"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Waterslidet vai Freehand?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Henri Ketonen

Waterslidet vai Freehand?

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Eli, toisaalta nuo waterslidet näyttävät typeriltä kiiltokuvilta eikä niitä oikein saa kunnolla kuin tasaisille pinnoille, mutta tuollaisen ihan perussymbolinkin maalaaminen on niin kirotun hankalaa. Kannattaako koettaa opetella maalaamaan ne vapaalla kädellä (vinkkejä pliis), vai kannattaisiko säästää aikaa ja käyttää noita transfereja (myös kaipaisi vinkkejä)?
zqmfgb
Corian

Viesti Kirjoittaja Corian »

Itse en koskaan käytä transfereita. Vapaalla kädellä ne kuviot tehdään. En oikein muuta neuvoa osaa tähän antaa, kuin että harjoitus tekee mestarin. Yritä ensiksi tehdä niitä kuvioita vaikka paperille ja sitten, kun tuo rupeaa olemaan hallussa niin siirry sitten figuuriin.
En tiedä miten tämä toimisi, kun en ole itse kokeillut, mutta liimaa se transferi ja maalaa sen päälle?

Tai sitten lähde tekemään näitä kuvioita todella pienellä pensselillä ja käytä todella ohutta maalia. Sitten kun kuviot alkavat näkyä niin maalaa sen jälkeen hieman paksumpi kerros jotta tulisivat kunnolla näkyviin.

Taitaa se tranferi olla parempi vaihtoehto jos ei ole freehand kuvioita ennen tehnyt. Mutta tietysti nuo freehand kuviot herättävät enemmän kunnioitusta porukassa, kuin transfereilla tehdyt.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Eräs tapa on käyttää transfereita ja sen jälkeen maalata sen päälle, kuten Corian sanoi. Itse olen käyttänyt tätä lähinnä suurempiin transfereihin joissakin 1/72 -koon pienoismalleissa.

Toinen tapa jota itse käytän (sen jälkeen kun se minulle opetetttiin), on käyttää oikein ohutta mustekynää (Micron Pigmakynä, piirtää 0,2mm leveää viivaa, maksaa esim. akateemisessa kirjakaupassa 2-3 e) ja piirtää logo figuun. Sen jälkeen se on paljon helpompi maalta - kunhan vain muistaa odottaa, että muste kuivuu eikä maalaa päälle välittömästi piirtämisen jälkeen.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Day kirjoitti: Toinen tapa jota itse käytän (sen jälkeen kun se minulle opetetttiin), on käyttää oikein ohutta mustekynää (Micron Pigmakynä, piirtää 0,2mm leveää viivaa, maksaa esim. akateemisessa kirjakaupassa 2-3 e) ja piirtää logo figuun. Sen jälkeen se on paljon helpompi maalta - kunhan vain muistaa odottaa, että muste kuivuu eikä maalaa päälle välittömästi piirtämisen jälkeen.
Tuohan on vallan loistava idea. Kiitti.
zqmfgb
Puolijohdediodi

Viesti Kirjoittaja Puolijohdediodi »

hei, kiitos..
käynpäs itsekin ostamassa tussin..
:)
jss

Viesti Kirjoittaja jss »

Day kirjoitti:Toinen tapa jota itse käytän (sen jälkeen kun se minulle opetetttiin), on käyttää oikein ohutta mustekynää (Micron Pigmakynä, piirtää 0,2mm leveää viivaa, maksaa esim. akateemisessa kirjakaupassa 2-3 e) ja piirtää logo figuun. Sen jälkeen se on paljon helpompi maalta - kunhan vain muistaa odottaa, että muste kuivuu eikä maalaa päälle välittömästi piirtämisen jälkeen.
Minäkin käytän tätä tekniikkaa ritareiden heraldiikkaa maalatessani - ensin lyijytäytekynällä piirretään halutut kuviot valkoisella pohjamaalattuun figuun. Kun ääriviivat on hyvin piirretty, on niitä pitkin maalaaminen oikeastaan se helpompi työvaihe.
anatheme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anatheme »

toi tussi käy varmaan mainiosti myös jos haluaa fiksailla kohtia esim. käden ja aseen välissä, kun tapana on jättää se raja tummaksi. En oo vielä tosin kokeillut.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Tussi on varmaan kätevä apu - pitää vain osata piirtää. Itse en kykene piirtämään suoraa viivaa edes paperille, joten en edes viitsi ajatella millaisia mun piirrustukset olis figun pinnassa.
Pienellä pensselillä on minusta kätevin saada tarkkaa ja tasaista jälkeä.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Kaipa munkin on hankittava tussi, mutta esim. IGn tunnuksessa (kallo salmiakki kuvion sisällä) kannattaisiko maalata valokoinen piste ja mustalla tussilla päälle kuvio...? :|
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
DranoeL

Viesti Kirjoittaja DranoeL »

nii munkin vähän parempi tussi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”