaa lisää niin saa jo assault squadin, joka hoitaa closis hommat nopeammin ja varmemmin. Joten 10 hengen tactical squadit ovat sinänsä melko hyödyttömiä, koska siihen 5 äijjän squadiin saat saman määrän special ja heavy aseita. Mutta 10 henges squadeissa on munaaScoundrel kirjoitti:Kukapa meistä ei. Itse en käytä satasia vaan täysiä 10 hengen taktikaaliryhmiä. Minimiryhmiä kokeilin joskus kaaoksella pelatessani, mutta olematon lähistelyteho ei miellyttänyt. Kymmenpäisessä ryhmässä se fistikessu ei tunnu enää niin kalliilta.
Assault Cannon on tehokas korkeita panssareita vastaan. Esim. AV14 (jos ei Monoliittia lasketa) vastaan AC tekee yhden läpäisevän osuman n. 30 prosentin todennäköisyydellä, kun taas Lascannonilla vastaava luku on n. 11 prosenttia. Toki em. laskelmat olettavat että kohde on aseen kantamalla, mikä tietenkin lisää tositilanteessa Lascannonin käyttökelpoisuutta 
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Toisaalta AC esiintyy yleensä Speedereillä ja/tai termiksillä, jolloin kantamaero ei merkkaa niin paljon. Speederi liikkuu nopeasti lähelle ja termikset deeppaa tarvittaessa.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Mariniien AC on kieltämättä näppärä jokapaikan vehje, olisivat voineet jättää rending rulen pois AV:itä vastaan.
Uusi DA aluksi mietitytti, mutta sitten muutamien testipelien jälkeen ei vain ole yhtään kertaa selkään tullut, tosin totta on, että army näyttää monesti samalta, mutta toimii se silti erittäin hyvin. Ja army kokoonpanoni ei ole muuttunut hirveästi vanhoista edikoista, vaan marinet ovat aina kymmenen uniteissa ja termiksissä on cyclone.
Satasista puheen ollen, DE:n versio on erittäin tehokas 1v1:ssä.
Uusi DA aluksi mietitytti, mutta sitten muutamien testipelien jälkeen ei vain ole yhtään kertaa selkään tullut, tosin totta on, että army näyttää monesti samalta, mutta toimii se silti erittäin hyvin. Ja army kokoonpanoni ei ole muuttunut hirveästi vanhoista edikoista, vaan marinet ovat aina kymmenen uniteissa ja termiksissä on cyclone.
Satasista puheen ollen, DE:n versio on erittäin tehokas 1v1:ssä.
Rats keep running!
Ei ne marsut mitää ylivoimasii vihuja oo. Oon mäki hävinny kaverin tyrkyille (ehkä siks että sillä on vähän ylivoimasempi armeja) , mut loppujen lopuks pelikentällä ei oo ollu pelin loputtua kun muutama ukko per. pelaaja. Mun mielestä marsut on helppo voittaa, tai sitten kaveri osaa pelata tai mun armeija haisee pahalle.
Mariinit eivät ole mahdoton voittaa, mutta yllättävää että voitti tyranideilla. Joko olet:Jipe kirjoitti:Ei ne marsut mitää ylivoimasii vihuja oo. Oon mäki hävinny kaverin tyrkyille (ehkä siks että sillä on vähän ylivoimasempi armeja) , mut loppujen lopuks pelikentällä ei oo ollu pelin loputtua kun muutama ukko per. pelaaja. Mun mielestä marsut on helppo voittaa, tai sitten kaveri osaa pelata tai mun armeija haisee pahalle.
a) tyylipelaaja
b) aloittelija
c) armollinen
d) huono noppatuurinen
tai kaverisi oli:
a) onnekas
b) tehopelilista
c) kovempi moraali, warp blast ja synapse voittaa aina.
Nyt puhutaan YLIARVOSTUKSESTA, mitä ne pelattuina kyllä ovatkin, mutta toisaalta, kukapa ei haluaisi armeijallista bassoäänisiä isoja arskoja isoissa kiiltävissä panssareissa poseeraamassa yksin kaatuneiden tovereidensa keskellä, hirviölauman jyrätessä päälle.
"...Mariini katsoo lipastaan; Viimeinen vasama menossa. Rauhallisesti pianomusiikin säestämänä (tähän sopii vaikkapa "Deathstars- Termination bliss [Piano remix]") mies virittää aseensa, katsoo maailmaa viimeisen kerran, ärjäisten taisteluhuudon laukaisee aseensa niitaten lähimmän hirviön, vetää miekan tupestaan, ja verta hyytävän "FOR THE EMPEROR"! karjahduksen säestämänä syöksyy varmaan kuolemaan, mieli seesteisenä ja vailla pelkoa..."
Fluffillisesti...no. Mariinit ovat paikkansa ansainneet. Aina, ja ikuisesti, viimeiseen mieheen ja keisarin puolesta.
Mun mielestä speissit ei oo yliarvostettuja niitä vastaan pitää vaa osata pelata mun mielestä pelaamista helpottaa se että tietää oman armeijan taidoista nii niitä osaa käyttää oikeessa tilaisuudessa.Mikään armeija ei ole minun mielestäni vaikea jos sitä vastaan osaa pelata..... Mut tää oli vaa mun mielipide
Mun mielipide taas on että ihan kaikki tässäkään keskustelussa ei tarkkaan tiedä mitä sana 'yliarvostettu' tarkoittaa. Ja näin vinkkinä, se ei tarkoita ylivoimaista...Upsilon kirjoitti:Mun mielestä speissit ei oo yliarvostettuja niitä vastaan pitää vaa osata pelata mun mielestä pelaamista helpottaa se että tietää oman armeijan taidoista nii niitä osaa käyttää oikeessa tilaisuudessa.Mikään armeija ei ole minun mielestäni vaikea jos sitä vastaan osaa pelata..... Mut tää oli vaa mun mielipide
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Aaajoo no teleport homer, kuitenkin ammun kaikel mutta tapan aina 1-2.... 2+ ja 5+ on ihan hyva....
Aeronautica Imperialis on parasta lääkettä figueläkkeellä 
Ammut selvästi väärillä aseilla. Kyllä sitä termiksiäkin alkaa itkettämään kun päälle kaadetaan lähemmäs 15 savea vuoroon, varsinkin gw:n valkoisilla perusnopilla (ei sillä että olisin taikauskoinen mutta seinään lensivät pari päivää sitten) ykkösiä tulee suorastaan hävyttömän paljon.Sipuli2 kirjoitti:Aaajoo no teleport homer, kuitenkin ammun kaikel mutta tapan aina 1-2.... 2+ ja 5+ on ihan hyva....
Anaheimia lainaten, kyllä marsut sen statuksensa ansaitsevat pelottomina, yksin puoli ig platoonaa jyräävinä puolijumalina. Se että saavatko ne liikaa huomiota GW:n mainonta-osastolta niin pitää paikkansa, apocalypsen yhteydessä tulee mitä.....kolmas (?) erä veteraani figuja ja uusia marine figuja pukkaa muutenkin suht tiuhaan tahtiin uunista pihalle muihin armeijoihin verrattuna.
No, en koskaan osta command and control nodea, joten target priority sit pukkaa munille, ja noppatuuri on valil ollu aika hullu kaveril ;D. Mutta kyl vika oli varmaan minusskain. *_*
Aeronautica Imperialis on parasta lääkettä figueläkkeellä