Musta pohjamaali + kirkkaat värit
Musta pohjamaali + kirkkaat värit
Moro,
Olen tässä vihdoin alotellut maalailu-urakkaa ~4kk sitten hankitun BFSP-boksin tiimoilta ja ihan ok sujunut näin ~10v tauonkin jälkeen. Oudoksuttaa vaan tuo joidenkin värien käyttäytyminen mustalla pohjamaalilla.
Eli olen käyttänyt pohjiksi tuota GW omaa Chaos Black spraytä ja tuntuu että kirkkaat värit kuten esim. keltainen ja punainen eivät tahdo oikein millään asettua tasaiseksi kerrokseksi sen päälle. Olen koittanut ohentamattomana, piirun ohennettuna ja reilusti ohennettuna ja enempi vähempi sama lopputulos... laikukas. Esim. noita Gobbojen kilpiä olen 3-4 kerroksessa maalannut Sunburst Yellow:lla ja edelleen on vaihtelevan laikukasta kuunaamaa. Sama ilmiö Chaos Warriorin kanssa kun Blood Rediä sen panssariin tarjoaa. Vastavuoroisesti esim. Goblin Greenin kanssa ei tätä tapahdu juuri ollenkaan vaikka maalaisi vaan 2 kerrosta.
Onko asiaa enempi tuntevilla jotain vinkkiä antaa? En ole akryylimaalien kanssa ennen pelannut, joten on hieman vitsit vähissä. Ei oikein ole oppaissakaan silmään osunut mitään fiksua neuvoa, tosin en ole ihan supertarkasti monia lukenutkaan.
Olen tässä vihdoin alotellut maalailu-urakkaa ~4kk sitten hankitun BFSP-boksin tiimoilta ja ihan ok sujunut näin ~10v tauonkin jälkeen. Oudoksuttaa vaan tuo joidenkin värien käyttäytyminen mustalla pohjamaalilla.
Eli olen käyttänyt pohjiksi tuota GW omaa Chaos Black spraytä ja tuntuu että kirkkaat värit kuten esim. keltainen ja punainen eivät tahdo oikein millään asettua tasaiseksi kerrokseksi sen päälle. Olen koittanut ohentamattomana, piirun ohennettuna ja reilusti ohennettuna ja enempi vähempi sama lopputulos... laikukas. Esim. noita Gobbojen kilpiä olen 3-4 kerroksessa maalannut Sunburst Yellow:lla ja edelleen on vaihtelevan laikukasta kuunaamaa. Sama ilmiö Chaos Warriorin kanssa kun Blood Rediä sen panssariin tarjoaa. Vastavuoroisesti esim. Goblin Greenin kanssa ei tätä tapahdu juuri ollenkaan vaikka maalaisi vaan 2 kerrosta.
Onko asiaa enempi tuntevilla jotain vinkkiä antaa? En ole akryylimaalien kanssa ennen pelannut, joten on hieman vitsit vähissä. Ei oikein ole oppaissakaan silmään osunut mitään fiksua neuvoa, tosin en ole ihan supertarkasti monia lukenutkaan.
Re: Musta pohjamaali + kirkkaat värit
Kokeile pistää sunburst yellowin alle vaikka darkflesh maali alle tulee hieno korostus ja keltainen tasoittuu.
- armored walker
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Punaiset ja keltaiset GW:n maalit on hankalimpia mustalle pohjalle, samoin valkoinen, näiden kanssa on oikeastaan pakko käyttää jotain muuta "välivärinä". Kaksi helppoa vaihtoehtoa:
1. Neutraaliharmaa Codex Grey, pari kerrosta riittänee.
2. Kesällä kauppoihin tulleet Foundation paintit, yksi kerros on peittävä. Keltaista ja punaista en ole kokeillut, mutta muut ovat toimineet kuten on luvattu.
2. Kesällä kauppoihin tulleet Foundation paintit, yksi kerros on peittävä. Keltaista ja punaista en ole kokeillut, mutta muut ovat toimineet kuten on luvattu.
Saattoi tuo piirun joo auttaa, tosin käytin Snakebite Leatheria kun ei oikein muuta ollut just saatavilla. Aikalailla laikukkaaksi jäi vieläkin, tosin pistin vaan yhden kerroksen Leatheria... pitää testata vielä lisää useammilla kerroksilla.dwarffer kirjoitti:Kokeile pistää sunburst yellowin alle vaikka darkflesh maali alle tulee hieno korostus ja keltainen tasoittuu.
Pitääpä tuota Codex Graytä koitella kanssa. Foundationeja ei löydy mutta saatanpa poiketa ostoksilla jossei muuten meinaa apua löytyä.armored walker kirjoitti:Punaiset ja keltaiset GW:n maalit on hankalimpia mustalle pohjalle, samoin valkoinen, näiden kanssa on oikeastaan pakko käyttää jotain muuta "välivärinä". Kaksi helppoa vaihtoehtoa:
Dark Flesh on äärimmäisen tummanpunaisenruskea, joten aloittaisin keltaisen sutimisen Snakebite Leatherista (kuten ObE), sillä se on tummankeltaisenruskea. Dark Fleshillä kannattaa siis tehdä punaisten alueiden basecoat.dwarffer kirjoitti:Kokeile pistää sunburst yellowin alle vaikka darkflesh maali alle tulee hieno korostus ja keltainen tasoittuu.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Jep, itsekin käytän välivärinä keltaiseen yleensä Snakebite leatheria. Jostain syystä itselläni ei ole punaisen kanssa ollut ongelmia, johtuisikohan siitä etten sitä ole paljolti käyttänyt. No, ne harvat mitä on tullut sudittua, on ensin sotkettu vetisellä Red Gorella -> Muutama vetinen Blood red kerros.
Vielä kolmas kikka: lisää ihan pikkuriikkinen määrä harmaata keltaiseen tai punaiseen ja maalaa ensimmäinen kerros sillä. Kun lisäät väriin harmaata, peittävyys paranee huomattavasti.
Jos käytät paljon kirkkaita värejä, voisit myös harkita valkoista pohjamaalia.
Jos käytät paljon kirkkaita värejä, voisit myös harkita valkoista pohjamaalia.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Pohjamaali on yhtäkuin musta spray. Sitähän täällä hoetaan kuin mantraa. Aloitanpa sitten oman mantran. Pohjamaali on yhtäkuin codex grey. Taidanpa laittaa tuon allekirjoitukseen 
Mutta oikea pohjamaali oikeille väreille parhaan lopputuloksen. Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja ja myös Foundation adeptus battlegrey toimii erinomaisesti pohjamaalina.
Mutta oikea pohjamaali oikeille väreille parhaan lopputuloksen. Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja ja myös Foundation adeptus battlegrey toimii erinomaisesti pohjamaalina.
Luumumehu on soturien juomaa